Про скриншоти або «одна картинка вартує тисячі слів»

Якийсь Аарон Деніел Айлз написав на Quora, що він робить 2500–4000 скриншотів на місяць. Виходить в середньому по 100 скринів на день! Я не такий фанат й цифри у мене менші. Але все ж таки вважаю себе адептом «скриншототворення». Бо непорівнянно легше зняти екран, аніж писати купу тексту, аби щось пояснити.

Саме тому зараз ми з командою працюємо над новим продуктом, що пов’язаний з використанням скриншотів у роботі. Активно досліджуємо цю тему. Ми переконані, що більшість людей регулярно знімають екран. Просто зазвичай ми навіть не замислюємося, наскільки часто це робимо і що нам це дає. Спробуймо відстежити.

Табір скриншототворців умовно розділяється на 2 напрямки:

  1. Ті, хто скринить історію своїх уподобань та цінностей, того, що нас вабить, хвилює, смішить чи бентежить. Тут і докази якихось срачів з фейсбуку, і мемчики, і нюдси, і епічні треди Ілона Маска. Зараз це майже перетворилося в окремий вид мистецтва, варто лише подивитися на скриншоти актуальних тем у Твіттері.
  2. Ті, хто робить скриншоти по роботі — це для пояснення, як щось зробити, для гайдів-інструкцій, щоб довести, що щось не працює та інше.

Якщо з першим пунктом усе зрозуміло й потреби тут просто мінімальні — просто відзняти частину екрана на компі або телефоні й зберегти. То з другим усе стає складніше.

Скриншоти у роботі

Робочі скриншоти як правило мають певну мету. Візьмемо, наприклад 3 кейси.

1 кейс. В моїй компанії практично усі відділи створюють гайди. Developers, BizDev, QR, support, HR, sales, маркетинг, бухгалтерія — усі пишуть мануали в корпоративній вікі. Це може бути технічна документація, чи просто гайд зі скриншотами, як запитати відпустку у нашому внутрішньому порталі. Думаю, що схожа ситуація у більшості ІТ-компаній в Україні.

Тобто в цьому мета — чомусь навчити, розказати як щось зробити, як чимось користуватися, як розв’язувати питання.

Потреби в цьому кейсі комплексні: по-перше, власне зробити скриншоти та відредагувати зображення (додати елементи на кшталт стрілочки, обведення чи замилення). По-друге, це власне відокремлені скриншоти об’єднати у повноцінний гайд. Тут зазвичай виникає багато складностей, тому що треба мати якийсь портал, до якого мають доступ окремі люди; потрібна можливість створювати сторінки, додавати послідовність скриншотів на сторінці та додавати текстовий опис. Це власне і є основним болем, коли створюєш гайди зі звичайними додатками для скриншотів. Бо прості зображення у стеці мало кому корисні.

2 кейс. Наприклад потреби Quality Assurance принципово відрізняються. Бо вони роблять не стільки гайд, скільки знімають покрову історію й пишуть додатковий текст, збирають інформацію про проблему.

Тут головна мета — якісно донести розробникам, що щось не працює й пояснити, як відтворити проблему. Тобто окрім власне скриншоту треба ще збирати інформацію про роботу додатка чи сайту, як от Console log з браузера.

Простого редактора буде замало. Є потреба робити скриншот зі скролом сторінки, об’єднати декілька скриншотів у один, експортувати у різні формати, забезпечити безпеку для шерінгу за посиланням, згрупувати зроблені знімки за проєктами та десь зберігати їх.

Як бачимо, так само звичайний скриншот вирішує лише частину проблем.

3 кейс. Ще один напрямок, де скриншоти відіграють величезну роль — це support відділ. Зазвичай команда створює безліч гайдів для клієнтів, які об’єднані в так звані FAQ-сайти. Особливо це стосується сервісних компаній, яким потрібно вчити своїх клієнтів, як користуватися інструментом.

Проблема в цьому кейсі велика, адже результат бачить клієнт, а отже потрібно зробити гарно, зрозуміло, і якісно. Ось кілька проблем з нашого досвіду:

  • По-перше, це власне місце, де зберігаються усі гайди. Це якийсь портал з рівнями доступів і публічним доступом «для клієнтів», як сайт.
  • Підтримка актуальності. Треба мати можливість швидко і нескладно змінити частину гайда або повністю замінити його новим. У випадку зі звичайним додатком для скриншотів це завдання стає повноцінною пригодою, бо спочатку робиш скриншоти, зберігаєш, а потім редагуєш/створюєш сторінку.
  • Важливо, щоб усі гайди були створені в одному стилі: однаковий формат створення скриншоту (full-screen або якісь окремі елементи), один формат виділень та позначок (колір і товщина обведення, стрілок та іншого), однакове форматування сторінок. А коли змінюються люди у відділі, то змінюється й оформлення. Хтось робить товще лінію, хтось замилює не усе. Часто навіть керівництво зі створення гайдів не розв’язує цю проблему, бо де є люди, там є помилки.

Щоб підсумувати, бачимо що наразі наявні відокремлені рішення:

  1. Окремо додатки для створення скриншотів з різноманітними функціями редагування.
  2. Окремо інструменти, які допомагають створити сайт з гайдами для внутрішнього користування компанії чи для створення FAQ для клієнтів.
  3. Окремо інструменти для QA зі специфічним функціоналом збору даних про роботу додатків.

Чим я тільки не користувався за роки роботи і які тільки скриншоти не робив для цих трьох кейсів. Це були й простий CloudApp, й специфічний AppLoader. В більшості ж випадків увесь результат виглядав приблизно ось так:

Ось таке життя ¯\_(ツ)_/¯

Цей наратив зрозуміють ті, хто робить скриншоти по роботі. Правда ж? Й до вас є запитання.

Як часто ви робите скриншоти?

Які задачі вирішуєте за допомогою скриншотів?

Які кейси можете додати до використання скриншотів у роботі?

З якими проблемами стикаєтесь, що пов’язані зі скриншотами?

Чи вистачає вам функціоналу додатків, якими користуєтесь чи хотілося б щось додати?

Можете порадити свій ідеальний інструмент для скриншотів, яким користуєтесь по роботі?

Якщо ж хочете допомогти у створенні нового українського продукту, який буде спеціально розрахований на ІТ-спільноту, то можете пройти невеличке опитування за посиланням -> forms.gle/Nar56TeTssJkPR5YA.

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Сделать скриншот заранее выделенной области, добавить теньку по кругу, сохранить файлик локально, загрузить на корпоративную шару, сгенерить общедоступную урлу, запихать её в буфер обмена и все это по одной кнопке!
ShareX getsharex.com — считаю что на сегодня это самый лучший скриншотер, да к тому же бесплатный!
Очень обширные возможности по функционалу и кастомайзингу, настроить можно под себя очень многое. Вот прям очень рекомендую!
...это как раз тот случай когда желание задонатить возникает само по себе...

Наразі користуюсь саме цією тулзою) Дуже сумував на Маці за нею. Проте все одно для створення мануалів треба робити багацько скриншотів, додавати елементи, вставляти в документ і так далі. А хотілося б однією кнопкою)

Кілька років користуюсь — www.screenpresso.com
її можливостей мені вистачає
навіть українська мова є (від фанатів я так розумію www.screenpresso.com/translation )

Я одразу повертаю назад на до-обробку будь які how-to & quickstart по роботі якщо вони не містять:
— версій ОС та ПЗ
— скріншотів

Покрокова інструкція має бути написана для дибілів, і ніяк інакше.

Можете порадити свій ідеальний інструмент для скриншотів, яким користуєтесь по роботі?

Будь який у якому є маркування

Покрокова інструкція має бути написана для дибілів, і ніяк інакше.

Це точно. Ми до речі саме цю проблему й хочемо вирішити, щоби інструкції були не просто «тицни сюди», а детально, а ще бажано, щоб універсально.

ось у цьому курсі автор розказує про створення стартапу на основі свого продукту, який якраз про скріншоти courses.prometheus.org.ua/...​eus IT101 2022_T1/course

Дякую! Світ не стоїть, люди вирішують болюче.

Иногда клиенту надо объяснить порядок действий на его локальном компе (асинхронно). Скриншоты обычно помогают.

Скріншоти для мануалів на тему «як зробити те-то у нашому самому крутому софті. З текстовими поясненнями та стрілочками нумерованима»

Замдиректора одного разу побачив та сказав: «Та ти так розмальовуєш, ніби для недоумків.» :-))

Проте ті, кому дані мануали адресовано на 60% не розуміють ніфіга.
Бугага...

В такому випадку краще розмалювати, здається, щоб хоча б 40% зрозуміли.

Підписатись на коментарі