«Культура трасту». Як розвивати міжнародний нетворкінг в IT

Вітаю, мене звуть Катерина Дорошевська. Я бренд-стратег, засновниця UA business Global — волонтерського проєкту, створеного у війну для допомоги українському бізнесу в міжнародному масштабуванні.

Наразі в українських спеціалістів актуалізувалося питання виходу на міжнародні ринки. І багато хто вже стикнувся з тим, що закордонні клієнти звикли співпрацювати «зі своїми» та не поспішають змінювати партнерів чи підрядників.

У статті я пропоную рішення, як за допомогою якісно побудованого міжнародного нетворкінгу IT-спеціалістам розвиватися за кордоном.

Чим більше коло ваших знайомств, тим більше шансів знайти найкращих клієнтів, партнерів, співробітників. І якщо в Україні це лише один з інструментів для просування послуг, то на міжнародних ринках — він чи не основний!

В процесі міжнародної експансії українські спеціалісти все частіше стикаються з проблемою: американці та європейці купують «у своїх» і зайти у сформоване коло партнерів вкрай важко. Тут не допоможе таргетована реклама чи SEO-просування. Єдиний шлях — побудова довіри з потенційними клієнтами. Що таке «культура трасту» та як управляти відносинами, щоб вони приносили прибуток?

Визначте категорію людей, які вам цікаві

Стаючи на шлях міжнародного нетворкінгу, легко піддатись спокусі та пірнути у вир івентів, конференцій та бізнес-спільнот. Не намагайтеся з метою корисних знайомств відвідувати ВСІ заходи, які тільки зможете знайти. Щоб успішно розвивати нетворкінг, визначте свою цільову аудиторію та місця, де вона «мешкає». Так, це можуть бути конференції, виставки, івенти, клуби за інтересами.

Зараз багато заходів проходить online — обирайте та вступайте саме до профільних спільнот. Слідкуйте за інфлюенсерами IT-сфери — хто активно веде блог, дає інтерв’ю, виступає на подкастах тощо. Як правило, такі експерти — класні нетворкери і в їхньому оточенні ви зможете знайти корисні для себе контакти для подальшої співпраці.

Складіть список цікавих людей і знайомтеся з ними, навіть online — додавайте в друзі в соцмережах, ставте лайки на публікації, пишіть коментарі, беріть участь у дискусіях. Але пам’ятайте, що нетворкінг — це живий процес і у зміцненні взаємовідносин повинні брати участь дві сторони.

Потурбуйтесь про рекомендації

За теорією рукостискань, будь-яких двох людей на планеті з’єднує не більше 5 рівнів особистих контактів. А із появою соцмереж ця відстань ще зменшилась. Тож тепер ми можемо сягнути будь-кого. Час використовувати цей шанс.

Ви шукаєте кофаундера для започаткування стартапу чи клієнта на IT-послуги у США? Подумайте, хто із вашого кола знайомих має соціальні зв’язки у потрібній вам країні — почніть пошук з них. А коли знайшли потрібну вам людину, потурбуйтесь про рекомендацію від вашого спільного знайомого. Нехай це буде невелике інтро у діректі LinkedIn або спільний чат у WhatsApp.

Також використовуйте публічні рекомендації у LinkedIn. Залишати їх можуть не тільки ваші клієнти, але й колеги, ментори, наставники, керівники тощо. Наразі соціальні мережі — це наше резюме. Тож такі публічні відгуки будут вигідно відрізняти вас від сотень холодних розсилок та повідомлень у соцмережах, що надходять вашому потенційному партнеру чи клієнту.

Допомагайте іншим бути успішними

Розвивати нетворкінг — це не означає продавати свою послугу при кожному знайомстві. Це означає допомогти іншій людині вирішити свою задачу. Завжди думайте, яку користь можете принести співрозмовнику. Допоможіть людині знайти партнера, клієнта або інший потрібний контакт, і він захоче віддячити вам, навіть після тривалого часу.

Війна згуртувала IT-спеціалістів, з’являються спільні проєкти, ініціативи, комьюніті для протистояння кібератакам, створення корисних сервісів та інше. Долучайтеся до таких спільнот, знайомтеся з учасниками, спілкуйтеся, допомагайте тим, хто цього потребує. Або ж організуйте власне ком’юніті та збирайте навколо себе цікавих людей для корисної справи. Наприклад, розробіть спільно сервіс для автоматичного блокування ворожих акаунтів чи виявлення ботів.

Дозвольте людям говорити про себе

Перша зустріч з людиною не повинна бути вашою саморекламою. Покажіть інтерес до особи співрозмовника. Ставте відкриті питання, що розвивають розмову. Це чудовий спосіб заводити знайомства для інтровертів. Необов’язково говорити про себе, запитуйте і ви будете цікавими для інших людей.

Шукайте спільні точки дотику не тільки в офлайні, а й в онлайні. Вивчіть соцмережі людини, яка вам цікава — можливо у вас схожі інтереси, ви були на одному тренінгу або відвідували одні місця. Будуйте спілкування навколо спільних тем і давайте людині можливість більше говорити про себе. Так вона відчуватиме свою значущість, що позитивно позначиться на її ставленні до вас.

Будуйте відносини «в глибину»

Люди звертаються до тих, кому довіряють. Для підвищення довіри приділіть увагу живому спілкуванню — не тільки листуйтеся з людиною, але й спілкуйтеся голосом, щоб передати співрозмовнику свою інтонацію, емоцію, настрій. Обов’язково дякуйте людям за надану послугу (цінна порада, корисне знайомство), словесно чи матеріально. Так-так, комісію ніхто не відміняв.

Персоналізуйте важливі контакти — підтримуйте зв’язок, вітайте зі знаменними датами. Вчасно подарований кастомізований подарунок допоможе створити тісний контакт з людиною, що вас цікавить. Персональна листівка — також робочий інструмент. Але й буденне спілкування буде корисним для розвитку нетворкінгу.

Наприклад, надішліть новому знайомому статтю чи відео на спільну тему, поділіться своєю думкою, запропонуйте обговорити — такі дискусії допоможуть поглибити ваші взаємовідносини.

Підтримуйте зв’язок після знайомства

Якщо у вашому списку з’явився новий контакт — це лише половина справи. За великої кількості зустрічей людині буде складно згадати, звідки вона вас знає. 90% контактів втрачається саме так. Лайфхак, який допоможе закріпити знайомство — зробити селфі при першій зустрічі. Навіть, якщо вона онлайн. Надішліть співрозмовнику спільну фотографію з заходу разом зі своїм контактом — так у нього залишиться інформація про вас і ваше знайомство.

Пам’ятайте, що зв’язатися з новим знайомим після першої зустрічі бажано протягом 1-2 днів. Але важливо бути не нав’язливим, а корисним. Поверніться до вашої розмови і, наприклад, поділіться цікавим посиланням на тему спілкування.

Станьте ближче до лідерів сфери

Організуйте дослідження, серію інтерв’ю, започаткуйте свій подкаст тощо та залучайте ТОП-фахівців ділитися своєю експертною думкою з різних питань. Так ви будете отримувати корисну інформацію за своєю темою та знайомитись з лідерами вашої сфери. Ви зможете створити корисні зв’язки для подальшої співпраці чи партнерства.

Використовуйте бренд «Україна» як соціальний ліфт. Наразі українці отримують неймовірну підтримку в усьому світі і мають можливість стати ближчими до тих людей, які раніше здавалися недосяжними. Скористайтеся цим бенефітом, який дала нам війна, щоб розвивати нетворкінг на рівні ТОП-спеціалістів у вашій сфері.

Знайдіть, знову-таки, спільні точки дотику та не проґавте шанс познайомитися і, можливо, домовитися про співпрацю з відомими особистостями.

5 помилок нетворкінгу в IT-сфері

Щоб успішно формувати мережу знайомств для особистого та професійного розвитку, варто уникати частих помилок:

  1. Не вести аккаунт у соцмережах. Навіть якщо ви активніше розвиваєте зв’язки у реальному житті, потенційні клієнти та партнери хочуть дізнаватися про вас більше у digital-формі. Тому важливо якісно заповнювати свій профіль на LinkedIn — додайте інформацію про навчання, кар’єру, професійні навички, щоб використовувати соцмережі як портфоліо.
  2. Розвивати нетворкінг тільки в ширину. Коли ви активно розширюєте своє оточення, але ніяк не взаємодієте з новими контактами, це лиш стомлює та не дає користі. Розвивайте зв’язки у глибину з тими людьми, які вам цікаві.
  3. Не регулярно займатись нетворкінгом. Якщо ви не підтримуєте спілкування, коло знайомств поступово звужуватиметься. Тому приділяти увагу нетворкінгу (допомагати, ділитися корисною інформацією тощо) потрібно постійно. Активність може періодично знижуватися чи підвищуватися, але тримати зв’язок зі своїм оточенням важливо.
  4. Все робити самостійно. Вести профіль у соцмережах, шукати нові контакти, залучати до спілкування, відправляти листівки і все це одночасно — дуже складно і зовсім не обов’язково робити це все власноруч! Процеси, які забирають багато часу, але не вимагають вашої особистої уваги, можна делегувати. Залучайте менторів з особистого бренду та управління репутацією для формування стратегії, а асистентів — щоб зняти з себе рутинні задачі та отримувати лише «вершки» від процесу нетворкінгу.
  5. Брати і не віддавати. Якщо тільки використовувати контакти для своїх цілей і ставитися споживчо до оточення, вибудувати мережу міцних зв’язків неможливо. Коли людина не отримує віддачі, вона не має мотивації щось робити. Тому для успішного розвитку нетворкінгу важливо підтримувати баланс і навіть намагатися більше віддавати, ніж брати.

Будуйте особисті зв’язки таким чином, щоб мати змогу поділитися «теплим» контактом із будь-якої сфери. Це не просто, але саме так ви створите навколо себе сильне оточення цікавих людей. Далі вже справа техніки, від момента першого знайомства до конвертації в угоду можуть пройти місяці. Утім, інвестовані у відносини час та зусилля ніколи не будуть марними, адже мають накопичувальний ефект. Що називається сарафанним радіо.

Сподобалась стаття? Натискай «Подобається» внизу. Це допоможе автору виграти подарунок у програмі #ПишуНаDOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Нетворкинг, каршеринг, коворкинг, брейнсторминг, буллшитинг))

Підписатись на коментарі