Meta показала прототип тактильних рукавичок, які дозволяють відчувати об’єкти віртуальної реальності
Відома своїми гучними переходами у віртуальну та доповнену реальність Meta (Facebook) показала прототип тактильних рукавичок, що здатні відтворювати такі відчуття, як захоплення предмета або проведення рукою по поверхні. Цей пристрій розробляли 7 років. Компанія розглядає його як майбутнє взаємодії VR та AR, повідомляє The Verge.
Що вміють рукавички від Facebook
Простими словами, прототип тактильного пристрою Meta — це рукавиця з 15 ребристими надувними пластиковими накладками, відомими як приводи. Подушечки влаштовані так, щоб прилягати вздовж долоні користувача, нижньої частини його пальців і кінчиків пальців.
Рукавичка також діє як контролер VR. На задній панелі є маленькі білі маркери, які дозволяють камерам відстежувати, як пальці рухаються в просторі, а також внутрішні датчики, які фіксують, як згинаються пальці користувача.
«Коли ви одягаєте рукавичку та входите у VR або AR, складна система управління регулює рівень нагнітання, створюючи тиск на різні частини вашої руки. Якщо ви торкаєтесь віртуального об’єкта кінчиками пальців, то відчуєте відчуття, як цей об’єкт тисне на вашу шкіру. Якщо ви тримаєте віртуальний предмет, довгі пальці затягнуться, створюючи відчуття опору. Ці відчуття працюють разом із візуальними та звуковими сигналами, створюючи ілюзію фізичного дотику», — йдеться в повідомленні.
Ця технологія спирається на відносно нову область м’якої робототехніки, замінюючи громіздкі двигуни крихітними повітряними клапанами.
Які складнощі при виробництві пристрою
Відомо, що Meta працює над розробкою майже з моменту придбання стартапу Oculus VR у 2014 році. Свій перший прототип — один палець з одним приводом — компанія розробила в 2015 році.
Зокрема розробкою рукавичок для віртуальної реальності займається підрозділ Reality Labs. Там уявляють, що рукавички є одним із багатьох методів керування майбутніми окулярами та гарнітурами, поряд із більш легкими рішеннями, створеними на основі електроміографії або EMG — системи, яка зчитує нервові сигнали на руці та перетворює їх на цифрове введення.
Як заявив голова Reality Labs Майкл Абраш, нині існує багато перешкод для виробництва готових для споживача тактильних рукавичок. Наразі його команда лише намагається з’ясувати, наскільки реальним є дотик для віртуальної реальності.
За словами Абраша, з одного боку, команда хоче різко збільшити щільність приводу рукавичок. Оскільки поки що рукавички можуть дати відчуття контурів об’єктів, але не чіткі відмінності між поверхнями — натомість вони покладаються на навіювальну силу звуку та зображень.
Як бути з конфіденційністю та безпекою
У Meta стверджують, що готові до масового ринку тактильних рукавичок краще, ніж інші компанії. Адже більшість виробників тактильних пристроїв продають спеціалізовані продукти для військових, промислових або наукових установ. Натомість Meta виробляє домінуючу систему Quest VR, орієнтовану на споживача, і вкладає мільярди доларів на створення «метавсесвіту», який інтегрує VR та AR.
Якщо ж компанія запустить систему тактильних рукавичок, Meta може гарантувати, що система працюватиме на Quest VR і заохочувати розробників застосунків використовувати її.
Водночас у разі комерціалізації рукавичок вони можуть зіткнутися з тими ж проблемами конфіденційності та безпеки, що й інші носії, які збирають біометричну інформацію. Тому Meta повинна буде встановити політику, яка регулює, скільки цих даних збирає пристрій у користувачів і хто ще має до них доступ.
Раніше американський мільярдер Марк Цукерберг оголосив про перейменування його компанії Facebook у Meta. При цьому замість соціальної мережі буде метавсесвіт — глобальна платформа віртуальної реальності, де всі користувачі спілкуватимуться один із одним без необхідності знаходження у певному фізичному просторі та прив’язки до розроблених для соцмережі спеціальних гаджетів.
Також повідомлялося, що компанія Facebook має намір найняти 10 тисяч висококваліфікованих працівників на території ЄС протягом п’яти найближчих років. Вони потрібні їй для створення власної версії «інтернету майбутнього» і «метавсесвіту».
10 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів