HR-менеджмент під час війни: як Скандинавська модель допомагає комунікувати

Мене звати Марина і я працюю HR-менеджером у компанії NERDZ LAB протягом трьох років. У статті поділюся історією про зміни у роботі та загалом шлях, який пройшла компанія, формуючи власну стратегію праці під час війни. З якими викликами стикнулася та як прийшла до нинішнього варіанта комунікацій.

Матеріал буде корисний ІТ-спеціалістам по обидва боки: як і hr-фахівців, так і засновникам компаній.

People first

Спершу, хочеться почати з того, що наша компанія працює за Скандинавською — плоскою моделлю ведення бізнесу, яка дозволяє спеціалістам гнучко розпоряджатись своїм часом та місцем праці. Однією з головних цінностей компанії — є people first. Ми запровадили неформальні відносини і таким чином вибудували міцні стосунки серед наших нердів (так ми ласкаво називаємо наших співробітників). За час війни наші цінності не змінились, але пріоритети розширились, рухаючись до волонтерства, до більш нейтрального спілкування та взаємодопомоги.

Усі відповіді на питання у нас вже закладені інтуїтивно

Ще наприкінці 2021-го року, ми думали про нашу стратегію на випадок «а що, якщо...війна?». Був стратегічний мітинг, де ми обговорювали можливі сценарії подій, до чого готуватись та як будемо діяти за таких умов.

Напередодні війни ми також проводили багато онлайн-зустрічей з командою для вирішення подальших дій. Наші засновники твердо стояли на тому, що кожне прийняте рішення команди буде підтримане та з розумінням сприйняте. Проте ніхто не вірив до останнього, що війна таки розпочнеться.

Нова реальність

Події 24 лютого 2022 року — шокували усіх. Логічне мислення нормальних людей відмовлялось прийняти факти. Повномасштабне вторгнення росії на територію нашої держави. Ми, як і всі, не знали куди та як рухатись далі. Усе, що здавалось раніше неможливим, стало нашою новою реальністю.

Інтуїтивно ми почали робити те, що здавалось правильним. Наше шоу «Інтуїція» почалась з того, що засновники прозоро комунікували зі співробітниками та дали чітко зрозуміти, що ми будемо підтримувати всіх, як можемо.

Головні принципи — комунікація та підтримка

Звісно, що ми завжди його наслідували, але зараз все відбувається в посиленому режимі. Було створено опитувальник, в якому питали про стан людей, де вони знаходяться і як себе почувають.

Далі ми вже почали діяти

На наступний же день почали виплати авансом заробітної плати усім співробітникам. Перейшли на роботу віддалено. Допомогли з переїздом людям з гарячих точок. Активно проговорюємо усі ситуації з співробітниками та клієнтами для стабільності роботи.

Переобладнали та надали свій офіс у Львові для проживання колегам з Харкова та допомагаємо з прихистком біженцям у Львові, за можливості робітники розселили біженців у себе вдома або у квартирах знайомих. Надали вихідні для тих, кому треба було прийти в себе, надалі діємо по ситуації та вирішуємо всі запити персонально.

Decision making — цінність приймати рішення самостійно вітається

Сидіти у сховищі по декілька годин та читати щохвилини апдейт новин — зараз це стає чи не нормою. У такі моменти дехто може відчувати, як у них прокидається порив допомагати ЗСУ не лише фінансово, а й на передовій. Ми підтримуємо рішення кожного і кожної, яке б воно не було. Працівники вирішують це самостійно і беруть на себе відповідальність за свої рішення.

Тому якщо наші співробітники вирішили брати участь у воєнних діях, ми допоможемо їм. Збережемо робоче місце, заробітну плату та забезпечимо всією необхідною амуніцією. Це як ще одна важлива цінність, якої дотримується NERDZ LAB.

Be friends — бути більше, ніж просто колегами

Повернемось до моєї роботи HR-спеціаліста, на період вторгнення всі пріоритетні завдання поставили на паузу. Головним стала комунікація зі співробітниками. Освіта психолога дозволяє бути лабільною, але за таких подій складно мати план.

Саме тоді згадалась наступна цінність компанії — Be friends. Я почала з підтримки колег 24 на 7 у чатах. Тоді за необхідності проводити смол-токи з людьми про їхній стан, допомагати розібратися з відчуттями та надавати інформацію, як переживати стрес та ПТСР.

Сама ж я намагалась триматись у спокої та медитувати. На допомогу мені прийшов україномовний додаток Spokiy для медитацій, над яким працювала наша команда. Регулярно виконувала дихальні вправи та медитації для концентрації уваги. Це така собі моя персональна рекомендація :)

Станом на 22 березня, стан співробітників був стабільним, наскільки це можливо в теперішніх умовах. Але ми також не приховуємо, що буває дуже складно, страшно і дуже тривожно.

Історія однієї харків’янки

От що розповідає наша колега з Харкова:

24 лютого ми прокинулися від таких самих звуків, від яких і наші люди в половині країни. Писати про ті жахливі відчуття, які ми проживали щодня, намагаючись звикнути до звуків вибухів і градів, я не буду. Найважчим була і досі є — думка: а що далі? Мабуть, саме через це я не наважувалася їхати з Харкова. Хоча наші засновники, HR Марина і всі інші щодня пропонували мені і цікавилися моїм станом.

В одну з ночей, під час ракетного обстрілу я все ж наважилася. І на початку березня, взявши дитину в руку, валізу з найнеобхіднішими речами і, залишивши маму оберігати дім, евакуаційним потягом я вирушила до Львова. Нерди зустріли нас дуже тепло, дали прихисток на скільки треба, щоб ми перепочили, прийшли до тями та рушили далі.

Сказати, що мене підтримали — нічого не сказати. Бо я не дуже впевнена, чи були б ми зараз там, де ми є, без Маринчиних порад та смол-токів, без моральної та фінансової підтримки компанії в цілому та всіх її людей зокрема.

Коли ти проходиш через таке і починаєш інше життя саме завдяки підтримці колег, ти розумієш, що People first — це не просто красиві слова, а дійсно принцип, за яким працює компанія.

— Наш Харківський нерд

Висновки та поради

Важливо зазначити, що ми продовжуємо працювати та підтримувати економічний стан країни та оптимістичний настрій співробітників.

Наші пріоритети розширились та набули вагомого значення для кожного з нердів. Більшість з нас продовжили свою роботу майже одразу, зробивши все можливе, щоб зберегти максимальну продуктивність. Наші клієнти висловили своє співчуття та готовність допомогти.

Дехто з нас волонтерить і це — чудово. Ставимось до цього з розумінням та підтримуємо. Водночас розуміємо важливість ІТ-галузі зараз, як ніколи. Від початку війни ніхто з наших співробітників не постраждав від невчасних виплат зарплати і не був звільнений. Навпаки, ми навіть відкрили нові позиції та закликали колег також підтримувати галузь і країну. На регулярній основі збираємо кошти і першочергово відправляємо їх на потребу армії.

З мого досвіду можу сказати, що важливо не намагатись самостійно вирішити всі питання. Звертайтеся за допомогою до HR-комюніті, команди, керівництва.

Памʼятайте, що чарівного методу, який вирішить все — немає. Його ніколи і не було, а під час війни й поготів. Тому діліться досвідом з іншими та не знецінюйте свій вклад в допомогу компанії та країні (не лише як HR). Орієнтуйтесь на цінності та культуру, адже навіть малі компанії можуть багато чого досягти.

Тож зберігаймо спокій та підтримуємо один одного. Все буде Україна!

Сподобалась стаття? Натискай «Подобається» внизу. Це допоможе автору виграти подарунок у програмі #ПишуНаDOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось7
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі