Відновлення продуктивності та поради для пошуку роботи під час війни

Привіт! Мене звуть Ніколь, я Content writer в компанії Readdle. Вже більш як два місяці в Україні триває війна, і ця подія не може не торкнутися українського IT-ринку.

Сьогодні я хочу поділитися нашим досвідом та розповісти про те, як ми адаптувалися до робочих умов, які були складнощі та яким чином ми їх вирішили, а також дати кілька порад щодо продуктивності, комунікації та найму.

Сподіваюся, ця стаття буде корисна іншим українським стартапам, їхнім засновникам, а також HR відділам, які дбають про добробут своїх команд. Наразі ми всі опинилися «в одному човні» щодо емоцій та переживань і ділитися один з одним цим досвідом — корисно та важливо. Тож, почнемо!

Релокейт та безпека команди

Із самого початку ми готувалися до декількох варіантів ескалації. На жаль, трапився найекстремальніший, почалось повномасштабне вторгнення.

Ми обговорювали, як діятимемо ще задовго до подій, однак, звичайно, ніхто не був готовим на 100%.

Першим питанням у день вторгнення стала безпека нашої команди та сімей рідлерів. 24 лютого ми оперативно перевезли всіх бажаючих до Буковелю, вийшло приблизно 17 людей і три коти, але ще багато хто з команди залишився у великих містах України. Решта команди виїхала за кордон впродовж декількох днів.

Ще до війни ми мали офіси у Берліні та нещодавно відкрили ще один у Дубаї. Зараз, коли більша частина команди влаштувалася, ми організовуємо додаткові хаби в Португалії, Молдові, Польщі, Великобританії. В кожному такому офісі ми призначили відповідального, який має змогу координувати людей та організовувати роботу офісу, та навіть допомогти з житлом. Для всіх співробітників, ми запропонували бонус для підтримки проживання в більш безпечних місцях протягом трьох місяців.

Для тих хто залишився в Україні ми облаштували офіс в Одесі, як альтернативне місце роботи для команди, заповнили його їжею, водою, ліками та генератором електроенергії. Також, для всіх бажаючих ми організували курс з надання першої медичної допомоги. Додатково, компанія покриватиме 50% вартості особистої терапії.

Комунікація та підняття бойового духу

Наступним за безпекою стало питання про комунікацію всередині компанії та між командами.

З початком війні усі звичні дзвінки та зустрічі на якийсь час пішли на другий план. Було важко підтримувати зв’язок та структурувати інформацію. Ми одразу зробили кілька речей.

Окремі канали комунікації. Щоб запобігти розповсюдженню флуду та нерелевантної інформації в офіційних каналах, ми створили окремі канали у Slack для різних міст України та інших країн. Це дозволило своєчасно обмінюватися новинами та допомагати один одному.

Дзвінки для всієї компанії. Однієї письмової комунікації замало. У компанії раніше існувала традиція «all-hands meeting» — загальна зустріч, яка відбувалась приблизно щотижня. Там, разом з СЕО Ігорем Жадановим, ми обговорювали найважливіші питання, а потім будь-хто міг взяти слово, щоб запитати та запропонувати теми для обговорення. Після початку війни кілька таких дзвінків поспіль були дуже корисним.

Статус кожного члена команди. Наша HR-команда взяла на себе відповідальність написати кожному члену команди і з’ясувати його місце перебування та як у нього чи у неї зараз справи, щоб зрозуміти загальну картину і дізнатися, скільки людей потребують допомоги. Звичайно, це зайняло всі ресурси команди, але кожен відчув персональний підхід та турботу.

Зустрічі для підтримки духу. Щодня об 11:00 ми зустрічаємося онлайн з усіма членами команди, що залишилися в Україні, щоб дізнатися, як справи та підняти один одному настрій.

Ще з часів пандемії більша частина нашої команди працювала віддалено. Ось наш перевірений список корисних ресурсів для віддаленої роботи:

Командне спілкування та коллаборація

  1. Spark
  2. Flock
  3. Coda
  4. Droplr

Статус членів команди та екстрені контакти

  1. Air table
  2. Bamboo HR
  3. MacPaw/together app

Менеджмент проєктів та продуктивність

  1. Monday
  2. ClickUp
  3. Trello
  4. Todoist
  5. Notion
  6. Calendars

Зберігання документів та обмін файлами

  1. DropBox
  2. Documents
  3. Fluix
  4. Box
  5. ScannerPro

Продуктивність та волонтерство

В Україні зараз багато членів нашої команди долучились волонтерами, а двоє людей приєдналися до сил територіальної оборони і ми повністю підтримуємо їх на цьому шляху. Ця підтримка проявляється в можливості поєднувати волонтерство з роботою, а для тих, хто пішов в армію, ми зберегли посади та зарплати.

Зараз пріоритетом є безпека та ментальне здоров’я. Ми не вимагаємо 100-процентної продуктивності та вдячні за самоорганізацію наших працівників та підтримку компанії.

Незалежно від локації, багатьом складно зосередитись на роботі. Наша команда вже має кілька порад, як підвищити продуктивність у цей час. Дієвість порад ми перевірили на собі.

  • Знайти сенс. Дуже важливо зараз зосередитись на цілі. Багато хто з нашої команди залишив сім’ю та друзів в Україні і їм складно думати про щось інше. Але, маючи безпечне місце та стабільну роботу, ви можете, по-перше, забезпечувати свою сім’ю, а по-друге, не давати їм привід хвилюватися за вас.
  • Мати розклад. Запланувати робочі завдання, обід та відпочинок, час із сім’єю та поставити їх у календар. Таким чином вам потрібно буде тільки слідувати розкладу, а отже не відволікатися на планування. Але завжди залишайте 20% часу на позапланові заходи.
  • Рухатися поступово. Щоб не відчувати напругу від великих і складних проєктів, намагайтеся розбивати великі завдання на маленькі, а найскладніші з них планувати у ваші найпродуктивніші години дня.
  • Чергувати діяльність. Всі ми маємо щось, що заспокоювало і допомагало пережити стресові ситуації до війни. Наприклад, перегляд серіалів, читання, спорт тощо. Також ще залишилися речі, якими можна насолоджуватися незалежно від того, де ви знаходитесь. Природа та час із сім’єю добре допомагають «перезарядити батарейки».

Зміни у процесі найму

Ми продовжуємо працювати та створювати робочі місця в Україні та в усьому світі. За місяць війні наші рекрутери встигли закрити аж 7 складних ролей, серед яких інженери та дизайнери. Як все ж таки змінився процес найму з часу повномасштабного вторгнення?

Віддалена робота стала для нас вже досить звичним явищем, ще починаючи з часів першого «ковідного» карантину. Останні два роки для більшості наших відкритих позицій ми були абсолютно готові до ремоуту.

Натомість з’явились додаткові питання, які ми тепер маємо обговорити з кандидатом для розуміння поточної ситуації, тож в процесі інтерв’ю до традиційних питань стосовно експертизи додалися питання про стабільний інтернет, віддаленість від бойових дій та наявні девайси (всю необхідну для роботи техніку ми надаємо, але логістика стала ускладненою). Наші рекрутери зібрали корисні поради для тих, хто зараз шукає роботу в IT секторі:

  • Облаштувати безпечне місце для роботи (і розуміти, куди переміщуватися у разі небезпеки), намагатись забезпечити себе стабільним інтернетом. Тому що для компанії принаймні буде дуже важливо розуміти, що у співробітника є все для стабільної співпраці.
  • Розвивати професійний нетворк у LinkedIn, заповнити свій профіль, підписатися на цікаві компанії та коментувати/писати свої пости — так профіль буде легше знаходитись рекрутерами, які шукають кандидатів самі.
  • Активно слідкувати за новинами на DOU та створити свій профіль на Djinni (тепер там доступний активний та пасивний пошук, і це дуже допомагає у пошуку з обох сторін — і кандидатам, і рекрутерам).
  • Слідкувати за профільними каналами/чатами в Telegram — зараз він став основним ресурсом для швидкого обміну інформацією в профільних спільнотах, у тому числі пошуку співробітників.
  • Повідомити про себе на актуальних ресурсах, які допомагають у пошуку роботи українцям, які опинилися у важкій ситуації сьогодні:
  1. Різні напрямки, можна додавати інформацію про себе тут (доступ до таблиці з кандидатами та контактами є у понад 50 рекрутерів із різних компаній);
  2. Дизайнери можуть додавати інформацію про себе тут (творчий колектив, який допомагає дизайнерам, що потерпають від війни в Україні);
  3. Є ресурс для нетехнічних фахівців у IT;
  4. Кар’єрна платформа з рекомендаціями щодо компаній, вакансій, шляхів розвитку кар’єри;
  5. IT-вакансії для українців в Україні та тих, хто виїхав.
  • Підвищувати кваліфікацію/розширювати експертизу — ставати більш t-shaped фахівцем, як мінімум, завжди можна підтягнути англійську і це буде великим плюсом при спілкуванні з будь-якою компанією.

На жаль, багато українців зараз залишилися без роботи та перебувають у пошуку нової. Ринок, як і раніше, дуже конкурентний. Крім того, додалися пропозиції щодо віддаленої роботи від іноземних компаній. Тому тепер ми змагаємося за таланти не тільки в Україні, але й зі світовими компаніями. Ці поради стануть в пригоді тим, хто шукає роботу в IT-секторі в Україні чи за кордоном.

👍ПодобаєтьсяСподобалось11
До обраногоВ обраному7
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі