Податкова реформа на період ВОЄННОГО СТАНУ (оновлюється)
15.03.2022,
ВРУ підтримала за основу і в цілому Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу та інших законодавчих актів щодо дії норм на період воєнного стану» (законопроєкт № 7137-д).
Закон набере чинності з дня його опублікування.
Наразі очікується підпис Президента.
P.S. 17 березня Закон підписано Президентом та опубліковано в Голосі України. Відповідно всі зміни до ПКУ почали діяти з цієї дати. З остаточним текстом Закону можна ознайомитися тут -
www.golos.com.ua/article/357343.
Які зміни передбачені?
Остаточний текст закону наразі не оприлюднений. Як повідомляв Я. Железняк, за ініціативою Уряду на час воєнного стану для великого бізнесу буде значно розширено можливість скористатися опцією єдиного податку:
— ліміт підвищенно з 10 млн до 10 млрд;
— податок 2% від обороту;
— зняття обмеження по кількості робітників;
— зняті обмеження по видам діяльності (окрім підакцизних товарів та грального бізнесу)
— уряд отримує право визначати порядок сплати податку.
Інші ОСНОВНІ норми та новації для бізнесу:
1. Уточнюється, що фактичні перевірки можуть проводитися стосовно забезпечення можливості розраховуватися карткою.
2. Зупиняється перебіг всіх строків, контроль за дотриманням яких покладається на ДПС на час воєнного стану.
3. Шкода, заподіяна контролюючими органами внаслідок форс-мажорних обставин в період воєнного стану, не буде відшкодовуватися.
4. Пеня не нараховуватиметься за порушення, які виникли внаслідок форс-мажорів під час воєнного стану.
5. Благодійна допомога, надана учасникам бойових дій та особам, які проживають на території бойових дій, не оподатковується ПДФО. Також не оподатковується ПДФО вся нецільова благодійна допомога, яка надається особам, які постраждали внаслідок збройної агресії РФ.
6. Надано право на податкову знижку у розмірі 16% (замість 4% зараз) на пожертвування неприбутковим організаціям.
7. Уточнюється, що звільнення від оподаткування ПДВ за ввезення в Україну і постачання в Україні ЗІЗ також надається, якщо ця продукція надається для потреб добровольчих формувань територіальних громад.
8. Не вважається порушенням вимог щодо діяльності неприбуткових організацій передача коштів на ЗСУ та ін, а також для закладів охорони здоров’я, незалежно від виду благодійної діяльності зазначеної в статутних документах.
9. Відновлюються всі фактичні перевірки. Навіть ті, які зараз були заборонені на час карантину.
10. Встановлюється, що обмеження щодо віднесення до витрат наданої благодійної допомоги у розмірі не вище 4% від розміру прибутку не застосовуються до благодійної допомоги, наданої закладам охорони здоров’я та на спец рахунок НБУ на підтримку збройних сил.
11. На час воєнного стану для банків, інших фінансових установ та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених для надсилання повідомлення про відкриття або закриття рахунку та повідомлень про взяття рахунку на облік або відмову у взятті контролюючим органом рахунку на облік.
12. У разі неотримання фінансовою установою повідомлення (квитанції) контролюючого органу про підтвердження факту прийняття повідомлення про відкриття рахунку, по таким рахункам можуть здійснюватися видаткові операції без отримання підтвердження.
13. На час воєнного стану надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 до 18 години.
14. Встановлюється штраф у розмірі 8500 грн за незабезпечення можливості оплачувати картками.
15. Санкції за порушення закону про РРО не застосовуються до завершення воєнного стану.
16. З 1 березня до припинення воєнного стану ФОП
17. Спрощенцям
18. На період воєнного стану ФОП не сплачують ЄСВ, якщо не отримують доходу.
19. На період воєнного стану та протягом 3 міс після його закінчення штрафи та пеня по ЄСВ не застосовуються, а перевірки не проводяться.
20. Розширюються повноваження НБУ на період воєнного стану.
21. Надається низка послаблень по фінмоніторингу для банків на час ВС.
22. ДПС наділяється правом складати протоколи за порушення порядку проведення готівкових розрахунків та розрахунків з використанням електронних платіжних засобів.
Автоматичного переходу на спецрежим 3 групи ФОП на 2% ЄП немає!
Як ФОП перейти на спеціальний режим ЄП — 2%?
• Подати заяву до ДПС за місцем реєстрації за формою F0102003 Заява про право застосування спрощенної системи оподаткування. З наступного дня вашому ФОП вже буде встановлений спецрежим податку — 2%.
Особливості спецрежиму?
• Щомісячна сплата авансового внеску 2% — до 15 числа кожного місяця спецрежиму;
• Звітний період — місяць;
• Нова форма Податкової Декларації з помісячним відображенням доходів.
Хто не може обрати спецрежим:
• букмекери, організатори лотерей та азартних ігор, обмін валюти, підакцизники, страхові брокери, банки, фінустанови, представництва, нерезиденти.
06.09.2022 ДПСУ повідомяє — tax.gov.ua/...tsentr/novini/611960.html , що наказом Мінфіну від 29.07.2022 р. № 225 затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, який зареєстрований у Міністерстві України 25 серпня 2022 року за № 967/38303. Зазначений наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Наказ опубліковано в «Офіційному віснику» 6 вересня 2022 року. Тож з 6 до 30 вересня (включно) можна буде подати заяви у добровільній формі та підтверджувальні документи до ДПС.
27.09.2022 НОВІ роз"яснення ДПС — щодо терміну подання платниками податків заяв та документів з метою підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків податкового обов’язку — tax.gov.ua/...tsentr/novini/618904.html
11.11.2022 Чи будуть штрафи за несвоєчасне звітування через нероботу е-сервісів ДПС?
Податківці у підкатегорії 113.05 ЗІР вказали, що обставинами, що звільняють від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, є, зокрема, вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок виявлення в роботі електронного кабінету технічної та/або методологічної помилки чи технічного збою в роботі електронного кабінету і визнання такої помилки/збою технічним адміністратором та/або методологом електронного кабінету або згідно з повідомленням на офіційному вебсайті ДПС, або підтвердження її/його існування рішенням суду, якщо порушення були зумовлені виключно технічною та/або методологічною помилкою чи технічним збоєм у роботі електронного кабінету.
Ненарахування штрафів та/або пені за порушення, що були зумовлені виключно технічною та/або методологічною помилкою чи технічним збоєм у роботі електронного кабінету, закріплюється (реалізується) у програмному забезпеченні, яке застосовується для автоматичного розрахунку штрафів та/або пені за порушення податкового законодавства.
Отже, у разі тимчасового обмеження роботи електронних сервісів та інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС, що підтверджується вимогами, визначеними п.п. 112.8.7 ПКУ, до суб’єктів господарювання не застосовується відповідальність за неподання чи несвоєчасне подання звітності щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
16.11.2022 16 листопада ВРУ підтримала президентські законопроєкти № 8189 та 8190. Згідно з ними воєнний стан та загальна мобілізація продовжені ще на 90 діб — до 19 лютого 2023 року — itd.rada.gov.ua/...billInfo/Bills/Card/40793
24.11.2022 ФОП — платник єдиного податку (першої або другої групи платника єдиного податку), який скористався наданим ПК правом не сплачувати єдиний податок у період з 01 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, не несе відповідальність за несплату єдиного податку у цей період. — ips.ligazakon.net/...ws&utm_content=bizpress02
08.12.22 УВАГА! ДПС зазначила — У ДПС є право проводити перевірки СГ під час дії воєнного стану, так і після його завершення. Період їх господарської діяльності з 24 лютого 2022 року по день закінчення воєнного стану перевіряється у загальному порядку. — zir.tax.gov.ua/...z/view/?src=ques&id=31776
09.12.2022 У випадку нестворення (несвоєчасного створення) щоденних Z-звітів на реєстраторах розрахункових операцій (далі — РРО) або програмних РРО, з причин потенційного/аварійного відключення електроенергії, суб’єкти господарювання не нестимуть відповідальності за умови підтвердження такого факту належними доказами, зокрема, інформацією, розміщеною на вебпорталах, енергопостачальних компаній про відключення електроенергії у відповідній місцевості чи неможливості її постачання через пошкодження енергетичних мереж, тощо. — zir.tax.gov.ua/...z/view/?src=ques&id=31780
Якщо вам потрібна бухгалтерська або юридична консультація, звертайтесь, будемо раді всім допомогти.
+38 097 0 900 300 (Telegram, Viber)
t.me/NataliiaLozko
40 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів