Бий ворога його ж зброєю: Роскомнадзор vs. LinkedIn
Всім привіт! Мене звати Андрій Роговський, я програміст, фахівець з кіберзахисту та цифрової криміналістики. Працюю з проєктами рівня критичної інфраструктури, є керівником організації, яка реально піклується про якість цифрових послуг та права споживачів. Минулого року я проводив ряд аудитів таких організацій як Мінюст, «Приватбанк» та Мінцифри, в яких я знайшов ряд недоліків, які допомогли поліпшити якість цифрових послуг цих організацій.
Крім того, цього року ми ініціювали розслідування на запит від IT-Гільдії, який зараз розглядається підрозділом СБУ. До виправлення знайдених недоліків — подробиці розкривати не будемо.
Є низка питань, що поза зоною правової дії України, одне з таких питань — LinkedIn, про що я хочу розказати.
Проросійський LinkedIn
Останнім часом часто порушується питання про LinkedIn, який відкрито підтримує рф, не дивлячись на блокування Роскомнаглядом (РКН) — всі ходять через VPN. Не зважаючи на всі ці петиції, нічого не змінюється. Тому я пропоную практичний кейс для вирішення цієї проблеми.
Все частіше мені трапляється бачити лукаві пости керівників російських компаній в LinkedIn, щось на кшталт такого:
Якщо ви побачили схожий пост і хочете взяти участь у реальній операції, спрямованій проти російських компаній, LinkedIn та РКН, то ось вам коротка інструкція:
- Зробіть скріншот, збережіть посилання на пост. Зберіть всю інформацію про керівника російської компанії (її легко отримати з відкритих джерел).
- Оформіть заяву в РКН та прокуратуру рф онлайн.
- Підтвердіть оформлення відповіді поштою.
Таким чином Ви одразу починаєте атаку проти РКН і прокуратури, тому що їм доведеться звітувати, і вони витрачатимуть час на всі процесуальні дії, у тому числі на виїзні перевірки до організації задля вилучення забороненого обладнання для доступу до заблокованої соцмережі. Нагадаю, що LinkedIn заблокований у рф.