У Раді опублікували податковий законопроєкт щодо Дія City до другого читання: які зміни внесли

На сайті Верховної Ради опублікували підготовлений до розгляду в другому читанні й ухвалення в цілому законопроєкт № 5376, який є податковою частиною спеціального правового режиму Дія Сity. Там також показали порівняльну таблицю до проєкту з версіями в першому читанні й підготовлену до другого. У Kharkiv IT Cluster пояснили DOU, що змінилося в підсумковому документі.

Які зміни в останній версії документа

«Ми рекомендували уточнити обсяг повноважень Податкової у відповідності до рамкового закону щодо роботи Дія City та чітко визначити критерії інформації, що може подавати Податкова для виключення резидента з реєстру Дія City. На жаль, це зауваження не знайшло відображення в редакції до другого читання», — зазначила Executive Director/CEO у Kharkiv IT Cluster Ольга Шаповал після аналізу останньої версії проєкту.

Вона також звернула увагу на те, що для компаній із річним оборотом більше 40 млн грн буде діяти перехідний період по роботі з ФОП, із поступовим обмеженням відсотка виплат на ФОП із таких компаній. Натомість у першій редакції для компаній, які обрали звичайний податок на прибуток, таких обмежень не було.

Що важливого зафіксовано в проєкті

Тим не менш, важливими пунктами, які було зафіксовано у законопроєкті, рекомендованому до другого читання, Шаповал називає такі:

  • 5% ПДФО на гігів і штатників (але з обмеженням у 240 тисяч євро на рік);
  • ЄСВ у розмірі мінімального страхового внеску;
  • 9% ПнВК;
  • фіксація пільг для ІТ-бізнесу, без обмежень по окремих професіях;
  • стабільність податкового навантаження режиму на 25 років;
  • врахування рекомендацій ІТ-індустрії щодо особливостей роботи з ПнВК для резидентів Дія City.
«У цілому дуже добре, що більшість зауважень ІТ-індустрії було враховано. Особливо це стосується податкового навантаження та не обмеження пільг по професіях», — резюмували в Харківському ІТ кластері.

Юридичне управління ВР вважає документ невідповідним Конституції

Водночас Головне юридичне управління апарату Верховної Ради оприлюднило свої зауваження до проєкту, в яких підготовлений до другого читання документ називається таким, що суперечить окремим положенням Конституції України.

Зокрема, держорган підкреслює, що в проєкті пропонується визначити окрему схему сплати резидентом Дія City податку на прибуток підприємств, а по суті — запровадити податок на виведений капітал, (зазначене передбачає ґрунтовну заміну об’єкта оподаткування, порядку ведення податкового обліку та визначення податкових зобов’язань), причому не лише щодо певної галузі (сфери), а щодо обмеженого кола осіб з особливим статусом, і назвати його «особливими умовами.

«Вказане суперечить статті 42 Конституції України, згідно з якою держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція», — йдеться в зауваженнях юридичного управління.

Також, за даними відомства, зазначене не відповідає принципу єдиного підходу до встановлення податків та зборів у поєднанні з принципом рівності усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації, що полягає у забезпеченні однакового підходу до всіх платників податків, незалежно від соціальної, расової, національної, релігійної приналежності, форми власності юридичної особи, громадянства фізичної особи, місця походження капіталу (стаття 4 Податкового кодексу України).

Як наголошують парламентські юристи, це зауваження стосується і пункту 17 розділу І проєкту в частині оподаткування податком на доходи фізичних осіб доходів спеціаліста резидента Дія City за ставкою 5%.

«Крім того, оподаткування доходів спеціаліста резидента Дія City за такою ставкою не повною мірою відповідає також статті 24 Конституції України, згідно з якою громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками», — підкреслюють у Раді.

Там також вважають, що проєкт потребує приведення у відповідність до конституційних принципів верховенства права та визначення України правовою державою (статті 1 та 8 Конституції України), а також не враховує правової позиції Конституційного Суду України, у рішеннях якого неодноразово наголошувалось, що визначальними елементами верховенства права є принципи правової визначеності, ясності і недвозначності правової норми, оскільки інше не може забезпечити її однакове застосування, не виключає необмеженості трактування у правозастосовній практиці і неминуче призводить до сваволі.

«Враховуючи викладені зауваження, вказаний проєкт, яким передбачається запровадження окремого, пільгового оподаткування щодо обмеженого кола осіб з особливим статусом, у разі ухвалення його як закону, може стати предметом розгляду в Конституційному Суді України», — резюмували в юруправлінні ВР.

Передісторія


Нагадаємо, представники IT-індустрії та влада шукали компроміс щодо Дія City у двох законопроєктах, один із яких — № 5376 — стосується податків. Його вже ухвалили в першому читанні.

Однак 6 жовтня 2021 року комітет Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики почав ініціювати внесення у нього правок, які, на думку IT-спільноти, нівелюють саму ідею проєкту.

Йдеться, зокрема, про підвищення податкового навантаження майже вдвічі, пільгові ставки лише для вузької групи IT-спеціалістів, усунення норми про незмінність податкових умов протягом 25 років, скорочення перехідного періоду для тих, хто обирає ПнВК тощо.

Редакція DOU також зібрала думки топменеджерів українських IT-компаній та позицію Олександра Борнякова, аби зрозуміти, як до цих рішень ставляться компанії і що робитимуть у разі схвалення ініціатив.

Як повідомлялося, Комітет Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики на засіданні 12 жовтня 2021 року розглянув і рекомендував парламенту ухвалити в другому читанні й у цілому законопроєкт № 5376. При цьому наголошувалося, що правки, які ставили під сумнів переваги проєкту, відхилили, і нібито вдалося зберегти ідеологію концепції спецрежиму Дія City та ключові умови, що були напрацьовані та погоджені з IT-індустрією.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Пишуть в новинах, що підписали меморандум з МФВ, в якому забов’язалися:

Після детального технічного вивчення, ми не будемо здійснювати кроки щодо заміни чинного податку на прибуток підприємств (CPT) податком на розподілений прибуток (DPT) або податком на виведений капітал (ECT)

Чи значить це, що варіанту вибрати 9% ПнВК в дії не буде?

Очень даже похоже. Ну нужно ждать. Скорее всего правки будут, либо отложат на доработку. Не будут они себе в карман гадить. Тем более упырь-Гетьманцев был изначально не в восторге от этого.

Скорее всего, что найдут как налоги поднять, этотговорилось во второй части.
А галерам нужен колхоз, по этому что-то придумают. Выкинут ннкп и все.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Можливо, якщо проект гарантованого щастя ДіяСіті «реалізується», то корпоративи для гіг-воркерів будуть виглядати приблизно так: www.youtube.com/watch?v=Al4ILLRNQSs. Глобальна пандемія дивного вірусу, всі гості в масках... карнавальних.

Як казав міністр Федоров, «відчуття гідності та політичної свідомості буде зростати».

Больше полномочий налоговой, больше контролирующих органов, больше контроля со стороны государства!!
biz.nv.ua/...​sti-ukrainy-50193550.html

не нагнетайте — там порсто очередной нач ГНС проворовался или не поделился.

Я вважаю, що досвідченим фахівцям вже час створювати власні телеграм-канали та публікувати вакансії напряму, щоб обходити компанії-посередники, які хочуть влаштувати колгосп.

Телеграм-канал з Go вакансіями напряму вчора створив, буду розвивати.

Схоже вас не цікавить «що вони там собі приймають», і деталі які саме змінюються, причому не важливо — на гірше ті зміни, чи на краще. Вам усе не подобається. Такий же рівень «аналітики» у бабусь біля під’їздів.

Уже 100500 раз обсуждали, «Дія.Сіті» выгодна только владельцам больших компаний что бы загнать рабов в стойло.

Я вважаю, що досвідченим фахівцям вже час створювати власні телеграм-канали та публікувати вакансії напряму, щоб обходити компанії-посередники

Я вважаю, що ця рекомендація вже актуальна, навіть коли закони почнуть приймати на користь українцям.

Окрім того, що ви явно не цікавитесь, які саме зміни вносяться у дія.сіті, і займаєте позицію «А баба Яга — проти!», ви ще й пропагуєте кацапську соцмережу.

На основі попередніх знань про Дія.City сформував свою думку «проти» а зараз дійсно перестав цікавитись змінами Дія.City та продовжую бути «проти», визнавав це вже раніше.

Коли вже багаторазово маніпулювали та брехали то навіщо продовжувати шукати там щось хороше? Збрешуть знову.

Це навіть наша вермишальовна податкова робить, он зі свіженької квитанції:

Ексклюзивні матеріали, інфографіки, сервіси, анонси та роз’яснення на telegram-каналі ДПС t.me/tax_gov_ua

Заки вже маєте з цим воювати, то не з того місця починаєте.

Сообщество инженеров резко негативно выступали и выступает против концепции Дия Сити вообще в начальной редакции, к которой по сути и вернулись.

причины — это фактически официальное закрепощение работников отрасли. К примеру — никто не собирается ни снимать с повестки дня неконкуренцию ни останавливать проект закона про скрытые трудовые отношения, которым будут ломать через колено ФОПов и так далее.

Эти все изменения не затрагивают реальные возражения инженеров по сути и радоваться или даже обсуждать там нечего — все это ожидаемо

Я продолжу свою мысль, чтобы более емко обрисовать картину:
И первая часть закона которую приняли и текущая — по выводам главного юри. управления ВР противоречат Конституции нашей страны и не согласованы с другими законами.
собственно говоря делать с этим никто ничего не собирается и ... потому не может быть никакой пол. реакции на лакировку этих вещей

Почав з телеграм-каналу, подивлюсь чи буде достатньо таких прямих пропозицій, а потім, як рекомендував Єгор, перенесу на Discord.

Дещо вдалося поєднати самому:

-70- Н.д. Холодов А. І. (р.к. No22)
— у підпункті 2) пункту 5 розділу I проекту Закону цифру «9» замінити цифрою «18»

-124- Н.д. Гетманцев Д. О. (р.к. No20)
пункт 11 викласти у такій редакції: «11.
Статтю 170 доповнити пунктом 170.14 такого змісту:

Положення цього пункту застосовуються до загального місячного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику податку у зв’язку з трудовими відносинами чи у зв’язку з виконанням гіг-контракту, нарахованих
(виплачених, наданих) працівникам посади яких відповідають підкласу 2132 згідно класифікатору професій (ДК 003:2010) — професіонали в галузі програмування, розмір якого дорівнює або перевищує 10 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, у якому нараховано (виплачено) дохід.»;

-142- Н.д. Гетманцев Д. О. (р.к. No20)
У Розділі ІІ проекту Закону:
1) пункт 2 викласти у такій редакції:
«2. Внести зміни до статті 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., No 2-3, ст. 11 із наступними змінами) доповнивши частиною 141 такого змісту: «141. Єдиний внесок для платників — резидентів Дія Сіті, що відповідають вимогам
Закону України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», встановлюється у розмірі 5 відсотків

Країна має знати своїх героїв.

А что там с 22% есв гига, осталось как и было, от вознаграждения, а не от минималки ?

Це все пил в очі. Вся ідея Дія.Сіті — в двох напрямках:
— антиконкурентні кріпосні правила, щоб задобрити великі «галери» і вони не барахтались.
— відокремлення ІТ від інших ФОП-ів, щоб далі можна було доїти ІТ окремо від інших ФОП-ів, які використовуються великим бізнесом для «оптимізування» податків.

Ви начебто назвали себе «порохоботом», але так говорите наче електорат тюльки.

Є якісь аргументи, окрім ярлика? Ви вважаєте, що справжня сутність дія.сіті в чомусь іншому? В чому?

Ми зараз переписуємось у темі про внесення змін до податкового законодавства. У цьому треді ви говорите явно загальні шаблонні фрази про дія.сіті, абсолютно не посилаючись на ці зміни. Вам можна заслужено клеїти ярлик «тюлькин електорат».

Ясно. В мене немає стільки вільного часу. Вчасно я поставив чудовий плагін blacklist.

явно загальні шаблонні фрази про дія.сіті, абсолютно не посилаючись на ці зміни

Надо разбираться в сортах гавна?

Конечно, тебе (как электорату клоуна) надо разбираться.
Ви зробили це разом.

⚡️"Законопроект підлягає відхиленню, як такий, що суперечить Конституції України та не узгоджується з іншими законами України"
Зауваження Головного юридичного управління Верховної Ради до податкового законопроєкту Дія Сіті (5376)

Докази: 1, 2 [Зауваження Головного юридичного управління 20.10.2021]

Зауважу, що мова йдеться саме про редакцію 5376 до другого читання.

Дякую за доповнення. Додали цю інформацію в новину.

Підписатись на коментарі