Відкриття та закриття бізнесу під час воєнного стану
З огляду на російське вторгнення на територію України, більшість підприємців стикаються зі зміною діяльності: хтось вимушений відмовитись від свого бізнесу з огляду на активні бойові дії в їх місті, хтось має можливість і натхнення на відкриття нових бізнесів на відносно безпечних територіях.
У зв’язку з цим актуальним на сьогодні є питання процедур відкриття та закриття ФОП і юр. осіб. Одразу зауважимо, що з впровадженням воєнного стану ці процедури зазнали змін. Розберемося, яких саме.
Що змінилось?
На даний момент доступ громадян та підприємців до реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є обмеженим. Також тимчасово заблоковано можливість проведення реєстраційних дій, таких як відкриття, внесення змін та припинення ФОП/юридичних осіб.
У зв’язку з цим урядом прийнято спеціальну постанову, яка визначає особливості проведення реєстраційних дій в умовах воєнного стану (Постанова КМУ від 06.03.2022 № 209 «Деякі питання державної реєстрації в умовах воєнного стану та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164»). Відповідний документ передбачає такі зміни:
- реєстраційні дії дозволяється проводити виключно особами за переліком, затвердженого Мін’юстом;
- спрощено процедуру подання документів для проведення реєстраційних дій, зокрема, дозволяється надіслання копій документів шляхом використання електронної пошти та інших електронних засобів зв’язку;
- передбачається невідкладне проведення реєстраційних дій за умови, якщо заявником подані всі необхідні документи.
Однак, станом на 24.03.2022 перелік осіб, які можуть реєструвати, вносити відповідні зміни та припиняти діяльність ФОП та юридичних осіб, Міністерством юстиції НЕ ЗАТВЕРДЖЕНИЙ.
Водночас, Мін’юстом надано офіційний коментар, згідно якого пріоритетними реєстраційними діями, на що буде першочергово буде відновлена робота реєстру юридичних осіб та ФОП, є реєстрація благодійних організацій та громадських об’єднань, предметом діяльності яких є надання допомоги Збройним Силам, іншим військовим та територіальним формуванням, особам, які постраждали чи можуть постраждати від такої збройної агресії.
Поради для бажаючих відкрити бізнес:
З огляду на законодавчі нововведення і теперішні реалії, пов’язані технічною неможливістю зареєструвати власний бізнес, команда БІП розробила наступні поради для українських підприємців:
- Ви можете домовитися з іншим підприємцем щодо тимчасового отримання коштів на його розрахунковий рахунок. Майте на увазі, що в такого ФОП мають бути зареєстровані відповідні КВЕДи, для можливості отримання доходу за діяльність, що здійснюється вами.
- Можна тимчасово отримувати дохід як фізична особа до моменту, поки не відновиться можливість реєстрації ФОП. В такому випадку, після отримання коштів як фізична особа потрібно буде за результатами поточного року відзвітувати за отриманий дохід та сплатити відповідні податки. Слід не забувати, що в даному випадку потрібно буде сплатити 18% ПДФО та 1,5% військового збору.
* Звертаємо увагу, при підписанні фізичною особою контракту із замовником, після реєстрації ФОП такий контракт потрібно буде перепідписати та укласти його вже з ФОП, вказавши актуальні дані та реквізити підприємницького рахунку ФОП.
- Також можна тимчасово отримувати дохід через платіжну систему Payoneer. Після реєстрації ФОП весь дохід, який надійшов на рахунок Payoneer, потрібно «вивести» на підприємницький рахунок, відзвітувати та сплатити необхідні податки. Наразі, податкові органи не мають доступу до рахунків та транзакцій Рayoneer, тому такий варіант має право на існування.
Що стосується закриття ФОП та юр. осіб, наразі такі державні послуги є недоступними і їхні альтернативи відсутні.
Наталя Юдіна,Директор в bip.net.ua, t.me/bip_net_ua ; моб.: +380506290469 (telegram)
3 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів