5 біохаків для ефективності. Як встигати більше та кайфувати від своєї роботи
Мене звати В’ячеслав Федонов, я лікар, біохакер, засновник стартапу Well Done Tech — доказовий біохакінг для IT-бізнесу. У цій статті я розкажу про те, що таке біохакінг, та поділюся корисними порадами для життя. Ці поради особливо стануть у пригоді спеціалістам ІТ-сфери, бо вони багато часу проводять за компʼютером. Крім того, ці поради допоможуть їм ефективно розвиватися та створювати нові круті продукти, що роблять наше життя та світ кращим.
Програмування свого життя — це програмування свого мозку
Навчаючись в медичному університеті, я захопився нейронауками. Мозок — найскладніший та найнедослідженіший орган та комп’ютер у відомому нам Всесвіті. 80 мільярдів нейронів, між якими 100 трильйонів зв’язків, які теоретично можуть утворити кількість комбінацій більшу, ніж кількість елементарних частинок у Всесвіті, відомому нам сьогодні.
Особливо мене вабить і продовжує вабити все більше тема пам’яті та свідомості. Вчені ще досі не можуть прийти до єдиного розуміння, чому і як виникає «кваліа» — суб’єктивне сприйняття світу (так звана «hard problem of consciousness»), хоча теорія Когнітому професора Анохіна, як на мене, має великий потенціал у цьому питанні.
І вивчаючи, як працює пам’ять на молекулярному, клітинному та органному рівнях, я зрозумів, що науці вже відомо, як вивчати нову інформацію, перепрограмовуючи свій мозок, набагато ефективніше, ніж ми звикли.
Якщо дивитись на інфі сфери медичної та біологічної науки, то і там є безліч цікавих відкриттів, які могли б значно пришвидшити розвиток мене самого, моїх близьких та людства в цілому.
Це так звана «The Data dilemma» — дилема великих даних, коли наукових досліджень та big data внаслідок експоненціального розвитку технологій назбиралось значно більше, ніж люди здатні їх опрацювати та інтегрувати в своє життя.