На що звертати увагу в процесі запуску мобільного застосунку. Чекліст

Привіт! Я — Вікторія Булгак, Head of Partnerships у Genesis. Серед завдань моєї команди — відстоювати інтереси бізнесів з екосистеми нашої компанії, домовлятися з партнерами про вигідні умови співпраці, шукати нові партнерства та можливості для масштабування. А ще моя команда перевіряє наші продукти на відповідність правилам маркетплейсів застосунків, зокрема Google Play та App Store.

Щоб успішно зарелізити ІТ-продукт, правильного заповнення опису та завантаження скриншотів у маркетплейс недостатньо. Команда має врахувати безліч нюансів та вимог, які висувають платформи — технічних, юридичних, маркетингових тощо. Про більшість із них варто подбати ще на перших етапах роботи над продуктом.

В цьому тексті я назву пʼять запитань, які варто поставити собі, плануючи реліз у мобільних маркетплейсах. Цей текст буде корисний розробникам, які планують запустити власний ІТ-продукт.

1. Чи відповідає застосунок основним політикам маркетплейсів

У першому кварталі 2022 року на платформі Google Play було доступно понад 3,3 млн застосунків, а в App Store — 2,11 млн, за даними Statista. Щоби потрапити на ці платформи, треба відповідати усім вимогам та політикам, що стосуються безпеки, конфіденційності, захисту персональних даних та інтелектуальної власності, а також бути сумісним з іншими девайсами.

Маркетплейси перевіряють описи продукту, скриншоти, логотипи, маркетингові матеріали, опис функціонала, а ще — тестують сам продукт. За наявності хоча б одного порушення можуть відмовити у релізі або видалити застосунок, що вже розміщений на платформі. Так, за 2021 рік App Store відхилив понад 835 000 проблемних застосунків. Google Play — 1,2 млн.

Найпопулярніші причини блокування продуктів в App Store та Google Play:

  • некоректна робота та баги, наявність вірусів;
  • порушення правил обробки персональних даних користувачів;
  • відстеження геолокації без дозволу користувача. Також у маркетплейсів виникнуть питання до розробників, якщо використання геолокації не повʼязано з основною функцією застосунку, а впроваджене суто для маркетингових цілей;
  • порушення правил здійснення платежів;
  • зміна системних налаштувань гаджетів без відома користувача;
  • невідповідність інтерфейсу рекомендаціям гайдлайнів;
  • Spam Design — застосунок повторює функції або візуальний стиль іншого продукту;
  • порушення авторських прав чи етичних норм;
  • порушення конфіденційності або відсутність посилання на умови користування та політику конфіденційності застосунку;
  • необґрунтований запит на доступ до файлів користувача.

Перше порушення правил супроводжується попередженням. Розробник має право подати апеляцію або виправити помилки та надіслати продукт на повторний розгляд. Але якщо порушення будуть систематичними, платформа може заблокувати сам обліковий запис розробників. На відміну від застосунку, його відновити значно складніше.

2. Якою буде монетизація та просування застосунку

Обрати спосіб монетизації слід ще на етапі вибору ідеї продукту та розробки бізнес-моделі. Перед цим зазвичай проводиться аналіз ринку та вивчаються практики конкурентів. Найпоширеніші способи заробітку для ІТ-продукту:

  • підписки — коли з користувача регулярно стягується оплата за користування продуктом;
  • freemium — коли частина функцій є безкоштовними, частина — платними;
  • покупки всередині застосунку;
  • продаж реклами всередині продукту.

Серед вимог платформ — надати користувачеві чіткі прозорі умови покупки або підписки, а також умови скасування оплати. Якщо ваша бізнес-модель передбачає рекламну монетизацію, перевірте, чи зможете ви розміщувати, скажімо, рекламу Google, у вашому додатку.

Модератори ретельно перевірять, яку рекламу та у який спосіб показують користувачам. Наприклад, на платформі Google Play заборонена реклама, що імітує системні сповіщення або інтерфейс застосунку, коли вона заважає роботі гаджета, перериває роботу інших програм або виводиться на екрані блокування.

Також реклама не повинна займати весь екран, не повинна з’являтися при спробі закрити застосунок. Якщо в реклами хибна або відсутня кнопка «скіпнути», її вважатимуть недобросовісною, а застосунок з нею можуть заблокувати.

Також варто подумати, чи можна без жодних обмежень та вайтлістингів рекламувати продукт в основних соціальних мережах — Google, Facebook, Snap, TikTok тощо. Скажімо, якщо ви розробляєте продукт 18+ навряд чи ви зможете просувати його на Facebook. Для маркетингу продуктів в нішах фінтех, медицини чи фармацевтики знадобляться додаткові дозвільні документи.

3. Наскільки продукт унікальний та створює added value

Коли на ринку існує 100 однакових застосунків, а ви запускаєте 101-й, який мало чим відрізняється, є шанси не пройти модерацію. Відмова App Store через порушення пункту 4.3 (Spam Design) — одна з найпоширеніших та найболючіших для розробників. І йдеться тут не про візуальний стиль, а саме про функціонал продукту. «Якщо ваша програма не є корисною та не пропонує користувачеві унікальний якісний досвід, їй не місце в App Store», — йдеться в гайдлайні маркетплейсу.

Тому якщо розробник створює продукт для висококонкурентної ніші, в якій працює багато гравців, йому варто подбати про хоча б одну унікальну фічу, яка відрізнятиме його продукт. Цю конкурентну перевагу також важливо пояснити та закцентувати на ній в описі продукту.

4. Чи відповідає застосунок технологічним трендам

Щороку компанії Google та Apple влаштовують конференції для розробників — Google I/O та Worldwide Developers Conference (WWDC). Там презентують та обговорюють відкриті вебтехнології, сервіси, пропонують чимало навчальних матеріалів, рекомендацій.

Фактично, те, що обговорюється на цих подіях — буде трендами наступного року. Варто слідкувати за ними та пробувати імплементувати тренди у свої продукти. Це допоможе якісно виділити ваш продукт, а, можливо, навіть призведе до потрапляння в тематичні підбірки (фічери від Apple).

Не обов’язково першими використовувати радикально нові технології, але можна подумати щодо того, як поєднати декілька існуючих технологій у незвичний спосіб для розв’язання нестандартної задачі.

5. Який у застосунку рейтинг та відгуки користувачів

Велика кількість негативних відгуків та запитів користувачів, залишених без уваги підтримкою продукту, можуть викликати повторну перевірку від маркетплейсів. Тому варто з першого дня публікації застосунку слідкувати за рейтингом та реагувати на усі коментарі.

Крім того, у скаргах користувачів можна знайти чимало підказок, як далі розвивати продукт, що варто змінити, якого функціонала не вистачає. Не варто нехтувати цим джерелом інформації про вашу аудиторію. Зворотний зв’язок — дуже важливий, він допоможе краще зрозуміти, як ваш продукт відповідає больовим точкам користувачів і вписується в їхнє повсякденне життя.

З чим варто ознайомитись

У цьому пункті я зібрала корисні посилання для всіх, хто є дотичним до запуску мобільних продуктів:

Сподобалась стаття? Натискай «Подобається» внизу. Це допоможе автору виграти подарунок у програмі #ПишуНаDOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось12
До обраногоВ обраному11
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Дякую за відгук! Рада, якщо було корисно

Підписатись на коментарі