Як ІТ-спеціалісту самостійно вести свій ФОП. Поради фінансового консультанта

Мене звати Маріанна Савицька і я співпрацюю з продуктовою ІТ-компанією Sisense в ролі фінансового консультанта, моя суперсила — перекладаю з бухгалтерської на просту мову. Сьогодні хочу поділитися порадами на тему як ІТ-спеціалісту самостійно вести свій ФОП.

Чому ІТ-спеціалісти не бажають розбиратися з питаннями бухгалтерського обліку і податками

У боротьбі за прихильність кращих фахівців сучасна ІТ-індустрія пропонує все нові і нові «плюшки». Одна з стандартних, must have «плюшок», бухгалтерський супровід ФОП. Це одна з основних причин, чому ІТ-спеціалісти не бажають розбиратися з питаннями бухгалтерського обліку і податками ФОП. Відомі випадки, коли відсутність бухгалтерського супроводу змушували кандидатів відмовлятися від оферу.

Інша поширена причина: всі ми чули історії знайомих та друзів, що бухгалтерський облік займає багато часу та потребує особистого візиту до державних установ.

Декілька років назад усе було саме так. ФОПу або бухгалтеру потрібно було особисто йти до податкової інспекції. При цьому витрачалось чимало зусиль, щоб прокинутися рано вранці, постояти у заторах, потім вистояти чергу до кабінету спеціаліста, особисто спілкуватися з держслужбовцями та не завжди розуміти, що саме їм потрібно від вас. Причому, якщо вам вдалося вирішити питання з першого разу, — це був успіх. Зазвичай, всі дії потрібно було повторювати неодноразово.

Зараз є можливість вирішувати онлайн майже 90% питань, пов’язаних з ФОП-діяльністю. Все стало набагато швидше та зручніше. Онлайн можливо: відкрити/закрити ФОП, змінити систему оподаткування (змінити групу), додати нові КВЕДи, подати квартальні звіти, оформити декретну відпустку для ФОП тощо. В епоху інформаційних технологій Україна взяла курс на цифровізацію всіх державних послуг — це стосується і бухгалтерського обліку ФОП. З’явилося багато зручних державних сервісів, таких як:

Фінансовий облік ФОП та податки — це складно й нудно. Це ще одна причина, чому ІТ-спеціалісти не цікавляться питаннями ведення ФОП. Насправді ведення обліку фінансів і подача звітів відбувається доволі просто. Вам необхідно розібратись і зрозуміти:

  • що таке ФОП;
  • які основні пункти фінансового обліку ФОП;
  • які є податкові особливості (що таке спрощена система оподаткування, ЄСВ та єдиний податок);
  • як виконувати вимоги законодавства та слідкувати за змінами.

Більш детально про все це буде трохи згодом.

Які наслідки для ФОП, якщо віддати бухгалтерський облік на аутсорс

Accounting support — це додаткові витрати, і тому у деяких IT-компаніях ця опція може бути відсутньою. У таких випадках IT-спеціалісту потрібно самостійно вести ФОП або делегувати їх бухгалтеру на аутсорс (послуги фріланс-бухгалтера зазвичай оплачуються за власні кошти). Але слід пам’ятати, що за неправильні дії відповідальність несе саме підприємець, а не бухгалтер.

Найголовніший ризик в діяльності ФОП — це відповідальність усім своїм майном. Якщо у Вас як у ФОП є борги перед державою або перед партнерами, з’являється ризик, що ваше майно арештують або заберуть в судовому порядку. Наявність боргів також може призвести до арешту рахунків та до заборони виїзду за кордон.

Я рекомендую кожному IT-спеціалісту хоча б поверхово розібратись в особливостях системи оподаткування ФОП, щоб бути впевненим, що бухгалтер працює коректно.

Не завадить час від часу перевіряти діяльність свого бухгалтера. Ви повинні знати, на якій системі оподаткування ваш ФОП, розуміти, чому саме ця група ФОП, які її особливості, які ставки податку на вашій групі. Також ви повинні знати про існування кабінету платників податків (це електронний кабінет податкової), як туди зайти; знати про існування стану розрахунків з бюджетом, де ви можете переглянути, в якому обсязі та чи в строк сплачені податки або своєчасно побачити, що вашому ФОП нарахований штраф/пеня/недоїмка.

Які ще наслідки можуть бути для підприємця, якщо не слідкувати за веденням ФОПу? Розглянемо найтиповіші проблеми та як їх можна уникнути.

Ситуація № 1. Якщо ви взяли собі творчу відпустку і декілька місяців не отримували дохід на ФОП — помилково думати, що не потрібно подавати звіт до податкової інспекції або не платити податки. Навіть за відсутності доходів підприємець зобов’язаний подати нульовий звіт (нульову декларацію) і сплатити ЄСВ (єдиний соціальний внесок) — фіксований податок, який можна сплачувати щомісяця або 1 раз на квартал, як вам зручно. Підприємцям слід дотримуватися термінів сплати податків та надання звітів, щоб уникнути штрафів.
Ситуація № 2. Доволі часто зустрічаються випадки, коли перехід з однієї компанії до іншої припадає на звітний період. Між бухгалтерами вважається гарним тоном, щоб попередня компанія завершила роботу з вашим ФОПом в межах звітного кварталу. Це означає, що бухгалтерія екс-компанії повинні заплатити податки та подати декларацію за звітний період, тобто той період, коли ви ще там працювали. Документальний перехід в нову компанію може затягнутися і там можуть не відразу виявити незавершену роботу. В результаті, сплачувати податки, штрафи та подавати звітність доведеться саме вам. Наприклад, ви надавали послуги компанії Х і розірвали контракт 20 вересня. Компанія Х виплатила вам фінансову винагороду 4 жовтня. У цьому прикладі звітний період — це третій квартал, тобто період з 01.07 до 30.09. Власне за цей період бухгалтерія екс-компанії повинна заплатити податки та подати декларацію.
Ситуація № 3. Коли готується квартальна декларація, бухгалтер зобов’язаний запросити у підприємця банківську виписку з усіх рахунків ФОП та врахувати всі суми, що надходили вам на рахунки. Проте у підприємця може бути декілька ФОП-рахунків у різних банках, і бухгалтер може про це не знати. Часто штатні бухгалтери пропускають цей крок і формують декларацію тільки на підставі виплат від компанії, де ви і бухгалтер надаєте послуги. У такому випадку в декларації не буде врахований додатковий дохід з інших джерел. Як результат, при розбіжності суми з банківської виписки з сумою, що була задекларована, податкова змусить вас сплатити штраф. Тому рекомендуємо завжди повідомляти бухгалтера про всі фінансові надходження на ваші ФОП-рахунки. А якщо ви отримуєте дохід від кількох джерел, то радимо самостійно звіряти суми, що зазначені у деклараціях, з вашою банківською випискою.
Ситуація № 4 При сплаті податку з розрахункового рахунку радимо перевіряти рахунок на можливість повернення платежу. Трапляються випадки, коли в платіжних дорученнях допускаються помилки (невірні рахунки, персональні дані, призначення платежу) або в одержувачів змінюються платіжні реквізити. Тобто ви сплатили податок, але фактично платіж «завис» між банком та податковою, або ваш платіж податкова зарахувала як надходження сплачених податків до категорії нез’ясованих платежів. Це призводить до непорозумінь в частині нарахування штрафних санкцій. Результатом цього може стати поява боргів та зміна системи оподаткування — тобто податкова може на 1 рік позбавити ФОПа статусу спрощеної системи оподаткування (ЄП). Наприклад, якщо ФОП перевели на загальну систему оподаткування з третього кварталу, тобто з 01.07.21, то можна повернутися на спрощену систему оподаткування (на єдиний податок) лише з 01.07.22 — після закінчення чотирьох кварталів.Реквізити для сплати податків можна знайти на сайті податкової в особистому кабінеті платника податків. Ця інформація є у вільному доступі.

Ситуації бувають різні і всі кейси не прописати. Тому, незалежно від того, чи спеціаліст веде свій ФОП самотужки чи делегував це штатному бухгалтеру або на аутсорс/фріланс, підприємець зобов’язаний знати базові поняття про ФОП.

Які базові поняття про ФОП повинен знати кожен IT-спеціаліст та чи складно вести свій ФОП самостійно

Фізична особа-підприємець (ФОП) — це найпростіша організаційно-правова форма суб‘єкта господарської діяльності. Якщо зовсім просто — то це фізична особа, що зареєстрована як підприємець.

Як вести бухгалтерський облік? Щоб ефективно керувати фінансами, потрібно розібратися з наступними пунктами фінансового обліку ФОП:

  • облік доходів та витрат;
  • оформлення первинних документів;
  • оподаткування;
  • терміни здачі звітності та сплати податків.

Далі розповімо все на прикладі ФОП третьої групи, що є найрозповсюдженішою серед ІТ-спеціалістів завдяки її спрощеній системі оподаткування та можливості надавати послуги НЕ єдинниками (в тому числі іноземним компаніям).

Облік доходів та витрат

Ведення обліку доходів є обов’язковим для ФОП. З 2021 року в Україні скасовано реєстрацію книги обліку доходів та витрат в податковій. Тепер ФОПи можуть вести бухгалтерський облік у довільній формі (наприклад, вести таблицю в excel чи в традиційному форматі паперової книги/блокнота тощо).

Якщо ви вирішили перейти на електронну таблицю (приклад таблиці), то не поспішайте позбавлятися від книги обліку доходів. Спочатку необхідно подати заяву про скасування її реєстрації і потім зберігати книгу протягом 3-х років з моменту закінчення звітного періоду, в якому зробили останній запис.

Головна умова ведення обліку доходів: у вільному реєстрі необхідно показати свої місячні обороти, які відповідають первинним документам.

Оформлення первинних документів

Що ж таке первинні документи? ФОП, який надає послуги та отримує оплату у безготівковій формі, повинен мати наступні документи:

  • банківську виписку;
  • договір з компанією, якій ви надаєте послуги як ФОП, підписаний двома сторонами;
  • рахунок-фактуру за виконані роботи (цей документ ще називають «інвойс»).

Первинні документи повинні бути з кожним контрагентом. Їх належить зберігати протягом трьох років на випадок податкової перевірки. Якщо контролюючі органи не побачать первинні документи про походження коштів, це може стати підставою переходу на загальну систему «заднім» числом.

Оподаткування

Спрощена система оподаткування — одна з основних переваг обрання ФОП третьої групи. На спрощеній системі оподаткування потрібно сплачувати єдиний податок та ЄСВ.

Єдиний податок — це податок, який сплачується суб‘єктами господарської діяльності на спрощеній системі оподаткування. Для ІТ-спеціаліста зазвичай це 5% від доходу, за умови що підприємець не сплачує ПДВ.

Єдиний соціальний внесок (ЄСВ) — це консолідований страховий внесок в Україні, збір якого здійснюється в обов‘язковому порядку і на регулярній основі. ЄСВ дає право підприємцю на отримання лікарняних, декретних виплат і соцдопомоги, а також державної пенсії. ЄСВ — це податок з фіксованою сумою, 22% від мінімальної заробітної плати.

Терміни здачі звітності та сплати податків

ФОП 3-ї групи

Періодичність

Терміни здачі звітності та сплати податків

ЄСВ-податок

сплачує щоквартально

до 20-го числа місяця наступного за кварталом

Податкова декларація

подає щоквартально

впродовж 40-ка календарних днів після закінчення звітного кварталу

Єдиний податок

сплачує щоквартально

впродовж 50-ти календарних днів після закінчення звітного кварталу

Сплачувати податки та подавати звіти можна онлайн в особистому кабінеті платника податків — це безкоштовно. Підприємцям слід дотримуватися термінів сплати податків та надання звітів, щоб уникнути штрафів.

ФОП 3-ї групи — ключові моменти

Ліміт доходу на рік

(з 01.01.2022 до 31.12.2022)

7 млн 585,5 тис. грн.

Єдиний податок (ЄП)

5% від доходу для неплатників ПДВ

3% від доходу для платників ПДВ

ЄСВ

З 1 січня 2022 сплата ЄСВ = 1430,0 грн./міс

4290 грн за 1-3 квартал 2022 року

З 1 жовтня 2022 сплата ЄСВ = 1474,0 грн./міс

4422 грн за 4 квартал 2022 року

Контрагенти та клієнти

На ФОП-рахунок ФОПу можна отримувати від:

— звичайної фізособи;

— платники єдиного податку;

— ФОП та юрособи на загальній системі;

— іноземних компаній та фізособ.

Отримувати дохід можна у гривні та у валюті.

Види діяльності

Всі види діяльності, крім заборонених 291.5 ПКУ

КВЕДи для ІТ-спеціалістів

58.21 Видання комп‘ютерних ігор

58.29 Видання іншого програмного забезпечення

62.01 Комп‘ютерне програмування

62.02 Консультування з питань інформатизації

62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп‘ютерних систем

63.11 Обробка даних, розміщення інформації на веб-вузлах

63.12 Веб-портали

63.99 Надання інших інформаційних послуг

70.22 Консультування з питань комерційної діяльності та управління

74.10 Спеціалізована діяльність із дизайну

Крім своєчасної сплати податків та надання звітності, ФОП має слідкувати за обсягом річного заробітку (ліміт доходу на рік). Якщо ви перевищили ліміт, необхідно перейти на загальну систему оподаткування з 1-го числа наступного за звітним кварталом місяця та сплатити 15% ЄП від суми перевищення. Або податкова зробить це за вас та виключить ваш ФОП з реєстру платників єдиного податку. Повернутися на спрощену систему оподаткування можна буде лише з наступного календарного року.

Зверніть увагу! Мало хто знає, що після закриття ФОПу, повторно відкрити ФОП на спрощеній системі можна буде лише с початком наступного календарного року — тобто з 1 січня наступного року. Траплялися випадки, коли через необачність спеціалісти закривали свій ФОП на початку року і потім стикалися з проблемою повторного відкриття ФОП.

Отож, у веденні ФОП немає нічого важкого. Розібравшись у всіх нюансах, кожен може займатися цим самостійно.

Які інструменти необхідні для самостійного ведення ФОПу

Назва

Опис

Ключ КЕП

(кваліфікований електронний підпис)

КЕП забезпечує цілісність документів та ідентифікує особу.

За допомогою електронного підпису можна підписувати електронні документи, реєструватися на державних порталах, користуватися електронними послугами тощо.

Документи з цим підписом мають таку саму юридичну силу, як і документи, підписані власноруч.

Отримати ключ КЕП можна як офлайн, так і онлайн.

Якщо ви клієнт ПриватБанку — то можете безкоштовно згенерувати ключ КЕП через особистий кабінет.

Також можна отри­ма­ти е­ле­ктро­нний пі­дпис від «Ді­я­».

Сервіс Дія

дозволяє віддалено зареєструвати або закрити ФОП, внести зміни (додати новий КВЕД).

Реєстр платників єдиного податку

Це державний сайт, який допоможе перевірити, чи ваш ФОП знаходиться в Реєстрі платників єдиного податку (тобто на спрощеній системі оподаткування).

Ви можете зробити безкоштовний запит — для цього потрібно ввести тільки ваш Податковий номер (вказувати ПІБ не потрібно) та натиснути кнопку [пошук].

Обов’язково звертайте увагу на поле «Дата виключення з реєстру» — якщо навпроти цього поля є дата — то ваш ФОП вже знаходиться на загальній системі оподаткування.

Загальна система означає, що тепер ви повинні сплачувати податок 18% ПДФО + 1,5% військовий збір + ЄСВ 22% від чистого доходу, замість 5% єдиного податку. Також інша система звітності та інші строки сплати податків.

Рекомендуємо регулярно перевіряти, що ваш ФОП знаходиться в Реєстрі платників єдиного податку, щоб уникнути неприємних сюрпризів.

Електронний кабінет платників податків

Дозволяє віддалено здати звіти та переглянути попередню звітність, перевірити наявність боргів, своєчасність прийняття звітів та вести переписку з податковою службою.

Особливу увагу звертайте на нарахування боргових зобов’язань та на своєчасність прийняття звітів.

Облік доходів ФОП

Приклад електронної таблиці.

Ресурси, які можуть допомогти у веденні ФОП

Я підібрала для вас перевірені ресурси (спеціалізовані сайти, бухгалтерські блоги та корисні ютуб-канали) і рекомендую слідкувати за всіма актуальними новинами щодо бухгалтерського обліку ФОП.

Ресурси, які можуть допомогти у веденні ФОП

Сайти з корисними статтями

Корисний посібник для ФОП

Унікальний посібник від Fairo.

Зібрали найактуальніші відповіді на всі можливі запитання: як відкрити ФОП, як взаємодіяти з податковою та навіть як подати річний звіт.

Blog I Fairo

Блог від Fairo — підказки, лайфхаки, ресурси для фрілансерів та ФОПів.

OstApp.Journal

Онлайн-журнал для підприємців.

Просто та зрозуміло про ведення бізнесу, облік, податки, відносини зі співробітниками.

Good People Agency

Блог спеціалізується в маркетингу та бухгалтерії для малого та середнього бізнесу.

Готові рішення, прості інструкції та віддалена підтримка.

Бухгалтерські блоги в Instagram

@lena.syniuk

Бухгалтер для ФОПів

Перекладає закони на ПРОСТУ мову

@s.potseluiko

Бухгалтер для ФОПів, що є платниками єдиного податку

@pro.fop

Супровід ФОП онлайн

@buh.online_school

Школа Бухгалтерії

Бухгалтерські блоги в Youtube

Про Податки ФОП — Михайло Смокович

Корисні відеоінструкції та пояснення про бухгалтерський облік ФОП.

Інформація про те, як працює податкова.

Про нововведення в законодавстві, зміни в механізмах податкової та багато іншого.

Zrobleno — Бухгалтер для ФОП та ТОВ

Бухгалтер для малого бізнесу.

Про бухгалтерський супровід: реєстрація ФОП, обслуговування ФОП, здача звітів тощо.

Юридическая консультация — YANKIV — налоги

Адвокат Богдан Янків на своєму каналі розповідає про все, що потрібно знати про податки ФОП.

Готові рішення для автоматизації бухгалтерії для ФОП

Taxer.ua

За допомогою сервісу Taxer можна формувати звітні та платіжні документи для сплати податків та ЄСВ, користуватися податковим календарем тощо.

Є безкоштовний та платний пакети.

Fairo

Податковий додаток для ФОП з автоматизованою бухгалтерією та банкінгом. Сервіс платний — 199 грн на місяць.

InfoTAX

Чат-бот Державної податкової служби України. За допомогою InfoTAX можна отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом, реєстраційні та облікові дані, результати обробки документів, виникнення податкового боргу, строки подання звітності та сплати податків тощо.

Reportax

Телеграм-бот вміє розраховувати та сплачувати податки, а також подавати звіти до держорганів. Нагадує підприємцям про крайні терміни подання звітності та податкових платежів.

Я поділилася власним досвідом та актуальними порадами щодо ведення ФОПу й сподіваюсь, що ця стаття була для вас корисною.

Лише вам вирішувати: чи скористатися послугами бухгалтера чи вести свій ФОП самостійно. Але пам’ятайте, що відповідальність за ФОП несе саме підприємець. Тому я рекомендую кожному IT-спеціалісту хоча б поверхово розібратись в бухгалтерії ФОП.

👍ПодобаєтьсяСподобалось102
До обраногоВ обраному81
LinkedIn

Найкращі коментарі пропустити

Последний год веду свой ФОП самостоятельно через cabinet.tax.gov.ua а также пользуюсь официальным телеграм ботом @infoTAXbot фискальной службы. Всеобщий восторг по поводу таксера и других посредников не разделяю.

Считаю, что мы как предприниматели должны иметь некоторые базовые знания в бухгалтерии, налогообложении и уметь вести внешнеэкономическую деятельность самостоятельно. Ведь мы сами несём ответственность перед законом, а таксеры и аутсорс-бухгалтера её не несут.

С самостоятельным ведением ФОПа справляются все «настоящие» предприниматели — от ларька на рынке до достаточно крупных серых импортёров бытовой техники. Не понимаю чем айтишники хуже, что им обязательно нужен посредник.

За этот год я однажды ошибся в декларации. Не указал сумму, уплаченную в предыдущем периоде, налоговая насчитала мне почти 20к грн лишних налоговых обязательств. Небо на землю не упало, позвонил по телефону в свою налоговую, где мне в телефонном режиме помогли подать уточняющую декларацию. На следующий день эти лишние 20к грн в кабинете были списаны. Зато теперь понимаю в чём разница между «Звитной», «Звитной Новой» и «Уточняющей» декларациями, а также как правильно считать нарастающий итог.

И ещё одна вещь. Когда ФОП вела галерный бухгалтер, я был на тревоге больше, чем когда стал вести его сам. Не знаю почему, но все бухгалтера, которые мне попадались, подавали декларации в последнюю неделю отпущенного срока, что нехило так трепало нервы и мне и им. Однажды декларацию подали в 23 часа в последний день, потому что бухгалтер сначала была на больничном, а потом когда она все-таки решила её подать, лёг кабинет и лежал аж до 23 часов. Набежали такие же «бухгалтера», отложившие всё на последний день... Я же, наоборот, подаю декларации в первую неделю срока и бед с кабинетом не знаю.

Ещё постоянное стремление галерных бухгалтеров засунуть нос туда, куда им не нужно. Например, валюту пытаются всю скопом в день начисления продать. Ты им говоришь, раз, два, что сам продашь, а им хоть кол на голове теши, все равно формируют заявку на продажу в онлайн-банкинге и просят меня подписать... Это я ещё ЭЦП им не передавал свой, а заморачивался с регистрацией отдельных аккаунтов в банкинге и кабинете налогоплательщика без права подписи, а сколько гребцов-инфантилов каждый месяц глупо теряют бабло на курсе из-за действий таких бухгалтеров?

Короче, решил, что раз у меня в голове достаточно мозгов чтоб последние лет 7-8 разномастные энтерпрайзы пилить, то разобраться в том, в чём разбирается каждый ларёчник, не составит труда. Так и оказалось. Пару дней покурил бухгалтерские ресурсы и теперь могу любую декларацию заполнить от начала и до конца, чего вам всем и желаю. А не кнопочки в таксере тыцять без понимания что за ними находится и что в итоге увидит налоговая.

Вже 8 років користуюсь Taxer з платним акаунтом і рекомендую всім друзям і знайомим. Інтерфейс дуже чистий, простий і зручний; за всі роки ні одного багу чи проблеми не зустрів — навіть до підтримки ні разу не було приводу звертатись; роз’яснення в блозі по законодавчим нововведенням завжди по ділу, а база знань вичерпна і гарно написана (на відміну від українських законів); безкоштовні консультанції з юристами дуже виручали декілька разів. 450 грн на рік за такий корисний і з любов’ю зроблений сервіс — це шара, пишаюсь, що в Україні таке існує.

Ох сколько букв написали %)
Щас по-проще напишу:

Итак 4 раза в год нужно:
— экспортнуть выписку из своего банка за пред квартал
— загнать в таксер (автоматом никак — я спрашивал)
— заплатить ЕСВ все что говорит таксер и нажимать там кнопочки
Собственно все. На расходные операции можно положить, налоговую интересует только инком + обмен валют.

Описанной выше слишком грамоздко и сложно.
Я пользуюсь taxer.ua последние 6 лет. Отличная поддежка на любые вопросы. Сдача отчетов и отплата за минуты

В taxer.ua самое лучшее ведение бухгалтерии. Веду более 5 лет уже. Они сразу меняют все счета, а это большая проблема в начале года, ведь легко ошибиться и спустя время получить пеню и штрафы.

И вообще лучше всегда самому вести ФОП. Лучше отвечать самому за свою ошибку, чем отвечать за ошибку, которую допустил бухгалтер компании.

Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Тут в коментах писали, что отчеты надо подавать заранее. Но это не так. В идеале это делать за недели две. Так как налоговики лошары еще те. Вот типичные ошибки с которыми лично сталкивался при работе через Електронний кабінет платника:
1. Отчетный период начался, а прием отчетности не работает. Как пример отчет по ЕН за 1 квартал 2021 отправлял три раза:
14.04.2021 — Пакет не прийнято[01] — 16.04.2021 — (дата в кватанции 2)
16.04.2021 — Прийнято пакет — 26.04.2021 (дата в кватанции 2)
16.04.2021 — Прийнято пакет (до відома) — 12.05.2021 (дата в кватанции 2)

2. В кабинете ФОП нет возможности копировать поля с бланков. Копируется какая-то ересь.

3. Не работающие поля. Заполняешь дополнение по ЕСВ за 2022 к отчету по ЕН. Там есть поле
/2 4?? ? ?*? ??????+ # ? ?? ?? ??+??? ? ?? ?? !) ??& % ??? ?!?? ’ !???? ???+?? ? 5??+ «?? ? )?? 0???%?!
Shit!. Это же ересь с копипастой! Зыбыл, что базовая функия из пункта 2 не работает.
Вообщем поле называется «Серія (за наявності) та номер паспорта для ідентифікації платника единого внеску у Пенсійному фонді України». Поле согласно форме обязательно для заполнения. Заполняем ID номер паспорта и ... не проходим проверку на корректность заполнения формы. В итоге оказалось, что поле хоть и отмечено красной звездочкой, что мол обязательно для заполнения, но на самом деле нет. И чтобы заполнить и здать отчет это «обязательное поле» заполнять не обязательно.

4. Ну и последний пункт. Какой-то лошара придумал в обязательном порядке менять счета для уплаты налогов каждый год. Ну тут без коментариев. Все и так очевидно.

Відкрив статтю тільки заради роз’яснень по курсовій різниці. Але тут нічого не сказали.

Особливо цікавить питання, якщо на кінець року залишається непродана валюта, що прийшла впродовж поточного року. Як її рахувати?

Я завжди рахую курсову різницю з 31 грудня всієї валюти що не продав впродовж року. І з наступного року більш не враховую курсову різницю цих надходжень.

Разъяснение налоговой про учет курсовой разницы ФОП на едином налоге — dou.ua/forums/topic/35615

Вёл свой ФОП с ВЭД до того, когда можно было обходиться инвойсами. Ничего сложного.

Для чогл вам взагалі той фоп

Вы лучше скажите, как быстро и без хлопот закрыть этот «ФОП»

с налоговой «быстро» и «без хлопот» — редкость.

Слышал рекомендацию — сдавать нулевки (декларация с нулевым доходом) 3 года, а потом закрыть.
Все это время придется платить налоги.

Хотя некоторых не проверяют и закрывают вообще без проверки, можно через ту же «дию» попробовать так закрыть.

можно через ту же «дию» попробовать так закрыть

дия закрывает только регистратора с налоговой дия не работает

Якщо уж хочеться самому вести бухгалтерію ФОП, то краще це робити за допомогою он-лайн сервісів, які суттєво спрощуються бухоблік, навіть такий примітивний, як ФОП на ЄП.
Зараз є багато секрвісів, в т.ч. пряімо вбудовані в банк-клієнти (точно є у ПриватБанк та Райфайзен-Аваль). А є сервіси попростіше, не такі наоворочені, але які роблять ці декілька функцій, як-то автоматичне ведення книги доходів, розрахунок податків та підготовка платіжних документів або плата податків онлайн, а головне — автоматична підготовка декларації і інших податкових звітів і автоматичне їх подання в ДФС.
Все це є в Таксері (taxer.ua/uk/.255141072), спробуйте — не пожалкуєте.

Как меня радует, что моим ФОП занимается наш Бухгалтер __+

Подивлюся як ви будете радіти коли вам пеню нарахують.

Пеню считает также бухгалтер )))
это уже тоже уточнил

Питання не в тому хто її рахує.

А в тому хто відповідальний за її несплату, та кого можуть викинути на мороз із спрощеної системи.

Есть такая штука, не спорю!
Но если я не ошибаюсь, то есть авто уведомления которые приходят на почту от Привата, когда начинаются какие-то траблы, у моего друга так и работает, он сам следит за своим фопом, если что-то не так, его уведомляют об этом. Не буду спорить, так как в этом вопросе я на 90 процентов доверяю бухгалтеру, а остальные 10 сам проверяю в конце месяца все ли оплатили.

Звідки взято вимогу мати зі всіма контрагентами договір? Договір не являється первинним документом

Підприємницька діяльність як така (в правовому полі України) базується на договорах. І тільки потім, в окремих випадках, допустимо не використовувати договора (замість них — рахунки, інвойси тощо). Але базово — договор.

пару лет назад (точнее в 2017 году) поменялось законодательство. Стало возможно использовать инвойс без договора. Но только если он был оплачен.

То что большинсво продолжает использовать договора — вовсе не значит что вся «Підприємницька діяльність» базируется на договорах. Счет/инвойс + оплата для очень большого количества неповторяющихся операций — достаточно.

В списку КВЕДів пропущено 62.03 — керування комп’ютерним устаткуванням — це сисадміни, мережевики тощо.

Только бухгалтер мог написать такую огромную статью по такому простому процессу.

— регистрируешься на taxer.ua
— раз в квартал совершаешь 3 операции:
1. платишь ЕСВ
2. подаешь декларацию по доходам(тупо одну цифру ввести)
3. платишь 5% с дохода

PS доход = все поступления на счет, умноженные на курс НБУ в день поступления.

Бухучет для типичного IT-шника без наёмных работников очень примитивен чтобы отдавать это на аутсорс. Там элементарные отчеты и платежи.

необхідно подати заяву про скасування її реєстрації

Можна детальніше про це? Тобто не достатньо просто перестати вести паперову? Яку заяву і куди слід подати?

Класна стаття. В мене лише зауваження по ЄСВ: 22% не від мінімальної зарплати, а краще так: «22% від зарплати, але не менше мінімальної». Звісно, що дуже незначна вірогідність звернення ІТ ФОП в служби соц гарантій і таке інше, які будуть запитувати ці суми відрахувань (зарплати) і на базі них призначати виплати.

У ФОП нема зарплати, тому розмір ЄСВ може бути будь-яким, але не нижче 22% від мінімалки і не вище 22% від 15 мінімалок.

Тобто (зараз) — від 1430 до 21450 на місяць.
Оскільки дуже сумнівно, що ФОПу від держави вдасться потім отримати 21450 щомісячної пенсії, смислу платить більше за 22% від однієї мінімалки — нема.

Вже 8 років користуюсь Taxer з платним акаунтом і рекомендую всім друзям і знайомим. Інтерфейс дуже чистий, простий і зручний; за всі роки ні одного багу чи проблеми не зустрів — навіть до підтримки ні разу не було приводу звертатись; роз’яснення в блозі по законодавчим нововведенням завжди по ділу, а база знань вичерпна і гарно написана (на відміну від українських законів); безкоштовні консультанції з юристами дуже виручали декілька разів. 450 грн на рік за такий корисний і з любов’ю зроблений сервіс — це шара, пишаюсь, що в Україні таке існує.

Насколько мне известно, сервис сделан в Харькове <3

А він вже перестав вважати курсову різницю доходом?

Податкові органи України не перестали: taxer.ua/...​-li-flp-kursovuyu-raznicu

Це стверджує таксер. Але сама податкова стверджує зворотне — lv.tax.gov.ua/...​-ark/news-ark/505493.html

В Дие уже добавили годовую ФОП отчетность, у кого ФОП счет в Моно — вообще красота (все данные подтягиваются, ниче руками не вбивать). Как добавят всю остальную отчетность, можно уже и таксером не пользоваться

Я не понимаю почему налоговая, видя все счета / транзакции / обороты, просто сама не может списать 5% без всяких отчетов и прочего?

1. Потому что нет группы «безнал онли».
2. У налоговой нет таких полномочий (удерживать налоги с чьих-то счетов) и халва тушкану
3. Это правильно, я за то, что люди должны именно сами заполнять и платить налоги хотя бы в минимальном варианте, как у айтишенга на таксере.

1. Зато есть ФОПы без кассовых апаратов, которые вроде как никак по-другому наличку принимать не могут.

2. Зачем заполнять? Чтобы получить риск того, что одна сума не сойдется с другой и получить штраф?

1. РРО не применяется при оплате карта-карта, например
2. Чтобы люди видели сколько им обходится содержание государства. Это более наглядно, когда не удерживают налоги из ЗП, а именно ты сам должен раз в квартал/год где-то взять всю сумму и заплатить.

1. Ну так счет перевод на карту ФОПа все равно отразится на обороте ФОПа.
А перевод на личную карту хоть с отчетами хоть без них не трекается.

2. ФОПы итак в курсе сколько платят налогов, и точно не потому что им приходится с таксером сидеть каждые 3 месяца. Проблема с нанятыми работниками, которым даже лень этим интересоваться

В любом случае, у налоговой нет, и, надеюсь, никогда не будет полномочий с кого-то что-то удерживать

У нее давно есть право найти повод и снести с 3 группы на общую систему рандомным числом и пересчитать все налоги под 18% НДФЛ. И чуть ли не сразу через исполнителей наложить аресты на все машины / недвижки / счета.

Так что пошли они нахрен, лучше пусть эти 5% автоматом списывают, которые я итак плачу вручную.

ФОПы итак в курсе сколько платят налогов, и точно не потому что им приходится с таксером сидеть каждые 3 месяца.

У вас какое-то слишком радужное видение IT-фопов. Тут даже при необходимости платить самостоятельно полно инфантилов, за которых всю работу делают бухгалтера галеры, и которые вообще не знают не только сколько точно они отдают государству, но и вообще на какой системе налогообложения они находятся и какие в принципе системы существуют.

Та знают те ФОПы сколько они платят, хоть с бухгалтером хоть без. Даже вайтишники с килобаксом понимают что 5% = 50$/мес платят.

С этими идеями просвещения прошу к десяткам милионнам нанятых по КЗоТу, а не ФОПам.

1. При сплаті картка-картка (картка-ключ) РРО застосовується, бо сплата відбувається не напряму, а через транзитні рахунки, що вважається розрахунковою операцією. РРО не застосовується лише для розрахунків IBAN‐IBAN.

Це як в радянській армії: мені не треба, щоб ти викопав яму, мені треба, щоб ти за**вся. Основний просуванець цих реформ — це Гетьманцев, кончена вата. Його мета не податки, а знищення українського малого бізнесу, середнього класу, класу самозайнятих осіб. От і все.

Основний просуванець цих реформ — це Гетьманцев, кончена вата

Не спорю что он конченная вата, но замечу что геморой с подачей отчетов б/н ФОПами был еще задолго до него.

Податкова не бачить транзакції по рахункам (дивимось таку банальщину, як «банківська таємниця»). Податкова може когось перевіряти і побачити «ага, тут наше ТОВ перевело 100.000 якомусь ФОП, а ну подивимось, як цей ФОП оплатив податки з цієї суми» — тобто як ФОП показав цю суму в своїх звітах і як їх потім оплатив. А ФОП, наприклад, показав дохід не 100.000, а 10.000. Отут і починаються в нього проблеми.
Це якщо коротко :)

дивимось таку банальщину, як «банківська таємниця»

Хорошая история, жаль что неправда.

Попробуйте банально текущий счет или депозит открыть для ФЛ (да, ФЛ, даже не ФОП) — и фигак сообщение сразу же «ваш счет взят на учет налоговой»

пробовал.
Да, налоговая видит номер счета. И не только налоговая но еще дюжина гос-учреждений. Но без решения суда выписку по счету, транзакции или его состояние — нет, не видит.

Правда, в новостях о законодательстве, в декабре, проскакивали страшилки о том что бы дать доступ налоговой, полиции и СБУ запрашивать эти данные без суда, по «запросу», но чем кончилось — не отслеживал.

Я бы лучше сам написал заяву чтобы банк выгружал налоговой все мои транзакции по ФОП, и они сами свои 5% считали и оттуда списывали раз в квартал.

В любом случае я плачу свои 5% от оборота и устранить возможную ошибку с моей стороны — явно хорошо.

Вот где-то для подобного вводят «единый налоговый счет».

А я — против.
Каждый должен считать налоги сам и сознательно их платить. Только так возможно формирование мысли что «там» распоряжаются «Твоими 5%», которые ТЫ уплатил что бы государство становилось лучше, а не чиновнику на новый бентли.

А я — за. И без перебивания ручками транзакций из банка в таксер догадаюсь сколько налогов плачу. И без единого налога тоже очень очевидно сколько разных других есть (при покупке/продаже любой недвижки/тачки)

1. Емігрувати до адекватної країни

В «адекватних» країнах люди переказують одне одному анекдоти про IRS, причому це не бізнесмени, а прості посполиті. У нас в тебе є два кліка миші в квартал і на тому — свободєн. А як не ФОП, а працюєш за трудовим контрактом, то взагалі всім роботодавець займається, твоє діло іноді піддивлятись, чи він відзвітував за тебе в ПФ.

Я 10 років в Україні самостійно вів свій ФОП. Доки не вийшла друга версія податкового кодексу ...

Тут пів форума самі ведуть ФОП.

Поверьте, у нас отчетность — еще цветочки...

Я 10 років в Україні самостійно вів свій ФОП. Доки не вийшла друга версія податкового кодексу ...

І що у вас змінилось в веденні ФОП з «другою версією»?

Последний год веду свой ФОП самостоятельно через cabinet.tax.gov.ua а также пользуюсь официальным телеграм ботом @infoTAXbot фискальной службы. Всеобщий восторг по поводу таксера и других посредников не разделяю.

Считаю, что мы как предприниматели должны иметь некоторые базовые знания в бухгалтерии, налогообложении и уметь вести внешнеэкономическую деятельность самостоятельно. Ведь мы сами несём ответственность перед законом, а таксеры и аутсорс-бухгалтера её не несут.

С самостоятельным ведением ФОПа справляются все «настоящие» предприниматели — от ларька на рынке до достаточно крупных серых импортёров бытовой техники. Не понимаю чем айтишники хуже, что им обязательно нужен посредник.

За этот год я однажды ошибся в декларации. Не указал сумму, уплаченную в предыдущем периоде, налоговая насчитала мне почти 20к грн лишних налоговых обязательств. Небо на землю не упало, позвонил по телефону в свою налоговую, где мне в телефонном режиме помогли подать уточняющую декларацию. На следующий день эти лишние 20к грн в кабинете были списаны. Зато теперь понимаю в чём разница между «Звитной», «Звитной Новой» и «Уточняющей» декларациями, а также как правильно считать нарастающий итог.

И ещё одна вещь. Когда ФОП вела галерный бухгалтер, я был на тревоге больше, чем когда стал вести его сам. Не знаю почему, но все бухгалтера, которые мне попадались, подавали декларации в последнюю неделю отпущенного срока, что нехило так трепало нервы и мне и им. Однажды декларацию подали в 23 часа в последний день, потому что бухгалтер сначала была на больничном, а потом когда она все-таки решила её подать, лёг кабинет и лежал аж до 23 часов. Набежали такие же «бухгалтера», отложившие всё на последний день... Я же, наоборот, подаю декларации в первую неделю срока и бед с кабинетом не знаю.

Ещё постоянное стремление галерных бухгалтеров засунуть нос туда, куда им не нужно. Например, валюту пытаются всю скопом в день начисления продать. Ты им говоришь, раз, два, что сам продашь, а им хоть кол на голове теши, все равно формируют заявку на продажу в онлайн-банкинге и просят меня подписать... Это я ещё ЭЦП им не передавал свой, а заморачивался с регистрацией отдельных аккаунтов в банкинге и кабинете налогоплательщика без права подписи, а сколько гребцов-инфантилов каждый месяц глупо теряют бабло на курсе из-за действий таких бухгалтеров?

Короче, решил, что раз у меня в голове достаточно мозгов чтоб последние лет 7-8 разномастные энтерпрайзы пилить, то разобраться в том, в чём разбирается каждый ларёчник, не составит труда. Так и оказалось. Пару дней покурил бухгалтерские ресурсы и теперь могу любую декларацию заполнить от начала и до конца, чего вам всем и желаю. А не кнопочки в таксере тыцять без понимания что за ними находится и что в итоге увидит налоговая.

Артем, прошу прощение, но как то уж слишком Вы обесценили работу бухгалтеров. Вас почитать, так бухгалтер по ФОП — абсолютно не нужная профессия. Поверьте, Вы очень ошибаетесь.
В этой сфере с IT ФОП на аутсорсе я работаю достаточно долго и все чаще к нам обращаются похожие на Вас «самостоятельные и не зависимые» ФОП с уже всплывшими проблемами. А проблемы бывают очень разные и далеко не все проблемы озвучены как в этой статье так и в Вашем опыте выше.
Бухгалтера не «засовывают свой нос туда, куда не нужно», им нет дела до Ваших личных дел и им абсолютно все равно сколько Вы и как зарабатываете. Бухгалтеру важно собрать информацию для формирования отчетности, расчета налогов и обязательных платежей и проверить все ли соответствует действующему законодательству.
И еще, «каждый ларечник» — это специалист в своем деле и его как минимум нужно уважать.
Я тоже программист по образованию, но так сложилось жизнь, что работаю в бухгалтерии более 27 лет. Т.е. я тоже могла бы писать программы/коды и т.п., но я осталась в сфере бухгалтерии, т.к. могу делать свою работу хорошо и приносить таким образом пользу.
Прежде чем кого то «облить грязью» — подумайте несколько раз, мозги нужны не только для того, что бы писать программы.
ДА, согласна, каждый, кто открывает свой бизнес, должен понимать основные законы, правила и т.п. Я очень сомневаюсь, что Вы полностью разобрались во всех нюансах учета ФОП-деятельности.
Если что, добро пожаловать в команду наших клиентов, а их на сегодня более 2000 ФОП.

Я считаю, что бухгалтер по ФОПу нужная и востребованная профессия там, где бухгалтер помогает сократить налоговую нагрузку. Например, в ресторанном бизнесе, где с помощью махинаций с ФОПами 1-2 групп можно сэкономить несколько зарплат бухгалтера в месяц, а мне как клиенту дешёво поесть и выпить с минимальной наценкой. :)

Ещё очень уважаю оффшор-бухгалтеров, специалистов в международном законодательстве, помогающих минимизировать налоги за счёт изменения страны налогового резидентства. Консультантов по е-резидентству тоже уважаю безмерно. Думаю, благодаря им, мы и найдем схему для выхода из колхоза под названием «дия-сити».

Что до тех бухгалтеров, которые в год подают 4 декларации в последнюю неделю положенного срока, навязывают банк, требуют ЭЦП от кабинета и от банкинга — их мне уважать не за что. Это галерные посредники, не отстаивающие моих интересов нисколечки. Безусловно есть сложные кейсы, требующие консультации опытного бухгалтера, что должно хорошо оплачиваться. Но такие случаи редки и если что-то и возникает, то трехкопеечный галерный бухгалтер с сотнями фопов на плечах скажет тебе «консультаций не даем» и пойдешь ты решать свои проблемы сам. И это в лучшем случае. А то ещё и книгу «потеряют» или ещё как мусор под ковёр заметут, что ты и знать не будешь о проблемах, а когда бахнет, то ты уже в другой конторе работать будешь и концы, как говорится, в воду. Плавали, знаем.

Насчёт ларёчников: писал о них в том ключе, что вся эта система с ФОП ЕН придумывалась ещё при Кучме именно для них. С той задумкой, чтобы заплатить налоги и подать декларацию мог человек без специального образования и ему это было сделать проще и спокойнее, чем работать в чёрную. И это таки оправдалось. И тут в 2022 году я читаю в статье, что кто-то офферы отклоняет, если ему контора бухгалтера не предоставляет. Я и задаю вопрос: что, галерный гребец глупее ларечника? Для ларечника тоже, знаете ли, декларации подавать далеко не основной вид деятельности, но он в этом разбирается, а гребец — нет. Ему бухгалтера подавай! Искренне этому удивляюсь.

И наконец, по поводу ньюансов учёта — конечно же, я не бухгалтер и все ньюансы я не знаю. Но я знаю, где искать, если понадобится. Умею работать с документацией и отличать доверенные источники от «одна бабка сказала» источников. Если обосрусь где-то, ну что-ж, не обидно пострадать за свою ошибку, обидно пострадать за чужую. Будет сложный кейс — заплачу доллары за консультацию бухгалтеру с опытом, проведу работу над ошибками и впредь допускать не буду. Считаю это лучше, чем прятать голову в песок и думать, что галера и аутсорс бухгалтера все сделают, придут то все равно с проверкой ко мне, а не к ним.

И наконец, не обижайтесь, это айтишный форум, такой стиль письма не более. Здесь и послать могут, что вполне для этого ресурса нормально.

Я не обижаюсь, просто получив однажды негативный опыт, не нужно судить по нему обо всех.
В нашей команде работают опытные профессионалы, я за них ручаюсь! У каждого из наших бухгалтеров порядка 180 ФОП на сопровождении и это не 4 декларации в год, это в разы больше!!!
Мы несем ответственность за каждого своего ФОПа и работаем прежде всего в его интересах!
Вам удачи и вдохновения! ) Нам — благодарных клиентов и стабильного законодательства! ))
Если что — приходите к нам и приводите друзей!

несем ответственность

Справді? Яку відповідальність буде нести бухгалтер якщо подасть неправдиві дані в моїй податковій декларації?

З нашими ФОП ми працюємо за договором, в якому прописано відповідальність кожної із сторін. Якщо помилка бухгалтера — він (компанія) відповідає та покриває/компенсує витрати. Але за надану достовірну інформацію для декларування відповідає сам ФОП. Саме тому, бухгалтери запитують про додаткові ФОП доходи, про документальне походження, слідкують за дотриманням відповідності КВЕД та отриманих доходів.
Бухгалтер вирішує проблему або листуванням з податковою, або телефонним спілкуванням, або поданням уточнюючих звітів. Багато нюансів.
Більшість наших ФОП надають нам повний/частковий доступ до своїх рахунків, до кабінету платника податків. Ми слідкуємо за правильним відображенням результатів декларування в картках податків, також за своєчасним надходженням коштів до бюджету, за статусом ФОП як платника податків.
Досить часто звертаються до нас самоведучі ФОП, з яких «заднім числом» зняли статус платника єдиного податку. А тут вже самостійно розібратися досить складно, бо ФОП платив єдиний податок, подавав декларації і знати не знав, що він на загальній системі оподаткування. Податки на загальній системі зовсім інші, в багато разів більші. А ще таким чином ФОП може випадково потрапити під ПДВ, бо перевищив ліміт без ПДВ на загальній системі, про яку він не знав..
Тому кожен повинен робити свою роботу якісно.
Ми завжди спілкуємось із своїми клієнтами стосовно їх ФОП діяльності.
Ви як спеціалісти в ІТ сфері виконуєте свою роботу якісно, а ми якісно виконуємо свою.
Людський фактор, звісно, ніхто не відміняв.

Дякую за грунтовну відповідь :)
Проте зазначу що загалом в договорах з бухгалтерами від компаній прописується одним коротким реченням що виконавець(ака бухгалтер) має нести відповідальність за помилки, не прописуючи яку, коли й за що конкретно відповідальність. Можу бути неправий, але під таке визначення й символічна догана самому собі — відповідальність.

Микита, тут мова вже про принципи, правила та, можливо, навіть порядність компанії, яка супроводжує Ваш ФОП. Наш основний принцип, правило — ми працюємо в інтересах наших клієнтів і задля них!

Тетяна, а можна дати бухгалтеру доступ в кабінет платника податків не передаваючи свій ЕЦП?

Подскажи пожалуйста в таком вопросе. Создала отчёт по ЕН за год в Пр24 и статус отчета «принят», но я не добавила в него «додаток» по ЕСВ. Подскажи как дальше поступить правильно?

Катерина, благодарю за доверие! В Вашем случае, нужно подать «Звітну нову» декларацию с Дод.1. Отчетный период еще не закончился. И тогда, прежне поданная декларация будет автоматически аннулирована. Будут вопросы — обращайтесь! тел.0504619992

О чём вы? Заполнитель деклараций Таксера показывает вам декларацию два раза, сначала когда вы её создаёте, потом когда вы её подписываете. Вы им пользовались вообще?

До того, как перейти на Таксер, декларации я тоже сдавал. На бумаге. И уточняющие тоже. Впечатление не из приятных. Если вам ручное заполнение деклараций кажется интересным и полезным делом, то это прекрасно, но поверьте мне, в мире существуют куда более интересные хобби. В документообороте всё, что может быть автоматизировано, должно быть автоматизировано, потому что в мартышьем деле заполнения форм у человека куда больше вероятности налажать, чем у машины.

За этот год я однажды ошибся в декларации. Не указал сумму, уплаченную в предыдущем периоде, налоговая насчитала мне почти 20к грн лишних налоговых обязательств. Небо на землю не упало, позвонил по телефону в свою налоговую, где мне в телефонном режиме помогли подать уточняющую декларацию.

Я думаю вот это и есть лучшая реклама таксеру, который за пару сотен гривен в год поможет через такое не проходить ради подачи пары несчастных отчетов. Да и еще сохранит время на заполнение формочек, просто показав результирующую таблицу по нажатию на «заполнить».

Не понимаю чем айтишники хуже, что им обязательно нужен посредник.

Не хуже, просто не всякий айтишник — предприниматель. Это, ведь, особенная роль )) требующая «предприимчивости». Но кому то на такое начхать, лишняя морока.

Звісно, треба знати, як заповнювати декларацію. Але чому при цьому відмовлятись від таксера? Він чудово веде електронну книгу доходів і на її основі потім сам формує декларацію. Це економить багато часу.

У мене ексель чудово веде електронну книгу доходів і вираховує податки.

В первую неделю подавать тоже не хорошо. В начале прошлого года для подачи отчёта за 2020 ввели новую форму отчёта, тогда как в кабинете ее ещё не было, а была только старая. Налоговая, наверное думала, что в начале января никто не работает и ничего страшного не будет. Вот так я и подал отчет по устаревшей форме, который сначала приняли (и я успешно ушёл с кабинета налоговой — вроде как все ОК), а потом аннулировали.

Ну я именно для этого использую их бота @infoTAXbot. Они этим ботом уведомляют по получении/отклонении/анулировании деклараций, появлении штрафов, пеней и недоимок в течение суток с момента возникновения данных событий.

Без этого бота надо было бы все дни налогового периода заходить и в кабинете страничку обновлять, вдруг чё выкинут. :)

Я с сервиса нашей налоговой вообще фигею. 2го января подал через кабинет декларацию и тут же запросил справку для выезда на пмж, которая по идее должна делаться 30 дней и действительна 60, ну типа подгадал под весь планнинг, а вот хер, через неделю звонит инспектор, говорит мол готова ваша справка, забирайте прям завтра.

я рекомендую кожному IT-спеціалісту хоча б поверхово розібратись в бухгалтерії ФОП.

Согласна на 100%.

А разве выписка по счёту не заменяет сейчас

книги обліку доходів та витрат

?

Як відбуваєтся оподаткування, якщо не всю вхідну валюту продавати одразу?
Ситуація:
— прийшло 1к $ від замовника на рахунок в USD
— 500 $ одразу було продано по курсу XXX і перераховано UAH на свій рахунок
— решта 500 $ було продано через місяць по курсу YYY і перераховано UAH на свій рахунок

5 % податку рахується від оригінальної суми 1к $ по курсу НБУ на день поступлення, чи від сум, які прийшли на UAH рахунки?

Хз, вносите операции которые по факту сделали — таксер сам посчитает курсы

Курс на дату поступления средств.

Для розрахунку беремо гривневий еквівалент по курсу НБУ на дату надходження валюти на поточний рахунок

Тобто, прийшло 1к, по курсу НБУ додали як дохід (з того потім 5%). Коли і як я потім продав валюту — то вже нікого не цікавить?

Ты можешь вообще эту валюту не продавать, она у тебя там на ФОП счёте может до скончания веков лежать.

Факт дохода определяется на дату зачисления по курсу НБУ и всё. А по какому курсу ты её продал потом и продал ли вообще роли для налоговой не играет. У них вообще налог можно платить через liqpay прямо в кабинете, со своей приватовской кредитки, например.

як бути з цим?
«Якщо підприємець відразу продає всю суму питань не виникне. Але, якщо продати валюту через тиждень або місяць (коли курс валюти буде відрізнятися від курсу на день надходження валюти) може виникнути курсова різниця, як позитивна, так і негативна:

підприємець може врахувати позитивну курсову різницю, коли курс валюти на дату надходження був нижче, ніж курс на дату продажу, собі в дохід (законодавство це не вимагає, але податкова, час від часу, приймає рішення про те, що позитивна курсова різниця це дохід підприємця). Тоді, позитивну курсову різницю і, відповідно, дохід слід вважати на дату продажу валюти;
негативну курсову різницю підприємці не враховують.»

звідси — taxer.ua/...​b/uchot-valyutnogo-dohoda

По своему опыту скажу, что просто добавляю валюту в таксере при зарплате и оно само все считает, потом меняю деньги когда надо. Спустя года деклараций через таксер, вопросов от налоговой не было.

Ну, во-первых нужно работать с источниками, не позволяющими себе формулировки типа:

законодавство це не вимагає, але податкова, час від часу, приймає рішення

Если какой-то ресурс дает разъяснение по какому-то вопросу, обязательно должна быть ссылка на номер треда в ОИР (ЗIР), где сама налоговая комментирует этот вопрос.

Вот пример хорошего ресурса, разъясняющего вопросики учёта со ссылками на ОИР: journal.ostapp.com.ua/...​t/valutnye-operacii-u-flp (и там кстати то, о чем я говорю про курсовую разницу)

Во-вторых, давай разберем твой вопрос с помощью первоисточника и определимся, кто должен учитывать курсовую разницу, а кто нет.

Находим сначала «общий случай», которого скорее всего и очкует таксер: zir.tax.gov.ua/...​z/view/?src=ques&id=25690
Пробуем тут искать по слову «ЄП» (едыный податок), ничего не находим. Вывод — касается общей системы налогообложения. Но мы разве на общей?

Ищем целенаправленно «ФОП ЄП», находим аналогичную статью, но инфа уже другая: zir.tax.gov.ua/...​z/view/?src=ques&id=11182
Нас интересует:

«При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, доходи у вигляді бюджетних грантів».

Уже горячее, курсовую разницу бухгалтера относят к «пассивным доходам», т.е. формально этого уже достаточно, но может есть где еще более по рабоче-крестьянски разъяснено?

Скроллим статьи в этом же подразделе, находим статью конкретно про курсовую разницу для единоналожников: zir.tax.gov.ua/...​z/view/?src=ques&id=10994

Позитивна різниця від продажу банком іноземної валюти за дорученням фізичної особи — підприємця не є доходом фізичної особи — підприємця — платника єдиного податку.

Бинго!

Вывод: общая система и группы единого налога (1-4) между собой отличаются. В законодательстве все нормы для единоналожников всегда явно маркируются. Если написано в целом про ФОПов, это 100% про общую систему, но не все это понимают и часто бездумно меряют всех по худшему случаю. Что и сделал таксер, ведь проще со всех состригать курсовую разницу, чем объяснить своим клиентам-инфантилам их права, не таксера же бабки пойдут налоговикам на майбах. :)

P.S. Ещё раз: законы на сайте zakon.rada.gov.ua и база знаний налоговой zir.tax.gov.ua между собой консистентны. В любой непонятной ситуации только эти два источника валидны. Другие источники могут рассматриваться только со ссылкой либо на закон либо на разъяснение фискальной службы в ОИР. И это знает каждый верблюд-ларёчник, таскающий Икею из Польши, ведь это его бабки. А пан-айтишник вместо того, чтобы разбираться кнопочку в таксере нажимает и платит сверху то, что не должен.

Переплата податків завжди краще недоплати. Тому тут просто на ваш розсуд.
Якщо чітко дотримуватись букви Закону, то дохід рахується тільки так, як вказано вище: курс НБУ на всю суму на дату зачислкення валюти на рахунок. Вся решта — від лукавого, тобто, самодіяльність нашої ДФС.

Вірно. Головне правильно розібратися з визначенням вірної дати зарахування, вірним курсом на день надходження. А як там ви продаєте — то вже ваша справа. Хоч по 50 дол. кожен день.

від оригінальної суми, коли долари зайшли на ваш валютний рахунок з транзитного

від оригінальної суми 1к $ по курсу НБУ на день поступлення на ваш валютний рахунок з транзитного

В інтернеті багато роз’яснень з цього приводу. Всі схиляються до схеми: дохід рахувати по курсу НБУ як тільки гроші прийшли на ваш валютний 2600 рахунок. Всі наступні курсові різниці — ігнорувати.

Зачем весь этот гемор, если есть Таксер?

Он же платный. Но, денег своих стоит...

400+ гривен в год + квартал — огромные деньги.

Зачем писать свой код, если есть Stack Overflow))

Зачем нанимать строителей, если можно самому построить дом?)

Если при этом абсолютно не вникать, то это будет поистине золотой дом. Я именно к этому подвожу. Можно аутсорсить? Да. Только нужно понимать что происходит. Это часть финансовой грамотности современного человека.

Навіщо мати хатню робітницю, якщо можна купити робот-пилосос та посудомийку?

Описанной выше слишком грамоздко и сложно.
Я пользуюсь taxer.ua последние 6 лет. Отличная поддежка на любые вопросы. Сдача отчетов и отплата за минуты

Користуюся taxer.ua.

90% питань вирішуються пошуком на OstApp.Journal, інші 10% — індивідуальними консультаціями у таксері, безкоштовні для передплатників.

Вони лише для ФОП чи для ТОВ також?

Ох сколько букв написали %)
Щас по-проще напишу:

Итак 4 раза в год нужно:
— экспортнуть выписку из своего банка за пред квартал
— загнать в таксер (автоматом никак — я спрашивал)
— заплатить ЕСВ все что говорит таксер и нажимать там кнопочки
Собственно все. На расходные операции можно положить, налоговую интересует только инком + обмен валют.

Вместо 4 раз в год, можно сделать привычку: в день зарплаты или платежей просто добавлять доход в таксере сразу жеhttps://taxer.ua/uk/kb/vnesennya_dohodu_v_taxer

Конечно можно вместо 4 раз в год:
— заходить туда минимум 12 раз в год и добавлять по 1-2 операции,
— чтобы в итоге все равно 4 раза в год и отправлять отчеты/платить налоги

Зайчики задудосят таксер с таким подходом.

Дуже корисно, дякую!
Питання: в світлі нещодавніх новин про нові можливості сплати ФОП-податків через Дію — thedigital.gov.ua/...​ratsiyu-u-zastosunku-diya
чи може Дія замінити всі ці механізми для оплати податків (особистий кабінет платника, taxer, fairo etc) ?

практика показала що ті хто завів дію зробили помилку. я в тму ж числі. краще такесер =)

так Дія це ж просто інтерфейс для відображення даних з реєстрів, її неможливо зламати і витягнути дані)
дані вкрали з держреєстрів, тому хто мав і хто не мав Дії, тут все одно

Ви є розробником мінцифри, штудіювали викладені за гроші сорси чи це здогатка про внутрішню реалізацію?

тут не треба бути супергенієм, щоб зрозуміти, що якщо я вперше реєструюсь в Дії і там зразу відображаються документи (які я туди не заливав, або не вибирав які заливати, які ні), то можна зробити логічний висновок, що дані просто відображаються....

Ну значить пункт 3 — «Здогадка».

Я теж вам можу свою здогадку видати. При реєстрації в дії, необхідні документи підтягуються в базу дії. Нема реєстрації — немає підтягування.

Это неправда, даже буквально тут же на доу в теме обсуждения утечки есть предостаточно доказательств, что утечка произошла именно через дию.

знайшов цей топік на форумі і все ж таки виявляється, це правда
раніше думав інакше, але ви праві

не знаю як щодо третьої групи, а для другої спрощення суттєве!
1. Ввели одне число.
2. Підписали.
3. Відправили.
4. Наступного дня (а мож ще й в той же день) звіт вже у кабінеті платника податків.

Зникає проблема з перепідписанням договору після перевипуску ключа.
Зникає проблема прийому і перевірки 1 і 2 квитанцій.

В taxer.ua самое лучшее ведение бухгалтерии. Веду более 5 лет уже. Они сразу меняют все счета, а это большая проблема в начале года, ведь легко ошибиться и спустя время получить пеню и штрафы.

И вообще лучше всегда самому вести ФОП. Лучше отвечать самому за свою ошибку, чем отвечать за ошибку, которую допустил бухгалтер компании.

Лучше вести все самому. Доверил был свои доки «бухгалтеру», мало того что актов не увидел, еще и книгу доходов потеряли) Так что буду как ФЛП отвечать штрафами перед налоговой за утрату книги учета доходов ФЛП

Так вроде уже как год не надо вести бумажную книгу? taxer.ua/...​lektronnom-vide.114638528

В статье описано что после ее отмены, просто выбросить ее нельзя, надо подавать заявление об отмене ее регистрации. Выходит что если была какая то запись в декабре 2020года, то все, 3 года ее хранить надо, даже если с января 2021 перестали вести

Можно в 1с загонять банк выписки и там вести книгу доходов а в кабинете платника сдавать отчеты

Підписатись на коментарі