Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 5
×

Шукаємо нові підходи до команди і бізнесу під час війни

Привіт, на зв’язку Євген Вигнан, COO/ співзасновник appflame. Ми українська продуктова IT-компанія, яка розвиває свої додатки Hily і Taimi на Tier-1 ринках. З першого дня війни й до зараз ми не звільнили жодної людини, платимо компенсацію в повному розмірі, продовжуємо рости та наймати людей.

У цій статті я хотів би розповісти, з якими складнощами ми зіштовхнулися з приходом війни в Україну. Розкажу, як наш emergency план спрацював, чим довелося пожертвувати та як вдалося зберегти бізнес і безпеку команди.

Чи спрацював план компанії на випадок війни

В таких випадках завжди важливо не тільки мати план, а й вміти правильно доносити кроки компанії до співробітників. Ще у січні та лютому (тоді ще довоєнні часи вважалися турбулентним періодом) ми, як і всі бізнеси в Україні, постійно слідкували за розвитком подій. Ми мали розписані сценарії, можливий вплив на бізнес та план дій щодо безпеки співробітників. Звісно, ми до останнього не вірили, що в Україні можлива повномасштабна війна, але готувалися до різних варіантів.

Нам було важливо донести до кожного, що безпека команди є пріоритетом для нас; що якщо почнуться військові дії, ми зможемо протягом декількох днів провести централізований релокейт команди та їхніх сімей; що жодних скорочень не буде й ми допоможемо кожному співробітнику.

З перших годин війни 24 лютого весь менеджмент був на зв’язку й рано вранці команда вже отримала інформацію про підготовку до евакуації.

Поки тривала організація евакуації, команда підтримувала та допомагала один одному.

Всіх колег, які з’їхалися в офіс зі своїми сім’ями, ми зустрічали й саджали в автобуси, періодично ховаючись в бомбосховища під час повітряної тривоги.

Вже після 15 години 24 лютого відправили перші автобуси з евакуйованими колегами.

Воєнний стан — це постійна небезпека та повна відсутність впевненості у правильності того чи іншого рішення. Однаково небезпечними були рішення залишитися в столиці чи виїхати та пройти неймовірні складнощі довгої дороги. І ще складніше знати, що твої колеги та їхні сім’ї зараз десь там, у довжелезній пробці та у великій небезпеці від можливих обстрілів російських військових.

Евакуація тривала три дні поспіль й за цей час ми змогли вивезти всіх колег з сім’ями — це 164 людини, які прийняли рішення залишити Київ. Частина колег виїхали з Києва на своїх авто.

Всі евакуйовані співробітники були поселені в готелях на заході України. Ми покрили всі витрати на евакуацію та з першого дня й понині покриваємо всі витрати на проживання для співробітників та родичів першої лінії (партнер, діти, батьки).

Після евакуації всіх бажаючих ми змогли трішки видихнути й пізно ввечері 26 лютого опублікували нашу офіційну позицію щодо війни. Ми прийняли для себе рішення, що ми залишаємося в Україні для підтримання нашої команди, їх сімей та нашої держави.

Частина співробітників прийняла рішення залишитися в Києві. Ми постійно були з ними на зв’язку, а вони допомагали один одному.

Частина колег, які залишилися в Києві, приєдналися до Тероборони та записалися у військкомати.

З якими складнощами зіштовхнулася компанія та як їх вирішувала

В перші дні, коли ми відійшли від шоку, то почали часто жартувати, що життя нас до цього не готувало — складнощів було чимало.

Проживання, інтернет і техніка

На початку евакуйовані співробітники жили поруч, але в різних готелях, та основною проблемою був інтернет. Частіше за все готель мав роутер на ресепшені, який не міг справитися з такою кількістю користувачів.

В одному з готелів, де проживала частина нашої команди, був додатковий роутер в актовому залі, в який можна було купити талончик й отримати шанс на кращий інтернет.

Через три тижні нам вдалося перевезти всю команду в один готель. В новій локації у нас з’явився коворкінг, в якому працює тільки наша команда. Наша адмін команда з часом закупила меблі й все необхідне, щоб організувати комфортні умови для роботи.

Співробітники, які не евакуювалися раніше, можуть в будь-який момент приїхати в нашу тимчасову локацію.

З колегами, які вирішили залишитися в Києві, виїхали до родичів в Україні або за кордон ми постійно тримаємо зв’язок та стараємося допомогти в усіх запитах (від доставки техніки й медикаментів до особистих питань).

Частина команди опинилася в різних куточках України та світу без своїх ноутбуків. Ми передавали або організовували на місцях техніку всім, кому це було потрібно.

Відновлення командного драйву та налагодження процесів

В перший тиждень війни ми провели низку дзвінків з керівниками напрямів, щоб оцінити, в якому стані знаходиться бізнес та випрацювати кроки для його відновлення. Після цього керівники напрямів та HR поспілкувалися з кожним колегою, щоб зрозуміти, яка допомога потрібна, в якому стані знаходиться людина, й наскільки відчуває в собі сили відновлювати роботу.

З самого початку ми прийняли для себе рішення, що будемо включатися в міру можливостей кожного. Реакція на стрес та моральні ресурси у всіх різні, тому швидкого повернення до робочих процесів на всі 100% ми не очікували. Хтось організував свою роботу самостійно через два дні після евакуації, а хтось досі не вийшов на повний робочий день, частково через тяжкі сімейні обставини. Ми до всіх ситуацій ставимося з розумінням та підтримкою. Пріоритетом для нас залишається безпека співробітників.

Як СОО, я активно залучений у відбудовування процесів. Частина команди, яка займалася евакуацією, поселенням, пріоритетними завданнями була зі мною на зв’язку та часом працювала 24/7. Це титанічна робота, і я дуже вдячний, що мав таку підтримку.

За останні два місяці колеги з різних департаментів ближче познайомитися один з одним — це зробило команду ще згуртованішою та продуктивнішою. Також під час війни ми відчули як всі є вмотивованими можливістю допомогти своєю діяльністю в компанії задля підтримки економіки України.

В таких ситуаціях усвідомлюєш цінність правильного найму як ніколи. Як співвласник бізнесу, можу сказати, що сильні керівники та сильні команди, які мають ресурс морально підтримати та ще й мотивувати один одного, точно не дадуть бізнесу потонути навіть у найважчі часи.

Компенсація, найм та звільнення

З першого дня війни й донині ми зберігаємо всі робочі місця та виплачуємо компенсацію у повному розмірі. Всім співробітникам, які були на випробувальному терміні, закрили його достроково.

Співробітникам, які планували залишити компанію, запропонували продовжити співпрацю. Через 2 тижні після початку війни відновили онбординг нових співробітників, вихід яких був запланований до війни. Також ми відновили найм співробітників.

Фізичне та ментальне здоров’я

Для команди ми запропонували низку сервісів з психологічної підтримки та компенсацію консультацій з психологом. Також ми організували онлайн-тренування для повернення в спортивний режим.

Чим довелося пожертвувати

Недоречно говорити про якісь побутові незручності, відсутність умов чи техніки. Фактично, наша реальність змінилася, ми залишили безтурботне життя десь далеко і вже точно повернемося іншими людьми.

Наша команда в різних місцях, ми давно один одного не бачили й навіть скучили за тим офісним вайбом та здатністю перетворити будь-яку бізнес-зустріч у веселе, необтяжливе обговорення. Ми віримо, що повернемо свої життя, чого б це не було варте.

На жаль, частина колег, хто перебуває за кордоном або в селах, втратила доступ до медичного страхування. Ми запитали в команди, хто хоче залишити собі страховку, а в кого можна поставити її на паузу задля економії.

Які нові підходи знайшли в умовах війни

В нашій роботі ми звикли шукати нові підходи ледь не щодня, але я хотів би поділитися двома інсайтами, які виникли за останні два місяці.

Можна й онлайн, але навіщо?

З самого початку ми налаштовували всі процеси, виходячи з того, що ми офісна компанія — ми віримо, що цей підхід ефективніший. Останні два місяці показали, що ми можемо бути ефективними, навіть перебуваючи в різних куточках України й світу.

Нова цінність ком’юніті

Ми вирішили, що користувачі наших додатків мають знати, що насправді відбувається в Україні. Саме тому Саша Пасиков (засновник appflame) розповідав міжнародному ком’юніті про війну в Україні на своїх сторінках в соцмережах. Також ми опублікували комунікацію в соцмережах наших додатків, які налічують понад 40 мільйонів користувачів у світі.

На який прибуток розраховуємо зараз

Перший місяць війни був значно складнішим для нас з боку операційної діяльності. Також було дуже складно психологічно. Ми змістили фокус з бізнесу на безпеку співробітників і втратили кілька тижнів активної роботи.

Оскільки всі наші роадмапи були розписані з точністю до тижня, це призвело до значного зміщення дедлайнів і частину цілей ми не змогли довести до запланованого амбітного рівня.

Попри всі обставини, в перший місяць ми змогли не лише утримати основні показники на стабільному рівні, але й просунутися на шляху до нашої стратегічної мети. Це велика заслуга кожного члена команди. Протягом другого місяця війни ми відновили практично всі процеси в компанії й наш бізнес зростає.

Як зберігаємо бізнес і команду

  • Як продуктова компанія, ми маємо користувачів по всьому світу. Коли на початку війни ми вимушені були зробити паузу в роботі — ні наші користувачі, ні компанія не відчули змін й нам вдалося зберегти ефективність бізнесу. Це все — завдяки налаштованим процесам та розумінню кожного в команді свого внеску в розвиток справи.
  • Відданість команді не зникає з кінцем робочого дня. Ми не лишаємо своїх людей сам на сам з проблемами: ані професійними, ані особистими. Кожне наше прийняте рішення враховує цей принцип.
  • No bullshit — тільки чесна, відкрита та постійна комунікація. Ми максимально відкриті й чесні з командою. Постійно комунікуємо про стан справ, наші плани й наступні кроки. Ми не сваримо за помилки й завжди просимо ділитися факапами, щоб команда могла на них навчитися. Ми відкриті до зворотного зв’язку. У нас кожен може сказати: «Та це тупо нереально» — й ми вислухаємо його. Комунікація — ключ до всього, особливо у важкі часи.
  • Віра в Україну та нашу перемогу. Щоб підтримати наших хлопців і дівчат на передовій, ми перерахували 1 мільйон гривень на підтримку ЗСУ. Наші колеги-волонтери самі організувалися, придбали й передали в ЗСУ та ТрО броні, амуніції та засобів першої допомоги на понад 100 тис. грн. Кожен з нас робить свій вклад в перемогу України.

Що ж до бізнесу, то стратегічно ми збираємось продовжувати вести діяльність в Україні. Я пов’язую своє життя з Україною. Я вірю в нас, вірю в розвиток нашого бізнесу, вірю в перемогу, як нашу продуктову, так і перемогу України у війні.

Будуйте бізнес в Україні, сплачуйте податки й ми обов’язково відбудуємо нашу країну!

👍ПодобаєтьсяСподобалось7
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі