Які софт скіли помруть, а які будуть актуальними у наступні 5 років
За останні 5 років фокус працівників поступово, але впевнено, перейшов із хард на софт скіли. Легше навчити людину, яка круто працює в команді, кодити на пайтоні, аніж навпаки.
А коли вдарив COVID, криза, а тепер війна, усі компанії зрозуміли, що змін не уникнути. І чим більше викликів нам підкидає світ, тим більше змін доводиться впроваджувати. І компаніям, і працівникам. Тому розповім, до чого варто готуватися, які скіли розвивати, аби через 5 років залишатися крутим і затребуваним спеціалістом.
- Інноваційність та креатив. Спойлер: без цих навиків у найближчі кілька років вас легко замінять роботи. І це вже не про фантастику чи якесь надто далеке майбутнє. Світ розвивається шаленими темпами, технології вражають дедалі більше щохвилини. Аби за цим всім встигати, потрібно бути з ними на одній хвилі. Саме креатив та вміння мислити за межами коробки допомагає розвивати себе, команду та компанію.
- Вміння вирішувати проблеми. Цінний працівник завжди намагається знайти рішення, а не чекає, поки інші знайдуть. Стабільність у сучасному світі полягає хіба у її відсутності. І ця тенденція набиратиме обертів. Тому починайте із менших проблем і розвивайте цей скіл.
- Проактивність та лідерство. Чудове доповнення до попереднього скілу. Не чекати, поки керівник скаже, куди потрібно рухатися чи які проблеми вирішувати. А вміти помічати їх першими і бути активним. Не радіти, що закінчилися таски і можна відпочити. А запитати, кому потрібно допомогти, або запропонувати кращий варіант налагодження процесів у компанії.
- Комунікаційні навички. Вміння донести свою думку чітко, коротко і зрозуміло усім — це те, що спрощує життя команді, економить час і гроші. Від того, наскільки правильно сформульовано завдання для команди, залежить кінцевий результат. Якщо вдало поговорити з потенційним клієнтом, є більший шанс, що він захоче співпрацювати. І такі моменти є щодня у кожного працівника.
- Вміння керувати своїм часом. Ера мікроменеджменту і керівника, який завжди зазирає з-за плеча, минула. Ковід вигнав на ремоут навіть найзатятіших «всі мають працювати в офісі». А тому одразу виникла потреба у тайм-менеджменті і самоорганізації. Як дейлі тасок, так і довготермінових завдань. Звісно, менеджери досі допомагають, планують, але особиста відповідальність кожного працівника зросла разом із ремоутною самостійністю.
- Вміння працювати у команді. Співпрацювати з людьми так, аби робота виконувалася ефективно, а таски були закриті вчасно і добре.
- Адаптивність. Стратегічне планування на 5, 10, 20 років потрохи відходить у небуття. Звісно, планувати потрібно, але з урахуванням того, що в якийсь момент все може піти шкереберть. Бути морально готовим, що потрібно буде швидко і ефективно вирішити, що змінити і як адаптуватися.
Розкажіть в коментарях, які софт скіли ви вже маєте, а які ще потрібно вдосконалити?
12 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів