Адаптація стартапу. Змінюй метод, а не ціль

Мене звати Носенко Володимир, співзасновник сервісу Reservble, електронної книги резервувань для кафе та ресторанів. Хочу розповісти нашу історію про адаптацію до ситуації та прийняття рішень під час війни.

Перед початком війни нашою командою було складено план, згідно якому наприкінці березня мав відбутися реліз Reservble. Цей сервіс мав вирішити питання ведення онлайн та офлайн резервацій у закладі, автоматизувати процес. На дворі 2022 рік, Ілон Маск запускає космічні кораблі, планує колонізацію Марсу, а ресторани та кафе ведуть резервації на аркушах або блокнотах, які часто губляться. На телефонні дзвінки адміністратори деяких закладів витрачають 1,5-3 години робочого часу щодня, хоча цей показник може бути скорочений у 10 разів, а час може бути витрачений на комунікацію з гостями. Про збереження бази клієнтів для покращення сервісу навіть не йде мова.

24 лютого всі плани були зламані. Вочевидь, що ресторанна галузь у більшій частині України зазнає великих втрат. Електронна книга резервацій потрібна, але акцент власників закладів зсунувся з розвитку на виживання та підтримку країни всім, чим можуть. Багато чудових проєктів закрились або були зруйновані (в окупованих містах та тих, що зазнали ракетних ударів окупаційного війська).

Через деякий час після початку війни на обговоренні подальших дій та планів командою стартапу було вирішено переформатувати бізнес-модель так, щоб бути максимально корисним для наших потенційних клієнтів. Вирішили допомогти розповсюдженням інформації про те, хто зараз працює та хто підтримує благодійні фонди. Почали обдзвонювати заклади харчування та створили інтерактивну мапу з можливістю бронювання столів. Домовились з Благодійним фондом Сергія Притули та Благодійним фондом «Життєлюб» про створення мілітарної та гуманітарної цілі для нашого проєкту, а закладам запропонували приєднатись. Кожне кафе або ресторан може приєднатись та перераховувати відсоток від чеку з клієнтів, що прийшли з Reservble, на досягнення благодійних цілей.

Зараз ще тестуємо взаємодію з закладами, залучаємо нових партнерів та вже приймаємо резервування від гостей. Офіційний старт плануємо на 1 липня. Для гостей зробили простий спосіб, у декілька кліків, забронювати стіл у будь-якому з партнерських закладів. За бажанням можна зареєструватись, вказати свої вподобання або алергії, додати заклади в «обране». Це покращить якість обслуговування вас нашими партнерами. Більшість партнерів в Одесі, але працюємо над розширенням по Києву і іншим містам України.

Закликаємо всіх не піддаватись Синдрому вцілілого та відвідувати заклади харчування! Це нормально, особливо коли заклади підтримують благодійні цілі. Можна вважати це за пасивний донейшн. В Києві вже можна резервувати свій благодійний візит у Ель Мате та кафе Matilda, що перерахують 5% на реалізацію гуманітарної цілі до Благодійного фонду «Життєлюб». Будемо вдячні за фідбек по роботі сервісу.

Цікаво побачити ще історії переформатування стартапів, діючих компаній або зміни напрямів роботи, адаптації згідно ситуації в Україні.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Це шикарний інструмент і не тільки для України.

До речі, буду вдячний, якщо ви долучитесь до нашої кампанії і забронюєте стіл, відвідаєте один з партнерських закладів, що донатять на ЗСУ або допомогу постраждалим від русні громадам

Підписатись на коментарі