Upwork стягуватиме 20% ПДВ за послуги фрілансерам та агенціям в Україні: кого це стосується та як вплине на заробітки
Популярна фріланс-біржа Upwork повідомила всім своїм користувачам в Україні про те, що з нового року почне стягувати 20% ПДВ за послуги фрілансерам та агенціям у зв’язку з так званим законом про «податок на Google». Своєю чергою менеджер Upwork по Україні Катерина Божкова роз’яснила, кого саме стосуватимуться ці зміни та як вони можуть вплинути на заробітки фрілансерів.
Зокрема вона розповіла, що фрілансери в Україні на Upwork побачили в своєму акаунті pop-up notifications із повідомленням про те, що їм потрібно внести свої податкові дані у профілі платформи, згідно з новим законодавством України.
Як пояснила Божкова, це не особиста ініціатива Upwork, а в зв’язку з ухваленням закону № 1525-IX щодо внесення змін до Податкового кодексу України, який зобов’язує компаній-нерезидентів країни (крім Upwork це ще й Google, Facebook та інші) тепер стягувати ПДВ (VAT) в Україні, тобто стати платником ПДВ. Зокрема, це стосується всіх іноземних компаній, які надають діджитал-послуги на ринку України.
Із яких грошей стягуватиметься податок
Таким чином, Upwork повідомив про стягнення ПДВ за свої послуги. Однак, як запевнила менеджер компанії, це не стосується безпосереднього заробітку (earnings) фрілансерів.
«Це той ПДВ, який йтиме „зверху“ на сервісні послуги Upwork (такі, як сервісні комісії, коннект, plus membership плани тощо) — і саме з них стягуватиметься ПДВ», — пояснила Божкова.
«Наприклад, якщо наша сума контракту — $100, то сервісна комісія Upwork = $20 (20%). А $4, тобто 20% з цієї суми, і стягуватиметься як ПДВ», — додала вона, пославшись на help article на самому маркетплейсі.
Кого зміни не зачеплять
Водночас, як повідомили на фріланс-біржі, якщо її клієнтом є компанія/ФОП, яка має ПДВ, то вона автоматично потрапляє до винятків і на неї ці правила не поширюються — Upwork не буде з неї стягувати ПДВ.
Якщо ж ідеться про індивідуального професіонала або фізособу-підприємця на єдиному податку 5%, у якого немає ПДВ, то до них ці правила застосовуються. Такі клієнти повинні вказати, що не є платниками ПДВ, і платформа стягуватиме ці 20% VAT.
Які дані вносити до податкової форми
Божкова також розповіла, що саме необхідно вносити до податкової форми на Upwork. За її словами, тут мається на увазі вибір, чи є клієнт платником ПДВ (чи є в нього VAT номер, платника податків) чи ні.
«У більшості випадків у нас в Україні фрілансери працюють як ФОП на єдиному податку 5%, тобто навряд чи буде номер ПДВ», — підкреслила вона.
При цьому менеджер компанії зауважила, що можна також змінити групу ФОП і перейти з єдиного податку 5% на податок 3% + ПДВ, «але це спричиняє більш складні податкові звітності (вже не буде так просто оформити рахунок по інвойсу, доведеться заморочитися з податковою звітністю)».
«Також важливо: це не наш ІПН (ідентифікаційний податковий номер) і не ІПН ФОП (там теж 10 цифр). У номері платника податків ПДВ 12 цифр, і це інше: в основному його мають або компанії або ФОП на3-й групі з 3% податком + ПДВ», — наголосила Божкова.
За її словами, нові правила почнуть діяти з початку 2022 року, проте вони жодним чином не стосуються передачі даних щодо конкретних користувачів до Податкової. Просто Upwork репортуватиме сукупно про суму ПДВ, яку він сплачує державі, запевнили в компанії.
Раніше корпорація Google попередила про подорожчання своїх сервісів в Україні в зв’язку з так званим законом про «податок на Google».
Згодом також стало відомо, що з 1 січня 2022 року компанія Meta (Facebook) також додає 20% податку на додану вартість (ПДВ) для послуг своєї соціальної мережі в Україні. Це стосується тих рекламодавців, у яких країна бізнес- або персональної адреси встановлена на «Україна», і хто не підтвердив, що є зареєстрованою юридичною особою або приватним підприємцем, і самі додали номер платника ПДВ до свого рекламного акаунту Facebook. Причому ПДВ додаватиметься до рахунків автоматично, за ставкою 20%. Але його застосовують не до загального бюджету, який компанія чи користувач призначив на рекламу, а до чеку, яким вони оплачують рекламу.
Нагадаємо, на початку червня 2021 року Верховна Рада ухвалила законопроєкт № 4184, який зобов’язує сплачувати податки до держбюджету міжнародні компанії, що діють в інформаційному просторі України та заробляють на інтернет-рекламі. Це такі компанії, як Google, Facebook, Netflix, YouTube та інші.
Президент Володимир Зеленський підписав цей закон. Він вводить 20% ПДВ на онлайн-послуги, які компанії-нерезиденти надають українським користувачам. Зокрема, відповідно до нових правил, такі електронні послуги оподатковуються податком на додану вартість у розмірі 20%.
46 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів