67% студентів технічних факультетів планують залишатись в Україні
Привіт, мене звати Слава Павлюк. Я — Educational Project Specialist IT-компанії Yalantis. Нещодавно ми провели тур десятьма університетами України в Дніпрі, Києві та Львові. Його метою було розказати першокурсникам конкретніше про діапазон спеціальностей в IT та дати поради з отримання першого оферу.
Коли планувався тур, у Києві та Львові не було обстрілів близько 4 місяців, тому ми вирішили провести його офлайн із можливістю продовжити в укритті. 10 жовтня розпочались масовані обстріли України та в той же день було вирішено перевести залишок лекцій в онлайн-формат.
Та все одно, ми з командою зустрілися з сотнями студентів і провели маленьке дослідження, бо війна вплинула як на вступну кампанію до ЗВО, так і на поведінкові звички абітурієнтів.
У цифрах щодо опитування :
Кількість студентів, що взяли участь: 650 (студенти могли обирати декілька варіантів відповідей)
ЗВО до яких ми завітали: 10 ЗВО у Львові, Києві та Дніпрі (КПІ, КНУ, НАУ, ДУТ, НТУ ДП, ДНУ, УМСФ, УДУНТ, НУ ЛП, ЛНУ)
У відсотках: 60% перший курс; 20% другий курс; 20% третій і старші курси
Ця інформація стане у нагоді іншим educational та recruitment фахівцям. Деякі відповіді нас приємно здивували.
Перше, що ми спитали, чи планували студенти до війни вступити на ІТ спеціальність:
87% планували вступити на ІТ-спеціальності ще до початку війни
6% ні, вирішили це після початку повномасштабного вторгнення
7% ні, вступили через інші обставини
Цікавою є ідейність студентів у виборі. Далі ми спитали, чи планують студенти будувати кар’єру в Україні:
67% відповіли так
13% планують релокацію за кордон
20% ще не визначились
Переважна більшість планує будувати майбутнє в Україні. Так, війна змусила покинути країну багато перспективної молоді, але відсоток все ще залишається чималим.
А чому саме цей напрям ми з’ясували питанням, чим цікава IT-сфера:
67% через можливість віддаленої роботи
63% через високі зарплати
81% через широкі можливості розвитку
25% через трендовість IT-фаху або за рекомендаціями знайомих та друзів
Це підтверджує стейтмент про ідейність вибору. Для молоді зараз важливий саморозвиток, іноді навіть більше, ніж матеріальні бенефіти індустрії. Але фінансова сторона превалює у виборі студентів щодо поєднання навчання та роботи.
Цей аспект ми перевірили в опитуванні та запитали, чи плануєте поєднувати роботу та навчання:
83% планують почати працювати за фахом під час навчання
2% вже мають роботу
5% не планують шукати роботу, лише навчатись
10% працюють вже, але не за фахом
Та отримати омріяний перший офер фахівцю рівня Trainee або Junior зараз набагато складніше, особливо першокурснику. Існує розбіжність попиту та пропозиції на одну вакансію. Нижче наводжу аналітичні дані анонімного інтернет-порталу Djinni на початку листопада, де показано конкурс на одну вакансію без досвіду роботи:
Чинники перенасиченого ринку: криза та значна інфляція у світі, скорочення в Україні через війну, збільшення попиту на роботу в IT через можливість віддаленої роботи та відносно високі зарплати. Підігріває ситуацію реклама чисельних курсів, що обіцяють «золоті гори» та легкий вхід в ІТ. Відповідно попит, наприклад, на позицію тестувальника, вищий через думку, що вхід в IT з позиції QA легший. Причому збільшилась не тільки кількість кандидатів, а й значно зменшилась кількість вакансій. Так що ж допоможе отримати перший офер? Постійне вдосконалення себе через теорію і практику.
Для того щоб зрозуміти, як майбутні айтівці вдосконалюють себе, ми запитали у них, якими ресурсами вони користуються для покращення скілів:
70% фахові Telegram-канали
19% шукають матеріали на DOU
37% відвідують кар’єрні заходи
73% відвідують фахові курси та школи
53% отримують такі матеріали за рекомендацією
Студенти перших курсів ще навіть не знають базових речей в ІТ, і якість освіти в університетах через Covid-19 та повномасштабну війну стає нижче. Факт: приватні IT-компанії в деяких речах взяли на себе освітні функції. Та активностей багато і ми спитали, які з них найцікавіші.
Які активності від приватних компаній цікаві студентам:
93% цікавляться стажуванням та практиками від компаній
70% лекціями від практиків
44% хотіли б відвідувати воркшопи та хакатони
26% зацікавлені в підтримці компаніями студентських заходів всередині ЗВО (ліги сміху, дні факультету та інші некар’єрні активності)
Ось такі результати дослідження. Насправді молодь дуже активна і задає безліч наївних питань :) Сподіваюсь ці дані допоможуть всім краще зрозуміти студентство, щоб ефективніше з ним працювати.
А що ви думаєте з приводу результатів?
1 коментар
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.