Що говорити іноземним клієнтам про війну і як вони реагують — обмінюємось досвідом

Привіт, я Роман Павлюк, VP Digital Strategy у компанії Intellias. Розповідаємо про наші комунікації всередині команди, а також з партнерами та клієнтами в інших країнах світу. Наш досвід може стати в пригоді іншим компаніям, яким треба комунікувати під час війни з іноземцями.

Як змінилась комунікація всередині компанії

Війна — це завжди несподіванка, і ніколи неможливо до неї підготуватися. Вона застала нас у найрізноманітніших місцях: когось вдома, когось у подорожі, когось за кордоном.

Компанія Intellias, як і більшість українського бізнесу, ще заздалегідь готували план дій на випадок повномасштабної агресії:

  • готували людей до дій у випадку війни,
  • організовували превентивну релокацію,
  • готували офіси за кордоном,
  • проговорювали та роз’яснювали ризики клієнтам і здійснювали ще цілий ряд дій, деталі яких я не можу розкрити зі зрозумілих причин.

Ми human-centered компанія і за своєю природою вважаємо максимально хороше ставлення до колег однією з найвищих цінностей.

У перші дні війни важко було щось робити та концентруватися на чомусь, окрім новин з фронту. Весь час поставало питання: «Що буде з нами далі?». Ми почали проводити щоденні наради у команді топменеджменту, така собі воєнна нарада по оперативній ситуації у компанії.

Ми — згуртована команда, але такі щоденні оперативні наради допомогли нам ще більше зблизитися. Вже за кілька днів ми не лише вийшли на довоєнну продуктивність (ууух, ніколи не думав, що буду вживати таку фразу в реальному часі), а й навіть пришвидшились.

Проводили також онлайн зустрічі сам на сам, ділились хвилювання. Розповідали історії про те, де нас застала війна, які пожертви робили. Казали одне одному найголовніше: наш фронт проходить тут; те, що ми робимо — це наша боротьба.

Зміна векторів діяльності компанії

Від початку війни ми переглянули цілий ряд стратегічних і трансформаційних ініціатив, а також перейшли у режим максимальної операційної ефективності.

Через закриття кордонів для чоловіків, стало важче виконувати задачі, які вимагають присутності на стороні клієнта. Але нам на допомогу прийшов досвід, який ми здобули в часи ковіду, коли практично всі активності доводилося робити онлайн. То ж і цього разу ми почали активно використовувати на цей варіант.

На щастя, ми отримали абсолютну підтримку зі сторони наших партнерів та клієнтів, тому особливих перепон для бізнесу це не створило.

Говорячи про сам бізнес, вже на третій день війни ми почали отримувати нові проєкти і нові замовлення, так само як це відбувалося до початку бойових дій. Наша спеціалізація, наші сервіси і наші можливості для клієнтів на загал залишаються незмінно високої якості.

Про комунікацію та головні меседжі для іноземних партнерів

Західні медіа, зокрема американські, надто драматично висвітлювали перші дні війни. 24 лютого я був із робочим візитом у США, і дивитися репортаж CNN було боляче. Відеоряд складався лише з довжелезних колон ворожої техніки зі знаками Z. Експерти за кадром прогнозували, що Україні невдовзі настане кінець.

Більшість досі так думає, тому ми намагаємося доносити до них наступні повідомлення. По-перше, показуємо реальну карту бойових дій, де видно, що росія контролює лише певні точки, а не всі території. По-друге — показуємо, що Україна бореться, що державні інститути і банківська система продовжують працювати.

Американців сильно надихає той факт, що ми тут боремося за демократичні цінності і не здаємося. Тому обов’язково слід розповідати про героїчний подвиг нашої Армії, про те, як люди голіруч зупиняють танки, як живуть під обстрілами, але не покидають свої домівки, аби ті не дісталися ворогу.

Найчастіше і вже звичне питання від клієнтів: як я можу допомогти вам і як я можу допомогти Україні? Що ж, тут у нас, як правило, є дві відповіді:

  1. Ми кажемо, що ви вже зробите багато, якщо не будете зупиняти бізнес з нами через страх війни. Ми докладемо усіх зусиль, аби надавати вам якісні послуги. Вас же просимо купляти їх, для нас це дуже важливо.
  2. Якщо ви хочете зробити ще щось, то можете пожертвувати кошти для нашого уряду або благодійних організацій. Наша компанія для цього створила спеціальну інформаційну сторінку, якою ми закликаємо ділитися з нашими партнерами з-за кордону.

Як реагують клієнти і партнери за кордоном

Однозначно, що західний бізнес, який сильно залежить від українського ІТ, сильно стурбований війною. У нещодавньому інтерв’ю для видання Rest of World я вже зазначав, що питома вага українського ІТ у світовому ВВП з його 285 000 працівників становить приблизно $300-400 млрд. Це дуже серйозна цифра. Якщо Україна випаде зі світового ринку ІТ-послуг, то криза буде відчутною.

Разом із тим, ми не бачимо відтоку клієнтів у нас в компанії. Навіть навпаки — маємо нові проєкти, які стартували протягом останніх 10-12 днів.

Якщо ж клієнт сигналізує, що через війну наша співпраця з ними може бути припинена, ми одразу починаємо вживати спектр заходів, щоб цьому запобігти:

  • пропонуємо команду у наших закордонних локаціях,
  • показуємо клієнту наш операційний звіт, де розкриваємо поточний стан ефективності компанії,
  • зрештою, починаємо перемовини і шукаємо ті точки дотику, які переконали б їх не розривати контракт з нами.

Ми продовжуємо пропонувати високу якість сервісів, експертизи та можливостей для клієнтів попри вкрай важкі обставини.

❓ Як говорять про війну в Україні ваші іноземні партнери і замовники ❓

Сподобалась стаття? Натискай «Подобається» внизу. Це допоможе автору виграти подарунок у програмі #ПишуНаDOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось11
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Зарегулювані клієнти, особливо фінансові, прямо кажуть, що якщо до 1 квітня буде продовжуватись війна, то вони виходять з України відповідно до їх комплаєнс процедур. А так навпаки багато хто хоче замінити Епам й ДатаАрт на українців

Говорити що якщо ми програємо, то через декілька років війна може бути у них.

Тільки-от підтримка захисників (співробітників,що такими стали) в інтеліаса-це позорище. 500 баксів на місяць. Нехай українська ІТ спільнота знає.

У нас замовники і PM з Ізраїлю, кому як не їм розуміти що у нас відбувається. Минулої весни ми в них питали як справи, тепер вони в нас. По рівню загроз може й некорректно порівнювати Тель-Авів з Києвом, але точно не теж саме що замовники з США чи Нової Зеландії.

Чи вони опублікували офіційну заяву щодо війни в україні і бізнесу з росією?

Не публікували. Компанія невелика, я б навіть сказав мікрокомпанія, працює виключно на внутрішній ринок Ізраїлю, а бізнесу з росією не було і не буде.

вірно! Тель-Авів тре порівнювати з Дніпром )

Правду? З поправкою на географію розташування виконавця

Як на мене, трохи поверхневі месседжі і склалося враження, що стаття написана більше тижня тому.

Так, це дуже важливо, говорити з неукраїнським робочим та партнерським середовищем.

Я, як тільки вирішив питання з евакуаціє бітьків та коханої, в перші два дні війни почав в Берліні як гуртувати активних колег та проводити ескалаційні наради в компанії, де як працюю, так і в берлінській ІТ спільноті, наскільки в мене був до неї доступ.

Якщо ви фізично знаходитесь та працюєте поза межами України, особливо важливо одразу розпочати активну відкриту взаємодію з власним іноземним оточенням.

Ви допоможете як опрацювати шок вашим неукраїнським колегам, друзям чи сусідам, для яких війна може бути менш зрозумілою й такою, що шокує й паралізує, приблизно як нам в 2014-ому році.

В німецькій культурі багато емпатії й відгуку знаходить особиста історія, історії близьких людей та друзів.

Ви зможете отримати підтримку серед вашого робочого, дружнього та сусідського середовища та конструктивно залучити ваше середовище до допомоги Україні.

Такі розмови на місцях допомагають залучити місцевих колег, друзів чи сусідів до збору гуманітарної допомоги чи збору коштів на закуп спеціальних медичних чи інших засобів, підпису петицій, відвідування демонстрацій, а також для розміщення ваших близьких, родичів, друзів, чи друзів друзів чи знайомих знайомих, які наразі евакуюються.

Я також раджу тим українцям, хто працює в Європі та координує роботу спротиву чи волонтерить іншим чином, брати лікарняний. Звертайтесь до вашого домашнього лікаря. Такі події створюють велике психологічне напруження, яке вимагає виводу зустрічної агресії іншим способом, ніж типова розумова праця. Як наприклад вантажити ящики на гуманітарному складі. Або як вести розмови з поширення інформації щодо подій в Україні або щодо заходів в вашому місті.

Підписатись на коментарі