IT в Польщі. Поради для аутсорсингових та продуктових компаній, стартапів

Вітаю, мене звати Костянтин Буяло, я адвокат та міжнародний адвокат в Україні, Польщі та Словаччині. Медіатор, включений до переліку медіаторі ТТП Мюнхену та Верхньої Баварії. Старший партнер Адвокатського об’єднання OfficiumLaw.

За час з початку війни зацікавленість українського IT до Польщі, що й до того була великою, зросла до надзвичайної. Ця стаття адресована фахівцям в галузі ІТ та ІТ-компаніям, що бажають розширити географію своєї діяльності до Польщі.

Ми провели сотні годин в діалозі з представниками ІТ-бізнесу всіх рівнів зрілості та спеціалізацій. Результатом для мене крім задоволення від спілкування з розумними людьми та наданої їм допомоги стало розуміння потреб ІТ-бізнесу.

Ця стаття вислів вдячності від нашого адвокатського об’єднання та особисто від мене українському ІТ і тій його частці, яка стала в ці нелегкі часи нашими клієнтами, товаришами, цікавими співрозмовниками. Спілкування стало натхненням для написання цієї статті. Сподіваюсь, вона стане корисною багатьом, хто розмірковує над тим, як почати ІТ-бізнес в Польщі або як вдосконалити вже розпочатий.

Преамбулу закінчено, далі коротко та просто!

Про організаційну форму

Почнемо з початку, яку організаційно-правову форму обрати. В Польщі їх багато, дивитись уважно треба на наступні 4:

  1. Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Товариство з обмеженою відповідальністю — аналог є в Україні, плюс-мінус універсальна.
  2. Prostą spółkę akcyjną. Просте акціонерне товариство — якщо ви стартап, вам треба звернути особливу увагу!
  3. Jednoosobową działalność gospodarczą. ФОП — всім зрозуміло, але є нюанси.
  4. Spółkę akcyjną. Акціонерне товариство — якщо ви зібрались зробити лістинг на Варшавській біржі, тоді вам сюди.

Якщо обираєте між ФОП та іншими організаційно правовими формами, раджу скористатись такою логікою.

Вам потрібна компанія, якщо:

— не один кофаундер,

— поки один, але плануєте вести бізнес з партнерами,

— планується залучення зовнішніх інвестицій,

— планується чи допускається продаж проєкту,

— не хочете відповідати всім своїм майном.

Тоді Вам потрібно Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością або Prostą spółkę akcyjną, детальніше (та особливо корисно для стартапів) вебінар тут.

Визначились, що саме реєструвати? Супер. Тепер — як

Jednoosobową działalność gospodarczą, ФОП

Формально аби зареєструвати підприємницьку діяльність в Польщі, в тому числі ФОП, необхідно виконати лише 2 умови:

— легально проживати в Польщі,

— мати номер PESEL.

Отримати PESEL можете при оформленні тимчасового захисту або, звернувшись до місцевої влади з певним обґрунтуванням, також є можливість отримати PESEL за дорученням.

До питання легального проживання повернемось трохи пізніше.

До початку реєстрації необхідно визначитись з кодами видів діяльності та основним кодом. Щодо кодів: приділіть цьому належну увагу, це важливо не тільки для реєстрації, а й в питаннях оподаткування.

Зараз все сильно спростили, тож підійде й Тимчасовий захист, і вид на проживання та багато ще чого (віза В23 по програмі Poland.Business Harbour, про неї трохи далі).

  • Можна оформити онлайн, тоді потрібен PESEL, Profil zaufany, легальне проживання, паспорт;
  • в місцевій адміністрації: тоді потрібен PESEL, легальне проживання, паспорт;
  • поштою: PESEL, легальне проживання, паспорт, конверт з маркою, заповнені форми.

Profil zaufany можна зареєструвати онлайн при наявності PESEL та підтвердити, вибравши найближче місце підтвердження.

Коротко щодо оподаткування. Те, з чим стикнеться кожен

  1. Податок на прибуток або доходи фізичних осіб РІТ;
  2. ПДВ;
  3. ZUS.

Системи та ставки:

  • Skala podatkowa. Базова система —17% (після останніх змін 12%) на суму до 120 000 злотих, на все, що більше — 32%, не пропустіть момент при реєстрації, щоб заявити іншу.
  • Podatek liniowy — 19%.
  • Ryczałt, скоріш за все, для вас будуть актуальні ставки 8,5% або 12% або 15%, якщо дохід в сумі до 2 мільйонів євро. Ставка залежить напряму від виду діяльності, який ви провадите, тому важливо його чітко визначити (згадував про це в пункті про реєстрацію. Найкраще ж визначити та погодити в статистичному уряді, а потім погодити відповідно до нього ставку в податковій.
  • IP BOX — 5%, гарна можливість для ІТ. Форма націлена на тих хто створює предмети інтелектуальної власності, чим і є програмний код. Потребує погодження податкової та спеціального обліку доходів.

ПДВ — 23% в загальному, є й знижені ставки, обов’язкова реєстрація для всіх, незалежно від організаційно-правової форми та форми оподаткування з 200 000 злотих. Може бути обов’язок зареєструватись раніше.

Крім того, ви стикнетесь з таким явищем як ZUS — це страхування. Соціальне, медичне і т.д. Сплату ZUS треба розглядати у взаємозв’язку з тим конкретним видом оподаткування, розмірами доходу та іншими індивідуальними деталями, які ви оберете, хто хоче про нього дізнатись більше — можете погратися з приблизним калькулятором ZUS.

❗️ Войсчат щодо подвійного оподаткування від каналу DOU Polska

Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, Prostą spółkę akcyjną або Spółkę akcyjną

Засновником та керівником юридичної особи в Польщі може бути громадянин третьої країни, без обмежень.

До початку реєстрації необхідно визначитись з назвою та перевірити, чи немає такої або схожої компанії в KRS, а також з кодами видів діяльності та основним кодом.

Про що кофаундерам варто домовитись на «березі» та як оформити Партнерський договір та статутні документи. Щоб зробити все правильно, треба відразу домовитися:

  • Що дає та до чого зобов’язує доля в бізнесі?
  • Чим та як доля в бізнес вноситься кожним кофаундером?
  • Час/ скіли/ зв’язки/ гроші/ техніка — як розподіляються прибутки та збитки?
  • Хто, як та коли приймає рішення? Хто несе за них відповідальність та яку?
  • Який порядок продажу долі в бізнесі третім особам чи фондам?

При продажу фонду, пам’ятайте: в ТОВ будь-який співвласник може приймати управлінські рішення, при цьому в міні АТ співвласник може бути без права приймати рішення.

Як відкрити (онлайн — можна, у нотаріуса можна, не виїжджаючи з України теж можна):

  • онлайн: PESEL, Profil zaufany, закордонний паспорт;
  • у нотаріуса польського: закордонний паспорт, володіння польською мовою або перекладач;
  • за дорученням: потрібно отримати текст доручення та підписати його в Консульстві в Україні (у Львові працює, інші поки через два рази на третій адреса: вул. Івана Франка, 108, 79011, м. Львів, е-mail: [email protected], години прийому: 8:30 — 16:30).

Profil zaufany можна зареєструвати онлайн при наявності PESEL та підтвердити, вибравши найближче місце підтвердження.

Коротко щодо оподаткування. Те, з чим стикнеться кожен

  1. Податок на прибуток або доходи юридичних осіб СІТ;
  2. ПДВ.

Системи та ставки :

  • СІТ — 9% на прибуток для підприємств (або які не досягли минулого року цю межу) до 2 мільйонів євро та для тих у кого більше — 19%. На видатки можливо віднести достатньо багато всього, варто в більшості випадків користуватись цим та не мучитися роздумами.
  • Estoński CIT — цікаве для тих, хто впродовж періодів, що виходить за обліковий період (рік), хоче накопичити певні кошти для інвестування.
  • IP BOX 5% — гарна можливість для ІТ... (дивись вище).

ПДВ — 23% в загальному випадку є й знижені ставки (то до специфічних товарів), обов’язкова реєстрація для всіх незалежно від організаційно правової форми та форми оподаткування з 200 000 злотих. Може бути обов’язок зареєструватись раніше, наприклад, при наданні послуг резидентам інших країн ЕС.

Якщо ви один засновник Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, то стикнетеся з необхідністю платити ZUS — це страхування, про яке йшла мова вище. Якщо засновників 2 та більше, це питання вас не буде цікавить.

Взаємини між юридичною особою і тими, хто для неї щось робить

Хотів написати «тими, хто працює», але то не зовсім так. Нижче описані 4 форми відносин та їх приблизна вартість.

Чому ZUS приблизний, вартість приблизна? Тому, що конкретно його можемо порахувати для визначеної особи з урахуванням її віку, соціального статусу, сімейного статусу тощо. В Польщі налічуються десятки різних «знижок» та подібних речей, щодо податків та зборів.

От яскравий приклад: якщо робітнику до 26 років і він студент, то фірмі взагалі ніц не варто додатково оформлювати, а якщо просто 26 років, то в нього 85 000 злотих на рік пільгові.

От так приблизно виходить. Якщо цікаво з цим розібратися, то можете погратися з цифрами на ресурсі pracuj. Ще раз наголошую, що розрахунок приблизний для розуміння порядку та порівняння.

Дуже важливо, якщо при Umowa zlecenie, Umowa o dzieło, Umowa B2B буде знайдено відповідним органом ознаки Umowa o pracę, чи будуть доведені критерії визначені законодавством праці то ... Простіше кажучи, це може стати фінансовим крахом вашого бізнесу та проблемою для всіх, хто з вами так працював. Підійдіть до оформлення дуже серйозно, не заощаджуйте на тому час та гроші. Ризик дуже великий, розробіть угоди належної якості.

На цій ліричній ноті хочу наголосити на тому, що вкрай важливо — в ЄС не є як в Україні! Так, тут теж люди з перевагами та недоліками, але системне невиконання закону не пройде, як і методи «піти в обхід закону». Тут є достатньо законних методів досягати результатів, просто треба їх знати.

У зв’язку з чим є необхідність звернутись напевно не стільки до ІТ-бізнесу, скільки до колег адвокатів. Скільки можна мучити людей тими островами та, прости Боже, Кіпром. Навіщо. Чи з середини 1990-х світ не змінився та ми не знайшли нових законних та безпечних схем? Знайшли ж! Чи ми такі молоді фахівці, що не пам’ятаємо, як у 2012 році там позаблоковували компаніям та людям кошти на рахунках, і то було не перший раз. Чи нам подобається заробляти на їх розблокуванні? Особисто я отримую професійне задоволення від того, коли люди своєчасно користуються новими можливостями та їх бізнес не має ніяких проблем, його не треба розблоковувати та рятувати.

Бізнесу ж в ЄС, наголошу, є дуже багато можливостей, і тут легко переміщувати бізнес з країни до країни. Ще 3 роки тому законодавство в Польщі не давало бізнесу таких можливостей, як надає сьогодні. Тоді були незаперечні переваги в Словаччині, 0% на нерозподілений прибуток — тільки в Естонії. Сьогодні все необхідне є в Польщі, крім того, багато й такого, чого у інших немає.

Зареєструвались, визначились, відкрились. Що ще

По-перше, тут достатньо багато всіляких державних програм, грантів, акселераторів та іншого. От вам, для прикладу, портал, створений державою — придивіться Гранти.

Дехто з наших клієнтів вагався, чи варто, ми переконали і допомогли скористатись, в результаті — всі задоволені. Тим паче деякі гранти передбачають не тільки кошти на створення продукту, а й кошти на оплату юридичних, консалтингових та бухгалтерських послуг.

По-друге, постійно собі нагадуйте: я не тільки в Польщі, я тепер можу вести бізнес вільно у всьому ЄС, бо Польща — то 38 мільйонів мешканців, а ЄС — 500 мільйонів. Вони всі — ваші потенційні споживачі, партнери, працівники.

По-третє: лишились співробітники/ друзі/ колеги в Україні або поїхали деінде по світу і, є бажання та можливість релокейтнути їх до Польщі. Та і взагалі ми весь час в пошуку талантів та активно наймаємо. Найпростіші та найефективніші способи нижче, є звісно й інші, але за критеріями час\ якість\ витрати це оптимально.

Релокейт

Перше. На сьогодні — це Тимчасовий захист для громадян України, осіб що мають посвідку на постійне проживання в Україні, членів родини вище зазначених осіб.

Думаю, про нього вже всі все знають, але коротко на всяк випадок, як отримати якщо вас не було зареєстровано на кордоні для отримання цього статусу. Ви можете впродовж 60 днів після в’їзду в Польщу звернутись до місцевої влади і заповнити заявку, здати відбитки пальців та фото 3.5Х4.5 та отримати PESEL. Якщо поставите в кінці анкети галочку, то отримаєте відразу й Profil zaufany. Сьогодні є питання щодо поїздок з цим статусом — деталі обговорювали тут на DOU, а юридичне роз’яснення деталей є тут.

Друге — національна віза для співробітників, так звана віза «D». Готуєте документи, подаєте їх, отримуєте назад, посилаєте працівнику і він подає на візу. Отримує візу — приїжджає. Далі — подати на ВНЖ. Або її варіант «D23» за програмою Poland.Business Harbour, але там треба зареєструватись, як партнерській фірмі, щоб мати можливість скористатися тією програмою.

Якщо ви ІТ-фахівець, подивіться список вже зареєстрованих фірм, він там великий, може, знайдете нове місце роботи. Відмінності не дуже значні, але з Poland.Business Harbour іноді трошки простіше та інколи швидше (з досвіду — далеко не завжди).

Пишуть, що 2 тижні (якщо подивитись глибше, чесно пишуть про розгляд та схвалення 2-5 тижнів), буває й так, але на практиці інколи процес затягується і триває до двох місяців. Але на візу можете подати тільки за межами Польщі, за загальним правилом в країні громадянства або резидентства (ВНЖ, ПМЖ). Втім, можуть бути і виключення на розгляд консула (тимчасовий захист консул теж може взяти до уваги). Можете переглянути всі умови самостійно Poland.Business Harbour. Сподіваюсь, стаття буде вам корисною.

👍ПодобаєтьсяСподобалось9
До обраногоВ обраному8
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Ось таке питання, можливо в Польщі працювати з одним работодавцем по UoP, а ще мати Jednoosobową działalność gospodarczą з Ryczałt 12% та співпрацювати з іншими компаніями як ФОП в Польші. У налогової можуть бути питання в такому разі ?

Діліться своїми PKWiU. посадою i ставкою ричалту. Думаю, допоможе багатьом, хто планує відкривати JDK.

Я Product Owner, планую відкриватися по 62.01.12.0 — Usługi związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych на ричалт 8,5%

Для більшості програмістів підходить 62.01.Z Działalność związana z oprogramowaniem і це буде 12%

Мануал тестери 62.01.11.0 теж по 8,5%.

Інші посади то вже індивідуально, тому цікаво дізнатись.

Зазвичай ми робимо 2 запити перший в органи статистики описуючи діяльність з припущенням щодо коду або просто проханням визначити код. Потім отримавши відповідь звертаємось до податкової з проханням визначити або підтвердити % щодо отриманого коду.

ну цей процес займе якийсь час, орган статистики може відповідати до 3 місяців, а потім ще стільки ж податкова. чекати 6 місяців до відкриття JDK?

Є коли з кодом все зрозуміло і з % теж таких випадків більшість. Але є коли люди «роблять і те і се і все» або «хочуть менший відсоток» тоді звертаємось до такого алгоритму. Як правило відповідають на такі питання набагато швидше, максимум 30 днів. При цьому, як «горить» можно рееструватись потім вносити зміни.

Константине, а під яким кодом у вас проходять більшість продакт оунерів/бізнес-аналітиків?

Константине, а якщо цього не робити, наскільки висока ймовірність, що податкова прийдеться до PKWiU? Скільки випадків було за Вашу практику? Одиниці? Десятки?

Від колег знаю, що це достатньо розповсюджені ситуації. Ми завжди працюєм «до того як» і весь пакет документів, угоди рахунки то що клієнти роблять відповідно до діяльності, тому ми стикнулись зі спробою таких «претензій» лише один раз діалог закінчився на користь клієнта.

Скажіть будь ласка, яка у вас вартість бух послуг за місяць?

Цім питанням займається мій партнер по адвокатському об’єднанню зв’яжіться будь ласка з понеділка вона все розкаже https://officium.law/ua/partner-lyudmila-surma/

Є PKWiU а є PKD. PKD це як наш КВЕД, вказується при відкритті фірми. На скільки мені відомо всі, навіть ті, хто не програмери вказують 62.01Z. 62.01.12.0 в PKD я не знайшов. Але я не розумію навіщо цей PKWiU?

По ричалт ніби все 6,5%?
А не 8,5?

Доброго дня річалт від 2% до 17% залежить від діяльності

Що «так отож»? В статі говорилось про певні види діяльності притаманні саме ІТ

Вони мають менші відсотки. Як раз ті, шо пов’язані з ІТ

Що саме з того, що пов’язано з ІТ?

В Украине когда работаешь по ФОП тоже нет никакого законодательно обеспеченного отпуска, больничного и печенек на кухне, это все компания делает по своей инициативе, чтобы соответствовать статусу «нормальной компании».
В Польше на B2B точно так же.

залежить від контракту який буде підписано

Якщо ви у контрафакті передбачите соціальні гарантії визначені законом для трудових відносин то то при перевірці органів праці кінчиться сумно. Не сумно просто дорого, якщо бути точним.

Тобто, якщо в контракті написано, що контрактор має 25 оплачуваних днів «технічної перерви», то це вже соціальні гарантії, чи ще ні? а якщо 50?
в законі ж нема такого, там або 20 днів, якщо загальний трудовий стаж до двох років, або 26 якщо більше,
або якщо в мене болить голова, але я до дохтора не ходив, а написав менеджеру,
і в контракті написано, що до 10 днів таких може бути, і вони будуть оплачені, то це «соціальні гарантії»?

Утримаюсь від коментарів конкретних фраз в контракті. Скажимо так, м’яко є не зовсім зрозуміло чому саме так застосована термінологія. Я можливість це описати коректно. З лікарняними складніше, з усім іншим ще складніше.

У мене в контракті це зветься «30 днів off-service». Туди по факту входять вихідні і лікарняні, для чого і в якому співвідношенні я їх використаю не регламентовано.

Дякую. Гарна стаття.

А можна детально розповісти про різницю між B2B і «Umowa o pracę», якщо розглядаєш працевлаштування в Польщі? В чому різниця?
Якщо розглядати другий варіант, для компанії, в плані податків, скільки ти будеш коштувати?
Є якийсь калькулятор типу «зарплата net», «зарплата gross» і «скільки за тебе платить компанія»?

Там ще десь була інфа про 7% податків для ІТ-ФОП Молдови. Цей варіант, якщо не хочеш платити в Україні податок 29/40, є сенс розглядати?

Дякую за добрі слова, щиро сподіваюсь що допоможе.

Якщо дуже коротко, то основна відмінність в тому, що для умови В2В ви повинні зареєструвати одноосібну господарську діяльність (ФОП). Податків подивитися зможете приблизно pracuj в статті посилання на калькулятор підсвічується синім.

Нічого про Молдову розповісти не можу, є прекваліфікованим лише в Україні, Польщі та Словаччині.

Якщо я хочу отримувати скажем $1000 (для простоти розрахунків) в Польщі на руки, скільки це буде коштувати для компанії у випадку «Umowa o pracę» і B2B?

А на скільки цей калькулятор близький до реальності? В Польщі доволі заплутана система оподаткування. Також хотілось би дізнатися маючі умовні цифри брутто скільки буде нетто.

Приблизний, для розуміння порядку цифр та порівняння. Точний розрахунок можливий лише для конкретноії особи та бажано, виходячи з усього обсягу доходів з усіх джерел.

Umowa o Pracę виходить для компанії самий дорогий (майже x2 від твоєї зарплатні на руки), але для працівника навпаки — самий зручніший — і медична страховка, відпустка, і пенсійне забезпечення, і на випадок безробіття, да і роботодавцю звільнити тебе буде не так вже й легко.

Якщо оформляти B2B, те що як я розумію пропонують більшість роботодавців, то всі ці фішки доведеться купляти самому собі самотужки.
Скільки буде коштувати, наприклад, медичне страхування, пенсійне забезпечення, «самострахування» на випадок безробіття, і т.д. якщо за ці фішки платити собі самому?

1. Про пенсійне, я так розумію, поки не отримав громадянства, можна не замислюватись, якщо громадянин іншої країни платити ніхто нічого не буде?
2. Про страхування на випадок безробіття. Я так розумію, поки нема громадянства, якщо щось не так, то чемодан вокзал Україна? Чи за умови umowa o pracę трішки не так?
3. Медичне страхування. Яке краще обрати? І в чому різниця між державним страхуванням і приватним? Щось таке чув що державне виходить чі кращим, чи вигіднішим.
4. З відпусткою все зрозуміло. Додаєш 1/12 до побажань до зп.

Питання задаю щоб погодившись на B2B, зрозуміти що не продешевив, так як кучу всього доведеться ще платити з власної кишені, і може виявитись що umowa o pracę при меншій зп на руки в довготривалій перспективі вигідніший.

То залежить від світосприйняття та бажання бути або найманим працівником або підприємцем, бо В2В то людина є підприємцем.

Якщо то просто «квазі» трудові відносини, то перед вами постає питання, чи готові ви за ради того, щоб отримати трохи більше грошей «заморочитись» з тим усім та зорганізувати то все.

1. Про пенсійне — ні не зовсім так, між багатьма країнами існують угоди, відповідно до яких при призначенні пенсії взаємно враховується «стаж».
2. Теж не зовсім так при наявності ПМЖ та з певними поправками й ВНЖ.
3. За В2В ви будете то все платити, суми залежать обраної системи оподаткування.
4. Абсолютно так.

В кінцевому підсумку маємо питання:
Чи ви готові поміняти всі ці заморочки + відповідальність за господарську діяльність всім своїм майном на ті кошти які отримаєте додатково?

Чим більше заробляєш, тим більша різниця, на користь b2b. Але є знайомі дівчата, що мають родини, і обрали UoP, бо там соціалочка, оплачувані лікарняні, яких з малою дитиною безліч. І звільнити такого працівника вкрай важко, тож такий собі захист. В середньому, з моїх розрахунків, виходить десь 27-30% податків на UoP в середнього сіньйора, і тут писали приблизно 15% на b2b. Ця різниця має покривати лікування, страхування, пенсію і відпустку.

А з чого складеться 15 відсотків б2б?

Про пенсійне, я так розумію, поки не отримав громадянства, можна не замислюватись, якщо громадянин іншої країни платити ніхто нічого не буде?
Буде платити,
люди, які в Польщі або в Україні не мають тривалих періодів страхування, необхідних для набуття права на пенсію за віком або за інвалідністю, можуть отримати цю допомогу з урахуванням зарубіжних періодів страхування в іншій державі — стороні угоди.

У таких випадках для цілей нарахування пенсії і в Польщі, і в Україні, будуть підсумовуватися періоди страхування в обох державах.

ostarbeiter.vn.ua/emerytura.html

Цікавим є європейські недержавні пенсійні фонди.

Наскількі я зрозумів то UoP краще якщо думаєте залишатись в Польщі. Державні установи і банки не дуже сприймають B2B. Наприклад якщо брати іпотеку.

Державні установи сприймають адекватно все, що відповідає закону. Банки...То вже треба розмовляти в банках. Теоретично, трудовий договір на невизначений час, при наявності виду на проживання, вважається джерелом стабільних доходів. Але раджу звернулись до данку, в якому ви маєте рахунок.

Схоже в мене вибору немає :(, але якщо ти маєшь UoP з відомою компанією з тобою розмовляють по іншому. Я це ще зрозумів на етапі оренди житла.

банки не дуже сприймають B2B

Это правда, увы. Причем восприятие зависит от системы налогообложения, и ryczałt на сегодня «не любят». Во-первых, большинство банков готовы разговаривать не менее чем после года с момента регистрации (некоторые — двух). Во-вторых, при определении кредитоспособности они принимают только часть дохода «упрощенцев» — от 30 до 80% в зависимости от им одним ведомых критериев (большинство банков — не более 50%). Более того, они считают что твоя кредитоспособность тем выше, чем больший налог ты платишь. По логике должно быть наоборот (чем меньше налогов платишь — тем больше кеша остается), но где логика, а где банки (привет тестерам с их 8.5%)... У местных предпринимателей давно пригорает по этому поводу, потому что доходит до откровенного маразма — владельцу небольшого бизнеса можеть быть сложнее кредит получить, чем его сотрудникам на UoP :)

різницю між B2B і «Umowa o pracę»,

це як ФОП і згідно з КЗпП

Спробую додати кілька центів, як людина яка в свій час добре наїлась Г у різних податкових починаннях і за що не жалкую. Досвід дорогого коштує! Отож про IPBox який тепер трактують в кожному підїзді недо-юристи і їх не так легко розпізнити ( я не розпізнав в свій час чим їм настпавді завдячую що так вйшло, а тепер після закінчення післядипломного навчання тут в Польщі на юридичному факультеті і маючи правильні знання від мудрих людей в даній сфері скажу так — це насправді при багатьох витичних просто пастка і ще та!). Тепер деталі — не отримати позитивне трактування інтерпритації по IPBOX спроможний лише повний недо-юрист-дилетант. Цей насправді такий собі художній твір / кілька шаблонів вони ганяють навіть на одному зі своїх чатиків... А от уже отримана позитивна інтерпритація від рук недо-юристів = це подвійна пастка (!), бо таке трактування при перевірці грає вам не на користь, а в результаті гроші повернете скарбонці з %. Повірте — це надзвичайно легко довести...Я маю досвід з позитивним недо-трактуванням))) Тепер сам усе сам склав би це без допомоги, але не бажаю. Третій варіант — якрщо юрист від Бога (яких тут одиниці і до яких не достукатись) то він дуже довго і обережно за вас буде братись пояснюючи вашу галерну діясльність як ту яка потенційно відповідає ip боксу але має купу АЛЕ, через які вам з немалою імовірнісю потрібно буде пройти у випадку Конролі / перевікри з боку контролюючого органу (про позитивну інтерпритацію не йдеться, її лише невдахі не в стані отримати — цей художній твір з фатнстичними вставками вашої діяльності по типу айлона маска на галері, причому описаною діяльністю насправді не обовязково займатись, ви ж JS пиляєне на псевдо-хілзкерному проекті і на додачу у вас одна фактура з однією галерою що теж окрема історія). от у випадку контролі — доведете як ви колись десь в минулому на попереднтому проекті запускали космічні ракети і від того отримали IPBOX при чому не маючи на руках «нічого» (жодних авторських, сертифікатів, моделей ітд, а тут повітре саме цікаве...). Останнє — кости, як же без калькуляції! Юрист який то все тягне і дуже оборежно описує і калькулює = від тисячі євро за послуги «надійної» інтерпритації + від пятсот євро за калькуляцію / за 1 рік (правильну, там не 100% IP, він сам навіть не буде згоден подавати таку «слизьку» евіденцію до якої ви схиляєтесь). А далі повернення грошей в наступному році. І там якимсь дивним чином це уже далеко не 5%... Думайте, аналізуйте.

Судячи з усього профіль зареєстровано спеціально під цей коментар, але не суть...

Щодо суті IP BOX, як і будь-який інший «інструмент» то те чим треба вміти користуватись. IP BOX інструмент вузькоспецифічний. Він підійде далеко не всім, як будь-який інструмент. Не знаю, хто що в якім під’їзді вам трактував, але індивідуальну інтерпретацію видає відповідний державний орган! Тому її треба отримати, вона може бути отримана й щодо подій в майбутньому. Крім того, дуже важливо вести облік належним чином, як правило робимо то з професійними аудиторами спільно, тоді все як треба. Позитивних прикладів в нашій практиці достатньо.
’’’’’’’’’’’’’’’’’’’
А думати то гарна порада, як і критичне мислення в цілому.

Так, дійсно тут не буваю часно і не коментую. Щодо інтерпритації — маю давно позитивну інрепритацію від KIS зі всіма витікаючими..., навіть актвно комунікував з ними не будучи на той момент достатньо обізнаний з деталями як собі нею не нашкодити, втрачені гроші це найлегша ціна хорошого досвіду... І дійсно зараз в кожному «підїзді» Вам пропонують скласти інтерпритацію. Ще раз — позитивна інтерпритація це лише вхід(!) або когорта пеперу...без розміння як його використати у випадку контролі.

«У випадку «контролі» як ви висловились. Нашим клієнтам треба робити те, що вони роблять завжди. Прислухатись до наших порад та порад професіоналів з якими ми співпрацюємо.

Для наших клієнтів з контролюючими органами спілкуються в першу чергу бухгалтери. Коли не вистачає, а того вистачає в 99% випадків, аудитори, податкові консультанти та ми як адвокати за потреби. Бо треба розуміти, що тема ІР ВОХ, специфічна та не проста, але далеко не сама складна. Як і оподаткування в ІТ галузі в цілому, має багато цікавого та специфічного, але не є самим комплікованим з того з чим працюємо.

Бо думати та робити, «щось» (на справді не щось, а те що треба) потрібно задовго до «контролі». Кожен повинен займатись своєю справою.

Мій теперішній роботодавець в Польщі каже на візі або тимчасовій карті побиту можна айті іноземцю тільки стандартний трудовий договір (UoP), фоп-контракт по аналогії з Українським, не дозволяється. Місцеві ж тим часом всі на B2B умовах і платять значно менше податків. Питання — чи це так намправді і чим врегульовано, «де написано»? Дякую

На рахунок В2В, така форма договірних відносин укладається з особою що зареєструвала Jednoosobową działalność gospodarczą. Поговоріть з роботодавцем. Запитайте, чи він готовий укласти з вами таку угоду після реестрації.

Так а по суті відповісти можете? Чи може українець в Польщі, не маючи статус біженця, але легально перебуваючи, відкрити фоп і працювати б2б? Бо раніше для цього потрібна була карта сталого побиту, бути студентом чи одружитись з поляком.

Тобто алгоритм такий:
Знаходимо роботодавця, у Польщі,
Відкриваємо фоп та банк рахунки,
На основі договора b2b та реєстраційних документів, подаємо в ужонд на карту побиту, вказуючи підставою «ведення бізнесу». Обов’язкова умова — доход за рік вищий від мінімального порогу. Можна приєднати сім’ю на тих самих підставах?
Чи можливо отримати Blue card, чи тільки звичайну, часового побиту?

не маючи статус біженця,

не можна. Так шо товариш медіатор та страший партнер трохи загнув з приводу

виконати лише 2 умови

.
А ось воєнним мігрантам можна.

Існують обмеження для господарської діяльності як фізична особа — підприємець громадян
України. Вони не мають права провадити таку діяльність, хіба що:
1) мають картку поляка,
2) мають дозвіл на стале перебування,
3) мають статус довгострокового резидента ЄС,
4) перебувають на основі дозволу на тимчасове перебування і одружені з громадянином
Польщі (що проживає у Польщі),
5) продовжують провадити підприємницьку діяльність, яку легально відкрили раніше,
6) перебувають у Польщі на основі дозволу на тимчасове перебування у зв’язку з: навчанням
у стаціонарному виші, возз’єднанням з сім’єю (не всі випадки)
7) очікують на дозвіл на перебування у зв’язку з підприємницькою діяльністю, яку провадили
легально на основі інших основ (обставин).

не можна

Та же устава, которая разрешила JDG для беженцев, разрешила её для всех граждан Украины, пребывающих легально в Польше. Более того, разрешила той же самой статьёй номер 23.

ой ей, таки так, то значить, що «товариш» я

Усі громадяни України (і воєнні мігранти, для яких приготовано спецзакон, і вся решта
громадян України, що перебувають у Польщі легально), що мають номер ПЕСЕЛЬ, можуть
зареєструватися та провадити господарську діяльність як Фізична Особа — Підприємець.

але то на 18 місяців? чи як?

але то на 18 місяців? чи як?

Что-то типа того, потом получается казус. Но я лично не очень представляю себе как они потом отыграют назад — принудительно завесят «невалидных» предпринимателей? А если там долги по налогам? Короче, непонятно. Моё предположение — позднее внесут правки и легализуют этих предпринимателей насовсем...

Так само як і з візами PBH. Хто за 18 місяців не зробив карту побуту — змінять статус в CEIDG і все.

Это несопоставимые кейсы. Действующий бизнес предполагает существование самых разнообразных обязательств (предпринимателя перед контрагентами и наоборот, перед бюджетом и т.п.) — их тоже «аннулировать»?

Какая разница меджу тем что ты открыл JDG по визе PBH или по украинскому паспорту? И в том и другом случае можешь получить карту побыту на основании бизнеса (если выполнишь необходимые требования) и продолжить деятельность. В ином случае у тебя нет оснований находится на территории РП и вести JDG.

А, я тебя не понял. Думал ты про собственно аннулирование визы. Окей, ну и как это работает с PBH? Есть прецеденты когда jdg просто аннулировали по истечению визы? Как это работает на практике?

В CEIDG меняется записи на нечинный и с этого момента ты не можешь вести деятельность. Если продолжишь то это будет равносильно деятельности без регистрации.

Ты теоретически рассуждаешь или знаешь прецеденты?

Вот смотри, у меня обычный песель, не UKR, соответственно нет никакого «триггера», который бы сказал что в час Ч (окончание действия уставы о помощи) я теряю права заниматься JDG. Как меня отследить? Кто это будет делать? Далее, допустим, меня каким-то чудом «нашли». Просто берут и деактивируют регистацию? А если на мне при этом висят незакрытые обязательства (кредит/лизинг, да или просто предоплату взял за какую-то работу) — я ж могу теперь развести руками и сказать «ну сорри, все кому я должен я прощаю — мне запретили вести деятельность с вами господа». На каком основании я должен выполнять обязательства, если я теперь не имею права этого делать по закону? Более того, а в чем интерес государства тут? Если есть экономически активный гражданин, который а) легально пребывает и б) не потребляет социалочку а формирует кубышку, то какой же смысл в том, чтобы выпердолить его из страны? Это же маразм — левой рукой создавать бизнес харборы, а правой выгонять тех кто работает и зарабатывает.

Может я конечно усложняю и на это все есть простые юридически вылизанные ответы, но я их нагуглить не смог. Как собственно и прецедентов. Из чего я для себя сделал вывод, что похоже эта часть пока что представляет собой «серую зону», которую не урегулировали до конца и пока нет прецедентов того, чтобы человека зарегавшего JDG по одной из программ поддержки, после просто выставили на мороз.

З.Ы. И нет, насчет «можешь получить карту побыту на основании бизнеса (если выполнишь необходимые требования) и продолжить деятельность» ты ошибаешься. Посмотри внимательно уставы — побыт часовы на основании хоз деятельности НЕ является сам по себе основанием разрешающим иностранцу JDG. Такой вот парадокс очередной. То есть ты можешь оформить JDG воспользовавшись какой-то «льготной» программой, ты можешь оформить побыт часовы на этом основании, но при этом если ты выпадаешь за критерии той исходной льготной программы, то твой побыт часовы, полученный на основании JDG, парадоксально не является основанием осущесвлять JDG в дальнейшем. Больше похоже на баг, чем на фичу...

Obywatele państw, które nie należą do Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego mogą:

założyć w Polsce własną firmę jednoosobową lub dowolną spółkę handlową, jeżeli mają tytuł pobytowy, który do tego uprawnia

Да это из информационной агитки, херь на постном масле — в этих вопросах интересны только ссылки на нормативку, а не на интерпретации (даже официальные).

Но если что я нашел ответ, так что фантазии, изложенные выше, не актуальны.

В уставе o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych бла-бла-бла, в статье 4 пкт 1h написано, что jdg можно тем, кто «posiada... zezwolenie na pobyt czasowy w celu wykonywania działalności gospodarczej, udzielone ze względu na kontynuowanie prowadzonej już działalności gospodarczej na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej

Так что нет коллизии, я просто невнимательно ковырял нормативку. Регаешь JDG по какой-то особой программе, получаешь зезволение на побыт на основании уже осуществляемой JDG, далее имеешь право на JDG уже вне ограничений какой-либо льготной программы. Вопрос для себя закрыл :)

Тобто людина на тимчасовому захисті може працювати на б2б і по закінченню захисту може податися на карту побиту з ведення госпліяльності?

Добре, що ви вирішіли зі мною по товаришувати пане Андрій.
Та інформація, яку ви наводити трохи застаріла. Останнім часом, це обмежене коло було розширене.
Крім того і раніше інсували «виключення» наприклад «Бенефіціари урядових програм, зазначених на сайті канцелярії прем’єр-міністра (включаючи програму PBH), можуть відкрити бізнес у Польщі на умовах, аналогічних польським громадянам. Відповідно до вимог ст. 4 пункт 8 Закону від 6 березня 2018 року про правила участі іноземних підприємців та інших іноземних осіб у господарському обороті на території Республіки Польща (Вісник законів від 2020 року, ст. 1252)»

Так, я був не правий. Зареєструвати можна.

То не принципово. Істину з’ясували. А ще й привід потоваришувати, тисну руку.

Константине, чи провадження такої дяільності дає підстави для легалізації членів родини? Дружина + син. І ще питання, тут на місці в Польщі до кого можна звернутись за допомогою і реєстрації і з’ясування пов’язаних з цим питань? Може когось порекомендуєте. Дякую!

Доброго, вечора, на жаль не можу звернутись на ім’я до вас не знаю його. Особа яка має дозвіл на тимчасове проживання (ВНЖ) може звернутись за певних умов, для отримання дозволу на тимчасове проживання для членів родини на підставі возз’єднання родини.

Ми маємо постійний офіс в Польщі. На питання міграційного права краще відповість моя партнер по Officium.Law Людмила https://officium.law/ua/partnery_/

Начебто на основі бізнесу jdg, можна податись на картиі для родини теж. Одразу. Воз’єднання — це коли вже маєш карту побиту, а це очікування від півроку.

Можуть усі українці. Незалежно від статусу. Перевірено особисто.

Вітаємо з початком бізнесу в Польщі!

Тобто з тимчасовим можна відкривати типу ФоПа?

Не spółkę, a spółka, ну і так далі.

Так то і стане після реестрації конкретної «спулки» поки то абстрактна організаційно правова форма то є «родове поняття», «необмежена скупила»... Завжди, як вставляєш то з іньшої мови без контексту воно не пасує.

Підписатись на коментарі