Давайте порахуємо, скільки дійсно робочих годин є у 40 годинах
У JetSoftPro, як і у більшості IT-компаній робочий тиждень девелопера вміщає 40 робочих годин. 6 років тому компанія Scoro (трекінг робочого часу) проводила дослідження і встановила, що працівники витрачають до 40% робочого часу на речі, не пов’язані з роботою. Це підтверджує численні дослідження продуктивності, які говорять, що дійсно продуктивними можна вважати 5, 4 і навіть 3,5 години на день.
Давайте розбиратись, куди витрачається неробочий робочий час, і за що компанії платять девелоперам.
Час тече по-різному
Не занурюючись у глибоку фізику, згадаємо, що для різних людей час тече по-різному. Скажімо, 1 рік для
Схоже на те, що є і інші параметри, які змінюють наше сприйняття часу. Зокрема, професійність уповільнює час.
Якщо людина добре розбирається у процесі, його усвідомлення вимагає менше часу, рішення приймаються швидше. Тому сіньйор закриває задачу швидше за трейні. При цьому кількість зусиль на обмірковування рішення не зменшується: і сіньйор, і трейні витрачають плюс-мінус однакову кількість енергії на рішення. Трейні витрачає трохи більше калорій на роздуми, а сіньйор — на швидкість дій.
Відповідно, обидва, працюючи в різному темпі, потребують однакової кількості відпочинку.
Час, необхідний на відновлення, збільшується і з робочим досвідом. Згадайте свій рівень «егегей» у перші дні на роботі, і тепер. Ентузіазм як непродуктивна енергія розсіюється, відкладання забирає все більше часу, і тільки поодинокі івенти, відпустки і особисті позитивні переживання піднімають рівень бажання працювати з ранку до ночі і на результат.
Відпочивати швидко або повільно?
Люди відпочивають по-різному. Соціоніка і еніостиль намагаються пояснити, чим ми відрізняємось, і класифікувати людей по типах. Щоб не шукати лінійку, прикинемо на око, що від гороскопів ці концепції відрізняються не принципово. Втім, важко сперечатись, що одному добре на вечірці, другому на природі, а третій найкраще відпочиває, поглинаючи крихке корпоративне печиво над офісним міні-футболом.
Навичка відпочивати швидко є не у всіх. А от загальне правило діє: чим більше досвіду у людини, тим швидше вона втомлюється на роботі, і тим довше потрібно відпочивати.
Це означає, що з досвідом девелопер може витрачати менше часу на роботу, більше на відпочинок і відновлення. Якщо рівень його самоорганізації високий, це не вплине на результат, а клієнт і далі буде задоволений.
А як же тоді рахувати час на виконання задач?
Диявол заходить в переговорку, сідає навпроти боса і говорить:
- А чого ти їм платиш за 40 годин, якщо вони працюють 23?
Бос не відповідає, бо вже другу годину п’є каву з рекрутерами у них в кабінеті, де його ніхто не знайде.
Якщо вам закортіло естімейтити час на роботу з огляду на рівень квалфікації девелопера, спробуйте і поділіться, скільки грошей ви на це вбили.
Найбільш прийнятний спосіб, як я це бачу, — це естімейт всієї команди по рівню стронг джуна. Скільки треба часу стронг джуну на задачі, стільки і вся команда витратить. Правило просте: упряжка їде зі швидкістю найповільнішого коня.
Трейні не те щоби обганяли стронг джунів, але більш досвідчені колеги нерідко пришвидшують їх процеси, тому ми зупиняємось саме на стронг джуні.
Чи можна скоротити час на відпочинок?
Можна. Вам знадобиться психолог-профайлер, який проаналізує поведінку і звички кожного вашого працівника, визначить його тип мотивації і релаксації, і зрештою порекомендує вам
Є і більш адекватна альтернатива. Можна просто дозволяти девелоперам відпочивати так, як їм зручно, але привчити їх вкладатись у часові межі проекту. J
PS
Якщо ви відчуваєте дискомфорт, платячи людині за години відпочинку, це треба пропрацювати як особисту проблему з психологом, адже цінувати людину тільки тоді, коли вона працює, неприродньо.
Найкращі коментарі пропустити