Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 30
×

Як спільний біль об’єднав бізнес і волонтерів — та як з цього з’явився новий веб та мобільний продукт, який підтримала ООН

Вітаю! Мене звати Леся Касьян і зараз я відповідаю за делівері в компаніях JEVERA та XME.digital solutions. Моя кар’єра в ІТ почалась у 2002 році, коли індустрія в Україні лише почала зароджуватись. І це дійсно було вже так давно. Я цікавилась програмуванням та технологіями ще в старшій школі і, відповідно, закінчила профільний факультет в столичному КНЕУ. Тоді ми з одногрупником навіть власний студентський шутер написали, і це було щось нове і цікаве.

За ці 20 років я працювала здебільшого в ІТ-командах телекому чи споріднених проєктах, хоча маю також практичний досвід в проєктах, що пов’язані з healthcare, e-commerce та з розробкою сайтів. Таким чином була верстальником сайтів, аналітиком, програмістом і трішки архітектором. Але через свою активність занадто заглиблювалась в процеси, менеджмент і в результаті досить органічно світчнулась в управління на рівні команд, відділу, департаменту, а потім навіть стала СІО. Зараз знайшла себе як лідер delivery.

Все йшло добре і стабільно — проєкти релізились, все було по-різному, але так чудово, а потім почалась війна і все змінилось. Так, нам вдалось зберегти абсолютну більшість проєктів, але змінились умови роботи, життя. Все змінилось. З’явилась волонтерка, бо без неї в такі часи ніяк.

Як з’явилась ідея написати прогу для волонтерів

Волонтерка — це унікальне явище, яке об’єднує людей. Кожен щось шукає, збирає гроші, купляє, десь зберігає, доставляє, але стикається з тими самими проблемами — багато каналів комунікації, пошук фінансування, багато різних постачальників, немає розуміння процесу доставки і довіри до продавця чи логіста. Дуже актуальна проблема, про яку говорять, але продовжують вирішувати в Viber, Telegram і Excel.

Компанія JEVERA була заснована в Чернігові, там і знаходиться її R&D. Частина моїх колег лишилась в місті, продовжувала працювати під «Градами» і паралельно волонтерити — шукати, купляти і доставляти гуманітарку для містян і обладнання для ЗСУ і ТрО. Потім вони об’єднались з іншими волонтерами, в тому числі і професійними благодійниками. Тобто наші хлопці і дівчата на своєму досвіді зрозуміли, наскільки недосконалим є процес доставки допомоги, коли багато запитів, переписок і табличок.

До нас звернулись місцеві волонтерські організації із запитом на розробку програми, яка полегшила б їхню роботу, оптимізувала процес закупівлі, зберігання і доставки допомоги кінцевому отримувачу та зробила цей процес максимально прозорим. Ми маємо досвід розробки ІТ-рішень для рітейлу, розуміємо, як працює supply chain, а волонтери, своєю чергою, розуміють усі вузькі місця процесу в кризових умовах. Ми об’єднались і почали роботу над MVP платформи, яку логічним чином назвали United By Idea (UBI).

Знати, що проєкт, над яким ти працюєш, має на меті допомогти конкретним людям, дуже мотивує!

Щоденні таски волонтерів, ГО і власний досвід закупівель лягли в core-задачу продукту:

  • побудова прозорих бізнес-процесів;
  • зручна і оперативна доставка допомоги;
  • гнучкий підхід до вибору донорів та постачальників;
  • мінімізація бюрократичних процедур для оптимізації процесів.

Саме прозорість і структурованість процесу відіграє велику роль, тому що для всіх учасників (волонтерів, постачальників, донорів, логістів тощо) важливо розуміти:

  1. Що відправляється, ким і кому.
  2. Коли буде доставка, з урахуванням кризових умов.
  3. Хто бере участь в процесі і на якому етапі.
  4. Які звітні документи супроводжують вантаж тощо.

Ми поставили собі за мету створити продукт, який систематизує досить хаотичну роботу волонтерів, об’єднає в одній системі всіх контрагентів, нівелює можливість шахрайства та генеруватиме звітні документи, які необхідні благодійникам.

Підхід до розробки платформи UBI

Оскільки це суто волонтерська історія, про заробіток мови і не було, але ідея надихнула людей, і до розробки долучилась ціла команда на чолі з РМ, який одночасно виступив і в ролі РО. Так, всі вони звикли працювати на комерційних проєктах, але готові були максимум вільного часу приділяти платформі, зустрічам з волонтерами, опису функціоналу тощо.

Для оперативного запуску MVP обрали готовий фреймворк, який можна максимально швидко конфігурувати — open source low-code платформу XME.digital, стек вкажу окремо в кінці статті. Станом на сьогодні в роботі два продукти:

  • вебплатформа, яка допомагатиме волонтерами знаходити постачальників і виробників, готових запропонувати свої товари на безкоштовній основі; донорів, які можуть профінансувати виробництво чи доставку в разі потреби; логістичний транспорт та склади для зберігання допомоги;
  • мобільний додаток для складів та інвентаризації. Тут важливо згадати, що розробки мобільних застосунків немає в нашому портфелі, ми як компанія цим не займаємось і не пропонуємо замовникам. UBI став свого роду мотиватором для нас опанувати цей напрямок, вийти за межі. Кожен з членів команди має той чи інший досвід, тому ми об’єднали знання і погнали писати застосунок.

Ми вирішили не робити чіткі естімейти проєкту, а постійно step-by-step розробляти (деякі вже є) наступні компоненти і модулі:

  • реєстрація користувачів зі збором максимально допустимої кількості інформації для запобігання шахрайства;
  • модуль управління користувачами системи у вигляді деревоподібного процесу компанія-співробітник;
  • прості бізнес-процеси створення запитів та їхнього виконання;
  • модуль управління асортиментом, який класифікує товари та послуги в залежності від виду та місця знаходження постачальника/виробника/волонтера;
  • модуль реєстрації та обліку складських та логістичних ресурсів;
  • модуль інтеграції з навігаційними картами з підтримкою роботи в режимі офлайн;
  • компонент інтеграції зі сторонніми сервісами та ПЗ;
  • управління доставкою на складах з підтримкою роботи в режимі офлайн.

Робота над платформою триває. Частина функціоналу тестується та використовується волонтерськими організаціями Чернігівської області, в базі вже є постачальники і донори, які опановують новий інструмент.

Підходи до розробки майже стандартні, але процес складніший. Не завжди виходить організувати зустрічі з волонтерами, які фактично є замовниками системи, оскільки вони багато часу проводять «в полях», де немає зв’язку, тому мітинги о 20 годині вечора, коли вони повертаються в місто — реалія волонтерського ІТ.

Що буде після війни

Волонтерська діяльність з нами надовго, бо навіть після війни буде потреба в закупівлі і доставці гуманітарки, волонтери будуть так само завантажені допомогою постраждалим.

З закінченням бойових дій потреба в гнучкому ПЗ, яке здатне допомогти волонтерам вирішити цілий ряд нагальних питань, як от пошук донорів під конкретну потребу, нікуди не зникне. Але і в бізнесу є схожі потреби.

Оскільки задача платформи — вирішити базові проблеми supply chain, як такого, на прикладі волонтерів, то я вірю в те, що підходи UBI можна адаптувати під потреби бізнесу. Того ж рітейлу, наприклад, де проблеми в бізнес-процесах взаємодії з постачальниками та логістами не дають змоги нарощувати прибутки, особливо в high season, типу новорічних свят, що призводить до синдрому втрачених можливостей.

Волонтери і айтішники заклали в платформу, скажімо так, «відбиток війни», як форс-мажорного явища, що робить систему максимально гнучкою та адаптивною до умов, коли треба швидко знайти іншого підрядника чи замінити товар на аналог. Це прописано в логіці продукту.

Функціонал United By Idea передбачатиме:

  • формування прозорих ділових відносин між усіма учасниками процесу;
  • оперативне залучення фінансування від фондів, донорів та інвесторів;
  • створення звітності, яка покриває весь процес від формування запиту до моменту отримання допомоги кінцевим споживачем;
  • функціонування в режимі офлайн;
  • мінімізація бюрократії, що гальмують процеси.

Через волонтерку — до бізнесу

Метою проєкту є створення програмного продукту, який допоможе волонтерам оптимізувати процеси доставки допомоги та користуватись одним інструментом для вирішення цілого комплексу задач — від отримання заявки на допомогу до передачі її кінцевому отримувачу. Сьогодні це робиться одночасно в месенджерах, таблицях та записниках. Ми розробляємо продукт, який не просто вирішуватиме ці проблеми, але буде максимально прозорим, простим у користуванні та адаптивним під мінливі умови форс-мажорів, коли діяти треба швидко. Саме це було закладено в основу United By Idea.

Та продукт буде корисним і після закінчення війни для бізнесу, який регулярно займається закупівлями та стикається з постійними проблемами, пов’язаними з доставкою товарів, та який зацікавлений в прозорості процесу.

Наприклад, це може бути роздрібна торгівля, де процес supply часто має складну інфраструктуру та включає багато ланок. UBI можна досить легко та відносно дешево адаптувати від потреби бізнесу. Для нас це означає, що продукт має потенціал розвиватись і видозмінюватись, вирішувати цілий комплекс проблем як волонтерського руху, так і надалі проблем бізнесу.

Стек технологій, як обіцяла: HTML 5, CSS 3, Bootstrap 4, Angular 7, Angular JSON Schema Form, Spring Boot, Spring Security, Netflix OSS, Consul, Gradle, Hibernate, Liquibase, PostgreSQL, Cassandra, ElasticSearch, Kafka, Swagger, Gatling, Docker.

👍ПодобаєтьсяСподобалось6
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Дуже цікаво. А чи потрібна вам допомога?

Привіт, так у залученні ГО для роботи з платформою !!!

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Підписатись на коментарі