Google підвищує ціни на свої послуги в Україні через введення 20% ПДВ
Корпорація Google попередила про подорожчання своїх сервісів в Україні в зв’язку з так званим законом про «податок на Google». Про це йдеться у відповідному листі компанії, розісланому користувачам платних послуг, пише AIN.
Що передбачає закон
Відомо, що на початку червня 2021 року Верховна Рада ухвалила законопроєкт № 4184, який зобов’язує сплачувати податки до держбюджету міжнародні компанії, що діють в інформаційному просторі України та заробляють на інтернет-рекламі. Це такі компанії, як Google, Facebook, Netflix, YouTube та інші.
Згодом президент Володимир Зеленський підписав цей закон. Він вводить 20% ПДВ на онлайн-послуги, які компанії-нерезиденти надають українським користувачам. Зокрема, відповідно до нових правил, такі електронні послуги оподатковуються податком на додану вартість у розмірі 20%.
Для кого подорожчають сервіси Google
«На виконання місцевого законодавства в Україні Google починає стягнення 20% ПДВ із цифрових сервісів для індивідуальних користувачів та підприємців в Україні, що не зареєстровані як бізнеси», — йдеться в повідомленні.
При цьому в корпорації уточнили, що підвищення стосується лише послуг, які надаються фізичним особам. Натомість компанії та підприємців із бізнес-акаунтами ці нововведення не зачеплять.
«Якщо ви в Україні маєте бізнес-акаунт, це означає, що ви використовуєте його в комерційних цілях від імені зареєстрованої юрособи [...] в такому разі від вас не вимагається додаткових дій. За умовами використання Google Cloud для бізнесу ви будете самі відповідати за оцінку та виплату будь-яких податків в Україні», — наголошується в листі.
Водночас у разі виникнення у користувача будь-яких питань із цього приводу компанія радить звернутися до юристів.
UPD. 10 грудня стало відомо, що з 1 січня 2022 року компанія Meta (Facebook) також додає 20% податку на додану вартість (ПДВ) для послуг своєї соціальної мережі в Україні. Це стосується тих рекламодавців, у яких країна бізнес- або персональної адреси встановлена на «Україна», і хто не підтвердив, що є зареєстрованою юридичною особою або приватним підприємцем, і самі додали номер платника ПДВ до свого рекламного акаунту Facebook. Причому ПДВ додаватиметься до рахунків автоматично, за ставкою 20%. Але його застосовують не до загального бюджету, який компанія чи користувач призначив на рекламу, а до чеку, яким вони оплачують рекламу.
Раніше повідомлялося, що Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт про е-Резидентство (№ 5270), який передбачає надання іноземним IT-спеціалістам спеціального статусу електронного резидента. Зокрема, вони зможуть зареєструвати себе як ФОП, платити податки в Україні та здійснювати підприємницьку діяльність без необхідності перебувати в нашій країні.
Найкращі коментарі пропустити