Англійська для IT-фахівців. 8 порад, як краще вивчати мову

Вітаю! Мене звати Діана Головань, я викладачка англійської з міжнародним сертифікатом CELTA, працюю в мережі шкіл Green Forest. Окрім викладання, займаюсь ще й методичною роботою та допомагаю викладачам опанувати комунікативну методику. Вже понад чотири роки я викладаю англійську для IT-спеціалістів, та навчилась робити це так, щоб мої студенти досягали конкретних цілей і підвищувалили свій рівень.

Я вирішила поділитись точкою зору викладача та розкрити моменти, які важливі для якісного вивчення англійської. Моя стаття буде корисна спеціалістам, які бажають вивчати англійську і шукають шляхи успішного втілення свого наміру. Тут я:

  • поясню, чому ІТ-спеціалістам пощастило з англійською;
  • розповім про те, як знайти мотивацію для навчання;
  • дам дієві поради, якими сама користуюсь.

Починаємо!

Як ІТ-спеціалісти вчать англійську

У мене був знайомий айтішник, який у вільний час вдосконалював свою англійську на корпоративних курсах. Звісно, мені було цікаво довідатись про його успіхи, тож одного разу я запитала, що він вивчає. У відповідь я почула: «А ти знаєш, як сказати: „Вчора мені сказали, що наступного року я буду керувати авто“ англійською?». Поки я дивилась на нього і з ностальгією згадувала другий курс універу, він вирішив, що мені треба оновити знання і довго пояснював усі часи, які використовуються в цьому реченні, та інші приклади їх вживання.

Хлопець розумів англійську, як аналітичну систему. Йому просто будувати речення, бо це нагадує конструктор.

Як я зрозуміла потім, це був яскравий приклад того, як сприймають англійську айтішники. Насправді, це гарна новина для вас, адже англійська мова саме аналітична.

Пропоную наступний експеримент.

Візьмемо вислів help with IT projects (допомагати з ІТ-проєктами) та подивимось, що з ним відбувається у різних часових формах.

Past

Present

Future

Simple

I helped with IT projects yesterday.

I help with IT projects every day.

He helps with IT projects every day.

I will help with IT projects. I promise!

Continuous

I was helping with IT projects from 9 to 18.

We were helping with IT projects for 2 months.

I am helping with IT project now.

He is helping with IT projects now.

We are helping with IT projects now.

I will be helping with IT projects.

Perfect

I had helped with an IT project before I found a new job.

I have already helped with an IT project.

He has already helped with an IT project.

I will have helped with an IT project by this time tomorrow.

Як ви бачите, дієслово help залишається, а залежно від того, коли і яким чином відбувається дія, ми додаємо певні слова і закінчення. Так, як будуємо будинок з кубиків.

I help with IT projects every day. Використовуємо початкову форму дієслова (інфінітив), коли говоримо, що робимо щось щодня.

I helped with an IT project yesterday. Додаємо до дієслова закінчення —ed, коли пригадуємо, що сталося вчора.

I am helping with an IT project now. — Повернулись до початкової форми (інфінітив), додали am перед дієсловом, та закінчення —ing до інфінітива та вже описали, чим займаємось зараз.

А тепер спробуйте замінити work with на create (створювати) та створіть речення у різних часах, орієнтуючись на приклади у табличці.

Якщо так потренуватись декілька днів з різними словами, ви легко зможете використовувати 9 часів англійської мови. І це працює не лише з часовими формами, а з більшою частиною правил англійської мови.

Порада № 1. Записуйте правила у вигляді таблиць та схем та тренуйтесь складати речення за схемами.

Я працювала з різними групами ІТ-спеціалістів та змогла виокремити три основні групи студентів. Чи впізнаєте ви себе в одній із них?

Початківці

Ці студенти знають лише ту англійську, яка потрібна для роботи, проте бажають розмовляти іноземною і на повсякденні теми. Словниковий запас у них доволі обмежений, але вони справді радіють, коли зустрічають знайомі слова.

Якщо це про вас, тоді зверніть увагу на наступні моменти.

Порада № 2. Звертайте багато уваги на вимову слів.

  • Переглядайте відео з субтитрами — так ви і прочитаєте слово і почуєте, як вимовляє його носій мови.
  • Перевіряючи переклад слова, натискайте на іконку «прослухати» або звертайте увагу на транскрипцію.

Чому це важливо? Як я помітила з практики, найімовірніше, ви раніше вивчали англійську, читаючи тексти, тому ви можете впізнати написання слова, але не зрозуміти його під час слухання, а також це впливає на вашу вимову.

Порада № 3. Робіть фокус на ті теми, які належать до сфери ваших інтересів, хобі та повсякденного життя.

Уявіть, ви на міжнародній конференції, і до вас підходить колега з іншої країни для нетворкінгу. Ви починаєте «small talk», невимушену бесіду, щоб заповнити час і залишити про себе приємне враження. Про що ви будете говорити? Про те, що цікавить вас, і не важливо, якою мовою йде бесіда. Якщо вас цікавлять подорожі, ви будете говорити про них, якщо ви захоплюєтесь кіномистецтвом, ви обговорюватиме новинки кіно, тощо. Тому доречно тренуватись розмовляти на ці теми, адже тоді вам точно буде, що сказати.

Тихоні

Якщо ви вважаєте, що вам не подобається розмовляти у компаніях, і ви не часто відвідуєте вечірки, тоді це про вас.

На групових заняттях тенденція відмовчуватися проходить через 1-2 тижні. Студенти розуміють, що потрапили не до загальноосвітньої школи, що їм пропонують цікаві теми і нетривіальні завдання. Наприклад, починаємо урок з логічної загадки, тут мої айтішники забувають, що у них англійська, занурюються у вирішення загадок і починають пояснювати одне одному й мені, як правильно їх вирішити.

Але що робити, якщо ви не відвідуєте таких занять?

Порада № 4. Спілкуйтесь англійською у такій формі, як ви спілкуєтесь у реальному житті.

Якщо ви часто відвідуєте професійні форуми та залишаєте там дописи, робіть те саме англійською. Якщо ви любите настільні ігри, пошукайте розмовні клуби, де учасники грають в ігри. Якщо вам до вподоби невеликі компанії, знайдіть викладача або мовного партнера та спілкуйтесь удвох.

Експерти

Це ті, в кого вже високий рівень, але їм потрібно і далі вдосконалювати знання, щоб почуватися більш впевнено. Я помітила, що тут студенти вже багато дивляться і читають англійською. Тому нам цікаво використовувати автентичні матеріали, обговорювати «гарячі» новини.

Порада № 5. Помічайте та занотовуйте цікаві для вас слова, вирази та навіть цілі речення.

Це дієвий спосіб збагатити свій словниковий запас сучасною лексикою. Оберіть зручний додаток: блокнот, нотатки у смартфоні, застосунок типу Quizlet. Але важливо не просто завчити слово, а складати з ним речення про своє життя. Час від часу переглядайте свої нотатки та повторюйте вирази.

Навіщо ІТ-спеціалістам англійська?

Мені завжди цікаво, чому мої студенти вирішують займатись англійською. Я вважаю, що правильно поставлена мета — це запорука успішного завершення курсу.

Є два варіанти такої мотивації.

Варіант 1. Для себе

Спеціалісти вирішують вивчити англійську просто для себе, тому що це зараз потрібно усім. Це непоганий мотив, проте він не триває довго. Я часто бачила, що студенти покидають заняття через декілька тижнів через нестачу часу, робочі проблеми та інші причини.

А ось якщо ви знайшли свою мотивацію та зрозуміли, як цей курс допоможе досягти мети, тоді зовнішні перепони не перешкодять вивченню англійської.

Саме тому перші заняття ми присвячуємо не лише знайомству, але й постановці мети.

Порада № 6. Якщо ви плануєте розпочати вивчення англійської або щойно припинили відвідувати заняття, тоді спробуйте зробити SWOT-аналіз своєї англійської.

Цей метод використовують у бізнесі для планування роботи, але й для особистих цілей він є дієвим.

SWOT — це Strengths (сильні сторони), Weaknesses (слабкі сторони), Opportunities (можливості) та Threats (загрози).

На це завдання у вас піде хвилин 15. Підготуйтесь. Знайдіть вільний час, відкрийте замітки або візьміть блокнот. Ось покрокова інструкція.

  1. Strengths. Запишіть, що в англійській мові або в навчанні в цілому вам дається легше, що ви робите із задоволенням, і де ви отримуєте найкращі результати.
  2. Поверніться до першого пункту та допишіть ще декілька ідей. Навіть якщо ви не володієте англійською, ви все одно можете проаналізувати, що вам подобається робити (дивитись фільми, інтерв’ю, слухати подкасти тощо).
  3. Weaknesses. Запишіть, які моменти у вашому навчанні потребують вдосконалення, що ви не любите робити, коли вчитеся.
  4. Threats. Продумайте загрози, які можуть зустрітись, поки ви будете навчатись (домашні або робочі завдання, нестача часу на домашні завдання тощо).
  5. Opportunities. Запишіть, як вдало використовувати ваші сильні сторони, що потрібно, щоб опрацювати недоліки, як попередити або звести до мінімуму загрози.

Приклад

Студент Олександр зробив такий аналіз.

Strengths

  • розумію професійну літературу;
  • переписуюсь із колегами з Індії;
  • часто дивлюсь серіали з субтитрами.

Weaknesses

  • погано сприймаю англійську на слух (потрібні субтитри);
  • недостатньо слів для спілкування поза роботою;
  • не люблю багато розмовляти.

Threats

  • немає часу на домашку;
  • кінець місяця зазвичай напружений через звіти.

Opportunities

  • виконувати більше на занятті, щоб менше було завдань додому;
  • впродовж місяця стежити за задачами, щоб не пропускати курси через аврал;
  • приділити увагу прослуховуванню носіїв, перегляду знайомих серіалів без субтитрів.

Варіант 2. Вимога роботодавця

Цей мотив також розповсюджений. І він доволі зрозумілий: потрібно досягти певного рівня, щоб потім отримувати більшу плату, вищу посаду тощо.

Під час викладання я бачила багато таких ситуацій. Одну з них наведу як приклад.

Приклад

Компанія, в якій працював Микола, зобов’язувала працівників постійно підвищувати свій рівень англійської. Заняття оплачувались, за прогресом і відвідуванням занять стежили щомісяця, і успіх у навчанні позначався на щомісячній оплаті.

Миколі хотілося отримувати більше, але приходити на півтори години раніше, щоб займатись, було складно. Працівник вирішив не сперечатись із керівництвом і обрав таку тактику: приходив на більшість занять, але за 30 хвилин до їх закінчення. Іноді за ці 30 хвилин він не встигав зрозуміти, про що йдеться, та й тести писав не дуже успішно. У CRM бачили, що прогрес у встановлених межах є, тому жодних проблем у Миколи не було.

А ось наприкінці курсу він здивувався, чому так і не отримав потрібного рівня та завалив фінальний тест.

Звичайно, в реальному житті ми б звернули увагу на ситуацію до завершення курсу. Тут ми перебільшили для більш яскравої ілюстрації.

Мені такі подібні ситуації нагадують стрічку соціальних мереж. Хтось фотографується з дорогими автівками, щоб виглядати успішно в очах інших, а насправді усі гроші витрачає на розваги і не може дозволити собі жодної автівки. Тут справа саме в обмані самого себе.

Повертаємось до Миколи. Його мотивацією було не вивчення англійської, а отримання бонусів. Для досягнення мети підійдуть будь-які засоби. В нашому випадку — це встигнути хоч на частину заняття та скласти тест на допустимий бал.

Але як все виглядає з боку?

Скажімо, на уроці ми вивчаємо слова на тему «Подорожі». Спочатку ми налаштувалися на тему, вивчили нові слова, пограли в різні ігри, і більшість студентів уже не мають складнощів, а інші можуть поставити запитання. Далі ми розібрали, які фрази доречно використовувати під час заселення в готель та для орієнтування в місті. Ми переглянули кумедні відео, проговорили фрази не один раз. І ось залишилось 15-20 хвилин для того, щоб студенти програли проблемні ситуації: як поселитися в готель без бронювання, як домовитись і змінити номер, як знайти шлях до готелю, коли батарея смартфона розрядилась. Тобто тут ми використовуємо все, над чим працювали годину.

Наш Микола застав же лише останню ситуацію: заселення в готель. Він знає трохи англійської, та й досить кмітливий, тож ситуацію він розіграв, але ні нових слів, ні виразів, що часто використовують носії, він так і не вивчив.

Навчаємось на чужих помилках

Чого нас вчить ця історія? Навіть якщо вимога вивчити англійську йде не від вас, а від третьої особи, знайдіть власний зиск.

Порада № 7. Поміркуйте над тим, які перспективи відкриються, чого ви зможете досягти, коли отримаєте нові знання.

А що ще важливо для успішного вивчення англійської?

І остання, але дуже важлива порада для самостійного вдосконалення рівня.

Порада № 8. Займайтесь англійською регулярно.

Це може бути раз на тиждень, декілька разів по 20 хвилин, але важливо точно знати, коли і скільки ви будете навчатись наступного разу. А якщо план вже є, тоді не відступайте.

Тож що потрібно, щоб вивчити англійську?

Сьогодні ми спробували з’ясувати, до якого типу студентів ви належите, і чому неодмінно потрібно мати мету.

Вивчити англійську зможе кожен, особливо, коли у нього є чітка мета. Якщо мети ви не маєте, спробуйте методику SWOT. Завжди шукайте, чим заняття будуть корисні для вас, навіть якщо ви відвідуєте їх через зобов’язання перед компанією. Вивчайте і спілкуйтесь про те, що цікавить вас у першу чергу. І обов’язково вірте у власні сили, тоді у вас точно вийде все!

Зібрала для вас корисні посилання:

P.S. До речі, переклад речення від мого знайомого перекладається так:

Вчора мені сказали, що наступного року я буду керувати авто. — I was told yesterday, that I would be driving a car next year.

👍ПодобаєтьсяСподобалось9
До обраногоВ обраному4
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
спробуйте замінити work with

мабуть, малось на увазі help with

переклад речення від мого знайомого перекладається так

«переклад перекладається», щось тут не так )

Английский есть смысл систематически учить только до уровня intermediate. У большинства этот уровень должен быть после окончания школы. После этого от курсов, репетиторов и т.п. выхлоп минимальный (и это скучно), нужна практика — потребление контента и общение на английском. Проще всего смотреть сериалы с субтитрами (причем да, можно начать с русских субтитров). После нескольких тысяч часов аудирование помогает даже с чтением литературы и разговорным. Проверено на себе: прокачал английский от intermediate до advanced лет за пять таким способом.

Я перевел так:

I was told yesterday, that I would drive a car next year.

А почему там would be driving ?

would drive — правильний варіант у цьому реченні.

would be driving — могло б мати місце, якщо була б якась ознака тривалої дії в майбутньому, наприклад: I was told yesterday, that I would be driving a car the whole vacation in Thailand next year.

ви надали правильний приклад! все вірно. у статті вжили тривалий час, щоб показати контраст між теперішнім і майбутнім — зараз я не вмію керувати, а наступного року вже не тільки навчусь, але й буду іздити.

Рада, що ви написали цей коментар! Обидва варіанти можливі. Ваш варіант — це ситуація в майбутньому, у статті ми вжили тривалий час, щоб показати контраст між теперішнім і майбутнім. Зараз я не керую автівкою, а через рік буду іздити.

Діано дякую!!! Ви зі своїми порадами дуже вчасно ;)

Дякую, що зареєструвалися заради цієї джинси

рада буду, якщо поради допоможуть )

Скажите лучше, что делать, если английский язык тебе вообще не нравится, неприятен и отталкивает эстетически? Если каждая попытка углубления в него вызывает отторжение? Есть ли какие-то методики или приёмы, как заставить себя его полюбить, какая-нибудь «Freude durch Kraft»?

Тут скорее к психотерапевту, и это не троллинг.

С чем к нему идти-то? «Здравствуйте, я не люблю английский язык»? Это как-то чересчур даже по нынешним временам.

Почему бы и нет, если вам он нужен по работе, но неприятен — это вполне себе вещь, понижающая качество жизни. Запрос конечно нестандартный, но не нестандартнее боязни быть закопанным в гробу заживо например.

Помимо прочего — возможно, стоит найти спикера по душе? Я как-то начал на Coursera курсы по циклу сонат Бетховена, и добрую половину прослушал не столько даже из-за музыки, сколько из-за грамотной и красивой, интеллигентной речи лектора.

Насильно мил не будешь:) я вот, например, не могу заставить полюбить себя есть творог в любом его виде. И как бы я его не скрывала другими ингредиентами, мне невкусно. Поэтому, решите, нужен ли вам английский язык вообще. Если нужен, определите, для чего. Совсем необязательно изучать его так, как делают это филологи. Относитесь к языку как к инструменту, который поможет достичь конкретной цели. Например, вам нужно переписываться с заказчиком. Значит, упор делаете на основы переписки, нужные слова и построение предложений: как уточнить запрос, согласовать сроки и прочее.

Нужно начать учить любой другой язык, который нравится. Тогда английский станет второстепенным и к нему можно будет проще относиться как к дополнительному исключительно техническому предмету. Вариантов много — испанский, итальянский, французский, немецкий, фламандский и т.д.

У меня как раз такое отношение к английскому и сформировалось после изучения второго языка (французского). Несмотря на то, что я знаю его гораздо хуже, писать на нём, слушать, читать — это прямо-таки удовольствие, сравнимое с прогулкой по парку. Английский же — какое-то продирание через джунгли.

В мене C1 і я не дуже люблю англійську. В мене є мови для душі — українська, польська, іспанська, а є мови для діла — російська, англійська, німецька. В другому випадку потрібно просто переступати через естетизм заради тих переваг, до яких вона торує шлях.

Сложно мне понять как можно любить какой-то иностранный язык, и не любить другой.

Для меня любой иностранный язык — это средство достижения каких-то целей. И отличия лишь в сложности изучения.
Какой там вообще может быть «эстетизм»?

К примеру, английский учил больше не для работы, а что бы смотреть фильмы и сериалы, мне нравится именно видео а не звучание языка которым озвучивается. И тем более не процесс изучения языка — без достаточной мотивации это занятие достаточно скучное.

Был бы китайский языком международного общения, а китайское видео более интересным — учил бы китайский.

Грубо говоря, людям и родной-то язык не сильно нравится с самого начала. И дети, у которых мама прибегает на каждый писк, учатся говорить очень поздно.

Найди канал на ютубе с интересной тебе темой на английском. Мне, например, понравилось смотреть вот такого вот дядьку-качка www.youtube.com/user/gregdoucette . Я и в тренажерку не хожу, но он прикольно рассказывает. В том числе как похудеть, как не срываться и т.п. А там, может, и других блоггеров начнешь слушать

Компанія, в якій працював Микола, зобов’язувала працівників постійно підвищувати свій рівень англійської. Заняття оплачувались, за прогресом і відвідуванням занять стежили щомісяця, і успіх у навчанні позначався на щомісячній оплаті.

В неоплачиваемый добровольно-принудительный овертайм, надо полагать?

Звичайнісінька рекламна стаття школи. І звичайно ж поради, які досягають не вашої мети, але мети школи: щоб англійську ви вивчали завжди і ніколи не вивчили.

Звідки знаю? Це модель заробітку Grammarly, вони тупо культивують невпевненість і через це формують залежність. Якщо вам потрібно кудись віднести гроші та 100500 годин вашого часу — йдіть до шкіл інглішу, особливо «сертифікованих». Бо ви ж знаєте, що англійська мова — це власність виключно сертифікованих компаній з сертифікованими дівчатками. А зовсім не те, що є в кожного першого підлітка в нативному середовищі + медіа-контент на будь-який смак в необмеженій кількості.

PS. Якщо ви так добре вчите англійській, та у вас неймовірно цікаві теми — то чого ж ви на DOU пишете українською та на тему «купи слона»? Оберіть вашу найкращу тему, стартуйте топік, я гадаю, цікаво буде — якщо, звісно, у ваших словах є хоча б 10% правди, а не «летміспік фроммайхарт».

А зовсім не те, що є в кожного першого підлітка в нативному середовищі

ты што а как ты доберёшься до этого нативного середовища вообще

медіа-контент на будь-який смак в необмеженій кількості.

ты што а как ты узнаешь какой медиа контент правильный вообще нативный а какой поддельный

Зі шкільним рівнем можна спокійно починати сприймати нейтів контент. Можна звісно і раніше, просто спочатку буде трохи складно, але суть завжди одна: mass immersion approach. Тобто, багато читати і слухати. Величезна кількість людей вивчила англійську до високого рівня граючи в ігри і дивлячись серіали, тому що привчати свій мозок до patterns іншої мови в її природному середовищі це найбільш ефективний спосіб її засвоїти. І для цього необхідно всього лише робити все те саме що робиш на своїй мові, тільки на англійській (або будь якій іншій). Матеріал створеноюий спеціально для учнів майже завжди непрактичний і нудний. Тому багато людей мабуть і думають що вчити англійську складно, бо їм не цікава реальна англійська, і вони обмежують себе до сухого і нудного навчального матеріалу.
А на рахунок «поддельного нейтив контента», — за вимовою і акцентом можна відрізнити носія від не носія за три секунди. Плюс, дивлячись щось на YouTube чи twitch досить легко перевірити звідки людина. Ну і серіали/фільми це по суті завжди нейтів левел контент. Плюс в Інтернеті існує достатньо near native людей яких спокійно можна дивитися або читати.

Величезна кількість людей вивчила англійську до високого рівня граючи в ігри і дивлячись серіали, тому що привчати свій мозок до patterns іншої мови в її природному середовищі це найбільш ефективний спосіб її засвоїти.

велычезна килькисть людэй прямо тут на доу так и дывыться сэриалы «з субтытрамы» а «иншойи мовы в йийи прыродному сэрэдовыщи» ото власнэ и е pattern

за вимовою і акцентом можна відрізнити носія від не носія за три секунди

а походження носия змогёшь?

Плюс, дивлячись щось на YouTube чи twitch досить легко перевірити звідки людина. Ну і серіали/фільми це по суті завжди нейтів левел контент.

дорэчи зи свижэнького

Эмили Блант брытанка (алэ вжэ отримала громадянство)
Дуэйн Скеля Джонсон полинэзийець з самоа
Галь Гадот израйильтянка
Марго Робби австралийка
Николь Кидман австралийка
Крис Хэмсворт австралийець
Натали Портман израйильтянка
Том Хидлстон брытанэць
Энтони Хопкинс брытанэць
Кэйт Бланшэт австралийка
Карл Урбан новозэландэць

Брэд Пит з оклахомы
Анжэлина Джоли з нью-йорку та лос анжэлэсу
Рэнэ Зэльвэгэр з техасу
Вилл Смит чорный
Брюс Виллис нимэць з нью джерси

Вилл Смит чорный

 Ти шо.... оце пренис новыну, а шо тэпэр робыты?

за вимовою і акцентом можна відрізнити носія від не носія за три секунди.

треба так вчыты мову щоб тэбэ нэ моглы видризныты вид носия

Заходит мужик с пулемётом в троллейбус
— Котра година шановнi?
Все молчат смотрят на него с задних мест для чёрных поднимается негр
— двадцать хвилин на восьму дядьку
— Та ти сiдай синку я й так бачу що ти не москаль
(к)
Зі шкільним рівнем можна спокійно починати сприймати нейтів контент. Можна звісно і раніше, просто спочатку буде трохи складно, але суть завжди одна: mass immersion approach. Тобто, багато читати і слухати.

Люто плюсую. У мене так і було.

Англійську в школі вчив, але розмовляти нею не міг. Якось по-приколу почав дивитися стріми по доті з англомовними коментаторами. Спершу нічогісінько не розумів, але вже через кілька місяців чув кожне слово. Мене поперло і я перейшов на серіали.

Після року стрімів, серіалів і ютубу пішов на курси. Мене взяли в групу pre-intermediate і сказали так: «Група сильна, вона вже завершує курс, тому якщо буде складно — кажіть.» Складно мені не було, навпаки, коли прєпод розповідав про questions ending in prepositions, я здивувався: «Ого, то це правило таке? Я й не знав, просто сам так говорив, бо скрізь це чув.» Через 7 місяців я завершив рівень advanced і почав викладати.

Викладання я водночас любив і ненавидів. З одного боку, англійська — це ван лав, але з іншого, система курсів викликала у мене сильне внутрішнє протиріччя, бо я опановував мову зовсім не так. До того ж, коли я знайомився з людьми, які круто володіють англійською, і запитував у них про їх досвід вивчення мови, ніхто не говорив про курси. У більшості все починалося з музики, фільмів, ігор.

Матеріал створеноюий спеціально для учнів майже завжди непрактичний і нудний.

Мій основний головний біль за часів викладання. Досі крінжую від згадки про британські підручники.

Через 7 місяців я завершив рівень advanced і почав викладати.

це було типу жарт чи сарказм? чи навпаки не жарт?

Не жарт. Завдяки сотням годин слухання за плечима, я прогресував дуже швидко

Це українська реальність. Інфоцигани — вони такі.

Ну, мне-то и не нужен сертифицированный инглиш. Меня вполне устраивает тот, который ходит как нативный ингшлиш, плавает как нативный инглиш, крякает как нативный инглиш. А сертификацию я возможно ни украинскому языку не пройду, ни по русскому, хотя общаюсь на них каждый день. Просто потому, что цель сертификации — не проверить знания, а убедить тебя, что без взятки и заказа сверхценных услуг сверхценных бюрократов — ты не пройдёшь.

Везде, где ты слышишь о сертификации людей — ты слышишь о бюрократах. Их продукт — не ценные люди, а «ценные» они сами, заставляющие платить людей за ничто. Я помню времена, когда сертификации были бессрочны — а не на год и на два, как сейчас. Люди, отбирающию людей ДЛЯ СЕБЯ, не нуждаются в услугах левых сертифицированных отборщиках. А если нуждаются — то им надо избегать заниматься руководством и поручать это дело кому-то ещё.

Самая ценная способность человека в сфере услуг — способность понять твой бизнес. А не маленькую выдру литкода или хуизондьютитудэй.

Меня вполне устраивает тот, который ходит как нативный ингшлиш, плавает как нативный инглиш, крякает как нативный инглиш.

нет такого )) есть только сертифицированый и не сертифицированый

Ну, мне-то и не нужен сертифицированный инглиш.

youtu.be/cn4NcqsgmMM?t=32

А сертификацию я возможно ни украинскому языку не пройду, ни по русскому, хотя общаюсь на них каждый день.

exactly! но ты совершенно уверен что ты нативный

youtu.be/VK-b1CtIATw?t=112

Просто потому, что цель сертификации — не проверить знания, а убедить тебя, что без взятки и заказа сверхценных услуг сверхценных бюрократов — ты не пройдёшь.

цель сертификации была достаточно чётко поставлена в капиталистической экономике с приходом к массовому промышленному труду как чисто технический метод отсеивания из общей массы нативного населения конкретных индивидов чисто технически применимых к промышленному труду равно как и обучению ему исходя из простой идеи что индивид должен обладать достаточным умом и сообразительностью чтобы своими действиями как минимум не калечить себя и не портить промышленное оборудование

Самая ценная способность человека в сфере услуг — способность понять твой бизнес.

самая ценная способность человека в сфере услуг это внимательность и исполнительность внимательность позволяет давать на вход человеку достаточно длинные цепочки команд скрипта чтобы не прибегать тем самым к тончайшему микро менеджменту и исполнительность позволяет человеку чётко и планомерно и с достаточным качеством исполнять все эти команды скрипта тем самым достигая заданного результата

вот ты программист ходишь как программист плаваешь как программист крякаешь как программист представь себе что тебе приходится работать с компьютером «не сертифицированным» который способен забывать введённые цепочки команд и местами «интерпертировать» их по своему без чёткой гарантии вообще и без чёткой взаимозаменяемости т.е. на другом компьютере «не сертифицированном» эта же ж цепочка команд на вводе будет забыта и интерпретирована уже по своему

запустили новую котельную высокой технологичности промышленный агрегат красивая и умная машина не нарадоваться и вот неделю спустя начали приходить сообщения что система автоматически останавливается из-за падения уровня воды в контуре отопления что совершенно не вероятно в условиях современных материалов и качественного монтажа который в свою очередь не так просто сделать не качественно но результат на лицо периодическая утечка всё равно есть

облазили всё с гигрометром ни где ни чего не течёт даже если просто не может течь всё везде в пределах нормы и даже выше всё сделано хорошо сделано на совесть но утечка всё равно есть умная техника в таких условиях работать отказывается

не известно уже кому в голову пришла идея посмотреть ещё и на камеры наблюдения после чего «утечка» быстро обнаружилась в виде уборщицы которой лень было носить воду далеко по этажу и она оказалась умная и придумала набирать воду из радиаторов отопления работает я проверял

чтобы не носить уже грязную воду обратно уборщица выливала эту воду в окно выходящее на плоскую не эксплуатируемую крышу парой этажей ниже

=>

Люди, отбирающию людей ДЛЯ СЕБЯ, не нуждаются в услугах левых сертифицированных отборщиках. А если нуждаются — то им надо избегать заниматься руководством и поручать это дело кому-то ещё.

ЗЫ: я тебе таких историй уже могу рассказать миллион у меня «хобби типа» стройка там люди на входе совершенно простые хотя бы б просто потому что «сертифицированные» просто не задерживаются а тут же ж «улетают на повышение» просто потому что как раз «сертифицированные» всем нужны ))

вот ты и представь себе «не сертифицированный» компьютер при «программировании» которого надо ещё учитывать что он там что-то там сам себе по себе а то вообще не способный читай тебе надо «писать программу» с расчётом на то что она будет исполняться на «целевой платформе» требования и «сертификации» к которой отсутствуют вообще т.е. не ясна архитектура процессора его параметры да что там вообще его наличие )) объём оперативной памяти? ну какой объём а ещё я туда ем ))

вот ты хочешь купить себе новый компьютер для работы и ты просто берёшь какой-то там известный тебе сертифицированный процессор к нему заданный объём сертифицированной оперативной памяти и заданный объём сертифицированного solid жёсткого диска и ещё сертифицированную клавиатуру мышку монитор всё готово это я ещё не говорю про сертифицированную розетку куда всё это включать и сертифицированный интернет и сертифицированную операционку и программу в которой тебе и надо работать чтобы сработать планируемый тобой результат

и этот сертифицированный компьютер ещё и повторяем в количествах ограниченных лишь объёмом денежных знаков и доступными промышленными мощностями производства

так вот теперь ты хочешь купить себе новый компьютер а «сертификации» больше нет и тебе присылают приставку денди с игрой супер марио ну а что всё же ж нативное разве нет ))

Я помню времена, когда сертификации были бессрочны — а не на год и на два, как сейчас.

сертификат школы и университета и сейчас бессрочный хотя на деле уже означает скорее только сам факт участия и успешного прохождения сертификации ))

Я так и сказал: идея классная, но поскольку в её реализации нет ни положительных, ни отрицательных обратных связей — она вырождается в бюрократию за 24 часа максимум.

В основе любой сертификации лежит конфликт. А конфликты экономически выгодно уравновешивать, а не решать каждый индивидуально по принципу «я прав, потому что могу вам нагадить». Так вот, с сертификацией людей происходит ровно это.

Не потому, что нельзя построить систему. Не потому, что построение системы не даст прибыли — наоборот, даст, и ещё какую. Но потому, что система работает сама на себя, и состоит из людей — соответственно, им тоже нужна сертификация, и таким образом система лишает себя конфликта и риска.

Система бюрократии самодостаточна: Она защищает себя от изменений независимо от того, нужны ли они, и вообще исправна ли она. Это раковая опухоль в полный рост, производящая сама себя, и не имеющая других финансово подкреплённых целей. А защищает она себя — от реального мира, строя свой, параллельный. От реального мира ей нужен сущий пустяк: ДЕНЬГИ.

Стоит 1 раз задать бюрократии вопрос «ЗАЧЕМ», и повторить его столько раз, пока не ответят — и вы поймёте, ЗАЧЕМ на самом деле нужна бюрократия. Избавьтесь от неё — вот зачем. Удалите хирургически.

То, что систему сертификации сложно строить, ещё не повод платить её имитаторам.

Дякую, корисна стаття 🙌

Лучший способ выучить английский — уехать в англоязычную страну. Желательно на ПМЖ :)

Вчити треба по максимуму дома, в комфортних для себе умовах. В чужій країні і так буде дофіга стресу, а якщо додати ще й мовний бар’єр, то можна швидко повернутися назад :).

Точно НЕ лучший. Потому что чем больше ты знаешь, тем тяжелее переход. Плюс право на ошибку — у тебя его даже 0.1% нет того, что доступно детям. Потому дети учат быстро, взрослые медленно, учёные вообще не могут освоить до уровня комфортного общения.

Другими словами, твоя память уже на другом языке. И никаких сколь-либо автоматизированных, и даже линейных алгоритмов её перевода — попросту не существует. Подумай, а что вообще заставляет мозг что-то запоминать, в то время как остальное фильтруется. И как вообще формируется ассоциативная модель памяти, в то время как остальное забывается. И вишенка на тортик: ты уверен, что готов применить оба этих процесса, притом публично, и остаться без денег, получив взамен опыт?

Подумай, почему в твоей родной языковой зоне так много интровертов. Они здесь на ПМЖ. Но даже зная язык, предпочитают его не применять. И ещё меньше заинтересованы, чтобы применяли к ним.

Кстати, как сам, инглиш свой оцениваешь?

учёные вообще не могут освоить до уровня комфортного общения.

youtu.be/f3v8e0zzXwY?t=60

Ухать и ничего не понимать :) Думаю это самый стрессовый способ. При этом, нейтивы не будут тебя поправлять когда ты делаешь ошибки, и прогресса в обучении не будет, они просто-напросто, не будут тебя понимать и постораются свести контакт с таким человеком к минимуму. Так что язык стоит учить ДО того как переехал в англоязычную страну.

Стресовий, але дієвий. Після переїзду в Китай з нульовим китайським (після етапів «гнів, компроміс, депресія» через півроку розуміла базову китайську мову на слух, через рік розмовляла на усі базові розмові теми (без відвідування курсів, чи універу, чи додаткових зусиль — просто жила в цих умовах, слухала. Оточуючі, або не говорили англійською, або таких було дуже мало).

Зовсім не дієвий. Ви могли так само вивчити китайську вдома, слухаючи подкасти і дивлячись відео: «без відвідування ... і зусиль». Зусиль тим не менше ви доклали чимало. Вам довелося дуже багато слухати і говорити і перепитувати, і слова у словнику дивитися. Якесь 你做了什么? чи 我会做 вам довелося б дуже довго з’ясовувати «без додаткових зусиль». Хоча загальне значення шемма і хвей швидко ловиться, а далі контекст допомагає.

«Просто живучи в цих умовах» вам доведеться дуже довго вчити будь-яку мову, так як її вчить дитина. Але у дитини є час і до її спроб вивчити мову ставляться з розумінням. А у вас часу немає і проблеми потрібно вирішувати вже зараз.

Для середнього рівня мови, вам потрібно десь 2000 годин занурення, це більше 5 годин щодня, без вихідних, і з зусиллям, щоб вивчити мову на рік. Думаю, ви по 5 годин не слухали щодня. На ютубі десь є росіянин, у якого сім’я живе в Китаї більше року набагато (6 чи 7 років), DenvasTV, і він китайську не вивчив просто від знаходження в Китаї, во тінг бу дон — хоча діти і дружина вивчили.

Тобто,

просто жила в цих умовах, слухала.

 не дієвий метод і додаткові зусилля були, просто ви про них забули, мабуть. А переїз дав вам мабуть лише мотивацію вивчити мову. Я вважаю, що якщо мотивація є, то вивчити її можна і вдома. Принаймні я намагаюся. Сьогодні я слухав китайську 30 хвилин, вчора ще менше, такими темпами я буду її знати... 2000/0,5/365 ... десь за 11 років. Уф, треба вирішувати чи дійсно мені потрібна китайська, і якщо так, то вкладатися активніше. Так як в англійську до цього.

Это не так. Любой язык нужно учить перед тем как уехать в эту страну. У меня английский лучше чем у многих проживших десятилетиями в стране с английским — круг общения такие же словяноязычные, в магазине купить пельмени много языка не нужно, телевидение и интернет выбирают себе не англоязычные, а те которые интересны. В страну поможет ехать только с уровнем Intermediate и выше. И поднимать уровень всё равно придется сидя дома за фильмами или книгами.

Підписатись на коментарі