Як українцям відмовитися від сервісів окупантів і при цьому бути ефективними
Повномасштабне вторгнення Росії в Україну 24 лютого та нелюдські злочини російських військових мотивували мене та команду знайти аналоги сервісам окупантів. Це хоча і невеликий крок, але для перемоги важливі дії усіх українців — як ЗСУ на фронті, так й усього населення в економічному та інформаційному просторах.
Для мене тепер усе, зроблене росіянами, включаючи й сервіси, програмне забезпечення тощо — те, чого потрібно якнайшвидше позбутися. Тому що інакше я перераховую гроші країні-агресору, підтримую її інформаційно та ще й ризикую наданням особистих даних.
Далі я розгляну, як перейти на українські та закордонні сервіси, припинивши використовувати продукти окупантів, і при цьому не втратити час та не знизити ефективність.
Електронні та аудіокниги
Українці — це нація, яка любить читати, навіть під час війни. Раніше наші краяни використовували «ЛітРес», а зараз є достойна заміна — Yakaboo.
Додаток Yakaboo та безплатні книги
На початку війни компанія Yakaboo відкрила безплатний доступ до читання та слухання книг у мобільному додатку. Завдяки чому кожен українець має змогу заспокоїтися, відволіктися від тривожних думок та покращити знання у потрібних сферах.
Завантажити додаток можна в App Store та Google Play.
Нація, яка читає у воєнні часи, непереможна. Тому обирайте улюблені видавництва та книги. Зауважу, що зараз доступ українцям для безкоштовного читання надає понад 50 видавництв.
Чи є альтернативи 1C?
1С — російська компанія, заснована у 1991 році. Розробляє комп’ютерні програми та бази даних домашнього та ділового призначення. Найчастіше 1С використовують для податкового та бухгалтерського обліку, гуртової та роздрібної торгівлі, виробництва, логістики, документообороту та маркетингу.
Попри те, що це відома й багатофункціональна програма, їй є гідні замінники.
Електронний документообіг разом із «Вчасно»
Електронний сервіс документообігу дозволяє заощаджувати час та ресурси. Я та мої колеги в агентстві вже упродовж двох років використовуємо сервіс «Вчасно».
На жаль, не всі українські підприємства перейшли на електронний документообіг, але це лише питання часу.
«Вчасно» дозволяє вести електронний документообіг:
- договорів, додаткових угод;
- рахунків та актів виконаних робіт;
- видаткових накладних;
- довіреностей;
- офіційних листів;
- товарно-транспортних накладних;
- внутрішніх документів.
Для початку роботи з сервісом необхідно:
- Зареєструватися на сайті та зареєструвати своїх співробітників.
- Проінформувати контрагентів та партнерів про перехід на електронний документообіг.
- Завантажити потрібні документи, вказати дані отримувача та підписати електронним підписом.
Також користувачі сервісу можуть отримувати документи та підписувати їх. Усі документи зберігаються у сервісі, є зручний пошук.
На сайті Вчасно чотири тарифи: базовий (безкоштовний), старт (2 500 грн на рік), професійний та ПРО+ — відповідно 10 000 та 35 000 грн на рік.
Український інструмент для обліку грошей у бізнесі
Finmap.online — сервіс ведення бухгалтерського обліку для підприємців, малого та середнього бізнесу.
Саме зараз на сайті є спеціальні пропозиції для підприємців на воєнний та післявоєнний часи:
- Місяць безплатного користування.
- Після того, як ми переможемо, фінансисти сервісу надаватимуть безплатні консультації бізнесу.
На сайті пропонуються два тарифи за використання:
- Business Lite — $14 на місяць.
- Business Pro — $40 на місяць.
Finmap.online дозволяє підприємцям зрозуміти, скільки насправді заробляє бізнес кожен місяць. Скільки грошей можна використати на власні потреби, не зашкодивши підприємству? Що можна оптимізувати для збільшення прибутку?
Ці та інші питання нагальні для кожного власника бізнесу. А завдяки сервісу уся статистика з відповідями завжди є у доступі за потрібний період. І я нагадаю — використовуючи вітчизняний сервіс Finmap.online, ми сприяємо нашій перемозі у війні.
Замінили сервіси для соцмереж: Taplink та Livedune
Digital-маркетологи нашого агентства активно використовують сервіси, які допомагають автоматизувати процеси та підвищити їх ефективність. Якщо раніше ми користувалися й російськими сайтами, тепер обрали вітчизняні.
Taplink? Ні, український сервіс ChokoLink
Taplink — сервіс створення мультипосилань. Найчастіше його використовують в Instagram, коли в опис профілю потрібно додати лише одне посилання, яке направлятиме підписників на сторінку з усіма джерелами зв’язку та корисної інформації.
Приклад використання Taplink:
Аналогом Taplink є український сервіс ChokoLink, який дозволяє створити візитку в Instagram з усіма потрібними контактами усього за 10 хвилин.
Приклад використання сервісу на безплатному тарифі:
Для використання сервісу необхідно:
- Зареєструватися — придумати логін та пароль.
- Додати посилання — на месенджери, соцмережі, корпоративний сайт, канал у Telegram та інше.
- Додати візитку в Instagram або розмістити посилання там, де потрібно.
Є безплатна версія, що дозволяє створити візитку з максимум 5 посиланнями. За 50 грн на місяць надається ширший спектр можливостей:
- до 10 сторінок з посиланнями;
- максимум 25 посилань на кожній зі сторінок;
- статистика переходів та переглядів;
- форма для приймання замовлень;
- інтеграція з сервісами: Facebook Pixel, Google Analytics та Google Tag Manager.
Ми в агентстві «Текстум Вінниця» також використовуємо цей сервіс.
UniLink. Ще один спосіб замінити Taplink
UniLink — це конструктор веб-сайтів для електронної комерції. Для чого його використовують:
- щоб створити комерційну сторінку для продукту чи послуг;
- задля продажів безпосередньо в Instagram та TikTok;
- для розробки посилань на систему оплати;
- заради постійного зв’язку та підтримки клієнтів;
- для швидкого аналізу в Google Analytics та Facebook Pixel.
На сайті є 3 тарифи:
- Безплатний.
- $10 на місяць.
- $99 на місяць.
UniLink підтримує Україну під час війни. Тому для українців Pro-план безплатний. Також на сайті діє збір коштів для допомоги Україні в боротьбі з російською агресією.
Livedune? Маємо trendHERO
Livedune — російський сервіс аналітики соціальних мереж. Що він може? Робити аналітику свого та чужих акаунтів, аналіз повідомлень, коментарів, динаміку хештегів, автоматичний постинг та інші функції.
Але українські розробники не відстають і розробили вітчизняний сервіс аналітики блогерів у Instagram trendHERO. Він пропонує не менше можливостей, а за багатьма параметрами навіть кращий.
Розберу особливості та переваги нашого, українського сайту, який допомагає зробити аналітику, шукати блогерів в Instagram, обрати того, з яким співпраця буде найефективнішою, і надіслати йому пропозицію.
Також за допомогою сервісу можна подивитися рекламні пости лідерів думок.
На сайті є 16 фільтрів для пошуку лідерів думок:
- Категорія (тема).
- Локація.
- Мова.
- Аудиторія.
- Стать.
- Підписники.
- Підписки.
- Лайки (середня кількість).
- Engagement rate (ER), %.
- Кількість постів.
- Коментарі (у середньому).
- Приріст підписників за 30 днів, %
- Контакти.
- Обов’язкові ключові слова.
- Мінус-слова.
- Instagram-категорія.
Також сервіс дозволяє отримати детальний звіт аналітики акаунта будь-якого блогера за такими параметрами:
- Аналітика аудиторії: доступність, справжність, середня кількість лайків.
- Країна (підписники й ті, хто лайкає).
- Місто (підписники й ті, хто лайкає).
- Стать (підписники й ті, хто лайкає).
- Тип аудиторії (підписники й ті, хто лайкає).
- Інтереси аудиторії.
- Схожі блогери.
- Кількість підписок і підписників.
- Частота постів та відсоток лайків від підписників.
- Аналітика коментарів:
- тип, відсоток лайків і коментарів від акаунтів з 2 000 і більше підписників (ймовірні інфлюенсери);
- відсоток лайків і коментарів від акаунтів з 2 000 і більше підписок (ймовірні масфоловери;
- коментатори, котрі мають менше ніж тисячу підписників.
- Аналітика постів: розподіл лайків, топ хештегів.
- Топ згадувань.
- Публікації.
Сервіс стане незамінним помічником SMM-спеціалістів, маркетологів, власників бізнесу. Короткі звіти можна отримати й у безплатному тарифі, а також є платні: за $9,99, 29,99 та 99,99 на місяць.
Tilda Publishing
Tilda Publishing — конструктор та платформа для створення сайтів, інтернет-магазинів, блогів без програмування. Активно використовується в Україні агентствами digital-маркетингу.
Конструктори сайтів: український Wix та Webflow
Wix — конструктор, який дозволяє створити якісний сайт з унікальним дизайном та простим управлінням.
Для початку використання конструктору потрібно:
- Зареєструватися на сайті.
- Обрати шаблон і почати змінювати будь-який його елемент за власним дизайном. Також можна відповісти на запитання та отримати безкоштовний сайт, розроблений саме для користувача.
- Додати розширені функції. На сайті можна почати вести блог, зробити форму для онлайн-запису на послуги.
- Налаштувати мобільну версію у спеціальному редакторі.
- Опублікувати сайт в інтернеті.
- Оптимізувати сайт під вимоги пошукових систем.
Для використання сервісу є 4 тарифи (в доларах за місяць):
- базовий — 4,5;
- персональний — 8,5;
- для підприємців та фрилансерів — 12,5;
- пріоритетна підтримка — 24,5.
Якщо потрібно створити інтернет-магазин з можливістю приймання онлайн-платежів, то є три тарифи: приймайте онлайн-платежі (17$/ місяць), розвивайте бізнес (25$/ місяць), користуйтеся усіма перевагами (35$/ місяць).
Webflow
Webflow — американська онлайн-платформа, яка дозволяє проєктувати та запускати сайти. Інструмент розроблявся для людей, які хочуть створювати вебресурси, не маючи знань або навичок програмування.
З-поміж переваг Webflow можна назвати такі:
- Професійний функціонал вебдизайну у режимі реального часу.
- Проєктувати сайт можна як за власним дизайном, так і за допомогою безплатних шаблонів.
- Зручне функціональне управління JS та CSS, що дозволяє змінювати анімацію та стилі окремих елементів або усього сайту.
- Хостинг на основі Amazon CloudFront. Дозволяє отримати високу швидкість завантаження сайту та гарантувати мінімальну вірогідність того, що він «впаде».
- Завдяки інтегрованій мережі доставки контенту (CDN) забезпечуються високий рівень безпеки та швидкість роботи сайту.
- У вартість хостингу входить SSL-сертифікат.
Тарифи за використання сервісу поділяються на дві категорії: для акаунту (залежать від кількості людей у команді, які зможуть використовувати платформу, та кількості проєктів) та для сайтів (відрізняються параметрами хостингу і можливостями для електронної комерції).
Bitrix24
Bitrix24 — російський сервіс, який активно використовуються українським бізнесом та IT-компаніями. Але вже потрібно переходити на вітчизняні аналоги, щоб не підтримувати країну-агресора.
На офіційному сайті компанія зробила заяву, що українська «Бітрікс24» засуджує вторгнення російських військ на територію України та перерахувала на потреби ЗСУ 1 млн гривень. Тому щодо Bitrix24 кожен вирішує сам, але альтернативи є.
HelpCrunch: усі інструменти для збільшення продажів
HelpCrunch — це український стартап, що надає платформу для комунікації з клієнтами. Сервіс містить у собі онлайн-чат, email-маркетинг та базу знань. Або, іншими словами, це як JivoChat, тільки краще, бо зроблений в Україні.
Основні переваги:
- Зрозумілий інтерфейс, доступний українською, англійською та російською мовами.
- Єдина поштова скринька для усіх запитів клієнтів.
- Широкі можливості кастомізації віджету чату.
- Надійна база знань, яку легко будувати, структурувати та налаштовувати.
- Зручний інструмент email-маркетингу.
- Редактор поп-апів, доступний всім користувачам.
- Застосунок HelpCrunch можна використовувати також на пристроях з iOS та Android.
- Найкраща підтримка клієнтів, яку оцінили тисячі користувачів в усьому світі.
Зараз платформа пропонує спеціальні умови тільки для українських підприємців:
- Безоплатне користування впродовж 90 днів.
- Знижені тарифи. По спливу 90 днів компанія зможе вибрати один з трьох звичайних тарифів:
- Базовий — 9$ на місяць за одного оператора.
- Професійний — 29$ на місяць за п’ять операторів.
- Безліміт — 99$ на місяць за будь-яку кількість операторів.
Perfectum — варіант заміни Bitrix24
За допомогою цієї платформи вести бізнес стане значно простіше.Що пропонує Perfectum:
- автоматизацію бізнесу;
- контроль і систематизацію робочих процесів;
- електронний документообіг;
- встановлення модулів для здійснення продаж;
- облік та аналітику.
Користувачі Perfectum працюють у програмі з будь-якого пристрою. Є можливість костомізувати дизайн під стиль та кольори бренду.
Тарифи у Perfectum такі:
- коробка для торгівлі Retail
35000–75000 грн; - коробка для продажів CRM
25000–52500 грн; - коробка керування проєктами Project
20000–42000 грн; - ERP-система для будь-якої діяльності
45000–91000 грн.
Користувачі завжди мають змогу отримати знижку при покупці комплекту версій.
Український сервіс SweetCV для ефективного пошуку роботи
Знайти роботу у воєнний час можливо. Головне — створити унікальне резюме. Сервіс SweetCV у цьому неабияк допоможе. Це український аналог MyResume та Icanchoose.
Користувачі SweetCV створюють оригінальні структуровані резюме, що помітно виділяються серед інших. Адже програма дає змогу:
- створити СV у незвичайному дизайні;
- скористатися готовими шаблонами;
- скорегувати файл під власні уподобання за допомогою візуального редактора;
- завантажити файл у форматі PDF чи DOCX;
- зберегти всі версії CV та змінювати їх під будь-яку вакансію.
SweetCV має безплатний план зі стандартними шаблонами та обмеженою кількістю завантажень. Щоб отримати більше можливостей, користувачі обирають платну версію за такими тарифами:
- 169 грн за 30 днів;
- 299 грн за 90 днів, що на 41% вигідніше.
- 899 грн за 365 днів, що на 56% вигідніше.
Вітчизняний сервіс Worksection
Worksection — український сервіс контролю проєктів для бізнесу. Він ідеально підходить для IT-агентств, яким потрібна єдина платформа для командної роботи та взаємодії з клієнтами.
Переваги Worksection:
- просте та зрозуміле ведення і планування проєктів;
- можливість визначати пріоритетність завдань та ставити мітки;
- можливість налаштування під свої процеси;
- наявність діаграми Ґанта, системи обліку часу та календаря;
- швидка техпідтримка.
Сервіс допомагає швидше та ефективніше виконувати роботи з проєктів.
Jira
Jira — комплекс програм, які дозволяють командам ефективно виконувати роботи з проєктів. Ми в агентстві використовуємо Jira. Сервіс має у собі функціонал Trello, прекрасно замінює гугл-таблиці та легко налаштовується під власні потреби. Розроблений австралійською компанією Atlassian.
Має наступні переваги:
- Дозволяє моніторити усі дії кожного учасника у різних проєктах.
- Повноцінний контроль як окремо за проєктами, так і за кожним працівником.
- Формування звітності.
- Збір статистики.
- Аналіз інформації.
- Структурування даних стосовно проєктів та збереження їх в одному місці.
Для команд чисельністю до 10 користувачів сервіс безплатний, за кожного додаткового учасника потрібно заплатити близько $5.
Якщо ви не знайшли у статті альтернативи саме того сервісу, який шукали, передивіться список російських програм від Opendatabot: там вони розподілені за сферами використання.
Я особисто впевнена, що після перемоги України вітчизняні розробники створять ще більше функціональних та корисних сервісів, які просуватимуть нашу державу на світовому рівні.
❗️ Пишіть у коментарях, якщо ви знаєте або самі розробляєте українські аналоги популярних російських продуктів ❗️
99 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів