Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 30
×

Як ми оновлювали додаток до SuperApp: внутряк процесів, інсайти з юзабіліті-тестів і факапи

Усі статті, обговорення, новини про Mobile — в одному місці. Підписуйтеся на телеграм-канал!

Привіт! Мене звати Роман, VP of Product в Uklon. Нещодавно ми викотили оновлений мобільний додаток і тепер це Uklon SuperApp.

Матеріал буде корисний Product Owner’ам (а також тим, хто хоче до них рости, але не розуміє, який обсяг роботи його чекає) і учасникам великих проєктів.

На основі власного досвіду хочу поділитись внутряком, який вам щось підкине у розробницьке багаття:

  • як ми адаптували довоєнний план оновлення продукту під нові потреби користувачів,
  • чому найкрутіший прототип впроваджуємо пізніше,
  • тестування, і до чого тут наш охоронець,
  • факапи або чому юзабіліті-тести не дають 100% результат,
  • найдовша відстань замовлення між містами:)

Що планували зробити і як

👉🏻 Інсайт, який привів до ідеї глибокого оновлення

Одна із зон відповідальності продуктової команди — це аналіз, дослідження та пошук нових рішень. Ми завжди вивчаємо конкурентів і дивимося на світові тенденції.

Тому прийшли до рішення, що користувачам зараз треба зручний додаток, де можна не тільки замовити авто, а й швидко отримати доставку чого-небудь і мати ще інші релевантні сервіси в одному місці.

👉🏻 Як і куди заглиблювалися на початку

Перший етап аналізу ми почали з продуктовою командою — PO та дизайнером, але швидко зрозуміли, що дві голови — це круто, але три — набагато краще. Саме тому до нас приєднався ще один дизайнер і процес покращився до стану «юхуууу».

Вивчали світових лідерів, аналізували прямих та непрямих конкурентів, брейнштормили, документували, переглядали YouTube-відоси і т.д.

Далі ставало ще цікавіше, адже ми почали розробку та валідацію дизайн-прототипів. Зі сторони це виглядало як цілі полотна різних варіантів у фігмі, де чорт ногу зломить — понад 80 екранів! Ідеї були як спокійні, так і крейзі.

Та коли варіантів стало забагато, ми зрозуміли, що на тестування ми не візьмемо більш як три дизайни.

Мікрочастина розроблених можливих варіантів дизайну

👉🏻 Як тестували UI & UX

Що: прототип, який сподобався найбільше PO, Product UX/UI Designer та Lead Product Designer.
Зробили: відкинули :(
Чому: зміни вийшли занадто кардинальними, і вони могли відштовхнути користувача.
Рішення: пройти до фінального прототипу через 3 ітерації з фідбеком і внесенням змін.

Після цього ми сумарно зробили плюс-мінус 50 сесій юзабіліті-тестувань. Різні користувачі, вікові категорії. Тестанули навіть на нашому охоронцеві, адже люди 50+ як не рідко, але таки користуються Uklon. Так що, це було завдання із зірочкою — зробити супер зручний інтерфейс, аби нові клієнти будь-якого віку змогли розібратися.

  • Користувачі пройшли всі сценарії без проблем та відмітили: «Додаток змінився, але все основне на своїх місцях. Важливо, що це не відштовхує так, як коли починаєш користуватись чимось новим».
  • Звернули увагу, що у нас з’явилися улюблені адреси «Дім» та «Робота» (вони і були, але в Uklon SuperApp ми зробили їх значно помітнішими — додали градієнт, який привертає увагу.

Це Ростислав (Product UX/UI Designer) під час тестування

Фінальним апдейтом після тестувань було рішення винести на головний екран Delivery, Driver & Share. Апдейтнули клікабельні прототипи по кожному з флоу — і передали на оцінку архітектору.

👉🏻 Зміни «під капотом» та на UI

Для команди розробки викликом було відокремити Delivery та Share від Ride-hailing, зробити ці сервіси повністю незалежними. Плюс, ще треба було додати можливість інтегрувати та/або розробляти в майбутньому продукти з індивідуальними флоу.

Ось які зміни ми зробили для користувача на головному екрані:

  • винесли сервіси Delivery, Driver & Міжміст (для пришвидшення створення замовлення);
  • візуально підкреслили іконки улюблених адрес (Дім та Робота);
  • виділили рісенти (останні адреси поїздок);
  • зобразили наявність промокоду (спойлер — як тільки є промо, одразу ростуть метрики по конверсії 😎).

Фінальний дизайн Uklon SuperApp

Що і як робили в умовах воєнного часу

👉🏻 Як війна внесла зміни у функціонал

За довоєнними планами, з квітня ми вже мали впроваджувати функціонал у містах. Але, але, але — 24.02. — срана русня.

Команда працює як може, дедлайни посунули. Ще раз змінили продукти, які мали виносити на головний екран. Розробку сервісу спільних поїздок «Share» поставили на паузу, а його місце на головному екрані зайняв новий клас Міжміст (для міжміських поїздок).

👉🏻 Активна фаза розробки

Безпосередньо процес не завжди цікавий, самі розумієте. Але ось цікаві цифри про основну частину роботи над оновленням:

  • 6 місяців,
  • 45% спеціалістів продуктових ІТ-команд залучили до випуску нового функціоналу,
  • 25 міжкомандних мітингів,
  • 35 релізів.

Останні три мітинги присвятили відстеженню прогресу впровадження функціоналу та ретроспективі. На ретро розглянули стандартні питання для опрацювання та вручили всім учасникам грамоти 😆 Окей, не було такого. Насправді просто показали грамоти на екрані 😉

👉🏻 Як тестували вже після релізу на реальних клієнтах

Враховуючи, що ми нафігачили UI змін головного екрану додатка, то впровадження функціонала робили:

  • за містами,
  • через A/B тест.

Користувачів поділили на 2 групи 50% на 50%:

  • Група А: бачить поточний дизайн додатка.
  • Група B: може користуватися оновленим інтерфейсом і функціоналом.

A/B tеst з розподілом користувачів

Під час запуску контролили ключові метрики, а саме:

  • Task success (час від запуску додатка до розміщення замовлення),
  • конверсію за продуктами (запуск додатка → створення замовлення),
  • час запуску мобільного додатку.

Завдяки команді DSA завчасно отримали всі звіти для контролю і моніторингу даних.

Перше місто, в якому відбувся запуск — Чернівці, далі поступово підключали міста-мільйонники та обласні центри. Київ був останнім у «підключенні».

Протягом місяця PO, Lead Product Designer, Product Designer та Data Analyst щоденно окремо збиралися для аналізу метрик.

Чесно, було стрьомно, аби показники Ride-hailing не обвалились 🤞🏻Так, були юзер-тести і так далі, але це — продукт, і тут може бути все, що завгодно + війна... Самі розумієте.

Вже після запуску перших трьох міст (Чернівці, Одеса та Львів) побачили, що метрики не падають і тримаються на рівні з поточними показниками. Тому трохи пришвидшились і почали вмикати інші міста.

Факапи, або чому юзабіліті-тести не дають 100% результат

Описані нижче факапи при юзабіліті-тестуванні не виявили. Отримали їх вже після впровадження функціоналу. Звісно, висновки вже зроблені, і на майбутнє ми не станемо на ці граблі вдруге. Але ви можете повчитися у нас :)

👉🏻 Факап 1: не всі користувачі помічають продукти на головному екрані 😧

Всі юзер-тести з продуктами на головному екрані пройшли успішно, але отримали відгуки, що користувачі не можуть знайти продукт. Відгуки не масові, але вони є — і це факап.

Наприклад, «Куди поділась доставка», «Чому пропав кур’єр»?, а мій дружбан взагалі написав «Йоу, а де у вас пропали посилки?». На відповідь «Чекни головний екран» відповів «ага, поки не звик 🤷🏼‍♂️».

Інсайт: користувачі звикли на рівні рефлексів створювати необхідне замовлення по відповідному флоу. На майбутнє: комунікація — маст хев. Люди часто є візуалами, тому треба обов’язково показувати зміни наглядно.

👉🏻 Факап 2: користувачі звикли бачити ціну доставки одразу, а потім вказувати дані одержувача.

Цього юзабіліті-тестування нам не показало, бо під час тестування користувачі не думають про економію коштів (власну вигоду). У цей момент вони не в контексті реального використання продукту.

Тепер швидко виправляємо і додаємо цей функціонал.

Висновки

  1. Рухатися за світовим ринком — означає прагнути на місце лідера.
  2. Прийшла війна — вирішуй, що зараз актуально, а не що феєрично й упевнено запланували впровадити в життя «до 24 лютого».
  3. Розширення команди на етапі аналізу надає пришвидшення та додаткову точку зору.
  4. Ти можеш вигадати сексі-дизайн і кайфувати від нього, але найперше треба думати про юзабіліті.
  5. Факапи неминучі, але треба їх правильно «читати» зі сторони користувача.

👉🏻Якщо зрозуміли, що любите почитати про «внутряк»

Продуктова команда напрямку Rider веде власний неофіційний телеграм-канал, де публікує детальний і прикольний опис послуг та круті перфоменси наших райдерів.

Наприклад, нещодавно писали про те, що найдовший маршрут у рамках продукту «Міжміст» був 606 км. Користувач їхав з Києва до Івано-Франківська. А число з найбільшою кількістю поїздок райдера (за вересень) можна буде дізнатись у каналі.😉

Одна з новин у телеграм-каналі

👍ПодобаєтьсяСподобалось9
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Вельмишановна публіка доу змішає с гівном будь що, не зважаючи на те, що це один з дуже не багатьох українських продуктів.

Дякую Уклону за крутий сервіс і постійне бажання розвиватись, ви робите життя в Україні кращим.

Дуже цікава стаття та супер крутий апдейт застосунку! 🔥🚀

Так а де суперап?

Напомнило названия говносборок шиндовс — New Year Edition, Jaguar Edition, Anniversary Edition, при отсутствии значительного повода присваиваются проходные названия — Best, Turbo, Super etc.
Экран с 3 жирными желтыми кнопками — жесть, хорошо, что я не попал видать в ваше а/б тестирование.
Как всегда главный уиксер всех умнее, а на отзывы пользователей пох

4. Ти можеш вигадати сексі-дизайн і кайфувати від нього, але найперше треба думати про юзабіліті.

Цим висновкам вже багато багато років. Ще задовго до суперапп 😆

у альфа банка тоже прога называется «сенс суперапп». Приставка супертруперпарапуппер не прибавляет качества проге

Дивно що магазини не борюця з цим лайном

Какой суперапп, у вас приложение зависает при выборе точки на карте. Всё работало нормально и было приятно пользоваться, сейчас навешали избыточного функционала и всё тормозит

💯!
І якби ж можна було то спихнути на старі телефони, але ж раніше, до «оноволення» все нормально працювало!

Після цього ганебного оновлення уклон став запускатися на моєму телефоні замість кількох секунд цілих 10!

Я вже не кажу про те що screen real estate віддали під величезні кнопки які я ніколи не натискатиму.

Повний провал, а не супер апп.

P.S.: користуюсь уклоном двічі на день. Надзвичайно дратує що я повинен чекати 10 секунд щоранку коли поспішаю до офісу
P.P.S.: відгук про це я вже давно вам надіслав але схоже що всім насрати, промоушен дають за bloatware а не за зручність

Підписатись на коментарі