З таксі в ІТ: чи реально потрапити без технічних знань у технічну галузь

Привіт усій спільноті DOU! Мене звати Анатолій Клепач, і я хочу змінити деякі стереотипи щодо пошуку себе на ринку праці. Наразі я — СЕО UA Tech Club, кофаундер та голова UA Tech Network, а також кофаундер нового видавничого стартапу PALITURKA. Але починав я свій шлях в ІТ з таксі, як би це дивно не було б.

Я вирішив поділитися своєю історією, оскільки через війну комусь понизили заробітну плату чи посаду, а багато людей взагалі втратили роботу. І наявні стереотипи в суспільстві щодо певних професій та просто страх спробувати себе в абсолютно іншій галузі заважають багатьом побудувати успішну кар’єру, знайти дійсно свою «роботу мрії» та змінити загалом своє життя на краще.

Тож пропоную вам свою історію про те, як за кермом таксі я «заїхав» у нову на той час для мене галузь та залишився у ній.

Прихід у таксі

Свою історію, як я пересів з крісла регіонального керівника будівельного холдингу за кермо таксі, я хочу розповісти з дуже простим та актуальним посилом — будь-яка начебто безвихідна ситуація може стати початком чогось нового, прибутковішого й такого, що дійсно відповідає вашому внутрішньому бажанню.

Майже 5 років я працював у будівельній галузі, свій шлях у девелопменті починав з менеджера з продажу нерухомості, а поставив крапку в цій галузі вже на посаді регіонального керівника. Через залежність від однієї локації (будівельний майданчик) та системи оплати, яка майже повністю складалася з відсотків із продажу та не гарантувала стовідсоткову виплату, я зрозумів, що емоційно вигорів на цій роботі. А останньою краплею, щоб піти з будівельної індустрії стало начебто банкрутство забудовника, через якого за кілька місяців я отримав нуль гривень, логічно, що й бажання працювати в будівельній галузі було також на нулі.

Я не міг собі дозволити заходити в новий проєкт і чекати місяць на заробітну плату, адже останні до того місяці «життя в борг» довели до критичної межі, коли гроші потрібні були тут і зараз, щоби мати змогу годувати родину.

Я зрозумів, що тоді таксувати — це чи не єдиний для мене вихід із ситуації, який дозволить навіть у перший робочий день принести гроші додому. Досі пам’ятаю свій перший день, як я сів за кермо Chevrolet Aveo 2004 року та встановив собі для роботи застосунок Uklon. Я одразу вийшов у нічну зміну, лив сильний дощ, мій моральний стан був навіть гіршим за цю погоду. Адже я себе звинувачував у тому, що стільки років побудови кар’єри я просто перекреслив. До того ж складно було ще й фізично, тому я дуже поважаю роботу водіїв таксі. І зараз, коли викликаю авто, намагаюсь не запізнюватись, перевіряти точність адреси, з повагою та вдячністю ставитись до водія та залишати чайові після поїздки.

Якось один з пасажирів мені сказав, що я щось зовсім не схожий на таксиста, на що я відповів, що я — бізнесмен. Ми посміялися, але після цього стереотипного жарту в мене виникла ідея, як можна прокачати свої комунікативні навички, використовуючи наявні можливості.

Я зрозумів, що всіх пасажирів я бачу, скоріш за все, один раз у житті, тож я можу для кожного з них представлятися людиною з якимось вигаданим минулим. Кожна поїздка за кермом автомобіля стала для мене окремою пригодою, де ти знайомишся з людьми та дізнаєшся для себе щось нове і корисне. Ким я тільки не представлявся: від власника великого підприємства до колишнього наркозалежного (чи навпаки) — та пропрацьовував себе в різних амплуа, тим самим створив для себе певну гру і зробив робочі будні цікавіше. Тобто в будь-якій ситуації можна знайти можливості, щоб покращити її для себе — у цьому я переконався тоді на власному досвіді. Такі комунікативні навички потім допомогли мені в багатьох переговорах та життєвих історіях, впевнений, допоможуть ще не раз.

У такий спосіб я намагався вчитися чогось нового та думати, куди рухатися далі в кар’єрному плані. Мені важливо було мати змогу працювати онлайн з різних офісів, закладів, міст та навіть країн. Звісно, я думав про ІТ, але майже в 30 років пізно вчитися кодити, — так я тоді собі вирішив. Здавалося, що там святі горшки ліплять, тож відкинув думки про свої перспективи в цій галузі.

Прихід в ІТ

Але в ІТ мені таки судилося потрапити. Одне замовлення, яке я навіть не хотів приймати, виявилося знаковим для мене. Так, мені зателефонував мій знайомий з проханням, що йому з партнерами потрібні послуги водія. Я не хотів його приймати, адже не брав би гроші через товариські відносини.

Довго думав над різними реалістичними відмовками, але врешті погодився. Моїми пасажирами в той вечір виявилися фахівці з ІТ, які обговорювали власний продукт та шукали людей у команду для того, щоби його просувати. Я слухав їхні дискусії з цього приводу і зрозумів, що в моєму оточенні є люди, які потенційно можуть бути корисними в цьому питанні.

Тож я долучився до обговорення, як результат — вони запитали, скільки коштує мій робочий день, аби я його провів з ними. Ми обговорили продукт, я поділився потрібними контактами, на що отримав пропозицію стати їхнім партнером у бізнесі. Коли я повернувся додому, то сказав дружині, що їхав з дому таксистом, а повернувся — СЕО ІТ-компанії.

Ось у такий спосіб я й зрозумів, що потрібно використовувати будь-який шанс, адже якщо я б не погодився тоді на те звичайне замовлення, я б втратив цю можливість без технічних знань потрапити в технічну галузь. І тут ніколи не знаєш, що саме принесе у твоє життя наступна поїздка — корисний контакт, майбутнього партнера чи новий бізнес. І навіть просто підвезти людину та поговорити після важкого дня — дуже допомагає триматися.

Перші місяці в ІТ для мене були пекельними, адже я не розумів, про що говорять мої колеги. Усі робочі процеси для мене супроводжувалися записуванням нових слів, як-от «таска», «багфікс», «бенч», «деплой», «бекенд», «фронтенд» та багато інших, а потім я гуглив їхні значення. Я поставив собі планку якомога швидше досягти хоча б рівня своїх партнерів, тож майже цілодобово споживав фаховий контент: читав відповідну літературу, дивився відео та кардинально змінив своє оточення.

Цей досвід дав мені зрозуміти, що немає нічого неможливого. Для мене ІТ було певним викликом, з яким я мав впоратися. І так вийшло, що саме тут я і знайшов себе та зрозумів, де мій потенціал може бути максимально корисним. Тепер, коли я чую щось про роботу мрії, я на 100% впевнений, що в мене саме така.

Як би дивно це не було, але саме робота водієм в онлайн-сервісі допомогла мені прокачати комунікативні навички, а також посприяла розширенню мого нетворку, над яким я працюю й зараз.

Й ось минуло 4 роки, сьогодні я — менеджер ком’юніті для СЕО ІТ-компаній, співвласник та голова об’єднання із 6 000+ фахівців з ІТ-галузі, а також маю окремий проєкт пов’язаний з українською літературою.

Так, разом з командою працюю над релізом видавничого продукту, у якому знов та сама служба виклику авто з’явилася в моєму житті. Я почав товаришувати з Вікторією Дубровською, кофаундеркою Uklon, яка зацікавилася нашим книжковим проєктом, оскільки також працює над просуванням українського бізнесу. Здавалося б, що електронна бібліотека книжок та подкастів і сервіс виклику авто — це щось непоєднуване, але, як виявилося, це не так. Тож наразі ми в колаборації плануємо спільно створювати, впевнений, успішну історію технологічного бренду України.

Сподобалась стаття? Натискай «Подобається» внизу. Це допоможе автору виграти подарунок у програмі #ПишуНаDOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось14
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Успішні проекти у хлопця:
imgur.com/a/jFQBIA5

Вже більше місяця прохають продовжити підписку копія в web.archive.org за 20 липня 2022 року.

З копії за 25 грудня 2021 року:

Какие членские взносы?
Основная цель клуба — объединять IT компании, их основателей, директоров и владельцев, поэтому до 30.12.2021 цена членского взноса составит 1000$ в год для компаний зарегистрированных в Киеве и 800$ в год для компаний зарегистрированных в других регионах Украины.

4 года мягко сказать маловато, чтоб быть Тимлидом без личной практики на понимании терминологии далеко не уехать... В теме надо обкуриться как минимум лет 10, чтоб что-то контролировать и требовать с кого то то, в чем нет опыта... Просто надзирателем да, так же руководить собраниями так же можно.
Сильного тимлида найти не просто, во всяком случае на моей практике те, которые мало что соображали, гнобили специалистов R&D и были причиной частых их увольнений, пока CEO не замечал эту ситуацию и меняли на других.

Конечно можно)
«Таксист всегда все знает»)))

Можна потрапити маючи непогану англ. мову. А потім вже можна наслухатися, натягатися модних слів і якось петляти. Але все одно потрібно щоб хоч трохи мозги працювали в тому напрямку. Буває таке, що клієнту людина до вподоби, так і працюють. А буває що тех. спеціаліст — огонь, але як людина гімно. Все залежить від бажання і трохи вдачі. Бо багатьох знайомих хотів затягнути в айті, але всі вони після того як дізнавалися що потрібно щось вчити і трохи повкалувати — відмовлялися. То я зробив також висновок, що вчитися майже ніхто не хоче.

я — власник ком’юніті

Що це за формулювання?

З одного боку ми тут регочем з чергової реклами курсїв. А тим часом Uber найбільша компанія таксі в світі яка не має у власності жодної машини, і такою вона стала через ІТ продукт. Тобто не забуваймо чього нас вчили по універсітетах — програмні продукти створюються для людей, для задовільнення їх потреб. Коли хтось робить клон убера, можливо BA чи QA який мав досвід праці таксистом став би на заваді. Не першому а ні другому по університетах массово нажаль не навчають, хоча треба.

Uber найбільша компанія таксі

Де написано що це компанія таксі?

А де написано, що це не компанія таксі ?

en.wikipedia.org/wiki/Uber
allowing users to book a car and driver to transport them in a way similar to a taxi.

Тобто similar to taxi це не таксі ? Дивіться це лише нова технологія, замість телефона просто використовується інтернет та додатки до різних пристроїв. Головна фішка для користувача — можна платити через банківську картку, та показують, що буде за автомобіль. Ті служби таксі які у себе таке не впроваджують — динозаври. Зараз таке починає бути в усіх бути.

це не компанія таксі

Таксі — то про ліцензії і відповідальність.
В деяких країнах/містах Uber «попросили» піти.
В Україні теж це не сервіси таксі, а «ми просто даємо можливість зконтактувати водію і пасажиру».

Ну то просто пану гетьманцеву і ко, разом з мінцифри більше цікаво топити національного виробника і експортера, робити різні дія сіті тощо. Бо завдання взяти хабаря за вирішення питання, як це було з російським бітумом з нульовим митом на гроші мін. оборони, а не «наповнювати бюджет». Через це, служба таксі ніби і не служба і не таксі. Хоча я особисто за лібералізацію, не треба гігантських перевірок і 1500 різних ліцензій, зборів, пенів, мега черг з потрібних медкомісії, які акредитовані робити три людини на трех мілтйоне місто тощо. Не бачу жодних перешкод чому не можна як в Грузії швидко зареєструвати службу таксі, почати робити справу та сплачувати податки. А у той самий час депутатам та різним реестратрорам та перевірникам кратно збільшити зарплатню, та надати технічні методи зі збільшення продуктивності праці, щоб там не корупція розводилась — а конкуренція за посаду. Повага до депутата має відповідати можливостям посади, а не 35 тисячам гривень, що тим хто з чесних пройшов не вистачає на потяги їздити в свій округ. Та це, нажаль вже не з цією каденцією, ця на 60% також гнила.

Якщо воно виглядає як качка, крякає як качка, плаває як качка, то вирогіднише за усе, ото і є качка ))

Ви ще забули, що в країнах де працював цей «агригатор» були тількі проблеми с персональними даними користувача. І не забувайте, що коли , в Україні «болт» для євакуації надавав безкоштовно свої авто, а «уклон» займавмя волонтерством, великий, транснаціональний, американський " убер" закрив свій додаток в Україні. Як до мене, хотів я на цю контору з Сан Франциско.... і на той «іТ» продукт...

Я вам про одне ви мені про іньше. Існує бізнес модель від уберу, як відомо від Давіда Рикардо ринок без конкуренції це не існує. Особисто я якщо би створював службу таксі взяв би пару людей з таким досвідом в бізнес аналіз. Взагалі знаю купу народу, що студентами підробляли у різних бізнесах на робочих посадах (я от адмінив в супермаркеті та ігровусі при покер клубі). Це може бути як і плюс так і мінус. Мінус це коли в ІТ тягнуть не інженерну поведінку, скажімо не брати на роботу жінок з малими дітьми. Бо в таксі чи десь на транспорті це може бути і не прийнятним, хоча в ІТ чи десь в банку це взагалі ок, люди можуть відволіктись збігати кудись чи ще щось — ніхто не загине через це. А те що українські компанії створють конкуруючі до уберу сервіси — це чудово. Можливо в Америці потім відкриють філіали і створять альтернативу тим самим Uber, FedEx тощо. Бо як їм можна робити філіали тут і винаймати на роботу чи співпрацювати з українцями — то і нам можно робити філіали там, та винаймати на роботу
чи співпрацювати з американцями.

великий, транснаціональний, американський " убер"

безкоштовно возить зі Львова шатлами до польського кордону і назад ~8 разів на день, десь 3-4 місяці вже

Що ви дядю кажете? Да не може бути? І не три місяці а с першого червня. І тільки зі Львова, а де він був ДО 1 червня? А ще дуже цікавий факт Убер вимогає від всіх партнерів розрахунків тільки через «Пріватбанк» Це так до речі про наше недолуге законодавство і монопольну змову.... І що до «болта» с 1 березня є послуга безкоштовного проїзду для війскових і мед працівників.

І раніше можна було їздити до кордону за окремими промокодами. В Польщі убер возив людей до найближчих міст після переходу кордону і донатив гроші в Україну + розвозив гуманітарку. Убер не без своїх мінусів, але з точки зору допомоги, зробив явно не менше. Не знаю навіщо вам подавати так однобоко подавати інформацію, хіба ви анонімний СЕО юа-таксі-клубу.

Смішно) А то що після війни «намалюються» донати і патріоти, яких ні хто не знає і будуть розповідати про ..любов до України...і на різному рівні вимогати поваги, так це не смішно.

лол, я вам про те, що ви безпідставно наганяли на убер порівняно з уклоном і болтом під час війни, ви мені про донати,любов та патріотів, де кореляція між цим? Убер притримується адекватної позиції щодо війни, донатить, згорнув операції в рашці, як це зробило більшість світових корпорацій. Йому треба заробляти гроші та розширюватись, а не розбиратись в моральних цінностях типу любові та патріотизмі.

Хейтить не буду, скажу лишь одно, у вашего сайта, где вы Сео , закончилась подписка на тильду.

З огляду на походження Тільди це більше плюс ніж мінус.

При цьому сайт й досі користується послугами Ddos-guard. Колись це був український продукт, але після окупації Криму засновники переїхали кудись на росію та зараз тісно співпрацюють з владою окупантів та іншими терористами

Планую на пенсії вкотитись в таксісти. Які підводні камені?

Конкуренція велика. Демпінг. Неадекватні пасажири.

по опису схоже на індуське айті

А я 60-ти років планую запустити та налагодити невеличкий бізнес, який потребує мінімальної участі і валятися десь на пляжі.

Він про бджоли атвічаю 🐝

невеличкий бізнес
який потребує мінімальної участі

Фантазёр...
Ты меня называла
Фантазёр...©

Придбай монтіровку. P.S. Краще отримай права С классу, на вантажівках заробіток завжди вищій.

Чергова піраміда войдівойті? Працевлаштування гарантоване!

Треба-ж команді грощі з чогось платити. Джинса вона і є джинса. От, що добре принаймі це вже не догма, усі в курсі, що воно за таке та банально потішаються.

Красава, нащо бути веслярем, якщо можна зразу в дамки

Це не войтівайті, це осідлатьайті

Респектулі

короче чувак з підвішеним язиком, та буйною фантазією знайшов двох задротів при бабках, навішав їм на вуха та успішно заняв свою нішу, маючи лише софт скіли, яких так не вистачало прогерам. Чому ця історія учить? А нічому, тут моралі нема.
За автора дійсно радий, на стиль коменту не зважайте, люблю токсити

Ну тобто моралі немає?
Мораль якраз є — качайте софт скіли.

Таке як у автора — дається від природи, не прокачаєте ;)

Чому ця історія учить?

Подача — все.

Позавчора вранці втрете подер шорти (типу, навколофітнес), ше й в тому місці про яке не кожному скажеш. Йду додому, місцями думаю що тепер вже точно на голодранця схожий. Волосся дибки, майка мокра, нашивка на кишені тримається вже лише на чесному слові того безіменного китайця який її пришивав.

А потім назустріч трапилася гарна дівчинка. В джинсах, які були подерті у всіх місцях в яких тільки можна (крім тих місць де не можна).

І маю вам сказати що в такій подачі оті подертості виглядали не так вже й погано! :)

Так це — топ-комент, і неиоксичний він, це — правда

Особо женатый таксист )))

У вас ще ФОП не заробив гроши ...а ви вже про ...жену...думаєте)))

А при чем тут мой ФОП) Это общий вопрос
Не жалуюсь ;)

Статтю прочитаю ввечері, але коментар одразу:

В таксі я для себе працюю, а насправді СЕО в UA Tech Club.
Ким я тільки не представлявся: від власника великого підприємства до колишнього наркозалежного (чи навпаки) — та пропрацьовував себе в різних амплуа, тим самим створив для себе певну гру і зробив робочі будні цікавіше

Коротко про те, як в Уклон з’явилася можливість зробити при замовленні позначку «мовчазний водій» :D

Підписатись на коментарі