Про скриншоти або «одна картинка вартує тисячі слів»
Якийсь Аарон Деніел Айлз написав на Quora, що він робить
Саме тому зараз ми з командою працюємо над новим продуктом, що пов’язаний з використанням скриншотів у роботі. Активно досліджуємо цю тему. Ми переконані, що більшість людей регулярно знімають екран. Просто зазвичай ми навіть не замислюємося, наскільки часто це робимо і що нам це дає. Спробуймо відстежити.
Табір скриншототворців умовно розділяється на 2 напрямки:
- Ті, хто скринить історію своїх уподобань та цінностей, того, що нас вабить, хвилює, смішить чи бентежить. Тут і докази якихось срачів з фейсбуку, і мемчики, і нюдси, і епічні треди Ілона Маска. Зараз це майже перетворилося в окремий вид мистецтва, варто лише подивитися на скриншоти актуальних тем у Твіттері.
- Ті, хто робить скриншоти по роботі — це для пояснення, як щось зробити, для гайдів-інструкцій, щоб довести, що щось не працює та інше.
Якщо з першим пунктом усе зрозуміло й потреби тут просто мінімальні — просто відзняти частину екрана на компі або телефоні й зберегти. То з другим усе стає складніше.
Скриншоти у роботі
Робочі скриншоти як правило мають певну мету. Візьмемо, наприклад 3 кейси.
1 кейс. В моїй компанії практично усі відділи створюють гайди. Developers, BizDev, QR, support, HR, sales, маркетинг, бухгалтерія — усі пишуть мануали в корпоративній вікі. Це може бути технічна документація, чи просто гайд зі скриншотами, як запитати відпустку у нашому внутрішньому порталі. Думаю, що схожа ситуація у більшості ІТ-компаній в Україні.
Тобто в цьому мета — чомусь навчити, розказати як щось зробити, як чимось користуватися, як розв’язувати питання.
Потреби в цьому кейсі комплексні: по-перше, власне зробити скриншоти та відредагувати зображення (додати елементи на кшталт стрілочки, обведення чи замилення). По-друге, це власне відокремлені скриншоти об’єднати у повноцінний гайд. Тут зазвичай виникає багато складностей, тому що треба мати якийсь портал, до якого мають доступ окремі люди; потрібна можливість створювати сторінки, додавати послідовність скриншотів на сторінці та додавати текстовий опис. Це власне і є основним болем, коли створюєш гайди зі звичайними додатками для скриншотів. Бо прості зображення у стеці мало кому корисні.
2 кейс. Наприклад потреби Quality Assurance принципово відрізняються. Бо вони роблять не стільки гайд, скільки знімають покрову історію й пишуть додатковий текст, збирають інформацію про проблему.
Тут головна мета — якісно донести розробникам, що щось не працює й пояснити, як відтворити проблему. Тобто окрім власне скриншоту треба ще збирати інформацію про роботу додатка чи сайту, як от Console log з браузера.
Простого редактора буде замало. Є потреба робити скриншот зі скролом сторінки, об’єднати декілька скриншотів у один, експортувати у різні формати, забезпечити безпеку для шерінгу за посиланням, згрупувати зроблені знімки за проєктами та десь зберігати їх.
Як бачимо, так само звичайний скриншот вирішує лише частину проблем.
3 кейс. Ще один напрямок, де скриншоти відіграють величезну роль — це support відділ. Зазвичай команда створює безліч гайдів для клієнтів, які об’єднані в так звані FAQ-сайти. Особливо це стосується сервісних компаній, яким потрібно вчити своїх клієнтів, як користуватися інструментом.
Проблема в цьому кейсі велика, адже результат бачить клієнт, а отже потрібно зробити гарно, зрозуміло, і якісно. Ось кілька проблем з нашого досвіду:
- По-перше, це власне місце, де зберігаються усі гайди. Це якийсь портал з рівнями доступів і публічним доступом «для клієнтів», як сайт.
- Підтримка актуальності. Треба мати можливість швидко і нескладно змінити частину гайда або повністю замінити його новим. У випадку зі звичайним додатком для скриншотів це завдання стає повноцінною пригодою, бо спочатку робиш скриншоти, зберігаєш, а потім редагуєш/створюєш сторінку.
- Важливо, щоб усі гайди були створені в одному стилі: однаковий формат створення скриншоту (full-screen або якісь окремі елементи), один формат виділень та позначок (колір і товщина обведення, стрілок та іншого), однакове форматування сторінок. А коли змінюються люди у відділі, то змінюється й оформлення. Хтось робить товще лінію, хтось замилює не усе. Часто навіть керівництво зі створення гайдів не розв’язує цю проблему, бо де є люди, там є помилки.
Щоб підсумувати, бачимо що наразі наявні відокремлені рішення:
- Окремо додатки для створення скриншотів з різноманітними функціями редагування.
- Окремо інструменти, які допомагають створити сайт з гайдами для внутрішнього користування компанії чи для створення FAQ для клієнтів.
- Окремо інструменти для QA зі специфічним функціоналом збору даних про роботу додатків.
Чим я тільки не користувався за роки роботи і які тільки скриншоти не робив для цих трьох кейсів. Це були й простий CloudApp, й специфічний AppLoader. В більшості ж випадків увесь результат виглядав приблизно ось так:
Ось таке життя ¯\_(ツ)_/¯
Цей наратив зрозуміють ті, хто робить скриншоти по роботі. Правда ж? Й до вас є запитання.
Як часто ви робите скриншоти?
Які задачі вирішуєте за допомогою скриншотів?
Які кейси можете додати до використання скриншотів у роботі?
З якими проблемами стикаєтесь, що пов’язані зі скриншотами?
Чи вистачає вам функціоналу додатків, якими користуєтесь чи хотілося б щось додати?
Можете порадити свій ідеальний інструмент для скриншотів, яким користуєтесь по роботі?
Якщо ж хочете допомогти у створенні нового українського продукту, який буде спеціально розрахований на ІТ-спільноту, то можете пройти невеличке опитування за посиланням -> forms.gle/Nar56TeTssJkPR5YA.
11 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів