N-iX використала назви інших ІТ-компаній у контекстній рекламі для пошуку кадрів: як до цього поставились на ринку
Digital Marketing Director Intetics Ірина Дубовик у пості на LinkedIn звернула увагу, що компанія N-iX використовує в контекстній рекламі в Google бренди великих IT-компаній Intetics, EPAM, DataArt, SoftServe, Intellias, GlobalLogic, Ciklum для пошуку кадрів.
Зокрема, при введенні в пошуковому рядку назви однієї з компаній першим результатом видається інформація про N-iX.
«Чи етично, коли конкурент набирає собі співробітників, використовуючи ваш бренд? Дорогі колеги, як ви вважаєте, варто вчинити, коли колеги по індустрії — Career in N-iX — використовують для просування свого HR через PPC рекламу — чужі/ваші бренди всім відомих IT компаній», — поцікавилася Дубовик.
При цьому вона опублікувала відповідні скріншоти, закликавши працювати коректно та професійно.
Своєю чергою Global Head of Online Marketing у Ciklum Ольга Яцина відповіла в коментарях до зазначеного посту, що не бачить нічого страшного в такій практиці.
«Саме днями обговорювала з командою цей кейс. Я не бачу тут нічого страшного, тому що нікси в даному випадку просто підібрали те, що лежить безхазяйне. Але я можу судити тільки про наш кейс, про колег не можу говорити. Якщо нікси змогли вийти в топ на запит Ciklum в Україні — це означає, що сам Ciklum на цей запит рекламу не дає в Україні. Інакше навіть мінімальна ставка від нас (але зі 100% потраплянням у ключовик) перебила б їхню ставку на це слово. Тому Ni-X просто зайшли туди, де вже були відчинені двері, і я вважаю зробили правильно. Тому що нема чого тут сидіти розслаблятися», — зазначила вона.
Водночас у N-iX нас запевнили, що це — звичайна практика, яка не є забороненою.
«У нас вільна країна, кожен має можливість мати і відстоювати свою позицію. Стосовно реклами — це звичайна практика. Це дозволено правилами AdWords. Розумію, що це може комусь не подобатись, але в тому вигляді, в якому ми це використовуємо, немає нічого неетичного», — заявив у коментарі для DOU Олексій Гончаров, Marketing Direсtor в N-iX.
Тим часом лектор Webpomoexperts Сергій Желепа пояснив нам, що це поширена практика в e-commerce, SAAS проектах крутити свої компанії чи продукти за брендовими запитами конкурентів. Причому Google Ads не забороняє це, якщо в тексті оголошення не згадувати цей бренд.
«Я не вважаю це недобросовісною конкуренцією, оскільки користувач шукає певну компанію і навіть якщо він випадково клікне по цьому оголошенню, це не зовсім релевантний результат пошуку. Адже він спочатку шукав іншу компанію. Власники бренду також можуть крутити рекламу на свій запит, щоб займати першу позицію», — підкреслив маркетолог у коментарі для DOU.
За його словами, таку картину можна спостерігати в українському e-commerce, якщо, наприклад, загуглити Rozetka, то в результатах пошуку будуть Hotline, Allo та інші.
«Плюс до всього це може бути пошуковий ремаркетинг і це оголошення показується не через контекст запиту, а тому що даний користувач відвідував сайт конкурента. Оскільки за цими запитами мені показувалися оголошення інших компаній. Ще варіант — це може бути не навмисне, можливо, через помилки при налаштуванні контексту, якщо поставити ключі в широкій відповідності, то гугл може показувати за запитами з подібним змістом і в тому числі за запитами конкурентів», — додав Желепа.
27 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів