Як обживатися у Швеції. Гайд для переселенців
Всім привіт. Мене звати Євгенія, я Senior Test Engineer у Sigma Software. За фахом я юрист, але так вдало склалося життя, що я познайомилась із тестуванням. Я люблю уявляти себе кінцевим користувачем та вигадувати кейси, які б могли статися з ним. Мені подобаються важкі проєкти зі складною логікою, в яких завжди можна знайти місце для розвитку. Також, я обожнюю ділитися своїми знаннями з іншими, тому що в цьому я розвиваюсь сама і надихаю інших.
Я жила у Харкові. Часто працювала з офісу. Кожної п’ятниці ми з колегами разом обідали. Зустрічалася з друзями та любила це місто. Не менш я люблю мандрувати. Тож я виїхала з Харкова на два тижні (я так думала). 23 лютого я перший раз познайомилась з офісом у Києві та планувала там попрацювати ще декілька днів. Але... 24 лютого приблизно о 5 ранку почалась війна.
Я виїхала закордон, у Швецію. Тут хочу поділитися з вами інформацією, яка може стати у пригоді, якщо ви плануєте приїхати в цю країну.
Чому я обрала Швецію
Я займаюсь спортом з 11 років. У
Мені подобається Швеція, тому що це спортивна країна, де популярне орієнтування. Тут дуже привітні люди, вони добрі та завжди готові прийти на допомогу. Тут ти можеш без проблем майже з усіма спілкуватись англійською, навіть у селі.
Що потрібно зробити, якщо ви тільки приїхали
Якщо ви тільки виїхали з України і приїхали у Швецію за закордонним паспортом, то ви маєте можливість перебувати в ЄС (у Швеції) протягом 90 днів в статусі туриста.
Ви маєте право подати заяву на тимчасовий притулок за Директивою ЄС, що дає вам можливість перебувати у Швеції більше ніж 90 днів (до 04.03.2023) та мати право на роботу.
Для цього вам потрібно звернутися до Міграційної служби. З собою потрібно мати паспорт. Зараз є можливість заповнити заяву онлайн на сайті міграційної та чекати відповіді від них про час, коли можна прийти, щоб вони взяли відбитки пальців та зробили ваше фото для міграційної картки.