Які софт скіли помруть, а які будуть актуальними у наступні 5 років

За останні 5 років фокус працівників поступово, але впевнено, перейшов із хард на софт скіли. Легше навчити людину, яка круто працює в команді, кодити на пайтоні, аніж навпаки.

А коли вдарив COVID, криза, а тепер війна, усі компанії зрозуміли, що змін не уникнути. І чим більше викликів нам підкидає світ, тим більше змін доводиться впроваджувати. І компаніям, і працівникам. Тому розповім, до чого варто готуватися, які скіли розвивати, аби через 5 років залишатися крутим і затребуваним спеціалістом.

  1. Інноваційність та креатив. Спойлер: без цих навиків у найближчі кілька років вас легко замінять роботи. І це вже не про фантастику чи якесь надто далеке майбутнє. Світ розвивається шаленими темпами, технології вражають дедалі більше щохвилини. Аби за цим всім встигати, потрібно бути з ними на одній хвилі. Саме креатив та вміння мислити за межами коробки допомагає розвивати себе, команду та компанію.
  2. Вміння вирішувати проблеми. Цінний працівник завжди намагається знайти рішення, а не чекає, поки інші знайдуть. Стабільність у сучасному світі полягає хіба у її відсутності. І ця тенденція набиратиме обертів. Тому починайте із менших проблем і розвивайте цей скіл.
  3. Проактивність та лідерство. Чудове доповнення до попереднього скілу. Не чекати, поки керівник скаже, куди потрібно рухатися чи які проблеми вирішувати. А вміти помічати їх першими і бути активним. Не радіти, що закінчилися таски і можна відпочити. А запитати, кому потрібно допомогти, або запропонувати кращий варіант налагодження процесів у компанії.
  4. Комунікаційні навички. Вміння донести свою думку чітко, коротко і зрозуміло усім — це те, що спрощує життя команді, економить час і гроші. Від того, наскільки правильно сформульовано завдання для команди, залежить кінцевий результат. Якщо вдало поговорити з потенційним клієнтом, є більший шанс, що він захоче співпрацювати. І такі моменти є щодня у кожного працівника.
  5. Вміння керувати своїм часом. Ера мікроменеджменту і керівника, який завжди зазирає з-за плеча, минула. Ковід вигнав на ремоут навіть найзатятіших «всі мають працювати в офісі». А тому одразу виникла потреба у тайм-менеджменті і самоорганізації. Як дейлі тасок, так і довготермінових завдань. Звісно, менеджери досі допомагають, планують, але особиста відповідальність кожного працівника зросла разом із ремоутною самостійністю.
  6. Вміння працювати у команді. Співпрацювати з людьми так, аби робота виконувалася ефективно, а таски були закриті вчасно і добре.
  7. Адаптивність. Стратегічне планування на 5, 10, 20 років потрохи відходить у небуття. Звісно, планувати потрібно, але з урахуванням того, що в якийсь момент все може піти шкереберть. Бути морально готовим, що потрібно буде швидко і ефективно вирішити, що змінити і як адаптуватися.

Розкажіть в коментарях, які софт скіли ви вже маєте, а які ще потрібно вдосконалити?

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Як на мене, найголовніший скіл — не бути мудаком. Тобто не спілкуватися як мудак і не писати код як мудак.
Все інше manageable.

Наприклад. Одна людина в команді не вміє нормально доносити свою думку — інша вміє слухати і перекладає з української на українську так, щоб ішні теж все зрозуміли.
Одна працює чітко по тз, інша береться за просту задачу і випадково переписує півпроєкту — таски призначаются в залежності від того, що більше потрібно на даний момент, передбачуваність чи креативність.
Закінчилися таски і людина питає, що ще можна зробити? Команда радіє за неї і дружно посилає відпочивати. Не питає, а комусь потрібна допомога? Просять допомогти за нагоди.
І так далі.

Якщо компанія хоче бути крутою і затребуваною через п’ять років, їй краще створити середовище, де різні люди з різним набором навичок і рис характеру зможуть робити те, що в них виходить добре, і мати прикриті тили там, де все не так райдужно, а не намагатися робити з усіх стресостійких екстравертів.

За останні 5 років фокус працівників поступово, але впевнено, перейшов із хард на софт скіли. Легше навчити людину, яка круто працює в команді, кодити на пайтоні, аніж навпаки.

🤦‍♀️
Really? Легче навчити кодити ?
А куди потім дівати це чудо, яке вважатиме що воно вже вміє кодити ?
Бо спойлер — вирішувати тех задачі для дорослих такі кодери не вміють.
І їх залишається тільки садити на спину інших сеньйорів (а там зазвичай і без того людно).

Але да, можливо менеджерам буде від таких приємно....

Лучше уже не сказать.

Я по моим знакомым замечаю, что успешнее всех люди с 1) адекватной или чуть завышенной самооценкой 2) высоким умением общаться: договариваться, решать конфликты здравым способом, поддерживать и ценить отношения и т.п.

Olena Sharovar

вже не питають на співбесіді чи п’ю я горілку і на тому спасибі

Може по вас і так видно п‘єте чи не п‘єте ) тому і не питають :DD

Це правило не працює для алкоголіків-початківців =)

За останні 5 років фокус працівників поступово, але впевнено, перейшов із хард на софт скіли. Легше навчити людину, яка круто працює в команді, кодити на пайтоні, аніж навпаки.

Знаю — в мене погані софт скіли, тому мій коментар може здатись необ’єктивним. Я бачив не один раз, коли бізнес вважав хорошим спеціалістом того співробітника, який має хороші софт скіли, але не міг оцінити стратегічні наслідки слабких хард скілів таких співробітників.

Грубо кажучи, такі співробітники дуже швидко можуть підтримувати ідеї, озвучені бізнесом, та ще й швидко їх реалізовувати, тому бізнесу це подобається. Хоча це інколи добре з тактичної точки зору (таких співробітників швидко підвищують кар’єрними сходами), але стратегічно вони можуть навіть шкодити бізнесу (якщо фічі будуть впроваджуватись за широко-відомим патерном «Фігак-фігак — і в продакшн!»).

Хоча у мене не такий вже і великий досвід роботи в комерційних проектах, але і його вже достатньо щоб бачити результати роботи софт скільних розробників. Такі проекти важко читати, важко підтримувати, та ще й важко пояснити тому самому бізнесу — чому так багато часу витрачається на незначну фічу.

Я думаю, будь-який перегин це не добре. Матьорий інженер з поганими софтскілами — розбіжиться вся команда, бо з ним неможливо працювати. Ідеальні софтскіли, але паганий інженер — теж не гуд.

Згоден. Тепер потрібно озвучити конкретні орієнтири щодо софт та хардскілів. На що треба звертати увагу?

Хард скіли будуть змінюватись, постійно. А набуті софт скіли завжди залишаться константою. У базовий рівень софт я би вклав активне слухання, грамотне письмо, ненасильницька комунікація — з цим вже можна щось зварити, це і так є основи лідерства та роботи у команді. Далі вже можна підключати problem solving, тайм-менеджмент і далі по списку.

Можна качати обидва скіли, з досвідом визначити що більше подобається і в те вкладати сили. А вже під кожен відтінок градієнту знайдуться проекти

Підписатись на коментарі