Не ІТ єдиним: у які професії переходять українці
У ці непрості та буремні часи багато-хто наважується на зміну професії. Традиційно вважається, що переважно українці переходять в ІТ, а причиною переходу є вища зарплата.
BazaIT з EvoTalents та EvoTalents.School вирішили дослідити історії світчерів, або ж людей, яким довелось змінити сферу діяльності. Вони провели опитування про причини зміни професії, очікування та складнощі, з якими вони зіткнулися під час переходу в нову сферу.
В опитуванні взяло участь 65 респондентів. Серед них:
- 36% респондентів віком від 25 до 30 років;
- 22% —
31-35; - 19% —
36-40; - 12% —18-24;
- 6% —
41-45; - 3% — 50+;
- 2% —
46-50.
Сфери діяльності до зміни професії у респондентів були дуже різними, від будівництва до ІТ.
Що надихнуло респондентів на зміну професії, та що саме вони обрали?
Серед найбільш поширених причин для зміни професії були:
- Карантин, скорочення;
- Вигорання;
- Не подобалась робота;
- Бажання розвиватись та спробувати щось нове;
- Можливість працювати віддалено.
Ось деякі з коментарів щодо причини зміни сфери діяльності:
Не хотіла працювати у великому відділі продажів, керівником у сфері продажів себе не бачила, побачила багато спільного з рекрутментом. Пройшло 9 років. Не жалкую жодного дня.
(Інженерія (проєктування, енергетика, механіка, автоматизація -> IT)
Подобається створювати і вивчати щось нове. Також набрид минулий вид діяльності.
(Продажі -> IT Recruitment)
Одноманітність на минулій роботі. Захотілося розширити свої горизонти, нових знань і розвитку.
(Економіст-аналітик у паливній компанії -> IT Recruitment)
Відчуття, що в іншій сфері від мене буде на порядок більше користі + вигорання через карантин.
(ІТ -> Кіно)
Хотілося перейти у більш креативну сферу.
(Copywriting -> Graphic design)
Надто багато факторів, аби всі згадати. Основні напевне — внутрішнє відчуття незадоволеності тим, чим займаюсь та перспективами, котрі будувались тими професіями.
(Спочатку бухгалтером пару років, а потім програмістом 1С ще пару років -> iOS Development)
Робота приносила лише шкоду нервовій системі, не відчувала, що це моє місце. Плюс — завжди подобалося візуальне мистецтво.
(Маркетинг -> Графічний дизайн)
Перехід в онлайн роботу.
(Школа -> ІТ)
Як довго шукати нову роботу?
Пошук роботи — процес не зовсім легкий, а подекуди — досить складний, енерго- та часозатратний. Тому перед початком пошуку нових кар’єрних можливостей потрібно бути готовим до великої кількості співбесід та до того, що все може бути не так швидко, як хотілося б. Хоча може бути й навпаки, адже все дуже індивідуально та залежить від досвіду, сфери (де людина працювала та куди переходить), позиції, локації тощо.
Ось скільки часу зайняв пошук нової роботи у респондентів:
- у 30,8% респондентів пошук нової роботи зайняв
1-3 місяці; - 26,2% — менше 1 місяця;
- 23,1% —
3-6 місяці; - 16,9 — більше року;
- 3,1% —
6-12 місяців.
А як щодо очікувань?
Учасники опитування поділились, чи справдились їхні очікування стосовно нової професії. Отримані відповіді можна узагальнити цілком логічним переліком труднощів:
- Потрібно більше досвіду;
- Нова професія не сподобалась;
- З/п на новій роботі (після зміни професії) нижче, ніж на попередній;
- Знань, отриманих на курсах виявилось недостатньо для роботи;
- Спеціалісту-початківцю спочатку важко знайти клієнтів (приватна практика).
Отже, як показали результати нашого дослідження, перейти з однієї професії в іншу — реально. Є безліч причин та підстав для такого кроку, але якщо захотіти, то зробити це можна навіть за короткий термін. 26,2% наших респондентів відповіли, що процес пошуку нової роботи в іншій сфері у них зайняв менше місяця.
Експерти з пошуку роботи радять підготуватись до зміни професії у декілька кроків:
- Визначитись зі сферою, куди спеціаліст планує перейти;
- Ознайомитись з вимогами до кандидатів на аналогічні вакансії;
- Пройти курси для опанування необхідних скілів, прослухате вебінари, лекції тощо;
- Створити сильне резюме (CV) та залишайте відгуки на вакансії;
- Підготуватись до співбесіди, щоб пройти її максимально вдало;
- Не покидати спроб та бути готовим до відмов.
Автори статті:
Ольга Онофрійчук, Brand Manager в ІТ-рекрутинговій агенції EvoTalents
Вікторія Наливайко, CEO та співзасновниця BazaIT
3 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів