Комунікуємо з іноземцями роботу та бренд роботодавця під час війни
Мене звати Ольга Болотських, я Employer Brand Manager у Vilmate. Перший квартал 2022 року ми затвердили нову PR-стратегію з багатьма планами, зробили невеликий ребрендинг, готувалися до великої рекламної кампанії, ідея якої надихала нас всіх декілька місяців, на 1 березня був призначений старт. Але, як більшість українців, 24 лютого зранку ми прокинулися від вибухів.
Про комунікацію всередині команди
Коли почалися розмови про можливу війну, ми робили багато комунікацій, спілкувалися з хлопцями та дівчатами, робили інструкцію — якщо що? Все ж сподівалися, що все буде добре. У цей самий день ми рекомендували усім покинути Харків та зазначили, що найближчим часом власна безпека — це найважливіше, а все інше почекає.
Упродовж вже двох тижнів війни ми допомогли багатьом вілмейтівцям та їхнім сім’ям покинути місто та поселитися у безпечніших локаціях. Так, є ті, хто вирішили залишитися у Харкові та Києві, вони запевнили нас, що не мають бажання покидати домівки та будуть працювати там.
Але є й значна кількість тих, хто поїхав за кордон ще до початку воєнних дій. Зараз наша IT-команда вже спроможна працювати на проєктах, але хлопці та дівчата тепер мають моральні труднощі — дуже тяжко повернутися у минулий робочий ритм. Ця війна принесла багато болю до кожного дому.
Тож ми підготували пам’ятку для наших співробітників, але паралельно робимо багато зустрічей формату 1-2-1 про особисті потреби кожного і кожної.
Повернення до роботи: лайфхаки, як подолати тривожність
Знаємо, що зараз усі стикаються з однією проблемою — залежність від новин та посилене почуття тривожності.
Сховатися від ситуації навколо повністю неможливо, але ми підготували кілька лайфхаків, як боротися з цим, та чому саме зараз так важливо повернутися до роботи:
1. Читаючи новини, з’являється враження, що ми контролюємо ситуацію. Насправді ми не можемо вплинути на багато подій. Але можемо цілком впливати на своє життя і життя своєї сім’ї, повернувшись у роботу.
2. ЗСУ потрібна наша підтримка для якнайшвидшої перемоги, багато мешканців країни теж її потребують. Допомагати можна різними способами, та це важливий внесок наших фінансів та енергії. Повірте, від прочитаної новини ми не допомагаємо, а навіть від 1 гривні буде користь. От вже у «Дія» можна запросити допомогу для ФОП і також відправити ці кошти на благодійність.
3. Продовжуючи роботу в ІТ, ми робимо великий внесок в економіку України. Безліч сфер зараз заморожено, а на війну йдуть величезні суми грошей. Наша діяльність дуже важлива для сьогодення та майбутнього нашої країни!
4. Мінімізуйте сповіщення на каналах новин і вимкніть телевізор, якщо він є. Постійні повідомлення спонукають знов відкрити телефон і гортати стрічку.
5. Фільтруйте — зараз величезна кількість фейків та паніки, новостворених чатів з багатьма думками, де кожен ні в чому не впевнений. Це лише завдає зайвої тривожності.
6. Спробуйте систему Pomodoro чи аналоги. Суть у тому, що 25 хвилин (використовуйте таймер) ви концентруєтеся тільки на таску, потім відпочиваєте 5 хвилин. Зараз величезна кількість програм на цю тему з таймером.
7. І з приводу здоров’я — намагайтеся знайти хоча б пів години на фізичну активність (прогулянка — ідеально, але й у приміщенні можна зробити кілька присідань), зменшити дозу кофеїну, повернутися до звичного харчування.
Зовнішня комунікація
У Vilmate є клієнти зі Швеції, США, Ізраїлю, Німеччини, Польщі та інших країн. Як розповідає наш CEO Антон Рєзніков, вони ще до початку війни переймалися ситуацією, адже в світових медіа звучала інформація про можливу війну.
Ми ж аналізували ситуацію та запевняли клієнтів, що у сучасному світі не може бути такого вторгнення, а якщо щось почнеться усередині — ми встигнемо відреагувати та усіх перевезти у безпечне місце. Що ж, 24 лютого ми проінформували співробітників про те, що їм краще покинути місто Харків, в першу чергу.
Клієнтам ми одразу зробили комунікацію, вони довго не вірили, що це реальність. Для нас була дуже важлива ця підтримка — УСІ клієнти висловили слова підтримки, «ми з вами, guys», «ми розуміємо, що вам потрібно не
Основний їх меседж був про те, що усі проєкти, усю роботу ми ще встигнемо зробити, досягнемо усіх цілей, а зараз найважливіше — це життя та безпека людей, їхніх сімей. Ми були за це дуже вдячні.
Усі клієнти дійсно залишилися з нами, навіть ті, що приєдналися до співпраці з Vilmate зовсім нещодавно (ОАЕ, Ізраїль). Окрім словесної підтримки, компанії запропонували зареференсувати нас іншим. Хтось взагалі сказав, що відправлять передплату за 3 місяці і це для них не є проблемою.
«Як ми можемо вам допомогти?» — це питання наш CEO чує від клієнтів щодня. Наша відповідь чітка: «Залишайтеся з нами, дайте нашим людям можливість продовжити працювати, щоб підтримати свої сім’ї та економіку країни — це буде найкраща підтримка»
Зараз ми вже відновили роботу, якісь проєкти дійсно зупинили рекрутинг на нові позиції, але є ті, що потребують нових кандидатів. Потенційні проєкти, які повинні були зайти до нас раніше — вони таки зайшли та ми вже збираємо нові команди для них.
Ми у Vilmate віримо, що зараз IT дійсно має велику цінність для економіки країни, ми усі повинні продовжити працювати заради нашого майбутнього тут. Сподіваємось, що мобілізація наших спеціалістів не стане перешкодою для цього.
Як війна вплинула на бренд роботодавця
Звісно ж, що стосується роботи з брендом роботодавця — ми зупинили усі рекламні креативи, рекламну компанію, все, що планувалося. Зараз потроху розробляємо новий план з командою, як будемо працювати, бо потреба в цьому дійсно є (шукати нових працівників та зберігати тих, що є). Завдяки нашим клієнтам плануємо опанувати нові ринки кандидатів (Польща, Болгарія), тож досліджуємо нові портали з пошуку роботи, нові засоби комунікації.
Багато спілкуємося з вілмейтівцями, підтримуємо одне одного, топ-менеджмент допомагає, відповідає на питання щодо того, як все буде далі, і, звісно ж, робимо донати на ЗСУ та гуманітарну допомогу мешканцям окупованих міст.
До слова, троє наших хлопців зараз захищають нашу країну у рядах ЗСУ. Ми підтримуємо їх щодня — домовились, що збережемо для них робочі місця та зробили виплати їхнім сім’ям.
Рішення конкретних завдань перемагає прокрастинацію. Думки про завтрашній день та щасливе майбутнє для наших дітей додають до цього ще більше сили і наснаги.
Тому зараз найголовніше — зібратися та займатися тим, що вдається найкраще.
❓ А як змінились комунікації у вашій компанії? ❓
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів