У Португалії роботодавцям заборонили турбувати працівників у неробочий час. За порушення штрафуватимуть

У Португалії змінили трудове законодавство. Парламент схвалив поправки, які, між іншим, забороняють роботодавцям зв’язуватися з працівниками у неробочий час. У разі порушення — штраф, повідомляє Euronews.

Через пандемію кількість працівників, що працюють віддалено, різко зросла. Нові правила — відповідь на це, заявила правляча Соціалістична партія Португалії.

Що змінилося

💸 Тепер компанії повинні компенсувати витрати працівників, пов’язані з віддаленою роботою. Наприклад, рахунки за електроенергію та Інтернет, але не за воду. Це можна списати як витрати бізнесу.

🚫 Роботодавцям заборонено стежити за працівниками під час віддаленої роботи.

Одразу пригадується, як у жовтні на форумі пропонували визначати low-перформерів за допомогою ip-камери за спиною.

📵 Також заборонено зв’язуватися з працівниками у неробочий час, за порушення — штраф.

👪 Батьки дітей до 8 років мають право працювати вдома без попередньої домовленості з роботодавцем.

👌 Компанії мусять організовувати особисті зустрічі не рідше одного разу на два місяці у рамках заходів боротьби зі самотністю.

UPD: Правила діють для всіх компанії, у яких працює понад 10 людей.

Варто зазначити, що португальські депутати відхилили пропозицію включити до законодавства право вимикати пов’язані з роботою повідомлення та пристрої в неробочий час, так зване «право на відключення».

Перший гравець приготувався

Португалія — перша європейська країна, що змінила правила дистанційної роботи саме внаслідок пандемії COVID-19 у січні 2021.

Тимчасові правила зробили дистанційну роботу обов’язковою, за кількома винятками, і зобов’язали роботодавців забезпечувати працівників необхідними інструментами для роботи вдома.

Хоча віддалена робота під час пандемії дала багатьом нову гнучкість, з’явилися проблеми нерівного доступу до IT-обладнання. Вони показали необхідність втручання уряду, сказала міністерка праці та соціального забезпечення Португалії Ана Мендеш Годінью на конференції Web Summit в Лісабоні, що відбулася минулого тижня.

До речі, читайте про враження від поїздки на конференцію Web Summit 2021.

Що думаєте про нові правила? Чи до вподоби вони вам?

Якщо так, то чим? Якщо ні, то чому?

Як часто ваші роботодавці контактують з вами у неробочий час?

Пишіть у коментарях! 👇

👍НравитсяПонравилось2
В избранноеВ избранном0
LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

А потім дивуються чого клієнт готовий платити 7к за укр контрактора якщо в іспанії 5к зарплата

Тому що клієнт з країни де аналоги коштують по 10-20к?

Взагалі дуже цікаво дивитись, коли в одному топіку люди вихваляються, як послали пм через овертайми
А в цьому розказують який соціалізм в ЄС через те, що там законодавчо заборонили, те що вони зробили

Ну с такими налогами то они ещё ништяков должны придумать, пока слабо

Фрилансеры говорят «не останавливайтесь»

Даже не думайте звать меня в свою дию.сити если она хоть немного не похожа на Португалию

Так ви ж в генезісі працюєте, вони ж і так за безнаДію.Сіті топлять))))

ну личное мнение никто отменял и темники не выдавал

Немного похожа. Та ещё по рту галия

Интересно, как будут решать работу on-call, тот же PagerDuty. Предполагаю, что само понятие никуда не денется, просто нужно будет подписывать доп. контракт.

Як часто ваші роботодавці контактують з вами у неробочий час?

Никогда

Роботодавцям заборонено стежити за працівниками під час віддаленої роботи.

поддерживаю всегда

Тепер компанії повинні компенсувати витрати працівників, пов’язані з віддаленою роботою. Наприклад, рахунки за електроенергію та Інтернет

Ну цена у интернета фиксированная, потребление электричества чуть выросло, но это копейки, зато меньше денег стало оставаться в кафешках на ланч

Компанії мусять організовувати особисті зустрічі

Спиддейты чтоли? xD

Варто зазначити, що португальські депутати відхилили пропозицію включити до законодавства право вимикати пов’язані з роботою повідомлення та пристрої в неробочий час, так зване «право на відключення».

Что за нафиг вообще? Рабочий слак на телефоне есть, но уведомления там выключены перманентно, почты нет, пусть стучат до посинения. От 24/7 онколла я отказался принципиально, потерял целых 300 евро брутто.

А тепер уявіть, що у вас працює чувак, який завалив вам реліз або роботу сервісу і пішов додому.
А турбувати ви його не можете, бо штраф.

Доречи, нещодавно знайомий планував піти на операцію умовно кажучи у суботу, але по факту йому стало зле і я його відвіз у лікарню у 22й ночі п’ятниці. Постійно тримаючи контакт з його хірургом, спершу він сам, потім черговий хірург у відділенні. Чувака накололи трохи ліками, його попустило, бо його хірург планував робити йому екстрену операцію.

Ой, ні, ніякої операції у португалії. Левако-соціалісти заборонили ж телефонувати у позаробочий час.

ніякої операції у португалії
черговий хірург у відділенні
А тепер уявіть, що у вас працює чувак, який завалив вам реліз або роботу сервісу і пішов додому.
А турбувати ви його не можете, бо штраф.

А тепер уяви що в твоїй конторі процеси налаштовані так, що тобі не потрібно переживати про те, що хтось завалить реліз? Та нє, ну його нафіг дичину таку.

В ідеальному світі все працює ідеально.

Ага, но отказаться от релизов в конце рабочего дня или недели — это точно не тот далекий недосягаемый идеал, который видели только в мечтах.

А тепер уявіть, що у вас працює чувак, який завалив вам реліз або роботу сервісу і пішов додому.

Общался я в рамках собеса с одной немецкой галерой, они говорили, что по европейской манталити — рабочий день закончился, закрыл ноутбук и забыл. Я сразу же задал именно твой вопрос, даже добавил, что починить/поднять сервер займёт пол часа-час. Мне ответили, что таких ситуаций быть не должно, а если и произойдёт, то да, закрыл ноутбук и разберёшься в понедельник.

Вообще меня немного удивляет это, конечно.

Як часто ваші роботодавці контактують з вами у неробочий час?

У меня с нашей текучей удалёнкой нет рабочих часов как таковых. Впечатление, что я работаю 7 дней в неделю с 10 до 24:00, с перерывами (хоть на 2 дня) на свои дела.

Это просто контора еще не открыла для себя PagerDuty или xMatters. Мне вот регулярно приходится с ноутбуком тягаться, в т.ч. в магазин или на прогулку с лес. Я серьёзно. За это, конечно, доплачивают, но я с ностальгией вспоминаю то время, когда все было так, как вы описываете.

Общался я в рамках собеса с одной немецкой галерой, они говорили, что по европейской манталити — рабочий день закончился, закрыл ноутбук и забыл. Я сразу же задал именно твой вопрос, даже добавил, что починить/поднять сервер займёт пол часа-час. Мне ответили, что таких ситуаций быть не должно, а если и произойдёт, то да, закрыл ноутбук и разберёшься в понедельник.

Оказывается у меня европейская менталити))) Я думал эти вещи для всех людей очевидны, а они оказывается кого-то удивляют. И да, мои выходные дороже миллиона заказчика, да и релизы у адекватных людей в пятницу не происходят:)

Ви навели абсолютно недоречні форс-мажорні приклади. Закон, про який йдеться в новині, в першу чергу направлений проти вирішення звичайних робочих процесів в післяробочий час.

А тепер уявіть, що у вас працює чувак, який завалив вам реліз або роботу сервісу і пішов додому

Нема чого релізати щось ввечері.
Це нормально закрити ноут в 5 годині, ну заробить власник бізнесу на 0,003% більше за рахунок мого здоров’я, сім’ї, мені то що з того.

Схоже що людство погубить лівацький популізм

А бачили що НСДАПовець запропонував?
>>Социал-демократы в Бундестаге предлагают привлечь Украину к решению проблемы беженцев из Беларуси
>>Мигранты из Беларуси могли бы в Украине ожидать рассмотрения их заявки на убежище в ЕС. Такой вариант решения проблемы беженцев на белорусско-польской границе предложил эксперт по внешнеполитическим вопросам фракции Социал-демократической партии в немецком Бундестаге Нильc Шмид.

Це після заяв про «не можна стріляти з бпла по гаубиціям», торгівлі з рф, китайськими коммуняками попри санкції ЕС, попри трубу і так далі.

НСДАПовець

Це ті що приїздили до України мєдвєдку «підтримати»?

Ще б зрозуміти до чого тут це...

Ви підтримуєте безкоштовну працю в вихідні
І овертайм — це велика честь

Хмммм
А я думав в іт такого вже нема

Ти ба, в нас і дійсно такого нема. І без усіляких тупих регуляцій. Як же так сталося? Мабуть диво якесь.

P.S. Дякую за гарний приклад типової дешевої демагогії

Дякую за гарний приклад типової дешевої демагогії

Нащо ви самі собі подякували?

Шановний, тут не дітсадок, тому аргументи на кшталт «говоришь про меня — переводишь на себя» не працюють

ну поки ви не сказали, що не підтримуєте рабські умови праці, то працює )

PIIGS как термин не просто так появился. Лентяи они просто

Чи жлоби власники не хочуть платити адекватні зп

Одною з проблем ізраїльського ІТ свого часу був шабат. Як ви знаєте в шабат іудеям не можна виконувати роботу. Однак сервери шабату не знають, і shit happens не залежно від нього. Цю проблеми розглянули равини і винесли рішення — прирівняти сервери до домашніх тварин. А догляд за домашніми тваринами дозволений і в шабат. Може і байка але як кажуть відчуйте різницю.
На жаль в ІТ є професії які вимагають готовності в будь який момент часу підстрибнути і залізти по пояс у вирішення інциденту. Це складні моменти для менеджменту і важливо побудувати процеси і бенефіти належним чином але без готовності людей підключатися до інциденту в будь який момент побудувати надійний сервіс важко. Можливо португальський закон заставить компанії кодифікувати і формалізувати pager duty для SRE заздалегідь, а не коли більша частина команди вже вигорає. Але може статися і так, що він знизить конкурентноздатність і позиції перетечуть в країну де SRE доступний 24×7.

Релігійні підходи в ІТ в 2021...

Думаю правило «не турбувати в неробочий час» не забороняє мати службу підтримки. Тобто в Португалії можливо покращиться культура і бізнес служб підтримки.

Як на мене, дивно що тільки в Португалії таке вводять. Якось я говорив на співбесіді, що не працюватиму в неробочий час, так мій потенційний роботодавець так здивувався.
— Каже: «А якщо ви ту помилку допустили, а тепер не хочете її виправляти?»
— А я кажу: «Усі помиляються без виключення, я виправлятиму цю помилку в робочий час. А для роботи 24/7 люди придумали службу підтримки».

Подписаться на комментарии