Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 30
×

На одній хвилі: радіо як робочий інструмент для об’єднання віддалених команд

Вітаю! Мене звати Аня, і вже понад 5 років я є івент-менеджером в ІТ-компанії Provectus.

Цю статтю я готувала до війни і вийти вона мала 24 лютого. Багато що змінилось за ці понад три місяці, але незмінним лишилась необхідність згуртовувати людей навколо спільних цінностей компанії, коли вони працюють з різних точок світу.

Два роки тому, ще до початку пандемії, HR-відділ нашої компанії (як і більшості інших), мав перед собою непросту задачу: як об’єднувати людей та підтримувати командний дух, коли зібратись в одному просторі для тімбілдингу чи корпоративу неможливо або небезпечно? Після довгих роздумів, у нас з’явилась ідея — радіокорпоративи! З того часу ми вже провели 4 радіо корпоративи під час пандемії, та надзвичайно теплий і патріотичний ефір Provectus FM на 10-й тиждень війни. Залюбки поділимось своїм досвідом.

Як народилась ідея з радіо

Коли ми почали розвивати ідею провести корпоратив онлайн, де всі окремо сидять вдома, ведучі розважають на відстані, музиканти теж співають зі студії, спілкування відбувається онлайн, але атмосфера свята залишається — цей формат нагадав нам радіо. До Provectus я кілька років працювала в комерційному відділі Prosto Radio, тому знала цю «кухню» зсередини. До того ж там залишилося багато знайомих, допомога яких стала нам в пригоді.

Паша Кошка, Андрій Куц та Софія Мусієнко з першого телеграм-шоу «Ранковий Bread» погодились допомогти реалізувати нашу ідею, а далі — справа за малим: знайти стрімінгову студію з гарною апаратурою, сервер, платформу, опрацювати сценарій, наповнити контентом. Ми розпочали підготовку.

Підготовка

Довго шукати студію не довелося, допомогли свої люди. Колишніх радійників не буває, тому Вова Злацький (раніше радіоведучий, а тепер — власник студії ЦЕЙВО продакшн), вислухавши наш план, сказав, що до нього з таким запитом ще ніхто не звертався, і уточнив у мене без перебільшення мільйон технічних деталей про сервер, потік, хвилю, частоту, джерела звуку, кабелі та входи, софт, аудіосигнал, вимоги до мікрофонів, навушників, мікшеру.

Чесно попередив про ризики з відключенням світла та проблеми з провайдерами, чим позбавив мене сну на найближчі 2 місяці. Далі ми звернулися по допомогу до Паші Козлова (теж відомий в Одесі радіоведучий та власник студії More FM), він дозволив скористатися їхнім сервером. Наступні рази ми робили це на AzuraCast in docker через Icecast стриму 128kbps MP3.

У цьому місці дуже хотілося б приділити увагу людині, без якої я потонула б у технічній стороні питання. Сергій Шусь, наш DevOps Engineer, теж фанат радіо. Мабуть, саме тому все вийшло так добре.

Після першого успішного досвіду, ми побудували свою камерну переносну студію з мікшером, мікрофонами, навушниками та налаштували стримінг Айскаста зі студії в AzuraCast прямо в офісі, в одній з переговорок. Камерне інтернет-радіо лише для своїх вух. До речі, там і досі грає музика.

Дуже хотілося, щоб радіо, яке на той момент ми вже охрестили Provectus FM, було максимально схоже на справжнє. Для цього ми готували контент, який потрібно було загорнути у якісне пакування. Джингли, перебивки, підведення, реклама — сценарій написав Андрій Куц, і ми записали все це бренд войсом. Від справжнього радіо не відрізнити!

Як і звичайний офлайн-корпоратив, радіо корпоратив мав бути сповнений духом компанії, її героями, персонажами, історіями... та музикою! Те, заради чого більшість людей шукають улюблену хвилю.

У Provectus працюють люди з різними музичними уподобаннями. Ми, звичайно ж, намагалися потрапити в серце кожного, але основний акцент зробили на рок-хітах (від Limp Bizkit до The Chemical Brothers), а для вже воєнного ефіру зробили підбірку крутих українських виконавців, але про це — трохи згодом.

Перший ефір був присвячений 10-річчю компанії, і ми почали збирати контент: фотографії з минулих корпоративів, смішні історії, фейли та перемоги. Але найбільший фідбек ми здобули під час ефіру. Повідомлення та фото летіли потоком, ми не встигали читати. До речі, вся комунікація на ефірі відбувалась в нашому корпоративному слаку в заздалегідь створеному каналі, куди так приємно знову і знову повертатися. Таким чином у нас вийшов повноцінний діалог ведучих з публікою.

Мабуть, колеги, так само як і я, часто стикались з проблемою, коли на корпоративі буває важко задіяти до активностей значну групу співробітників, які комфортніше почувають себе в ролі спостерігачів, і це нормально. Так от на радіоефірі нам вдалось залучити цю категорію до інтерактиву і від них був величезний відгук.

Комунікація

Ідею радіо треба було «продати». Адже ми всі звикли до наших корпоративів з тематиками, костюмами, фотозонами, їжею (куди ж без неї), баром, а тут ти сидиш перед екраном монітора, один, ні друзів, ні команди, незнайомці, яких навіть не видно, щось розказують. Нічого не зрозуміло. Тому попередня комунікація займала важливе місце в організації івента.

Ми записали відео запрошення від ведучих, щоб одразу стало зрозуміло, що зашкварів та іспанського сорому не буде. Але все ж таки, думаю, ключову роль відіграла довіра співробітників до компанії в цілому і до організаторів івентів. Ми постаралися залучити максимальну кількість працівників Provectus до наповнення ефіру контентом, а вони — повірили в нас.

Нічний жах івент-менеджера

Колеги мене зрозуміють: на корпоративі багато що може піти не за планом. Значну роль відіграє людський фактор, адже задіяна велика кількість творчих та креативних людей. Але є велика ймовірність, що ніхто, крім івент-менеджера, цього не помітить, особливо якщо це станеться наприкінці корпоративу.

У нашому випадку все для всіх як на долоні. Чути кожне слово, кожен звук та вдих, кожен можливий збій — катастрофа. Враховуючи, що ми робили це вперше, і ні в кого з учасників процесу не було всеосяжного досвіду в цій справі, було дуже тривожно, а, якщо чесно, то навіть страшнувато.

Перший ефір

До ефіру залишилося: п’ять, чотири, три... Поїхали! Як тільки ведучі вийшли в ефір і в Slack посипалися вітання від людей, я знову змогла дихати. Жарти у відповідь на жарти мчали з такою швидкістю, що ми не встигали витирати сльози. Я дуже давно стільки не сміялася. Якби можна було окрім ефіру показати все, що відбувалося у студії, поки грали пісні... Але мені здається, магія радіо якраз полягає у тому, аби щось залишилось за ширмою.

Ми розіграли величезну кількість призів та подарунків, а щоб підкріпити ефект від радіо, кожному співробітнику ми заздалегідь висилали бокси з вином та закусками, які разом одночасно відкрили на початку ефіру. Понад 4 000 повідомлень (понад 20 повідомлень за хвилину!) за 3 години ефіру — 250 підключень та понад 70 сторіс в Instagram з тегом компанії.

Вкотре переконалася, що ведучі та комьюніті — головна цінність радіо корпоративу (крім якості трансляції), на них тримається все. Нам дуже пощастило з ведучими, вони не просто веселі та кумедні, а справжні профі.

Фідбек та робота над помилками

Традиційно після івентів ми запускаємо Survemonkey, щоб зрозуміти, що сподобалося, а над чим нам потрібно попрацювати. За результатами опитувальника 95,5% респондентів прийшли б ще раз на такий корпоратив. 58% оцінили івент на «відмінно», 25% — «дуже добре», 15% — «добре». За результатами опитувальника таймінг у 3 години був максимально комфортним.

Що ми покращували надалі:

  • Намагалися робити жарти не такими локальними, бо нас слухали не лише в Одесі, і не всім наш гумор був зрозумілий.
  • Більше не використовували Telegram для дзвінків у студію, тому що зв’язок переривався і звук був не найкращої якості. Це не дуже відрізнялося від дзвінків з мобільного до звичайної студії, але є кращі інструменти, наприклад, Zoom.
  • Змістили акцент із внутрішніх жартів, зрозумілих лише старожилам компанії. За останні кілька років у Provectus дуже великий приріст нових співробітників і їм було непросто вловити суть деяких жартів «для олдів».
  • Почали узгоджувати час ефіру з лідами, щоб не було перетину з великими мітингами клієнтів.

Радіоефір під час війни

В складні часи сьогодення про корпоративи не могло бути й мови. Але ми розуміли, що співробітники Provectus мають якось скидати напругу та відчувати себе в колі однодумців, тож ми вдались до перевіреного інструменту.

Для початку ми підібрали близько тридцяти годин музичного контенту, який складали як відомі українські гурти на кшталт «Океан Ельзи», ВВ, «Друга ріка» так не менш круті «Один в Каное», Latexfauna, Panivalkova, alyona alyona. Окреме місце зайняли патріотичні пісні від «Тартак», «Тінь Сонця», Kozak System.

На меті у нас було познайомити співробітників з творчістю українських виконавців та відкрити для них нові улюблені гурти. Українське радіо працювало 24/7 і за два тижні ми провели ефір з ведучими.

Мабуть, найголовніша складність полягала в тому, що всі учасники процесу наразі розкидані по Європі і багато речей довелось робити дистанційно. І якщо технічні питання вирішити на відстані не надто складно, то питання комунікації були загострені. Перш за все, ведучі Андрій Куц і Павло Кошка були в Одесі, в той час, як Софія Мусієнко — в Польщі, тож ми підключили її дистанційно.

Зазвичай, я знаходжусь в студії з ведучими і можу допомогти в питаннях хто є хто, швидко вирішувати несподівані проблеми, трохи направляти процес. Зараз все доводилось робити на відстані. Ефір як завжди йде із затримкою 15 секунд, тож з ноутбука я чула ефір, яким чули його всі слухачі, а з телефона по Telegram-дзвінку я слухала його в реальному часі, щоб хоч трохи встигати за тим, що відбувається і реагувати оперативно. За три години такого подвійного ефіру трохи почав їхати дах, але вважаю, що ми впорались на 100%.

Адже головною метою ефіру для нас було зняти стрес, проговорити свої емоції, посміятись разом над ворогом і відчути присутність один одного. Ефір слухали більше ніж 150 людей з 25 міст.

Підбиваючи підсумки, хочу сказати, що Provectus FM стало нашим порятунком у такі непрості для івентів карантинні та воєнні часи.

Але зробити так, щоб радіо слухали — це непросто, хоч і реально. Важливо серйозно підійти до питання якості трансляції, обладнання, софту та супроводу у вигляді гарної музики та цікавих інтерактивів у проміжках.

Попри відстань та різні часові пояси, нам вдалося зберегти відчуття, що ми справді зустрілися, наговорилися, сміялися та підспівували разом улюбленим пісням.

👍ПодобаєтьсяСподобалось14
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Гарна ідея! Не вистачає на Доу матеріалів про практики організації розподілених команд.

Молодці, дуже не стандартно і професійно.

Крута ідея для року 1922.
В 2022 можна навіть відео передавати, це ще й безплатно)

чудова ідея! це дійсно крута альтернатива тімбілдингам та корпоративам у складні часи

Дуже крутий кейс

що тільки не видумають аби не працювати

Крутий проект!

// у демо відео після 30 сек чорний екран і нема звукук

Дякую! Спробуємо залити ще раз)

Підписатись на коментарі