Rozetka готується до можливого IPO. В компанії очікують ріст частки онлайн-торгівлі до 25%

Український онлайн маркетплейс Rozetka веде підготовку до первинного публічного розміщення акцій (IPO). Вихід на біржу є одним із можливих шляхів розвитку компанії, заявив її співзасновник і співвласник Владислав Чечеткін на гала-івенті «НВ», пише «Інтерфакс-Україна».

Про підготовку до IPO

«IPO просто один із можливих шляхів, не зовсім звичний шлях для України, але треба до цього готуватися», — зазначив він.

Співвласник онлайн-магазину нагадав, що після входження до компанії міноритарного співвласника фонду під управлінням Horizon Capital у 2015 році, Rozetka щорічно проходить аудит однієї з компаній «Великої четвірки».

«Вибудовуємо процеси та бізнес, який у майбутньому можемо презентувати для публічного розміщення», — повідомив Чечеткін.

За його словами, амбіцією Rozetka є зайняти 10% роздрібного товарообігу України, що зараз становить близько $6-8 млрд, і до її виконання ще «довго-довго йти».

Про тренд цифровізації і ріст онлайн-торгівлі

Водночас Чечеткін вказав на існуючий тренд «цифровізації всього і вся», спрогнозувавши зростання частки онлайн-торгівлі до 25%. Тому його компанії протягом 3-5 років необхідно просто утримати свою частку на ринку в 50-60%.

Як відомо, Rozetka заснована в 2005 році в Києві Владиславом та Іриною Чечеткіними як онлайн-магазин електроніки та побутової техніки. У наступні роки компанія трансформувалася у мультикатегорійний онлайн-маркетплейс. У 2021 році Rozetka повідомила про вихід на ринок Узбекистану, а торік — Молдови.

Раніше Владислав Чечеткін розповідав в інтерв’ю DOU про високі зарплати в Rozetka, розвиток ІТ-команди і про можливість продажу бізнесу.

Тим часом керуючий партнер EY в Україні Богдан Ярмоленко прогнозує, що зараз на ринку України готується кілька «мегаугод» про злиття із чеком у мільярдах доларів. Він не розголошує імен, даючи підказку, що це українські технологічні компанії, створені «з нуля» протягом останньої декади.

За словами Ярмоленка, середня вартість M&A угод в Україні за останні роки становить $20-30 млн. При цьому знаковими в 2021 році стали угоди з придбання американською компанією VistaPrint української Depositphotos, придбання Ciklum чеської компанії-розробника CN Group в Genesis Capital тощо.


Нагадаємо, 14 жовтня 2021 року GitLab вийшла на IPO на біржі Nasdaq. Капіталізація компанії тоді перевищила $18 млрд.

У травні 2021 року компанія Vimeo з кількома офісами в Україні вийшла на IPO з ринковою вартістю $8 млрд.

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Розетка отстой. Кидает сотрудников на деньги. Не рекомендую туда устраиваться работать

До початку епідемії, а саме до проблем з логістикою, викликані епідемією, я часто замовляв всякі дрібниці з США через Нову пошту. В останній час перед згаданими проблемами швидкість доставки від прибуття на розподільчий пункт в США до отримання посилки мною на відділенні в Україні становила приблизно 14 днів, а деякі приходили за 8. Я все очікував, коли доставка з НП з США зрівняється з доставкою Розетки, і за моїми оцінками, це мало статися приблизно на 6-7 днях. Це була б унікальна ситуація, коли товар з США, який потрібно прийняти, переоформити, відправити вантажним літаком, провести через митницю, перепакувати уже в Україні і задіяти звичайний механізм доставки, приходив би так же швидко, як товари Розетки з Києва.

Жаль, що не так сталося як гадалося. Розетка прибула на місце зустрічі, і всі мої замовлення від моменту замовлення до отримання приходять за 5-10 днів. А НП через відомі проблеми сильно відкотилася до 2-3 тижнів в нормальному режимі. Ех. Але враховуючи прогрес Розетки останніх років, якщо гора не йде до Мухамеда, то Розетка прийде до НП.

Розетка прийде до НП

Розетка ж наче почала розвивати свою локальну мережу пунктів видачі?

І де можна почитати цей сервіс від НП?

Можливо, але навряд чи вони дуже допоможуть, якщо замовляєш товар умовно 1 жовтня, він позначається як «відправимо 5 жовтня» і цей напис гордо висить що 6, що 8 жовтня, поки днів через 10 починається формування. Боюся, якщо вони гнитимуть такими ж темпами, мій сарказм про однакову тривалість доставки із США через Київ та зразу із Києва стане реальністю.

Є вірогідність, що «двотижнева і халявна(?) доставка» задовільняє суттєву частину їх аудиторії і їх кости на транспортування
¯\_(ツ)_/¯

І де можна почитати цей сервіс від НП?

npshopping.com. Вони не єдині на цьому ринку, тому не сприймайте як рекламу, можливо інші оператори дешевші чи швидші, я не пробував. Літо-осінь 2020 їх доставка з 8-10-12 днів розтяглася на стабільні 18 днів. Що зараз, я не знаю, новини про міжнародні перевозки оптимістичнішими не стали.

Робив в розетці більше 100 замовлень — від пакетів для сміття до ноутбука. Більшість замовлень приносить кур`єр розетки за 1-2 дні, по Києву звісно. Їхня курєрська служба досить швидка.

А от доставка з розетки через НП дійсьно йде від 5 днів, так як розетці треба ті ж 1-2 дні на доставку до НП, і НП треба стільки ж на доставку по місту

Розетке не нужно IPO, ей нужно тупо купить себе телеканал, выкинуть всю рекламу, и рекламировать только себя. Контент — детский (читай, яжмамки увидят) и для бабушек. Проще начать с детского канала. Эксперимент провести очень просто: заказать рекламу с прецелом на 1 конкретный товар, разместить в нужное время на похожем канале (или ютубе с прицелом в аудиторию), и по продажам 1 товара оценить эффективность. На рынке всегда есть товар, который в новинку, то есть пока не имеет спроса и без рекламы не взлетит — именно таким проще всего тестить идеи.

Другими словами, Розетка — даже не онлайн-бизнес. Это фулфиллмент с микрошипом. А по бизнесу близка к телемагазину. Добавить туда классический телемагазин, то есть рекламу по 2 минуты и более — и возьмут эти 25% на ровном месте, как на дороге лежало, просто за счёт свободной ниши.

А вот пускать инвесторов на уже собранный процесс — глупо. Проще взять инвестиций с целью сходить на новый рынок. IPO же это фактически продажа компании — в стране, где нет не только культуры, но и законов цивилизованного обращения акций, произойдёт 1 из 2 сценариев: либо сами владельцы кинут миноритарных акционеров, перенеся активы в параллельный процесс, оставив лишь пустышку, либо же запустят полный аналог, выведя трудовые ресурсы и базу данных, и оставят подыхать — резко стартанув альтернативу спамом по базе и рекламой. Последний вариант позволит выйти в профит с полным сохранением компании и полными карманами денег. Других вариантов просто нет.

Розетку могут и подловить на этих финтах ушами, если задумает раздуть курс акций сразу, вместо того чтобы плавно вырасти. Её слабое место — чёрный пиар, устойчивость у компании просто никакая. А если ещё и силовые органы зайдут по надуманному обвинению — курс акций упадёт в плинтус, где их и подберут заказчики атаки. Это ж Украина, здесь ключевые игроки носят маски и автоматы.

С зп в конвертах? 🤔

Ты таки что-то против имеешь? В этом государстве? Где ЗП в конвертах у депутатов?

Rozetka готується до можливого IPO

все 5К+ ФОПов?

Чекайте росту цін, комісій, та скорочення працівників. А ще — намагань продати брак та ремонтований товар як новий.

Може після ipo зроблять нормальний фронт-енд...

в такому бізнесі з об’ємами змінювати фронт це як стріляти собі в ногу

На якій біржі?

зашел сюда чтобы задать такой же вопрос, подозреваю что на IPO будет выходить не укр. розетка, а холдинг/офшор который зарегистрирован в не укр. юрисдикции, т.е. как вариант могут выйти на лондонскую или варшавскую биржи

Підписатись на коментарі