Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 30
×

Специфіка AdTech-ринку та поради тим, хто хоче доєднатися під час війни

Привіт, мене звати Віра Новальнєва, я Head of Talent Acquisition в компанії SmartyAds. Усі ми знаємо, що український ринок праці переживає драматичні зміни через воєнний стан. У цей час українські професіонали потребують підтримки від роботодавців.

У статті розповім про специфіку ринку праці AdTech у світі та в Україні, а також про те, як українським професіоналам адаптуватися до нього.

Як технологічні компанії підтримують українських спеціалістів

Швидкість, з якою компанії, як зарубіжні, так і вітчизняні, згуртовуються на підтримку наших громадян та українського бізнесу просто вражає. Компанії AdTech простору уже пропонують професіоналам, які втратили роботу, опанувати нові навички та вдало застосовувати їх у новій роботі.

В Україні проживає 44 мільйони людей, у тому числі спільнота з приблизно 200 000 розробників програмного забезпечення, які працюють віддалено у компаніях у США та Європі. При цьому приблизно, 20% компаній зі списку Fortune 500 мають свої команди віддалених розробників в Україні.

Щоб підтримати своїх співробітників в Україні, компанії активно переміщують спеціалістів та їхні сім’ї у безпечніші місця, оплачуючи переїзд та оренду. Багато компаній також зобов’язалося продовжувати виплачувати заробітну плату будь-якому спеціалісту, який буде призваний на службу або вирішив піти добровольцем до українських військових під час війни.

Розуміючи, що під час війни дуже багато людей втратили роботу, багато компаній також не припиняють залучати професіоналів, даючи людям нові можливості ведення професійної діяльності та надію на кращі перспективи професійного розвитку.

Що шукають кандидати в нових реаліях та що пропонують компанії

В такі часи пріоритетом при виборі компанії є стабільність, все частіше кандидати звертають увагу на іноземні компанії. Багато роботодавців пропонують можливість подальшої релокації. Ще з початку пандемії світ зрозумів переваги віддаленої роботи, тому з цим зараз теж немає проблем.

Якщо рівень фахівців у команді високий, є мотивація випускати якісний продукт та особиста зацікавленість, немає потреби у мікроменеджменті. Такі професіонали шукають гнучкості робочого графіку та довіри роботодавців.

Нещодавно ми теж відкрили додатково нові вакансії для підтримки українського ІТ бізнесу та вже почали успішну співпрацю за декількома з них.

Про пошук нових можливостей та перспективи розвитку у новій команді

Експертиза компанії на ринку зараз буде дуже важлива для кандидатів, особливо для новачків. Саме компанії в яких є досвід та можливість навчати, зазвичай розроблють onbording програми та виділяють внутрішніх менторів для того, щоб адаптувати новачків. Дехто, наприклад, як і наша компанія, розробив власні програми навчання, що базуються на практичних завданнях. З такими програмами новачки здобувають знання та навички на прикладах реальних кейсів, з якими вони будуть працювати в майбутньому. При цьому, люди розуміють, як те, що вони роблять, вирішує конкретну проблему і як все це пов’язано з загальною бізнес-функцією.

Щодо подальшого розвитку, наш досвід показує, що людина, яка має достатній рівень самомотивації, зацікавленість у результаті та старанність, потенційно матиме стрімкий професійний ріст. Тут немає формальностей щодо часу, проведеного на одній позиції. Досягаючи високих особистих KPI, можна швидко отримати професійний ріст та нові виклики та функцію, що передбачає вже управлінські задачі. Загалом, професійне зростання в AdTech відбувається за таким самим принципом, як у IT. Джуніор спеціалісти (спеціалісти початкового рівня) можуть зрости до середнього рівня або сеніорів (старших спеціалістів), потім вони стають тімлідами.

Специфіка ринку праці в AdTech: в Україні та за кордоном

АdTech це доволі складна сфера, яка, однак, спрощує процес розміщення реклами в інтернеті для багатьох бізнесів по всьому світу. Складна вона тому, що потребує специфічних знань, наприклад, як використовувати налаштування платформ так, щоб досягти максимальної ефективності для кожної рекламної кампанії.

Наразі дослідники української індустрії MarTech та AdTech нарахували на ринку понад 160 компаній та приблизно 5 000 спеціалістів. Це саме дослідження показує наступні цікаві знахідки щодо компаній, де працюють AdTech фахівці:

  • Майже 77% компаній сфери працюють у сегментах b2b.
  • При цьому близько 65% компаній мають менш як 40 співробітників. Також, приблизно 25% усіх спеціалістів працюють всього у трьох найбільших компаніях світу.

Найбажаніші спеціалісти ринку AdTech це насамперед account managers та ad operations managers, чиї обов’язки часто визначаються платформою, на якій зайнятий спеціаліст.

Наприклад, account managers в основному зайняті на SSP (технологічна платформа для продажу рекламних місць). В цьому випадку головне для менеджера це задовольнити потреби користувачів таких платформ — паблішерів. Тож і обов’язки випливають з цього: перевірити, чи може платформа забезпечити бажану кількість рекламних показів за певний проміжок часу, а також вигідну ціну за рекламні місця.

Щодо ad operations managers, вони переважно зайняті на DSP (технологічна платформа для закупівлі рекламних місць). Вони мають справу з рекламодавцями і знають, як досягти поставлених ними цілей. Для цього вони гнучко налаштовують платформу (аналізують статистику та на її основі оптимізують рекламні кампанії). Також вони розробляють рекламні стратегії та шукають нові можливості покращення результатів рекламних кампаній.

На ad exchange (відкритий маркетплейс, що може використовуватись як SSP, так і DSP-платформами), обов’язки account managers та ad operations managers можуть сходитися, тобто один і той самий набір функцій характерний як для ad operations managers, так і для account managers. У відкритому маркетплейсі головне врівноважити попит і пропозицію на рекламний інвентар, щоб це приносило більше прибутків. Спеціалісти в такому випадку аналізують рекламний трафік, його розподілення, виявляють, чи є баланс, та вносять коригування для оптимізації роботи платформи.

Як фрилансеру обирати роботу у IT-секторі серед технологічних компаній

Існує низка стереотипів про фриланс, найбільш поширений з них — фриланс спеціалісти пропонують доступніші ціни, ніж технологічні компанії, але їх професійний рівень нижче. Це не завжди так, адже все залежить від навичок, досвіду та особистості спеціаліста. Але саме через цей стереотип багато хто врешті-решт переходить з фрилансу до технологічних компаній, здобуваючи при цьому нові системні знання та кращі навички самоорганізації. Це стосується і AdTech кар’єри.

Для тих, хто вирішив перейти з фрилансу до компанії, варто враховувати наступне:

  • Ринок праці в IT-секторі в цілому дещо відрізняється від загального. Тут дуже багато претендентів на позицію, але й компаній, що пропонують вакансії, дуже багато (навіть ще більше після пандемії через ріст технологізації компаній усіх сфер діяльності).
  • В окремих напрямках попит перевищує пропозицію. Виходячи з цього, компанії коригують свої HR-політики та способи залучення/ мотивації спеціалістів (а також пом’якшують вимоги до кандидатів).
  • Вам відкриті всі дороги навіть без профільної освіти, головне, щоб ви змогли добре виконувати роботу, тому якість виконання тестового завдання може мати дуже велику вагу.

Часто компанії в IT, а також багатьох інших галузях, наприклад, в промисловості, банківській сфері та в електронній комерції, створюють власні підготовчі програми. Вони запрошують туди кандидатів та навчають, щоб створити власних спеціалістів. Це вигідно і для самих компаній, бо на виході вони отримують спеціалістів, які підготовлені саме до діяльності у їхньому просторі. Для тих, хто долучається до співпраці з такою компанією, бонуси очевидні — це шанс отримати якісну підготовку та навчання з мінімальним досвідом або навіть без нього.

Однак, можна шукати щось подібне до того, чим ви вже займалися на фрилансі. Наприклад, перейти з позиції менеджера з продажу на позицію IT-сейлза або з керівника проєктів перекваліфікуватися на IT проджект-менеджера.

Щодо критеріїв вибору самої компанії. Якщо після співбесід ви отримали одразу кілька оферів, то вам таланить. У такому випадку, крім матеріальної винагороди, слід оцінювати досвід та репутацію компаній на ринку, відгуки про компанію на DOU, гнучкість графіку та інші критерії, які мають для вас значення. Найголовніше, компанія, яку ви обираєте, повинна пропонувати адекватне наставництво та адаптацію новачка, адже при переході з фрилансу до офісу (навіть якщо мова про віддалений офіс) це матиме вирішальне значення.

Підготуйтесь до співбесіди

До співбесіди найкраще підготуватись заздалегідь та сформулювати відповіді на найпоширеніші питання. На питання «Чому ви хочете працювати саме у нашій компанії?» можна відповісти, що це чудова можливість розвинутись, як спеціаліст, навчаючись у професіоналів (особливо, якщо ви новачок). Можете згадати, які навички ви хотіли б розвивати та як компанія може у цьому допомогти.

Якщо компанія має досягнення або нагороди, можете згадати про них — це підкреслить те, що ви дійсно цікавитесь компанією, з якою маєте намір співпрацювати.

Інший приклад «Опишіть свої сильні сторони» — замість формального перерахунку типу «старанність, відповідальність» згадайте успішні приклади в роботі та опишіть, завдяки чому ви цього досягли.

Також не нехтуйте можливістю заздалегідь ознайомитись з технологією, якою займається компанія. На позиціях початкового рівня це додасть вам бонусів, бо означатиме, що ви можете швидко вчитися та — головне — маєте для цього бажання.

Створюйте та підтримуйте професійні зв’язки

Отримати запрошення у дуже гарну компанію можна завдяки рекомендаціям тих, хто вже працює в компанії. У всіх відомих компаніях діють реферальні програми — коли професіоналів винагороджують та заохочують давати рекомендації щодо кандидатів, які можуть претендувати на певні позиції. Це не горезвісний блат, а джерело отримання інформації про кандидата, якому (на думку спеціаліста, який дає рекомендації) можна довіряти в роботі. Закривати в такий спосіб вакансії компаніям дешевше та швидше, ніж шукати з нуля, (хоча результат співбесіди і співпраці в кінцевому випадку буде залежати від кандидата).

Чим ширше коло ваших професійних зв’язків, чим більше людей знає вас як гарного спеціаліста, тим більше шансів отримати роботу таким шляхом.

Однак, навіть якщо у вас ще немає зв’язків, ви можете почати будувати відносини з компанією відразу на співбесіді, не треба чекати якогось особливого моменту (підтверджено на власному досвіді).

Так, наприклад, з одним професіоналом ми спілкувались рік тому, після чого вона, за певних причин, все ж вирішила залишитись у своїй компанії. При цьому вона була приємно вражена тими умовами, які ми пропонуємо, тому прагнула залишатись на зв’язку.

За деякий час ця дівчина написала нам, що вона знову відкрита до пропозицій і ми перші з ким вона, за нагоди, хотіла б співпрацювати.

З іншим професіоналом ми почали співпрацювати на початку лютого, чекали поки він закриє всі справи на попередній роботі. Але почалася повномасштабна війна і на початку березня його мобілізували. Тим часом ми тримали зв’язок та чекали на нього, тож нещодавно він приєднався до нас і зараз проходить підготовку та навчання.

Наостанок

Ми розуміємо, що під час війни дуже важливо забезпечити стабільне джерело доходу, гнучкість в роботі та відчуття безпеки. Готовність допомогти та підтримати, відкритість і досвід у мультикультурній команді — усе це також важливе і саме це дозволяє якнайкраще підтримати людей, адаптувати їх та забезпечити кращими професійними можливостями. Головне не зупинятись, а продовжувати рухатись задля кращого майбутнього.

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному3
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі