ЄС заборонить використання особистих даних для показу реклами: триває ухвалення законопроєкту

Європарламент ухвалив початковий законопроєкт, що обмежить таргетовану рекламу, повідомляє The Verge. Це дозволить зменшити використання особистої інформації такими техногігантами як Google, Amazon, Facebook.

«Закон про цифрові послуги, який був вперше введений у 2020 році, заборонить таким платформам, як Google, Amazon і Facebook (що належить Meta), використовувати конфіденційну інформацію, таку як сексуальна орієнтація, раса та релігія, для цільової реклами. Від служб вимагатиметься, щоб користувачі могли легко відмовитися від відстеження, а також змушувати платформи видаляти незаконний контент, включаючи ворожі висловлювання або підроблені товари», — йдеться у новині.

Скріншот з офіційного твіттер-акаунту члена Європейського Парламенту Поля Танга

Проте, закон повністю ще не ухвалено: 31 січня починаються переговори з Європейською радою. Очікується, що законопроєкт запрацює з 2023 року.

Автори законопроєкту вважають, що він допоможе припинити розпалювання ненависті, поширення фейків чи продаж підроблених продуктів.

💬 Діліться думками: як вплине прийняття законопроєкту на ІТ-сферу та повсякденне життя користувачів Інтернету?

❗️Нагадаємо, що нещодавно генпрокурори США звинуватили Google у відстеженні геолокації без згоди користувачів: навіть коли ті відмовлялись від стеження, Google все одно це робив. Користувачів обманювали як мінімум з 2014 до 2019 років. Тепер генпрокурори просять суд оштрафувати компанію і зобов’язати видалити зібрані таким чином дані. У свою чергу, Google відкидає звинувачення.

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Вголосинушку. Все, чого вони домагаються — монополізації ринку тими, в кого вистачить грошви, щоб їхні схеми визнали легальними. Бо поняття особисті дані — ну дууууже неоднозначне. Так, не використають ім′я та телефон. Але місце перебування використати можуть. Інтереси можуть. Ключові слова можуть (а для цього послухаємо мікрофон).

Якби воно справді працювало як заявлено, таке б ніколи не допустили навіть до обговорення, із баном тих, хто спробує навіть висловити подібну думку.

Щоб зробити працюючий механізм, треба створювати інституцію контролю та впроваджувати її монополію як гейта для реклами. Приблизно так працює страховий бізнес у розвинених країнах, бо ніщо менше не здатне вплинути на шахрайство, занадто вже великий пресинг капіталу.

Предвестник пробоя пузыря доткомов

Якби це було насправді, а не фарс та переділ ринку на користь монополістів — саме ця бульбашка і отримала б реальне підкріплення: нетаргетована реклама коштує дорожче.

Закон, це, звичайно добре. Але є одне питання — як контролювати його виконання?
Щось не думаю, що усіляки ФААНГи будуть показувати єврочиновникам як вони тренують моделі так як збирають дані.
Плюс, скажімо так, замінюємо «сексуальна орієнтація» на «вподобання відео з типовим контентом» і все. Орієнтація не потрібна, просто інший параметр, що з ним зкорельований на 99.9%.

Воно і не треба чиновникам нічого контролювати, просто треба наложити штраф на декілька мільярдів, як уже робили, щоб зібрати грощі до бюджету, та можливо якось підтримати національних виробників такіх сервісів, бо послуги конкурентів стають дорожче. Звичайнісінька торгівельна війна. Як вже бачимо німці тільки роблять вигляд , що підтримують Американців, а на справді то не дуже. Так само Американці прослуховували пані Меркель тощо.

На первый взгляд выглядит как выстрел в ногу. Таргетированная реклама в общем выгодна всем — рекламодателям потому что уменьшает удельные затраты на привлечение покупателей (она тупо точнее работает чем бомбежка по площадям), а юзерам потому что от нее (рекламы) все равно никуда не деться, так пусть хотя-бы мало-мальски релевантной будет. В результате запрета юзеров опять завалят нерелевантной хренью, плюс он (пользователь) за это сам же и заплатит (возросшие рекламные косты в конечном итоге переложат на конечных клиентов). Вообще европейское законотворчество выглядит иногда так как будто психи захватили власть в сумасшедшем доме.

статью не читай — комментарий пиши. Запретят таргетированную на основе пола, сексуальной ориентации и расы. В остальном сам юзер просто может отказаться и получить нерелевантную хрень, а может не отказаться и все так же получить релевантный результат

Сама мотивационная часть этого законопроекта (дисклеймер — так, как ее подают СМИ) — это голимая манипуляция. Цитата: «The law will prevent Big Tech from using sensitive information for targeted advertising» — видишь в чем подвох? Фокус в том, что НЕ бигтек заинтересован в таргетинге, а рекламодатели. То есть миллионы мелких/средних/крупных бизнесов, которые покупают рекламу через бигтек платформы. На яйца наступят НЕ собирательным цукербергам, а «малышам» (которые к слову никогда не имели доступа к этой чувствительной информации — таргетировать рекламу пожалуйста, но кто эти люди мы не скажем), которые «порадовавшись» возврату в каменный век рекламы постепенно переложат косты на конечных потребителей. Ирония в том, что бигтек как раз может выиграть от этого законопроекта — менее эффективная реклама вынудит рекламодателей раздувать бюджеты...

В остальном сам юзер просто может отказаться и получить нерелевантную хрень

Посмотрим что примут в итоге. Могут «защитить» надежно, так что хрен откажешься. Я бы вот, например, еще вчера отказался от «защиты» со стороны PRIIPs Regulation Laws, которая не позволяет мне покупать овер 90% тогрующихся на американском рынке ETF, да только мне не предоставляют выбора.

Вот серьезно, что даёт рекламодателю расса или сексуальная ориентация ? Продаю я допустим зубную пасту или смартфоны, какая мне разница черный или белый покупатель ? А одежду и концерты там всякие можно рекламировать всем. Может кому интересно сходить скажем на Элтона Джона или т.п., но при этом это гитеросексуальная женщина? Остальным предложат их Металику с Лимб-Бизкит, или ВВ и т.п. и все будут рады.

Продаю я допустим зубную пасту или смартфоны, какая мне разница черный или белый покупатель ?

А ты продавай не зубную пасту, а средства для загара — увидишь разницу.

Элементарно. Делай крем от загара «Dark matter» с поваром на этикетке — и раздувая хейт, получай известность :)

И каким же способом столь явные признаки можно исключить из таргетинга? Заменят данные какой-то цифрой и полями «xes», «dihz», «reggin», «anisaradip»

«качество» выдачи не упадет )))) как показывало фигню, так и дальше будет показывать — фигню )

Я думаю ты просто не очень в теме и плохо себе представляешь, что представляла собой реклама лет 15 назад по сравнению с сегодня. Понятно что до идеала бесконечно далеко, но то что есть — это просто небо и земля по сравнению с тем с чем приходилось работать раньше. Таргетинг — это киллер фича для мелких/средних рекламодателей, и любое закручивание гаек ударит именно по ним. А конвейрерные фейкометы а-ля рашатудей как раз не сильно пострадают — они никогда не были самоокупаемыми, и им на экономику процесса насрать с колокольни. Надо будет бомбить по площадям — будут бомбить по площадям.

Я думаю ты просто

интерпретировал мои слова совершенно произвольным образом.

Но в целом, хорошо, что мы оба думаем ))) в наше время это редкость )

Как я уже сказал — от этого закона качество выдачи рекламы не пострадает. Как показывали мне ботинки, которые я уже купил (но имел наглость предварительно гуглить в интернете) так и продолжат показывать. (Вообще не вижу причин, почему бы после принятия этого закона мне перестанут показывать ботинки, «которые я уже купил», и начнут показывать что то сильно другое.)

Как показывали мне ботинки, которые я уже купил (но имел наглость предварительно гуглить в интернете) так и продолжат показывать.

1) На одного тебя «уже купившего» приходится много-много еще не купивших, но уже «тепленьких».
2) Сейчас тебе после покупки все еще показывают ботинки? Ну а лет надцать назад тебе бы до, во время и после покупки ботинок показывали рекламу туров в зимбабве, крема для увеличения члена или тому подобных «полезных» вещей. Так может пусть все же будут ботинки? :)

Та зараз все те ж саме. Банери, які прориваются крізь adBlock думають я дурачок, який буде по ним клікати. Та я можу місяцями гуглити характеристики якихось товарів, які 99.99% не куплю бо це трета гроші витратити. не уявляю що в 2022 році ще є лошки на яких та реклама діє

не уявляю що в 2022 році ще є лошки на яких та реклама діє

На полках супермаркетов выставлены десятки тысяч товаров, за год ты (среднестатистический) покупаешь всего-лишь около 3 сотен разных. Внимание, вопрос — ты для каждого товара из этих трех сотен проводишь детальный многокритериальный анализ альтернатив? Ежу понятно, что нет. Многое берешь по привычке, многое потому, что лежит на видном месте (никогда не задумывался как оно туда попало, и почему не попало что-то другое?), что-то — потому что где-то что-то слышал и так далее. Большинство покупок среднестатистического тебя НЕ основаны на рациональном выборе, и чем меньше данный конкретный товар значит для тебя — тем меньше собственно выбора в твоем выборе. Взял и пошел. Так что хочешь увидеть «лошка на которого все еще действует реклама» — посмотри в зеркало. На всех действует, даже на тех кто ею занимается и знает машинерию изнутри.

Так, я проводжу аналіз. Візьмемо, наприклад, гречку. Захожу я такий у відділ круп, біжу очима по цінникам і купує те що по середині. І який вплив інтернет реклама мала на мій вибір? Помідори. Тут купую що по-дешевше і не гниле. Знову питання, до чого тут інтернет реклама? Іноді купую продукти купую через красиву упаковку, особливо люблю красиві банки пива, але точно не через інтернет рекламу. Перейдемо до одягу. Наприклад джинси беру знову ж таки або в ашані або у вайлкікі (бо разок пройшовшись по ТРЦ біля ашану побачив, що у вайлкікі найдешевше). Як тут інтернет реклама вплинула на мій вибір? Ок, ноути, телефони компуктери... Йду на розетку, виставляю фільтри, дивлюсь що пропонують за адекватні гроші, гуглю якісь незнайомі терміни з описів, кілька місяців маюся в роздумах а чи точно мені потрібен новий процесор, коли ще старий не зносився і купую... або не купую).
Тобто я жодного разу не переходив по банеру, жодного разу не захотів щось тому, що я побачив це у псевдо-пості інсти. З інстаграмом взагалі в мене особливі відносини, я щоразу як заходжу туди і бачу якусь рекламу замасковану під пост жаліюся на неї типу неприйнятний зміст, насилля над дітьми і тд. ібо нєфіг)))

Я думаю ты просто не очень в теме и плохо себе представляешь, что представляла собой реклама лет 15 назад по сравнению с сегодня.

кажется я представляю )) я таки купил платную подписку на ютуб просто потому что шитти реклама стала на столько шитти что она у них тупо закончилась и они начали уже прямо писать за чем они вообще это делают уже тупо прямо рекламируя уже свою платную подписку как основной поинт «без рекламы»

также я долго держался на чистом уважении к другим сервисам но предел есть предел и реклама гугла стала уже на столько шитти что я тоже не выдержал и внёс список хостов откуда она гугло реклама поставляется в общий список хостов забаненых поставщиков шитти рекламы

ЗЫ: некоторые сайты в наши дни это просекают и выбрасывают мне пейволл «пожалуйста отключите ваш блокировщик рекламы ну пазязя» и если что-то реально годное что я хотел посмотреть то добираюсь до контекта другими средствами включая чистый хтмл текст а если «не очень то и хотелось» то просто делаю «не очень то и хотелось какие смешные» и просто закрываю сайт

Таргетинг — это киллер фича для мелких/средних рекламодателей, и любое закручивание гаек ударит именно по ним.

на пример «спасите умирающего мальчика девочку имярек мне больно и страшно я не хочу в больницу» которое крутится годами ))

современная реклама превратилась в слишком откровенное говно чтобы оправдывать ним ещё и трекинг

ЗЫ: и да у меня есть скрипт для периодической подчистки гугло куков до других куков руки пока не дошли

Мне не очень хочется капитанить, но реклама не должна нравится — она должна продавать. Так что твое негодование в общем понятно, но если бы ты тратил свои личные деньги на рекламу лет надцать назад и продолжал это делать сегодня — ты увидел бы колоссальный буст эффективности. Значит ли это что не релевантная и шитти реклама исчезла? Да нет конечно же, это вообще вряд ли реально. Но она точно стала точнее (сорри за тавтологию), и имхо в выигрыше тут все стороны.

но если бы ты тратил свои личные деньги на рекламу лет надцать назад и продолжал это делать сегодня — ты увидел бы колоссальный буст эффективности.

сорян чувак если ты за онлайн рекламу то всё случилось на оборот

ЗЫ: то что шитти реклама стала «точнее» именно как шитти реклама я уже на писал на примере ютуба ))

и имхо в выигрыше тут все стороны.

ну да ни чего личного просто бизнес )) и тот не ловкий нюанс что реклама продаёт вовсе не то что рекламирует ну селяви

Тобто, ти робиш все навпаки.
Незважаючи на купу трешової реклами, у гугла є один великий плюс — після пари раз натискання на хрестик у куті і вибору пункту «мені це не подобається», він цю рекламу перестає тобі показувати. От прям свіжий приклад на днях з рекламою якихось «фавбетів» — натиснув «реклама недоречна» і маю спокій.
Контр-приклад — кончені маркетгіди і редтрами такої фішки не мають і пхають тебе до тошноти своїм трешаком.
Підсумок: від реклами как би і не скриєшся, але адекватному рекламодавцю можна повідомити і від того виграють всі — мені не показує треш, а замовник треша не витрачає кошти на мене.

Та буде він показувати далі. Мені нічого непотрібно. щеГугл може мені прорекламувати нічого?)
А якщо мені потрібно я куплю в ашані розетці чи епіцентрі (ці магазини покривають 99% моїх потреб) витративши місяці (якщо це щось дорожче за пачку гречки) на порівняння харакретистик і розмірковування а чи точно воно мені потрібно. І це ще я себе вважаю падким на покупки.

після пари раз натискання на хрестик у куті і вибору пункту «мені це не подобається», він цю рекламу перестає тобі показувати.

у мене у настройках гугла аккаунта стоїть «не використовувати мої дані проти мене» тож щоб на тиснути такий хрестик він прямо пропонує повернути мені спочатку це в зад «щоб мати індивідуальний вибір» ))

Контр-приклад — кончені маркетгіди і редтрами такої фішки не мають

повністю забанені в мене по dns мушу визнати був власний «пілотний проект» який спрацював трохи навіть не сподівано для мене і я не бачив цього шита вже мабуть більше 5 років

зараз у списку близько 140 доменів але нема патернів та суб доменів тож cdn01(дот)nativeroll(дот)tv cdn02(дот)nativeroll(дот)tv рахуються за 2 а з іншого боку завдяки цій фічі я помітив цю технічну фішку коли рекламні сітки почали розуміти блокіратори та намагатися їх обійти шляхом створення мережі (суб) доменів

ЗЫ: гугло реклама цим теж займається тож слід вважати вони не на стільки чесні щоб розуміти що їх «реклама» таки реальна а не ціле спрямоване гівно за ваші гроші просто бізнес ))

Вообще европейское законотворчество выглядит иногда так как будто психи захватили власть в сумасшедшем доме

Вообще-то так и есть на самом деле. И чем больше использования власти вместо правил — тем больше в этой власти самодуров. Потому что самодурство — и есть определение, что такое власть: делаю что хочу, и никто мне не указ.

Навіть в режимі інкогніто, гугл показує таргетовану рекламу.

Заплатити штраф то значно менше ніж заробили на порушеннях закону.

Google is testing a new replacement for third-party cookies
Topics API is a browser-based approach and will replace the previously proposed FLoC.
www.engadget.com/...​eplacement-130049935.html

Підписатись на коментарі