Волонтерство в Естонії — про пошук авто, корисні знайомства та всебічну підтримку місцевих

Привіт! Мене звати Мозговий Микола, Ex-Sigma Software, наразі старший інженер Bolt.eu в Естонії.

Як відомо, наразі Естонія є країною, що виділила Україні найбільше допомоги відносно частки власного бюджету. Але допомога не обмежується державною, і багато естонців справді сприймають цю війну як власну.

У цій статті я хочу розповісти про свій досвід волонтерства в Естонії та відомі мені на цей час волонтерські ініціативи, які активно діють в цій більше ніж дружній до всіх українців країні.

Життя в Естонії до 24 лютого

Моя релокація в Естонію відбулась рівно рік тому. Це рішення було доволі спонтанним, адже ще минулої весни ми збирались будувати наш дім у Харкові і навіть придбали земельну ділянку. Тепер це рішення виглядає як щасливий збіг обставин, що дозволив зберегти сім’ю та ресурси на війну.

За декілька днів до війни я планував автомобільну подорож до Норвегії. В масштабну війну з боку РФ не вірив, вважав, що це блеф, бо реальну, не гібридну війну можна реально програти.

Але 22 лютого погане передчуття посилюється і змушує мене зіграти на пониження акцій Роснєфті та Газпрому. Ця проста дія в день нападу РФ надасть мені додаткові $12 000 для допомоги військовим та волонтерам. Ретроспективно цікаво, чи робив щось подібне наш Мінфін або Нацбанк, і чому ні? Адже це раціональне геджування ризиків.

Війна стала моральним шоком для мене, і всі попередні плани втратили сенс, як і заощадження на дім, що були переважно витрачені впродовж перших трьох тижнів вторгнення. Зараз я не певний, що це був раціональний підхід, точно не для роботи на довгострокову перспективу. Але на той момент відчуття катастрофи та безсилля спонукало до цього.

Працювати і тримати фокус стало значно важче, але я вдячний компанії та колегам за підтримку. Всі співробітники Bolt в моєму колі знайомств, у тому числі етнічні росіяни, висловили підтримку нашій боротьбі та намагаються бути корисними у спільній для всіх цивілізованих людей справі.

Шлях у волонтерство

Волонтерство, як окрема активність у вільний від роботи час, почалось для мене з пошуку авто, адже всі джерела постійно зазначали про необхідність авто для фронту.

В нас ще залишались власні кошти на 1-2 авто до €4 000, але бувши вже близько до межі, я вирішив звернутись по допомогу до колег з Bolt. Недарма в компанії було створено окремий канал на тисячу осіб саме для оголошень на підтримку України. Таким чином було придбане перше авто VW T4 Syncro, яке було списане зі шведської армії.

Але істотне зрушення для мене відбулось завдяки несподіваному знайомству з Естонським Обороним Союзом — Кайтселійт.

Перше авто — VW T4 Syncro шведської армії

Естонський Оборонний Союз

Кайтселійт (Kaitseliit) — це офіційна і легальна парамілітарна організація в Естонії зі сторічною історією. Найближче з чим її, як на мене, можна порівняти, — це Національна гвардія США.

На початку березня колега по роботі спитав мене, чи було б мені цікаво допомогти їм за ІТ-профілем. Виконавши декілька нескладних завдань, мені запропонували стати їх supportive member, але головне те, що мене познайомили з Андресом, який теж як раз почав пошук авто для української армії.

Андрес Мокс — інженер, колишній викладач Естонської Авіаційної Академії, а також аеророзвідник. Разом з Андресом на цей момент ми змогли знайти, придбати та відправити до України 15 позашляховиків та пікапів (4 своїм ходом і решту — двома трейлерами).

Основними джерелами фінансування для нас стали: колеги з Bolt, естонські фірми, яким Андрес розсилав спам (це дійсно працює), друзі з України і не тільки, а також власні заощадження. Для збору коштів ми переважно використовували один з благодійних рахунків Кайтселійту — MTÜ MARDUS.

Що треба знати про відправлення авто

Відбір авто в Естонії має свою специфіку. По-перше, всі авто з естонською реєстрацією мають публічну базу даних щодо проходження технічного огляду — це дозволяє не витрачати час на перевірку занедбаних машин.

По-друге, естонці, як продавці, дуже чесні і відкрито попереджають щодо існуючих недоліків своїх авто, а ще на них зазвичай позитивно спрацьовує чарівна фраза «Це авто для України». Окремо зазначу, що в пригоді стала допомога професійного водія Алана Кірша, що суттєво допоміг нам з тестуванням автомобілів.

Перший трейлер з Тарту

Перетин Українського кордону заслуговує на окремий коментар. Зі свого боку, як «донор» машини, я повинен передати з нею наступні папери:

  • техпаспорт;
  • акт купівлі (приклад);
  • супровідний лист довільного формату, де я вказую, що передаю авто на потреби оборони (приклад). Волонтер, який підбирає авто і перетинає кордон, зі свого боку має мати листа від військової частини або зареєстрованого в Україні благодійного фонду (приклад).

Скан цього листа бажано завчасно відправити на митницю. Авто може мати як звичайні, так і транзитні номери. Військова частина замінить їх на власні, чорні.

Окрім самих авто ми старалися передавати додаткові речі, зазвичай даровані місцевими благодійниками, як то:

  • сонячні батареї (x12);
  • 220V/500W інвертори для авто (x12);
  • дрони DJI mavic (x3);
  • батареї EcoFlow — RIVER Pro (720Wh) (x3);
  • планшети (x14);
  • «протиударні» мобільні телефони (x20);
  • паливо від місцевого донора, наразі це вже більше тони бензину та дизелю;
  • консерви, горіхи, шоколад.

Другий трейлер з Тарту

Наразі наше крайнє авто і його трансформація в Україні

Ініціативи допомоги Україні в Естонії

Важливо підкреслити, що кожна поставка насправді — це кооперація багатьох людей: як благодійників тут в Естонії, так і волонтерів з України, що витрачають свій час та ресурси на перетин кордону, технічне обслуговування і доставку авто до військових частин.

До цього моменту з української сторони нам переважно допомагали Андрій Калініченко, Олег Одольский та інші волонтери, пов’язані з ГО 4.5.0.

Волонтерський рух в Естонії масштабний, значно більший, ніж наша ініціатива на двох з Андресом. І я хочу навести приклади декількох груп волонтерів, про діяльність яких я знаю з власного досвіду:

Плани на майбутнє

Ми продовжуємо робити свою справу і на цей момент ми маєму новут мету. Хотіли б зібрати кошти на поставку 4-5 недорогих автобусів ($1,5-2K за одиницю).

За результатами нашої роботи можна слідкувати на моїх сторінках у Facebook та LinkedIn.

Якщо ви бажаєте допомогти нашій ініціативі:

Recipient: MTÜ Mardus
Account: EE962200221064104653 (Swedbank)
Description (важливо!): 4×4

Або

IBAN: EE237700771007703781
Beneficiary: Mykola Mozghovyi
Payment description: Trucks for Ukraine

Дякую і Слава Україні!

До речі, ми, DOU, запускаємо Charity Networking зустрічі ІТ-спільноти у всьому світі. Пропонуємо українській ІТ-діаспорі на День Незалежності України (24 серпня) зібратися у своїх містах, познайомитися, поспілкуватися, а найголовніше, — допомогти ЗСУ видворити російського окупанта. Деталі за посиланням!

Сподобалась стаття? Натискай «Подобається» внизу. Це допоможе автору виграти подарунок у програмі #ПишуНаDOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось11
До обраногоВ обраному3
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Дякую за освітлення руху та посилання на інші. Твій приклад надихає і я радий що навкруги є люди які дают рух цьому. 💪

Дякую вам за те, що ви робите і за детальну статтю, яка розкриває деталей!
Ви надзвичайно круті!

Але 22 лютого погане передчуття посилюється і змушує мене зіграти на пониження акцій Роснєфті та Газпрому. Ця проста дія в день нападу РФ надасть мені додаткові $12 000 для допомоги військовим та волонтерам.

Nice one!

Знаю багато прикладів таких волонтерських ініціатив від «трактористів» і це дуже надихає і вселяє віру у нашу країну і її людей.

Підписатись на коментарі