Чому важливо розвивати бренд в ІТ та не тільки
Нещодавно з жінкою ми гостили у друзів на півдні Франції. Одного дня жінка товариша попросила допомогти розібратися з комп’ютером, який нещодавно зібрав сам їх син. Після недовгих пошуків проблему було вирішено, малий просто забув під’єднати один із кабелів до материнської плати. Після швидкої перемоги ми присіли випити чаю і мене попросили оцінити нову візитівку для проєкту яким вони на разі займаються.
Одразу скажу, це не айтішка, але дочитайте до кінця, вона буде ;) Сімейний бізнес мого товариша це вегетаріанський кейтеринг. Зазвичай вони працюють на жінку яка бере на себе відповідальність щодо пошуку клієнтів, меню та організації в цілому. Але сталося так, що на одну дату було два великих замовлення і вони домовилися розділитися, щоб взяти обидва проєкти. Друзі були готові, але не було зачіпки для продовження комунікації з людьми після івенту. Тому вони вирішили зробити візитівку і як раз напередодні мого візиту прийшла свіжо видрукована партія.
Я не буду детально описувати проблему візитівки. Але декілька пунктів все ж таки виділю:
- Непривабливий колір фону, який зовсім не асоціюється з вегетаріанською їжею
- Фотографія не релевантна до контексту, здається що це магазин спецій
- Немає звернення до цільової аудиторії
- Немає унікального символу, назви.
Якщо коротко, візитівка не виконує своєї функції. Так, там є телефон і назва, але немає емоції, яка нагадає чому людина взяла цю візитівку.
Спробуймо розібрати чому так сталося. Після того як я дав свій коментар щодо візитівки, ми почали розбирати що насправді вони хотіли б розмістити на ній. Як гарно вони знають свій продукт, свою аудиторію, які емоції викликає у людей їжа яку вони готують. І вже після короткого інтерв’ю у нас почали з’являтися асоціації та ідеї щодо фотографії, логотипу, кольорів та навіть назви. Ми зробили поверхневий аналіз і стало зрозуміло чого не вистачало. До цього моменту друзі навіть не задумувались над цими питаннями, тому коли діло дійшло до візитівки вони просто вигадали щось, щоб розв’язати проблему. Але так не працює.
Візитівка, лендінг, вебсайт або презентація це спосіб презентувати свій продукт або послугу для цільової аудиторії. Іншими словами, це інструмент комунікації. Зробити візитівку або сайт без знання продукту, аудиторії, конкурентів можливо, але це буде щось дуже випадкове, з не менш випадковим результатом.
Часто буває що люди настільки занурюються в операційну діяльність, що просто забувають що і для кого вони роблять. Для того, щоб цього не відбувалося треба буди послідовним. Перед тим як почнете робити будь-які кроки до вашої цільової, наприклад розробити візитівку або сайт, треба розробити стратегію бренду. Ви навіть можете зробити це самостійно:
- Ретельно вивчіть продукт, щонайменше зробіть SWOT-аналіз
- Поставте собі питання, яка місія у продукту або послуги?
- Проаналізуйте ринок, його історію та потенціал
- Проаналізуйте прямих конкурентів, та альтернативи вашому продукту або послузі
- Розробіть унікальну торгову пропозицію, яка буде вигідно виділяти вас серед конкурентів
- Проаналізуйте вашу цільову аудиторію. Хто користується вашими послугами, кому ви хочете продавати й чому?
- Де знаходиться ваша цільова аудиторія, які їхні цінності, і як ви будете з нею спілкуватися?
Після цих етапів ви вже зможете більш чітко розуміти продукт і на основі цієї інформації розпочати роботу над візуальною айдентикою і текстами. Після цих простих кроків вам не потрібно буде думати що розмістити на візитівці, яку інформацію додати на лендінг і т.д.
Візитівка, сайт, соціальні мережі тощо — це обличчя вашого бренду, це те, з чого починається подорож потенційного клієнта у світ бренду. Користуючись цими порадами, ви зможете більш усвідомлено підійти до питання брендингу, знайти вашого клієнта і налагодити з ним добрі відносини.
Нижче приклад ребрендингу дуже класного SaaS для стрімінгу — LiveReacting.com. До ребрендингу, який ми розробили спільно зі студією Pontica, я б пішов з сайту ще до того як зрозумів чим він мені буде корисний. Незрозумілі шрифти, сайт, комунікація. Але вимушений сказати що з функціональної сторони сервіс був і є єдиний у своєму роді. Мабуть, це і врятувало сервіс, бо користувачі все ж таки були.
В ребрендингу ми використали яскраві контрастні кольори і простий жирний шрифт. Це доволі типова схема для США, де продукт переважно використовується. Вийшло стримано, але і фірмово.
Одразу після ухвалення нового брендингу, Олександр, засновник LiveReacting, почав переробляти сайт і перед нами постало завдання показати складний і багатофункціональний продукт на першому екрані. Допомогла Юля Овчаренко, яка зараз є співзасновницею Mindist.io, їй знадобилася буквально хвилина, щоб згенерувати ідеальне рішення. Вона запропонувала показати як працює продукт в прискореному режимі на відео. Просто в точку. Чіткий меседж з чотирьох слів і сам продукт у всій красі. Ідея працює по цей час, Юля, дякую!
Але найголовніше, що всього за пів року вдалося збільшити кількість користувачів у два з половиною рази!
Хотів би закінчити тим, що вважаю бренд однаково важливим, як і для невеличкої компанії на кшталт кейтерингу, так і для всесвітнього SaaS продукту. Я знаю на своєму досвіді що багато технарів які розробляють круті продукти, недооцінюють Бренд. Насправді Олександра мені теж довелось вмовляти на те, щоб здійснити ребрендинг, і це було доволі складно, але зараз він більш ніж задоволений результатом, бо побачив як це працює.
А ви як думаєте, чи варто класні технічні продукти продавати за допомогою бренду? Чи продукт сам продасть себе корисними фічами?
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів