«Американська компанія пропонувала розробнику $ 15 000 на місяць, ми не можемо з цим конкурувати»: США переманюють технічних спеціалістів Латинської Америки
Видання «Rest of World» опублікувало статтю, в якій йдеться про агресивний рекрутинг американських компаній на технічних спеціалістів Латинської Америки. Ми переклали основні тези.
❓Як думаєте, яким чином активний найм латиноамериканських розробників компаніями з США вплине на український ІТ-ринок?
Нагадаємо, нещодавно компанія SoftServe відкрила офіси в Мексиці, Колумбії та Чилі. Також у компанії AgileEngine є офіс в Аргентині, а в Astound Commerce — в Колумбії.
Андреа Кампос з Мехіко, засновниці додатку для психічного здоров’я Yana, знадобилося шість місяців, щоб знайти Senior Front-end розробника. Після запуску додатка, в перші дні пандемії кількість користувачів Yana зросла з кількох тисяч користувачів у Мексиці до понад 5 мільйонів у дванадцяти країнах. Кампос зазначила, що її компанія зібрала 2,5 мільйона доларів у 2021 році для масштабування та розширення своєї команди, тож вона хотіла залучити когось із досвідом та навичками для керівництва проєктами.
Зрештою, коли розробника знайшли, він пропрацював всього місяць і пішов.
«Американська компанія пропонувала йому $ 15 000 на місяць, щоб він працював на них», — сказала Кампос. «Ми не можемо з цим конкурувати».
Таких історій — багато. Як зазначає Rest of World, які збирали дані про зарплати, попит на технічних спеціалістів стрімко зростає, але пропозиція залишається відносно мізерною, що розпалює жорстку конкуренцію між стартапами, відомими великими компаніями та гігантами аутсорсингу.
Близькість до США робить Латинську Америку найкращим місцем для аутсорсингу американських технологічних компаній, що підвищує цінність кваліфікованих працівників для компаній у країні та за кордоном.
«Це найкращий час, щоб бути розробником. Ми схожі на рок-зірок»
Джоел, мексиканський розробник, працює на відомого американського технологічного гіганта. «Це найкращий час, щоб бути розробником», — каже він. «Ми схожі на рок-зірок».
Кампос повідомляє, що все більше junior-розробників претендують на керівні посади. «Вони знають, що можуть, тому що існує велика конкуренція за таланти».
«До 2025 року в регіоні відкриють 10 мільйонів нових вакансій у сфері ІТ»
Для латиноамериканської екосистеми стартапів 2021 рік став знаковим, оскільки венчурні фірми залучили в регіон до $20 мільярдів — це більше фінансування, ніж будь-коли раніше. Експерти підрахували, що до 2025 року в регіоні відкриють 10 мільйонів нових вакансій у сфері ІТ, що обумовлено як місцевими компаніями, так і зростаючим попитом з боку офшорних організацій, які шукають дешевші кадри в тих же часових поясах, що й американські компанії.
ІТ-спеціалісти часто отримують набагато вище, ніж середня зарплата їхніх співвітчизників. Згідно з даними Salary Explorer та опитуваннями латиноамериканської IT-аутсорсингової компанії CodersLink, в Аргентині вони отримують більш ніж у п’ять разів більше, ніж середня зарплата. У Мексиці це втричі перевищує середній показник. Однак ідея про те, що переход у технологічний сектор може стати прибутковим кар’єрним кроком, все ще відносно нова.
Університети та школи програмування не встигнули за попитом на таланти. CodersLink виявив, що регіон випускає лише 739 000 випускників ІТ на рік, на відміну від 7,3 мільйона в Азії, що робить таланти дорогими.
«Вибір професії — бути лікарем, юристом чи інженером-будівельником — все ще дуже домінує в Бразилії», — сказав Артур Альваренга, засновник бразильського стартапу Hubla.
Щоб конкурувати, місцеві стартапи спеціально наймають неангломовних розробників
Англомовні ІТ-спеціалісти менше цікавляться невеликими місцевими стартапами. Щоб конкурувати, Ернан Лопес Конде, співзасновник аргентинського фінтех-стартапу Digiventures, почав набирати розробників, які не володіють англійською мовою.
«Ніхто не буде платити ці [високі] зарплати тому, хто не говорить англійською, — сказав він.
Дефіцит змусив регіональні компанії почати пропонувати опціони на акції, що є відносно новим кроком у регіоні.
Матіас Карамутті, засновник аргентинського стартапу Celeri, зосередився на тому, щоб наймати junior-розробників і розвивати їхні навички всередині компанії.
«Більшість розробників бачать свій шлях із стартапами як ще один крок у своїй кар’єрі, щоб потрапити в Google або Facebook», — каже Андреа Кампос. «Якщо хтось дуже орієнтований на гроші, ми нічого не можемо зробити».
12 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів