Що таке IT-рекрутинг і навіщо він потрібен

Привіт, мене звати Максим, я — копірайтер у рекрутинговій агенції Don’t Panic. У статті, яку ви збираєтесь прочитати, мова йтиме про галузь рекрутингу як таку; задачі й обов’язки рекрутерів; навички й інструментарій, необхідні для роботи; тонкощі рекрутингу в ІТ тощо.

Якщо вам випадало проходити співбесіду, ви неодмінно мали справу з рекрутером. Можливо, навіть плутали його з ейчаром. І навпаки. Це нормально, адже ринок рекрутингу в Україні молодий, а роль, функції й обов’язки спеціалістів не завжди чітко сформульовані, відтак незрозумілі широкому загалу.

Спробуймо розібратися, хто такі рекрутери і чим вони займаються; як відрізнити класного спеціаліста від посереднього; що необхідно для входу в ІТ-рекрутинг і скільки там заробляють.

Текст стане у пригоді як власникам компаній, які роздумують про доцільність рекрутингу, так і фахівцям, які безпосередньо займаються пошуком та наймом персоналу.

Рекрутери — не ейчари

Якби Леонід Кучма, наш другий за ліком президент і за сумісництвом автор книги «Україна — не Росія», колись задумався про написання праці на тему рекрутингу, та, ймовірно, б дістала назву «Рекрутери — не ейчари».

Кажуть, аби дати раду із самоідентифікацією, спочатку слід визначити, ким ти точно не є. Так на стежину рекрутерів можна вибратись манівцями HR-ів. Якщо ейчари піклуються про атмосферу всередині колективу, вирішують організаційні питання, виконують роль психологів, а іноді й офіс-менеджерів, то рекрутери шукають і наймають. As simple as that.

HR — це людина, яка опікуватиметься вами у компанії. Рекрутер — перша зупинка на шляху до компанії. Якби професія рекрутера мала попит серед наших предків, у спадок нам дістався б афоризм на кшталт «Моя хата скраю — першим кандидата стрічаю».

Портрет (не)пересічного рекрутера

Успіх будь-якого бізнесу забезпечують люди. Забезпечити бізнес правильними людьми — обов’язок рекрутера. Спеціаліст з найму персоналу, як in-house, так і той, з яким співпрацюєте на аутсорсі, є амбасадором вашого бренду, вагомою частиною іміджу й корпоративної культури.

Рекрутер, усупереч поширеному стереотипу, не має будь-що продати вакансію. Скоріше йдеться про гнучкість, можливість зіставляти цілі й інтереси компанії із вміннями і бажаннями кандидата. Серед іншого, рекрутер мусить вміти підлаштовуватися і чинити так, щоб люди відчували свою значущість. Інколи для цього необхідно вислухати сльозливу історію кандидата про нещасливе кохання, а, може, й пропустити келишок пива у позаробочий час.

Справити позитивне перше враження про компанію загалом і про вас зокрема допоможуть базова грамотність і розуміння принципів ведення ділового листування. Швидше за все, кострубате повідомлення із надміром канцеляризмів і кліше вкриється пилом і лишиться непрочитаним. «Дружні колективи» і «перспективні проєкти» облишмо на звалищах історії.

Якщо справа дійде до очної зустрічі, важитимуть не лише професійні навички і технічна обізнаність, а й охайний зовнішній вигляд і зв’язне мовлення. Най дехто вважатиме трюїзмом, але з собою завше варто мати емпатію, щирість і те, що англійською зветься «curiosity». Не слід забувати про посмішку. Приказка стародавніх китайців стверджує: перш ніж відкрити магазин, навчіться посміхатись.

Знання й інструменти

Дослідження, проведене LinkedIn у 2015 році, засвідчило: найчастіше рекрутерами стають випускники факультетів психології, бізнесу, маркетингу та соціології. Не знаю, чи ці результати релевантні й донині, але можу запевнити: розуміння кожної із зазначених галузей стануть у пригоді й свідчитимуть про високий рівень спеціаліста.

Звісно, не обійтися без технічної грамотності й набору базових інструментів. У стартер-пак рекрутера зазвичай входять пошукові платформи, CRM, Boolean search.

Якщо тривалий час послуговуватиметеся тим самим інструментом, неминуче пропустите появу нових технологій, відтак програєте у швидкості та якості. До речі, хороший інструментарій коштує грошей: публікації на job-сайтах, платна робота з LinkedIn, додаткові джерела на кшталт ATS і пошукових сервісів, доступи до баз кандидатів тощо.

А про що питати?

Колись Вінстон Черчилль сказав: «Статті з переліком питань, які має поставити кожен рекрутер, не вартують паперу, на якому написані». І хоча приналежність сера Вінстона до цієї цитати (як і до купи інших) — під великим сумнівом, подібні матеріали продовжують і донині виринати в інтернетах, засмічуючи цифровий простір.

Правда у тому, що не існує жодного оптимального списку питань. Як і немає відверто поганих питань. Так, так, «Ким ви бачите себе через 5 років?» теж має право на життя. Важить лишень, коли і кому ті питання ставити, як їх правильно формулювати і що робити з відповідями, адже після інтерв’ю належить провести аналітичну роботу, виділити найважливіше з-поміж пустої балаканини.

Можливо, «Яка ваша мотивація прийняти цей офер?» спрацює краще, якщо спитати «Серед двох оферів із однаковою платнею який оберете ви?». Іншим разом спробувати дізнатися про емоції, які людина відчуває, виконуючи ту чи іншу роботу. Незалежно від того, наскільки говіркий трапився кандидат, вами має керувати любов до спілкування, вміння слухати й чути.

Вхід у професію. Рекрутинг в ІТ

Присутній у всіх без винятку сферах й інстанціях рекрутинг є доволі легкою для входу професією. Навчитись допоможуть численні курси й вебінари, а швидкій адаптації на роботі сприятиме досвід у активностях: від шкільних КВК і самоврядування до волонтерської допомоги та громадських ініціатив.

Ситуація з рекрутингом в ІТ схожа на інші сфери і відмінна водночас. Схожа — коли мова йде про вхід у професію, відмінна — коли про все решта.

Насамперед галузь вирізняється зарплатними ставками. За даними Djinni за 2021 рік, в HR-напрямі в IT можна заробляти до $4 000, враховуючи бонуси. Разом із тим варто розуміти: дохід відрізнятиметься в залежності від типу компанії. В рекрутинговій агенції ставка зазвичай менша, ніж у продуктовій компанії, а в аутсорсингових бізнесах заробляти більше дозволить ведення кількох проєктів одночасно.

Втім, будьте готові: разом із потенційно приємними цифрами на банківській картці вас чекатимуть перевантажений ринок, великий обсяг задач і ще більша кількість непрочитаних повідомлень. До початку повномасштабного вторгнення рф кількість вакансій в ІТ перевищувала кількість CV, відтак працювало негласне правило: candidate is a king. Після 24 лютого вакансій стало значно менше, кандидатів навпаки — більше. Наразі не випадає прогнозувати, коли ситуація стабілізується та повернуться старі правила (і чи повернуться взагалі).

Шлях в tech рекрутинг найкраще торувати через знайомство з ринком ІТ, ключовими термінами, розлогими статтями і аналітикою. У пригоді стануть платформи на кшталт DOU, AIN, Djinni, Hurma, Vector тощо. Не слід забувати і про знайомих айтівців, в яких завше можна попросити фідбек.

Чим надихатися?

Книги:

— Geoff Smart and Randy Street. «Who: Solve your #1 problem»;
— Claudio Fernández-Aráoz. «It’s Not the How or the What but the Who: Succeed by Surrounding Yourself with the Best»;
— Ларрі Кінг. «Як розмовляти будь з ким, будь-коли і будь-де. Секрети успішного спілкування»;
— Дейл Карнегі. «Як здобувати друзів і впливати на людей».

Фільми:

— «Джеррі Магуайер» (Jerry Maguire), 1996 р.;
— «Мисливці за головами» (Headhunter), 2009 р.;
— «Вище неба» (Up in the Air), 2009 р.;
— «Вовк з Уолл-Стріт» (Wolf of Wall Street), 2013 р.

Замість висновків

Рекрутер — вільний художник, який, за умови грамотної комунікації з власником бізнесу, стає надійним партнером останнього. Розуміння цілей та місії конкретного проєкту, занурення у процеси й корпоративну культуру свідчитимуть про високу кваліфікацію спеціаліста, його зацікавленість і мотивацію. А там, де є зацікавленість і мотивація, якісний результат є лише питанням часу.

👍ПодобаєтьсяСподобалось12
До обраногоВ обраному4
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
ринок рекрутингу в Україні молодий

Думаю не сильно молодший від власне галузі. І залежить від віку ТС :)) Я вже ±25 років тому частково займався і рекрутингом також, і пошуком людини яка б мене підмінила у тій справі зокрема.

У стартер-пак рекрутера зазвичай входять пошукові платформи, CRM, Boolean search.

Ви паходу добряче відстали від життя :) , і частково — тому що IT рекрутинг не така вже й молода професія :) Названі інструменти — це радше «пак» ресерчера, а не рекрутера. А є серед них ще й така пташка як сорсер. А ще д-у-уже рідко зустрічаються хед-хантери... настільки рідко що їх можна в Червону книгу заносити, і платити їм варто значно більше тих 4К :)

рекрутинг є доволі легкою для входу професією

Тому пересічний девелопер постійно спілкується з м-м-м рекрутерами, яким треба пояснити не просто чому він не хоче переходити в «найкращу у світі компанію», а і те, шо тупий пошук сівішек по входженню «Java + senior» не гарантує вам в результаті сіньор джава девелопера.

Рекрутер — вільний художник...

Кхм... ну де там та воля? Я не знаю яку професію можна так охарактеризувати, навіть інвестор вільний не так як птаха, а залежить від ринку. Спробуйте захантити хоча б дюжину сіньорів однакової спеціаліазації ... не знайти, а саме довести справу до підписання контракту. І через 3-4 місяці знову розкажіть про волю :)

Сорі, стаття дуже поверхнева, для студентів 1го курсу згаданих в тексті факультетів.

Євгене, саме так і є! Це стаття дуже поверхнева, така і була мета. Дякую вам за коменти, всі по ділу. Плануємо поглиблюватись в тему і видавати серію статей.

Один належить мені, а інший ms. Давайте щось складніше

Інколи для цього необхідно вислухати сльозливу історію кандидата про нещасливе кохання, а, може, й пропустити келишок пива у позаробочий час.

Олдфаги помнят истории с Харьковского форума, да. )

«Стаття» однобока бо висвітлює тільки позитивну сторону.

Буде можливість то розберіться краще. Які тестові завдання виконують рекрутери? Що робити коли клієнт приховує вилку? Скільки вкладок в браузері зазвичай відкрито? Який бонус отримує рекрутингове агентство?

То ви знайшли різьбу?)

А взагалі конкретно в даному випадку копірайтер писав зі слів рекрутерів.

Та розумію)
Але взагалі є ж свої коректні запити, і тоді результати максимально точні. В мене дружина вміє, я не дуже, теж попадаю на «в сучасному світі не обійтися без...», коли шукаю щось)

«Присутній у всіх без винятку сферах й інстанціях рекрутинг є доволі легкою для входу професією» — мені дуже шкода, що багато людей так думають і то практикують. Це одна з причин, чому ми маємо таку слабку культуру рекрутингу.

Саме так! Велика проблема рекрутингу. Але так же ж і є. Стати рекрутером легко, залишитись хорошим рекрутером — важко. Тому Максим написав правду, реальний стан ринку.

Десь півроку перед війною поки ринок був на піку, виникла нездорова ситуація з рекрутерами. Окрім того що їх стало забагато, оті самі що отримують, як ви пишете, 4к, почали використовувати різних сорсерів, фрілансерів і інших low-level рекрутерів майже без досвіду щоб спамити по максимуму і збирати резюме від усіх підряд. Дійшло до того що поки потрапиш на технічне інтерв’ю, змушений будеш пройти «скрінінги» з 3-4 рівнями рекрутерів і ейчарів.
Якби я в той час наймав як менеджер, то не довіряв би результатам такого відсіву.
При цьому ще рік-два назад ніяких скрінінгів майже не було, рекрутерський етап проходився в текстовому режимі

Деякі питання взагалі я б заборонив. «Продайте мені щось». Це більше для продажників, я особисто раджу закінчити співбесіду одразу. Співбесіда це комплексний підхід, а не анкетування.

100%
прозріваю більше за все, коли роблять взагалі не релевантний позиції процес. я чув що навіть стрес-інтерв’ю проводили в ІТ компаніям НЕ ОХОРОНЦЯМ

Це дозволяє не тільки занести компанію в чс, а й розповісти усім знайомим, щоб вони занесли компанію в чс.

Можливо, що оптимальним багатогранним запитанням є «Яку би винагороду хотіли отримувати, щоб ви не займались, під час роботи на нас, резервним пошуком роботи і працювали на нас 1...N років ?»
На запитання «Ким ви бачите себе через 5 років?» потрібно відповідати — «Вашим керівником» або зустрічним «Де буде через 5 років фірма, на яку ви мене сватаєте і чим гарантуєте ?» ;)

Насправді з питанням «Ким ви бачите себе через 5 років» все гараз. Не гаразд з контекстом, в якому його частіше задають та те, що не знають що робити з відповіддю. Нормальна відповідь на таке питання може дати уяву про амбіції кандидата, напрямок розвитку і т.д. В грамотній системі ця інформація враховується при наймі та при подальшій співпраці. Як компанія може допомогти в цьому, де тут може бути win-win, як вмотивувати працівника залишитись, допомігши досягнути цілей через 5 років.
Немає поганих питань. Я непідходящий контекст, безграмотні рекрутери та кандидати-хейтери.

Частково з вами можна погодитись. Але...
Мудрий кандидат розуміє, що він на запитання «Ким ви бачите себе через 5 років» має надати «правильну» відповідь в стилі «...Я хочу професійно рости, удосконалюватись, досягти вершин, стати керівником та іншого пустодзвонства...», бо цього від нього очікують. Інакше не пройде на фірму по співбесіді.
А от коли кандидат дійсно вважає себе самодостатнім в матеріально-професійному плані. Наприклад, хоче відповідати тільки за свої дії, а не віддуватись за інших, виконувати свою роботу з відповідною віддачею, зарплата і колектив його влаштовують і тп.
Тоді таке запитання буде свідомим спонуканням до брехні, бо ж треба «правильно» відповісти. Інакше не пройдеш чи звільнять (якщо це внутрішнє опитування).
Таких кандидатів може бути не багато. Але ж вони є.
В наш час мотиваційного трешу kюди просто змушені відповідати правильно.

Вихід в цьому є. Письмове анкетування. Професійна анкета складається приблизно із сотні запитань. В такій анкеті є контроль правдивості відповідей. Оце «Ким ви бачите себе через 5 років» повинно повторюватись декілька разів через десяток інших запитань, але подаватись в іншому завуальованому ракурсі.
І час на таке не дається безлімітно в стилі «ви тут посидіть за столиком, подумайте і напишіть».
А дають обмежений час на обдумування. В реалі це, для прикладу, 10-15 секунд на питання і строге обмеження в часі. 15 секунд на одне * 100 запитань = 1500 секунд.
І кандидат повинен обовязково вкластись в цей час і відповісти на всі запитання. Тоді не встигається охопити обємно анкету і побачити оці контрольні запитання.
Дуже підвищується правдивість. Обробляються дані такого анкетування досить швидко по вже готовому шаблоні правдивості. Методики складання таких анкет є відкритому доступі.
Такі анкети рідкість, майже не зустрічав. В основному якийсь дитячий садочок на 10 «правильних» запитань.
А усне запитання — та то море часу обдумати «правильну» відповідь ;)

Згоден, загалом.
Насправді, професійний інтерв’юер і усно зможе досягнути мети такого опитування, а компанія з професійним підходом до хайрингу та професійним застосуванням ічар практик зможе будь-яку відповідь сприйняти адекватно. Маючи професійно побудований імплоєр брендинг, що відповідає дійсності, зможе адекватно синхронізуватись з кандидатом, враховуючи його чесну відповідь.

Але такого поки що не буває, нажаль. Ну майже, мабуть.

Та й опитування такого роду як ви навели приклад кандидати не будуть проходити, бо їх мучать і «зайвий етап» ))

Згоден з вами, що обставини ринку змушують кандидатів давати бажану відповідь замість чесної. І тут як на мене все починається з роботодавців і ічар процесів. Буде тут порядок, тоді й кандидати підтягнуться з часом.

Вибачте, але згадаю за серйозну проблему рекрутерів. Вони вже сильно запарили тим, що пропонуючи вакансію, не читають профіль в Linkedin. Їхня стандартна відмазка: «Часто профіль кандидата не є актуальним, а у нас ще й роботи багато, тому ми його взагалі не читаємо». Ладно якщо б так поводила себе меншість, а так же більшість це робить. Колеги, давайте мати взаємну повагу і, будь-ласка, перед тим як пропонуєте вакансію, обов’язково читайте профіль.

Не знаю хто із кандидатів ігнорує — Linkedin — сайт № 1 у світі для пошуку роботи серед айтішників, і не оновлює там про себе інформацію. Дуже сумніваюсь що це правда. Принаймні для тих кандидатів, хто шукає роботу. Ну і якщо ви хочете переманити навіть тих, хто не шукає роботу, то все одно профіль потрібно перечитувати. Негативного ставлення по відношенню до вас в такому разі різко по-убавиться.

Костянтине, ви маєте рацію 100%. І все таки зауважу, не завжди повний стек видно по профілю, а ще потрібно пам’ятати, що рекрутер не девелопер. Сьогодні шукає С++, завтра Anroid Developer і QA Manual Junior, Middle, Senior на три різні проєкти. Тому можуть ще у всьому не розібратися. А ще замовник інколи напише такі вимоги, що думаєш та це ж 3 в 1. Тому підтримую читати уважно потрібно і мати капочку терпіння та розуміння = кефективний нетворк))

Ні, я розумію що рекрутери можуть не розбиратись в технологіях, але коли вони не хочуть читати навіть те, що мій рівень англійської «тільки для читання технічної документації», і я не шукаю роботи, де необхідно буде усно чи письмово спілкуватись англійською мовою, це вже починає мене бісити. Чесне слово. І знову ж таки, я б ще розумів як би це робили ноу-нейм компанії, а так це ж роблять в тому числі й топові українські компанії.

Дуже цікав ваші думки. І я дякую, це мені буде корисно в роботі.

Так, замовники і справді можуть писати такі вакансії, що і 3 в 1 і кажуть, буває: ви ж рекрутери, шукайте.

Ой так, це така проблема, шо жах. При тому що по факту це ж мінімум, який треба робити, щоб заробити нормальну репутацію та пришвидшити закриття вакансій. Для себе пояснюю тим, що в рекрутинг, нажаль, низький поріг входу і багато хто доволі розслаблений.

Без рекрутерів і профілю на лінкендіні можна нормально жити.
99.99% повідомлень від рекрутів там то неактуальна, нерелевантна інформація і навіть нецікава інформація. А останнього колегу ми взагалі знайшли на rabota.ua.

Рекруитинговые агентства не нужны. Точнее, нужны — eсли ими правильно пользоваться. Я делаю это так:

— через рекруитинговое агентство выхожу на клиента
— прохожу с клиентом собеседование
— договариваюсь (в индивидуальном порядке) с клиентом о работе напрямую, без участия агентства
— клиент делает агентству отказ, со мной заключает контракт => Профит!

У вас хибні враження про участь агенції

Скажем, я не против агентов, требующих разовой оплаты за свои услуги. Но они-то часто, пытаются влезть прокладкой между клиентом и исполнителем на весь срок проекта...

Так не використовуйте їх.

Це не рекрутингові агенції, а аутстаф компанії.

Це називається — кидалово. Якщо клієнт допускає кидалово по відношенню до рекрутингових агенцій, то не сумнівайтесь що точно так само кинути він може і вас.

Меня не кинет, т.к. я нужен на всём протяжении проекта. А рекруитер нужен лишь разово, при подборе нужного исполнителя. Поcле этого — не нужен.

доу-юзер-220527, не дивно що ховаєте своє ім’я.
якби ви справді робили так як написали, то співпрацбвали б тільки з тими роботодавцями, які згодні йти на обман.
такі є, але не багато. слава богу.

люди, які так роблять, потрапляють в чорні списки хороших компаній.
а потім реєструються на різних платформах, не вказуючи справжнє ім’я.

то співпрацбвали б тільки з тими роботодавцями, які згодні йти на обман.
такі є, але не багато. слава богу.

Когда клиенты узнают от меня мой личный рейт (порядка 75/час за полный ремоут) — как правило, сами
же обращаются ко мне с предложением работать напрямую.
Полагаю, т.к. агентства сильно жадные и пытаются биллить меня за 100/час на всё время проекта.

дивно, що ви про таке пишете, бо пишатися тут немає чим

Скажем, если бы у вас (варгейминг) был выбор работать с подрядчиким за 75/час напрямую или за 100/час через агента (подрядчик плучал бы из этих денег лишь 75) — как бы вы (варгейминг) предпочли работать?

Нередко это работа по 2-3к часов (за несколько лет) и более...

Те про що ви говорите (цінник в 100/год) як раз і є аутстаф агенції, а не рекрутенгові. Вони виконують зовсім різні функції на ринку, а сильно жадні тут ви

Я не жадный. Просто, берегу деньги клиента.

Зачем клиенту платить за мою работу посредникy 100/час — когда можно платить за ту же работу мне напрямую 75/час?
Бюджеты ведь не бесконечные.

1. як уже справедливо писали, це не про рекрутингові агенції. 2. ви просто завдяки компанії знаходите клієнтів. В цивілізованому світі за це теж треба платити.

В цивілізованому світі за це теж треба платити.

За это должен платить клиент. А я помогаю клиенту понять, что он _столько_ - за это платить не хочет.

Рекрутинг то гігабайти відправленного спаму, особливо цим грішать агенції. Але коли ви копірайтер агенції то можете писати лише про сніжних поні.

Рекрутинг — то невід’ємна частина будь-якого бізнесу. Це знають всі хто хоч раз наймав в свій проект, на який не все одно. І не завжди очевидно тим, хто був тільки в ролі кандидата.
Рекрутери бувають погані і хороші. Як і розробники. І спамери розробники теж бувають :)

А коли копірйтер знає свою справу, то він або вона може писати про що завгодно. Сніжні поні — то зазвичай аргумент, який часто зустрічається в коментарях.

Таке враження що ви свої коментарі також віддали на написання копірайтеру.

Аргументую:

Рекрутинг — то невід’ємна частина будь-якого бізнесу.

Captain Obvious! Є майстри з ремонту, які розміщують об’яви на дошках в інтернеті й мають клієнтів. Є сімейні бізнеси, прикладу кав’ярня. В обох випадках могли обійтись без рекрутерів.

Рекрутери бувають погані і хороші.

Це ви у мера Києва набрались розуму?

А коли копірйтер знає свою справу, то він або вона може писати про що завгодно.

Враховуючи ваш одрук вірю що писали особисто. Сам також роблю одруки.

Сніжні поні — то зазвичай аргумент, який часто зустрічається в коментарях.

Ви певні? Google: DOU сніжні поні

Таке враження, що завдання копірайтера, якому ви віддали написання своїх коментарів — хейтити на максимум і побільше статей на ДОУ)

Не зрозумів доцільність відповіді про приклад майстрів з ремонту і сімейного бізнесу. Очевидно, що тут мова йде про стартапи та ІТ компанії. Ні одне ні друге рішення, запропоноване вами, не релевантне. Це банально інший контекст, ну)

Замовлю у свого копірайтера статтю: Чому варто оминати рекрутингові агенції:

  1. Підписка кандидата на спам
  2. Часто відсутня юридична інформація
  3. Один рекрутер може мати багато профілів з вигаданими іменами
  4. Збір резюме навіть за відсутності реальної вакансії
  5. Брехня замовникам про об’єм бази кандидатів
  6. Безвідповідальне ставлення до власної репутації, при скандалі можна просто створити новий сайт і продовжити
  7. Можуть пропонувати вакансії компанії Genesis чи інших компаній куди складно знайти фахівців із-за жахливих умов

Ярославе, а ви коли-небудь були прямим роботодавцем для команди?

Так, знаходив виконавців самостійно, давав оплачуване тестове завдання з реального проєкту, досі співпрацюємо.

Не користувались послугами рекрутерів?

Вдається самостійно наймати без використання рекрутерів.

Я думаю кожен фахівець може знайти собі помічника через Djinni. Ось мій профіль.

Помічника безумовно легше знайти ніж набрати команду або декілька, згоден. Особливо коли на це є час у фаундера або С-левел менеджера.

Тобто ви стикались тільки з якимись рекрутерами, які спамили вам і т.д., в ролі кандидата? Може у вас є ще якийсь досвід, на який можна спиратись?

Перекручуєте, я раніше вам описав типового рекрутера з агенції з якими мав справу, а ви зараз це видаєте наче усі рекрутери такі.

В мене відсутній успішний досвід співпраці з агенціями у ролі кандидата, зазвичай якісь проблеми, які описав раніше.

Найприємніший досвід коли одразу починав спілкування з CEO або CTO.

Зрозумів, дякую.

Для того щоб я почав довіряти рекрутинговим агенціям потрібна окрема платформа, якою будуть користуватись агенції, щоб бачити статистику ефективності рекрутерів.

Є oDesk для агенцій?

Нажаль, ні. Принаймні я не знаю.
Було б круто дуже, якби таке було.
Припустімо, створили.
Які критерії вважаєте об’єктивними?

Відгуки є на ДОУ, але ж це не об’єктивно.

Відгуки на ДОУ об’єктивні, коли ви бачите активність автора й розумієте, що автор відгуку цінує свою репутацію.

Відповідно самого тексту відгуку мало, важливо хто автор відгуку, якщо автор пише статті на DOU то я буду більше довіряти його оцінці ніж автору який написав всього один коментар та й той в темі Підтвердіть профіль.

В кінці теми про відгуки є опитування, яке хотів провести.

А коли рекрутери самі накручують відгуки то це досить очевидно й можливо спрацює лише на початківців.

Які критерії вважаєте об’єктивними?

Я можу запропонувати тільки варіант оцінки рекрутера кандидатом й замовником.
Для простоти три emoji 🙂 😐 🙁.

Оцінювач може бачити тенденцію emoji за рік.
Оцінку можна переголосувати кожні пару тижнів.
Можна підписатись на N-оцінювачів яким довіряєте й відповідно бачити їх оцінку, якщо хоча б M-оцінювачів оцінили.
При взаємній підписці можна бачити хто саме, яку оцінку поставив.

якому ви віддали написання своїх коментарів

А відгуки про компанії тоді хто пише?

Не зрозумів доцільність відповіді про приклад майстрів з ремонту і сімейного бізнесу. Очевидно, що тут мова йде про стартапи та ІТ компанії.
Рекрутинг — то невід’ємна частина будь-якого бізнесу.

То навчіться правильно вказувати контекст.

Підписатись на коментарі