Чому це не твій партнер або як знайти свого партнера в IT?

На сьогодні, технології це ідентифікатор унікальності компанії. Якщо є сумніви, поговоріть з будь-ким з IT-галузі запитайте їх, як йдуть справи. Конкуренція на ринку зростає, і компанії намагаються диференціювати свої послуги за рахунок інноваційного програмного забезпечення.

У цій статті ми розглянемо три типи компаній, і найбільші перешкоди з якими вони стикаються, адже багато людей не розуміють, що знання та досвід, необхідні для створення програмного забезпечення з нуля, відрізняються від інших послуг, які пропонуються на ринку IT.

Компанії, орієнтовані на цифрову трансформацію

Компанії, які прагнуть підвищити продуктивність своїх співробітників, мають у своєму розпорядженні талановитий ІТ-відділ, здатний налаштовувати та впроваджувати уже придбане програмне забезпечення для використання співробітниками. В таких випадках обсяг розробки програмного забезпечення — мінімальний, але часто виникають проблеми, коли потрібно кастомізувати наявне ПЗ. Таким чином, навички та досвід більшою мірою орієнтовані на знання IT, а не на розробку програмного забезпечення.

Компанії з розробки програмного забезпечення

Через необхідність компанії-розробники програмного забезпечення призначені для створення та впровадження прикладного програмного забезпечення, тобто такого, що призначене для розв’язання конкретних задач. У них є команди з розробки програмних продуктів, як правило, по одній для кожної лінійки продуктів, всі вони володіють критичними навичками, необхідними для проєктування, створення і тестування програмного забезпечення.

Вони також мають команду, яка займається впровадженням програмного забезпечення та підтримкою клієнтів, у кожного з яких свій сценарій використання ПЗ та процес.

Сервісні компанії

Останній і найбільш складний тип компаній — це бізнес, заснований на послугах, який прагне виділитися і підвищити свою цінність, включивши програмне забезпечення як складову частину своїх послуг. У них теж є ІТ-відділ, критично важливий для успіху компанії, що надає своїм клієнтам програмні продукти, які дозволяють їм максимізувати свою продуктивність. І коли компанії знаходять можливість розширити свою пропозицію продуктів і послуг, включивши в нього користувацьке програмне забезпечення, вони звертаються до свого ІТ-відділу, щоб зробити це. Проблема в тому, що ІТ-відділи не призначені для розробки програмних продуктів з нуля, на відміну від компаній-розробників програмного забезпечення.

Програмне забезпечення повинно бути на рівні повноцінного продукту, бути гнучким, підтримувати багато варіантів використання безліччю клієнтів. Деякі ІТ-відділи звернуться до аутсорсингових компаній, щоб набути технічних навичок в області програмного забезпечення, вважаючи, що це дасть інноваційне програмне рішення, яке буде відповідати потребам ринку. На жаль, все не так просто. Лише деякі аутсорсингові компанії мають досвід створення якісного програмного забезпечення, та ще менше мають необхідний галузевий досвід.

Мінімізуйте ризики, доки не стало надто пізно

Отже, наскільки відрізняється розробка прикладного програмного забезпечення і додатків, що використовуються співробітниками всередині компанії? І який ризик співпраці з аутсорсинговою компанією, враховуючи, що у них може не вистачати необхідного досвіду та знань? Часто ІТ-фахівці переконують тих, хто працює в бізнесі, що вони можуть розробити те, що хоче клієнт. Та щоб обрати компанію-партнера, з яким співпраця буде максимально продуктивною, а кінцевий продукт буде на високому рівні, потрібно заздалегідь розуміти про можливі перешкоди на шляху.

Перешкода № 1- Ілюзія на початку

Коли приходить час запуску ПЗ, ви розумієте, що воно не відповідає очікуванням клієнта. Зазвичай ця проблема швидко вирішується — ви вносите деякі зміни в код, і все працює як потрібно.

Потім приходить час наступного клієнта, який підписав багаторічний контракт на ваші послуги з програмним забезпеченням в комплекті. І коли приходить час використання ПЗ співробітниками нового клієнта, виявляється, що у них робочий процес відбувається трохи по-іншому, ніж у попереднього клієнта. Немає проблем, IT-відділ може все виправити, вони створюють іншу версію ПЗ, і все працює ідеально.

Перешкода № 2 — Незадоволений фінансовий директор через зменшення прибутку

Такі ситуації повторюється ще для восьми клієнтів, і тепер у вас є десять похідних версій одного й того ж базового ПЗ. На початку, для розміщення програмного забезпечення планувалося використовувати тільки один Хмарний сервіс, а в реальності — доведеться заплатити за десять сервісів.

Ще одна проблема — коли з’являється помилка, IT-команді потрібно витратити час на її виправлення, тестування та оновлення для усіх десяти клієнтів.


Перешкода № 3 — Розчарований клієнт через повільне розгортання ПЗ

Коли з’являється все більше клієнтів, кількість варіацій ПЗ збільшується, адже компанія підлаштовує ПЗ під кожного клієнта. Вони можуть навіть попросити про щось зовсім інше.

Все зазначається в контракті, що включає основні послуги, які, як відомо, надає компанія, і клієнт підписує його. За винятком того, що IT-відділ настільки зайнятий стандартними, напівавтоматизованими реалізаціями, час виконання нового проекту займає набагато більше, ніж стандартні реалізації сервісу. Навіть якщо клієнт погоджується з більш тривалими термінами, з плином часу, коли IT-відділ стає все більш перевантаженим, дата релізу програмного забезпечення зсувається.

Перешкода № 4 — Задоволення потреби за будь-яку ціну — Аутсорсинг

Цілком логічним є збільшення ІТ-можливостей за допомогою більшого числа розробників. Хороше рішення, за винятком однієї проблеми. Як і більшість ІТ-груп, аутсорсингові компанії практично не мають досвіду розробки програмного забезпечення в якості повноцінного продукту. Що ще гірше, вони, швидше за все, не мають уявлення про специфіку бізнесу або галузі, в якій працює ваша компанія. Таким чином, хоча вони, можливо, і здатні писати якісне програмне забезпечення, їм не вистачить галузевого досвіду, необхідного для задоволення очікувань і потреб клієнтів.

Перешкода № 5 — Служба підтримки клієнтів не готова до розв’язання технічних проблем

У міру збільшення користувачів вашим ПЗ зростають і звернення в службу підтримки, що є типовим явищем. Однак тепер ці дзвінки стосуються не ваших послуг, а саме програмного забезпечення. Як скинути пароль, що сталося даними, які користувач тільки що ввів, чому додаток не встановлюється на його новий ноутбук і багато іншого — все це вимагає набагато більшого рівня технічних і програмних знань, ніж у вашої служби підтримки було до цього моменту.

Перешкода № 6- Незмінна функціональність відстає від конкурентів

Сьогодні всі очікують, що програмні продукти будуть функціонально розвиватися з появою нових версій з новими функціями та поліпшеннями. Зазвичай це не стосується вітчизняних додатків, які ІТ-відділи розробляють для використання співробітниками своїх компаній. Але для ПЗ, яке позиціонується сервісними компаніями як повноцінний продукт це передбачається й очікується.

Та коли ІТ-команда знаходиться під водою, намагаючись йти в ногу з новими реалізаціями та проблемами підтримки наявних клієнтів, плюс у них є десять похідних одного і того ж програмного продукту, нові функції — це останнє, про що хто-небудь думає або має час для цього. Це ще більше засмучує клієнтів.

Перешкода № 7- Нестабільність у міру зростання обсягу користувачів

У міру зростання бізнесу ваших клієнтів очікується, що все більше співробітників, які покладаються на ваші послуги, будуть використовувати ваше програмне забезпечення. У міру зростання цього обсягу виникає все більше і більше проблем.

Можливо, продуктивність програмного забезпечення сповільнюється, і користувачі починають скаржитися своїм менеджерам, що це впливає на продуктивність їх роботи. Висхідний попит на програмне забезпечення призводить до частих перебоїв в роботі.

Перешкода № 8- Падіння продажів

Коли менеджери з продажу та роботи з клієнтами бачать проблеми спричинені великими обсягами, вони втрачають впевненість у здатності компаній постачати та підтримувати якісні програмні продукти в домовлені терміни. Таким чином, вони перестають пропонувати програмне забезпечення як частину пропозиції.

Послаблюється ваша конкурентоспроможність, така інформація швидко доходить до конкурентів і вони починають інтенсивніше продавати власне ПЗ.

Перешкода № 9 — Жорстока реальність

Проходить рік або два. ІТ-відділ виріс, як і їхні витрати, їх забезпечують всім необхідним для підтримки всіх версій програмного забезпечення, використовуваних різними клієнтами. Це призвело до зниження норми прибутку.

Менеджери по роботі з клієнтами намагаються врегулювати великі облікові записи, які зіштовхуються з постійними проблемами з програмним забезпеченням і загрожують розірвати багаторічний контракт на обслуговування.

Відділ продажів втрачає впевненість у здатності організації постачати ПЗ і перестає її пропонувати, це впливає на доходи від нового бізнесу.

Все це ставить під загрозу основні послуги компаній, основу їх доходів.

Отже, нарешті, настає реальність, і всі тепер бачать, що розробка програмного забезпечення з нуля сильно відрізняється і набагато складніше, ніж розробка «домашніх» додатків, що використовуються всередині компанії. Для цього потрібен інший набір навичок, знань і досвіду, якими зазвичай не володіють аутсорсингові компанії.

Успіх досягається внаслідок зосередженості

Успіх вашого бізнесу заснований на успіху вашої пропозиції. Компанія накопичує великий досвід, навички та базу знань, що дозволяє успішно продавати, надавати, масштабувати та підтримувати ті послуги, які приносять велику цінність вашим клієнтам. Ваш ІТ-відділ є важливим фактором, що сприяє цьому успіху. Але найкраще залишити розробку програмних продуктів тим компаніям, у яких є досвід у вашій галузі, і просто співпрацювати з ними.

Для повного розуміння, розгляньте нетехнічну сервісну компанію як відділ продажів та маркетингу для їх партнера — компанії з розробки ПЗ, який займається розробкою, експлуатацією та підтримкою цього програмного забезпечення, яке ви поширюєте та продаєте для них. Це ідеальна співпраця.

Існує невелика кількість компаній-розробників програмного забезпечення, які спеціалізуються на такій моделі партнерства. Вони приносять досвід і знання, необхідні для визначення, проектування, розробки, постачання та підтримки програмних продуктів, і роблять це, будучи партнером, для інших компаній. І що більш важливо, вони знають, як це зробити таким чином, щоб уникнути всіх цих пасток і перешкод, згаданих вище.

Майте на увазі, що багато аутсорсингових компаній стверджують, що вони спеціалісти саме у розробці ПЗ, та це просто ще один спосіб ‘’продати’’ власних розробників.

Ще складніше і важливіше знайти компанію, яка має досвід розробки продуктів, а також досвід і знання у вашій галузі або галузі ваших клієнтів. Інакше, як можна очікувати, що команда людей, яка ніколи не працювала в біотехнологічній, медичній, або фармацевтичній компанії і ніколи не створювала програмний продукт, який люди використовують у цій галузі, успішно зробить це. Програмне забезпечення, що використовується в цих галузях, має відповідати їх специфіці.

Щоб зберегти пропозицію послуг, яка досі робила вашу компанію успішною і конкурентоспроможною, вкрай важливо об’єднати інноваційні програмні продукти в рамках вашої пропозиції. Та, щоб не ризикувати своїми послугами, об’єднуючи некоректно створені програмні продукти, варто звернутись до партнера з розробки програмного забезпечення, який володіє необхідними знаннями для надання продукту належної якості, і який виділить вашу послугу серед усіх інших.

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Якась писанина рівня Мінцифри з розілу «поради, яких не просили»

ну почему не просили? :)
наверно кого-то попросили написать такой длинный текст.
1-й шаг в многоходовке подготовки какого-то мнения...

Підписатись на коментарі