Російське вторгнення в Україну. Яку позицію займають техгіганти Китаю
TikTok, що належить пекінській ByteDance, заблокував акаунти російських ЗМІ в ЄС, які підтримує держава. Натомість, як повідомляється, додаток DiDi для поїздок скасував рішення про вихід з Росії.
Китайські технологічні гіганти розходяться у своїх відповідях на вторгнення Росії в Україну. Публікуємо переклад матеріалу Yahoo Finance.
Після того, як Росія вторглася в Україну в четвер, США, Канада, Європа та Велика Британія ввели санкції проти російських еліт і організацій. Натомість Китай уникав зовнішнього засудження дій Росії. Прес-секретар міністерства закордонних справ Китаю заявив у понеділок, що країна не вірить у використання санкцій для вирішення дипломатичних питань.
TikTok (платформа для обміну відео ByteDance)
TikTok, який належить ByteDance, заявив у неділю, що його користувачі в Росії більше не зможуть дивитися нові відео чи прямі трансляції. Вони також не зможуть переглядати відео з-за меж Росії, повідомляє Associated Press. Це сталося у відповідь на закон про фейкові новини, який нещодавно ввели в Росії, повідомляє TikTok. Згідно із законом, кожному, хто поділиться інформацією про конфлікт в Україні, яку влада вважає неправдивою, загрожує тюремний термін, повідомляє The Wall Street Journal.
За межами Росії TikTok заблокував акаунти RT, російської державної телевізійної мережі, і Sputnik, інформаційного агентства зі штаб-квартирою в Москві, на своїй платформі в ЄС, повідомив Insider речник TikTok.
Цей крок відповідає забороні ЄС на підтримувані Кремлем ЗМІ, про що 27 лютого оголосила президент Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн.
WeChat і Weixin
WeChat і Weixin — це програми для обміну повідомленнями від Tencent. Щомісяця ними користуються понад 1,26 мільярда користувачів у всьому світі, свідчить звіт про прибутки Tencent за вересень.
Прес-секретар Tencent посилався на повідомлення в Insider, яке компанія опублікувала25 лютого у Weixin, китайській версії WeChat. У своїй публікації Tencent уникав брати участь у конфлікті, але закликав користувачів бути об’єктивними під час обговорення актуальних міжнародних тем. «Зберегти мир нелегко», — йдеться у дописі. «Ми повинні поважати і цінувати життя».
Weibo — це сервіс, схожий на Twitter. За даними Weibo, станом на грудень, 537 мільйонів юзерів користуються ним щомісяця.
Платформа автоматично додасть геолокацію до публікацій про російсько-українську війну, повідомив Weibo у п’ятницю. Цей крок відбувся після того, як Weibo помітив, що користувачі робили неадекватний контент, вдаючи, що перебувають в Україні. Функція буде керуватися платформою, і користувачі не зможуть її активувати або деактивувати, повідомляє Weibo.
27 лютого Weibo заявив, що заблокував 10 000 акаунтів і видалив понад 4 000 постів, які «висміюють війну» та висміюють ситуацію в Україні. Серед образливих дописів були й «вульгарні», які зневажали українок.
DiDi
Схоже, додаток DiDi для поїздок скасував попереднє рішення про вихід з Росії.
У повідомленні повідомленні російського державного інформаційного агентства ТАСС, опублікованому за кілька днів до вторгнення Росії в Україну, російський PR-директор DiDi Ірина Гущина заявила, що компанія планує припинити діяльність у Росії та Казахстані з 4 березня.
Але 26 лютого DiDi заявив заявив у пості на Weibo, що продовжуватиме підтримувати водіїв і пасажирів у Росії. Пост викликав підтримку у деяких користувачів, які сказали, що соціальна відповідальність компанії — бути узгодженою з позицією країни.
Причин для скасування DiDi не зазначав.
Lenovo
Lenovo, один з найбільших у світі виробників персональних комп’ютерів, припинив поставки до Росії, повідомляється в твіті білоруського незалежного телеканалу Nexta від 25 лютого. Lenovo, яка придбала бізнес IBM щодо персональних комп’ютерів у 2005 році, не підтвердила це.
Xiaomi
Xiaomi, виробник мобільних телефонів та побутової електроніки, є одним із провідних брендів смартфонів в Україні. Компанія планувала запустити продукт в Україні 24 лютого, але пізніше скасувала його, повідомляє South China Morning Post. Згідно з SCMP, публікації в соціальних мережах у Facebook і Weibo з посиланням на подію були видалені. Xiaomi не відповіла на запити Insider щодо коментарів.
2 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів