Як навчити девів проходити технічне інтерв’ю з замовником

Аутсорсинг — це білий ринок торгівлі людьми. Як і на будь-якому ринку, більше купують у тих, у кого товар привабливіший. Головний момент, коли можна продемонструвати привабливість для замовника — це технічне інтерв’ю.

Уявімо собі факап століття: маркетинг нагенерив трафіку і презентах, сейлзи наобіцяли золоті гори і несамовиту експертизу. Дев прийшов на інтерв’ю і примусив фейспалмнути навіть вашого кота.

НА все тому, що ненавчений інтерв’ювитись дев — це до 30% незаробленного прибутку. Якщо у вас таке бувало і тепер ви нервово рахуєте втрачені гроші, то цей матеріал для вас. Як підготувати ваших людей до інтерв’ю — читайте інструкцію далі.

1. Налагоджена система тренінгів

Витрачати час, ресурси і зусилля на це критично важливо. Програмісти — не найсоціальніші екстраверти в світі. Люди технічного складу, як правило, не народжуються талановитими ораторами і зірками вечірок. Інтерв’ю для них стрес. Тому їм потрібні постійні тренінги, які заносять у біопрошивку три прості думки:

  • Успіх на інтерв’ю залежить на 100% від тебе
  • Говорити з людьми не страшно
  • Продавати себе не соромно

У нас цим займаються психологи і фахівці з навчального центру. До прикладу, вони розбирають разом з девом різні ситуації у ігровому форматі. От ви вже на інтерв’ю, питання сиплються від різних людей. Так можна і розгубитися чи почати стресувати і показати себе не з найкращої сторони. Цього можна уникнути, якщо правильно підготуватися і потренуватися. Ми спираємось на особливості кожного кандидата. При підготовці джуна фокусуємось на його мотивації, потенціалі і сильних сторонах.

Або, якщо є кандидат, який тривалий час не був на інтерв’ю, стабільно працював на одному проекті — підбираємо інший підхід. Тобто, процес підготовки гнучкий і персоналізований. Звичайно, дещо все ж спільне у всіх: Hard skills, Soft skills, English. Але на цьому все не обмежується — частиною підготовки є систематичні тренінги (про персональний бренд, про впевненість, стрес і розгубленість, розвиток), гра-симуляція із взаємодією команди (з ролями: інтервю’ер, кандидат, експерт та інше), індивідуальні сесії з коучем-психологом.

2. Дзвінок до інтерв’ю

Наші сейлзи практикують короткий дзвінок з девелопером з настановами перед головним інтерв’ю. Нещодавно сейлз подавав для замовника кількох девів, зрештою, обрали одного для інтервʼю. Досвід і хард скіли у цього дева були дещо нижчі, аніж цього вимагала вакансія. Але перед співбесідою сейлз провів два дзвінки. Основним завданням було дізнатися, наскільки деву цікавий проект, чи горить він ним. Головний акцент був на проактивності. І після двох підготовчих дзвінків дев впорався на всі 100%! Часом були моменти, коли здавалося, що інтервʼювить розробник. На питання, чи є у нього досвід в певних технологіях, відповідав, що наразі немає — дайте трохи часу і навчуся. Дев не боявся розповідати про себе, свої навички, говорив просто, але чітко і структуровано. Також важливими були дрібниці: нейтральний, спокійний фон, погляд в камеру. Кандидат уважно слухав, не перебивав, уточнював моменти, які не до кінця були зрозумілі.

Дзвінок, зрештою, тривав півтори години. Після чого девелопер був одразу солд. За схожим принципом наші сейлзи готують інших кандидатів. І це дає круті результати.

3. Фідбек після інтерв’ю

Ідеально, щоб компетенс лід або сейлз одразу після інтерв’ю пояснив деву, що було добре, а що можна робити краще. Якщо замовник відмовився від дева, а у вас є причина цієї відмови, то варто її пояснити і деву. Але не потрібно звинувачувати розробника у погрішностях, краще допоможіть йому зрозуміти, як влаштований цей світ, щоб на майбутнє він міг уникнути небезпечних моментів.

4. Рекрутерські фішки

До інтерв’ю разом з рекрутерами дабл-чекніть якість CV, Лінкедін профайлу. Переконайтеся, що все на належному рівні. Наприклад, відсутні помилки, одруки, витримала логіка, структура резюме.

Особливу увагу зверніть на опис профілю розробника у Лінкедіні. Він повинен бути влучним, коротким, але при тому вичерпним.

А що вам допомагає готувати девелоперів до інтервʼю? Діліться своїми фішками у коментарях!

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Продавати себе не соромно

Все, що вам треба знати про майбутьне IT в Україні.
Чекаємо на легалізацію проституціi!
www.brh.org.uk/...​loads/2012/06/market1.jpg

Це наслідство совка що продавати погано.
А насправді будь який наймантй працівник продає своє життя, так чого б не отримати більше?
Я підписаний на автора Fearless Salary Negotiation, час від часу імейли приходять де він якраз і вчить як себе продати дорожче.
Частково і завдяки йому останні 5 років маю 1.5×3 квартиль по доу.

ненавчений інтерв’ювитись

Цікаво, як це буде українською?

Інтерв’ю — це співбесіда.
Тоді, може, співбесідуватись. Кумедно :)

Прикольно. Кажется, я начинаю понимать, почему уже пятый раз подряд после собеседования с пмом рекрутеры резко исчезают, хотя до этого ломились в личку. Видимо, я недостаточно бурно показываю заинтересованность в проекте, ведь никто же до них микросервисы в докере на кубере не писал, ага.

Остался нераскрытым один вопрос: а зачем девелоперу, который умеет (научился) себя продавать, нужны вы? :)

Стаття дає чітке розуміння відношення до розробників зі сторони менеджменту oursource/outstaff контор — що розробники це просто товар, чим краще їх приготуєш, тим дорожче продаш й більше прибутку отримаєш))

розробники це просто товар

Це мабуть занадто цинічно :)

Насправді товар — це задо-години, а розробник цей товар продукує.
Так трохи краще виглядає? :)

Ну і звісно — щоб продати товар вигідніше, треба навчати виконавця. Тільки у даному випадку мова не про продукування, а про участь у продажу. Тобто диверсифікація навичок :)

Звісно, не товар, а ресурс. Ну чи є ще хитромудре англійське слівце assets

Підписатись на коментарі