Як я створив і продавав курс про Playwright

Усі статті, обговорення, новини про тестування — в одному місці. Підписуйтеся на QA DOU!

Привіт усім! Мене звати Олексій Остапов, я більше 13 років працюю тестером в Infopulse, автоматизую, трохи програмую і разом з колегами веду блог про тестування — QA Mania (підписуйтесь, у нас цікаво 😁). Також я доволі довго займався викладанням — вів курси, викладав у КПІ. Мені це цікаво, тому я шукаю нові підходи, як ділитись своїми знаннями.

Минулого року я познайомився з інструментом для автоматизації тестування — Playwright. Він дуже мені сподобався, я став його вивчати і робити нотатки. Написав про нього в блозі, статтю на DOU, виступив на конференції. Playwright одразу підкорив мене можливістю перехоплювати мережеві запити браузеру — те, про що я міг тільки мріяти, користуючись Selenium.

Я заглиблювався у вивчення, робив все більше нотаток і жадав перевірити всі фічі, що були заявлені в інструменті. В певний момент довелося зупинитись і написати свій невеликий додаток на Django, щоб зручно було випробовувати фічі Playwright. Я навіть довго не думав, що це має бути за додаток. Вже давно мріяв (і все ще планую) написати власну систему для керування тестами, тож зробив примітивну її версію — можна створити тест-кейс, «пройти його», редагувати та видалити, а також подивитись загальну статистику по тестах. Плюс, окрема сторінка для взаємодії з різноманітними компонентами і ajax в складних умовах.

Як я створював курс

І приблизно в цей момент я зрозумів, що хочу розказати та показати Playwright людям. Статтю написати... чи відео зняти. І краще не одне. І почав записувати відео.

Головний критерій був: 1 відео — 1 тема. Максимально коротко. Сам дуже важко сприймаю навчальні курси з відео по 30-40 хвилин чи взагалі весь курс в одному відео всього (!) за 3-4 години. Якщо вже робити навчальні відео, то такі, які б мені самому сподобалось дивитись. Записав декілька. Потім ще. Почав писати план на наступні. І хоп, в мене вже повноцінний курс вимальовується. В плані вже 30+ ідей для нових відео. А ще — жодного базового програмування. Може мені так не щастить, але кожен перший курс з автоматизації тестування починається з інтенсиву з мови програмування — «а давайте змінну створимо», «ось це називається цикл», «так можна створити функцію»... а через три заняття «тут віднаслідуємось від класу», «інкапсулюємо реалізацію», «використаємо паттерн інверсії керування». Жорстке ускладнення для тих, хто дійсно тільки починає програмувати, і даремна втрата часу для тих, хто вже програмує та хоче вивчити те, за чим прийшов — АВТОМАТИЗАЦІЄЮ тестування. Моя думка: вивчати програмування треба окремо, а потім, якщо сподобається — вивчати способи використання програмування — створення додатків, тестування, автоматизація (го в коменти сперечатись, якщо ви іншої думки).

Далі довелось скорочувати курс, бо він виходив вже дуже величеньким, а деякі ідеї заслуговували на окремий курс (як налаштування тестів в Docker). В певний момент я навіть злякався, що ніколи його не закінчу. Тому зібрався і твердо вирішив, де варто спинитись.

Коли більша частина відео була вже записана, прийшов удар, звідки я не чекав. Я почав вивчати інструмент і записувати відео ще на етапі бета-тестування, оскільки він вже був досить надійний. І ось, стався реліз, і розробники змінили API багатьох методів. Дуже вибачались, казали, що це один-єдиний раз і більше так не будуть (по суті, привели всі назви до pep8). Але мені довелось переписати частину відео, щоб всі показані приклади гарантовано працювали.

І ось, нарешті, через півроку роботи (не безперервної — робив у вільний час, але досить трудоємної — написати сценарій, код, зняти, озвучити, змонтувати) — курс готовий! Для того, щоб його протестувати, створив клас в Google Classroom (ми з колегами почали ним користуватись ще в ті часи, коли це не було мейнстрімом), виклав туди всі відео та запросив друзів та колег. Зворотній зв’язок отримати та й похизуватись трохи 😊

Сумарно назаписував 2 години відео!

Спроби монетизувати курс

Паралельно став думати — а що з ним робити? Викласти у вільний доступ чи спробувати монетизувати? Вирішив спробувати друге — дуже вже було цікаво, що з того вийде. Плюс в голові тримав такий аргумент: коли курс безкоштовний, люди додадуть його в закладки «на потім» і ніколи не подивляться (сам так роблю 😒). Заплативши ж гроші — слухачі отримають додаткову мотивацію вивчати матеріал. В якості платформи обрам Udemy (сам до кінця не знаю чому — про цей вибір вже встиг пошкодувати). Платформа велика, міжнародна, надійна. Виведення коштів налаштував на Paypal-акаунт. Про те, як потім отримати гроші в Україні, навіть не думав — на серйозний прибуток не розраховував. Подумав, що потім куплю щось на Amazon.

Опублікував курс без домашок. По-перше, хотілося автономності, а перевірка вручну забирає багато часу. Udemy має механізм автоматичних перевірок коду — можна створити завдання і написати на нього моки та юніт тести, і тоді слухачі курсу можуть писати код і перевіряти його самостійно, але мокати весь Playwright — ще та задача.

Прорекламував курс в блозі. Вау, перші слухачі! Я заробив $15! На радощах накупив рекламу на Facebook на $15. Скажімо так, пустив зароблені гроші в обіг :)

Тим часом, отримавши перші гроші, Udemy повідомив мені, що так просто він мені їх не віддасть — для початку треба заповнити спеціальну податкову форму — вказати купу своїх персональних даних, гарантувати, що я не резидент США, не фінансую тероризм і ще півсотні питань (десь тут я починаю думати, нащо я взагалі почав то робити?)

Висновки

Дуже непомітно пройшло півроку (я виклав курс влітку). І пройшов рік з того моменту, коли я почав робити курс. Думаю, вже можна зробити певні висновки. Поїхали!

  1. На Paypal я так і не отримав жодного центу. Написав в підтримку Udemy — вони кажуть, що Paypal відхиляє всі спроби оплати (про що мені ніхто не повідомив — розбирайся сам, Льоша). Створив обіковий запис Payoneer, переналаштував виведення коштів і вже отримав перший прибуток!
  2. За півроку я отримав (потенційно, їх ще нема на моєму рахунку) трохи менше $130. Курс почало проходити 40 слухачів. Якщо говорити про сухі цифри — я так і не зрозумів, як формується ціна курсу. Встановив ціну 30 у.о. (в залежності від регіону ціна може складати $30, €30, £30), при цьому Udemy сам може надавати акційні знижки, я можу надавати знижки, купони і т. д. Я отримую частку від вартості... якби я жадав комерційного успіху, напевне, треба було б детальніше вивчати умови. А мені був більш цікавий саме досвід взаємодії з платформою. Дуже вдячний всім, хто курс купив ❤️
  3. Заробляти на курсі в режимі «зробив і гроші самі трохи капають» — не працює. Продавати — постійна робота. Реклама, просування. Або витрачати гроші на комерційну рекламу, або постійно писати у всі можливі тематичні групи, канали, блоги, або наймати людину, що буде робити це.
  4. Найбільш простим способом збільшення аудиторії (а з нею і прибутку) я бачу переклад курсу англійською мовою. Все ще маю в планах, але це теж не миттєвий процес.
  5. Власне, цікавий досвід я отримав, з вами поділився, тепер можна і самим курсом поділитись. Сподіваюсь, він буде для вас корисним. Викладаю його поступово на Youtube (посилання нижче). А ще тестую новий вид монетизації — донати 😁 Уявіть собі, вони вже є. Коли назбираю статистику, обов’язково нею поділюсь.
👍ПодобаєтьсяСподобалось19
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Топ, ти молодець
Був би радий може ще одну статтю побачити як ти підійшов до складання сценарію, коду, озвучки та монтування 🙃

Я теж величенький маю досвід у викладанні, але я досить добре заробив на курсі та зараз продовжую з доступом до відео
Повністю погоджуюсь, що просто так не вийде заробляти, потрібно регулярно працювати над розповсюдженням інфи про курс

Дуже цікавий досвід. Дякую що поділилися!

Одна знайома хотіла викласти свій онлайн курс на юдемі, але дізналась, що юдемі без всякого узгодження з авторами бере і робить величезні знижки на курси, і стає прям невигідно. А в платформ типу геткурс дорого для початківців, коли ще мало учнів. Робить періодично «марафони» через фб у закритій групі, викладаючи вже записані відео, але там вже треба вкладати час на відповіді на питання. Ідеальний варіант поки не підібрала.

а що вона хотіла? краща продати курс зі знижкою ніж не продати взагалі.

Про не продати взагалі мова не йшла. Віддавати за безцінок? Не згодна, що це краще.

Олексію, ви поганого не порадите, знаю точно :-)

Спасибо, что делитесь интересным опытом!

Гарна та цікава стаття) Дякую)

Підписатись на коментарі