Bootcamp у воєнний час: як це відбувається і чи варто проводити. Обговорюємо свій досвід

Привіт, мене звуть Іра, я UAM Team Lead. Разом з UAM командою просуваю мобільні застосунки, які створює компанія Welltech. А ще є ментором та модератором навчального блоку UAM Bootcamp.

Власне, досвідом успішної реалізації освітнього проєкту в сфері маркетингу у ненормальних для нас воєнних реаліях я і поділюсь у цій статті. Впевнена, що вона буде корисна як для тих, хто вагається, чи варто проводити навчальні програми в умовах війни, так і тим, хто задумується про «тест-драйв» нової професії.

Хто ж такий UAM

User Acquisition Manager (UAM) — це спеціаліст, який допомагає залучати нових користувачів у додаток шляхом розміщення реклами в різних каналах (соціальні та рекламні мережі тощо).

Сильний маркетинг є важливою та невід’ємною складовою у просуванні мобільних застосунків, тому така спеціальність є чудовою можливістю «увійти в ІТ».

А UAM Bootcamp — хорошим варіантом для старту. Інтенсивний курс, розрахований на 2 тижні, включає відеолекції від експертів, теоретичні матеріали, регулярні тести для відстежування прогресу. Важливою складовою частиною є застосування отриманих знань на практичних кейсах, а також нетворкінг в групах, проведення Q&A сесій та комунікація з менторами.

Під час Bootcamp учасники запускають рекламу реального мобільного застосунку в соціальній мережі, аналізують поточні результати та формують рекомендації щодо поліпшення її ефективності. Таким чином отримані теоретичні знання одразу застосовуються на практиці.

Війна і буткемп

Звісно, війна внесла свої корективи у наші плани. Але попри все ми змогли організувати навчання.

Найбільше заважали сирени та переїзди. Ну, і поточна ситуація в Україні безумовно вплинула на процес проведення курсу. До звичних причин, через які кандидати можуть відмовитись від подальшого відбору (не розрахували час, хвороба, особисті обставини тощо) додались проблеми з переїздом, пошуком безпечного місця та повітряні тривоги. Через це частину інтерв’ю з кандидатами доводилось переносити, що гальмувало процес відбору.

Старт був запланований на 21 березня, однак було прийняте рішення про його перенесення на 4 квітня. До цього часу більшість учасників змогли переміститись в безпечні зони та приділити увагу освоєнню нової професії.

Bootcamp створювався в онлайн-форматі через потенційну загрозу нової хвилі захворюваності COVID-19. Це, власне кажучи, і дозволило нам його провести, не зважаючи на те, що географія учасників вийшла далеко за межі України.

Як зазначила кураторка UAM Bootcamp Настя, цей курс набагато більше, ніж просто навчання, тому що він — про нові можливості, про підтримку та взаємодопомогу, про гуртування задля втілення спільної мети. Адже навчання — це найкращі ліки від тривоги, спілкування — потужний антистрес, а повне занурення у процес дарує віру у світле майбутнє.

Офлайн-формат проведення Bootcamp безумовно полегшив би процес комунікації. Враховуючи поточні реалії, ми доклали чимало зусиль, щоб підтримувати спілкування та нетворкінг групи в онлайн-форматі.

Ось як ми виходили з ситуації і що можемо порадити іншим організаторам:

  • провели спільний call-знайомство менторів та учасників;
  • протягом тижня проходили Q&A сесії в міні-групах;
  • кураторка готувала цікаві інсайти, рекомендації та публікувала їх в загальному чаті, оживляючи комунікації;
  • фінальне завдання як кульмінація: учасники виконували його в групах. Це стало свого роду тімбілдінгом в поєднанні з обміном досвіду;
  • підсумковий final meeting, на якому підсумували навчання та обмінювалися фідбеками та враженнями.

Окремим челенджем став квест з надсилання подарункових боксів учасникам Bootcamp після його завершення. На жаль, враховуючи обставини, це поки не вдалось зробити остаточно, але ми плануємо все ж здійснити відправку, як тільки це стане фізично можливо і безпечно.

Чому ми вирішили не відмовлятись від проведення буткемпу

Оскільки я працюю в компанії, яка створює застосунки для користувачів з усього світу, ця диверсифікація дозволила нам мінімізувати втрати бізнесу від війни, розвʼязаної росією проти України.

Вдалося уникнути і скорочення працівників, і продовжувати розвивати корисні ініціативи для спеціалістів. І проведення буткемпу, за словами Олі, керівниці нашої Welltech Academy, стало важливим сигналом про створення нових кар’єрних можливостей. Особливо для тих, хто тільки планує почати свій ІТ-шлях чи опанувати digital-професію.

Тож можу виділити такі аргументи на користь проведення Bootcamp:

  • В період війни велика кількість людей втратила роботу. Ця програма надає можливість учасникам спробувати нову професію без попередньої підготовки.
  • Формат Bootcamp виявився зручним і для тих, хто лише розглядає потенційну зміну професії, оскільки нема потреби звільнятись з поточного місця роботи та ризикувати зайвий раз.
  • Академія готова брати на Bootcamp студентів, які можуть навчатися та паралельно отримувати практичний досвід.
  • Участь у Bootcamp безкоштовна і в той же час ми надаємо учасникам можливість запускати рекламу на справжні бюджети та реалізовувати теоретичні знання на практиці.
  • Онлайн-формат дозволив доєднатись більшій кількості учасників.

Крім цього, підготовка до проєкту стартувала задовго до його початку. На 24 лютого вже був сформований пул потенційних учасників та проведені перші інтерв’ю з ними. Тож у воєнний час, коли інвестиції в себе також важливі, рішення проводити програму видалось цілком логічним.

Як проходив відбір

Відбір проводився у декілька етапів: заповнення короткої анкети, виконання тестового завдання та проходження інтерв’ю.

Перш за все необхідно було виконати тестове завдання, що поєднало завдання на логіку та математику, проте не вимагало специфічних знань з маркетингу. Наш підхід ґрунтується на тому, що основне для кандидата — це вміння мислити та аналізувати, а навчання маркетингу — лише справа часу.

Інтерв’ю, своєю чергою, давало нам можливість більше дізнатися про кандидата, оцінити його soft skills, мотивацію до участі та очікування від Bootcamp.

Ми отримали 120 заявок на участь та затвердили на навчання 10 учасників, з яких 6 успішно завершили Bootcamp та отримали сертифікати про успішне завершення курсу.

А ми, своєю чергою, отримали багато схвальних відгуків. Учасники зазначали користь практичних завдань, конструктивний фідбек від ментора, цікавість та доступність лекцій.

Як провести навчальний курс під час війни

Підсумовуючи практичний досвід, ось мої 5 порад тим, хто зараз планує організовувати освітній проєкт:

  1. Online-формат як перевірений інструмент. З початку пандемії він надовго увійшов в наше життя, і сьогодні це реальний інструмент для проведення навчання, бо дозволяє долучитись усім, незалежно від місця їх перебування, що зараз надзвичайно важливо.
  2. Підтримуйте «живу» комунікацію серед учасників. Це про спільні Q&A сесії та командні завдання, які сприяють нетворкінгу. А це надзвичайно важливо, особливо зараз, коли нам бракує звичного спілкування та можливості відчути себе серед однодумців.
  3. Максимальна лояльність. Дуже важливо з розумінням ставитись до вимушених перенесень інтерв’ю через тривоги та переїзди або, банально, поганий інтернет. На жаль, це наша реальність і такі обставини ми не можемо контролювати.
  4. Практика — найголовніше. Теоретичні знання це, звісно, добре, але максимально важливо надати можливість застосувати отримані знання на практиці з реальними даними. Саме цим ми і керувалися, створюючи буткемп: не просто черговий теоретичний курс, а можливість запуску рекламних оголошень в Meta (Facebook) на існуючий мобільний застосунок з реальними бюджетами.
  5. Не боятись. Не боятись невизначеності та бачити можливості у будь-якій ситуації. Так, все може йти не за планом, важко прогнозувати результати, але класно робити щось корисне для інших, що б там не було.

Сподіваюсь, що наш досвід надихне інших і ті, хто мають таку можливість зараз, знаходитимуть цікаві та корисні саме їм освітні можливості.

А ви зараз щось нове вивчаєте?

81%
11%
8%

Сподобалась стаття? Натискай «Подобається» внизу. Це допоможе автору виграти подарунок у програмі #ПишуНаDOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось8
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі