5 Do’s & Don’ts під час співбесіди з рекрутером

Привіт! Мене звати Віолетта Хариш, я Senior Talent Delivery Specialist в Intellias. В IT-рекрутингу працюю близько 5 років. Маю досвід роботи у бізнесах, різних за розміром і напрямами діяльності — від рекрутингової агенції до продуктової компанії, від малого до великого аутсорсу. За свою кар’єру провела близько 3000 співбесід.

Нещодавно я виступила спікеркою у межах вебінару на освітньому каналі IntelliStart, під час якого розповіла своїм слухачам про 5 do’s & don’ts на співбесіді з рекрутером. Тож у цій статті хочу також поділитися відповідними порадами й з читачами DOU.

✅ 5 Do’s під час співбесіди

1. Вдала самопрезентація себе та свого досвіду. Коли на співбесіді просять розповісти про себе, зовсім не потрібно надавати детальну інформацію про своє життя, родину, кожне місце роботи тощо. Варто завчасно підготувати невеличку змістовну розповідь про свою освіту, кваліфікацію, досвід, професійні досягнення, цінні знання та вміння у тих напрямках, які можуть бути важливими для конкретної вакансії. Це допоможе рекрутеру оцінити ваші презентаційні навички та здатність структурувати інформацію.

Якщо ви вже маєте відповідний досвід, розпочинайте свою розповідь з узагальненого підсумку вашої кар’єри, наприклад: «У цій сфері я працюю вже понад 3 роки». Після цього можете переходити до розповіді про останнє чи поточне місце праці. Обов’язково виділяйте найголовніше з обов’язків та досягнень на посаді, на якій ви працювали. Завершіть розповідь тим, чому шукаєте роботу та що хочете знайти.

У разі відсутності відповідного робочого досвіду розпочніть зі згадки про вашу спеціальність або ж останні курси чи тренінги, які ви нещодавно відвідали. Поясніть, чому ви хочете розвиватись у цьому напрямку і які перспективи для себе бачите. Підсумувати розповідь варто навичками, які можуть бути корисними для цієї вакансії.

NB! У кожній вакансії вже наперед написані вимоги до кандидата. Вивчіть цей перелік та додайте до розповіді одну з очікуваних відповідей. Важливо, щоб ваша самопрезентація тривала не довше 3-4 хв. Проговоріть її декілька разів вдома вголос.

2. Будьте справжніми. Цінність будь-якої компанії — це її люди, тому мета кожної співбесіди — знайти свою людину. Завжди відчувається, коли кандидат говорить завчені фрази чи очікувані відповіді. Цінуються щирі відповіді, за якими видно справжню людину зі своїми думками, принципами та вподобаннями. Рекрутери перевіряють не лише те, якими hard skills ви володієте, проте також і soft skills.

Soft skills — це ваші людські риси: здатність працювати в команді або ж за стресових умов, вміння вчитись чи приймати самостійні рішення. Не потрібно перераховувати всі навички, які ви знайшли в інтернеті, достатньо лише кілька ваших справжніх. Але пам’ятайте, що вам це необхідно довести. Наприклад, чому ви вважаєте себе стресостійким? Яка ситуація вам це показала? Будьте готові підкріпити кожне ваше твердження фактами.

3. Покажіть бажання розвиватись. Ваш досвід є важливим, але кожен роботодавець цінує людей, що завжди готові вчитись. Навіть якщо вам зараз не вистачає деяких навичок — розкажіть, як ви будете їх отримувати.

Можу пригадати епізод із власного досвіду, коли перевагу надали технічно слабшому кандидату тільки за те, що ця людина мала більші амбіції та ініціативність. І в 90% випадків це рішення виправдане, адже ІТ-сфера дуже динамічна.

4. Не бійтесь тем, у яких погано розумієтесь. Інколи ви можете не знати відповіді на те чи інше професійне запитання — і це нормально. Утім, нашому суспільству притаманний великий страх помилки, а тому в більшості з нас закладено синдром відмінника. Якщо ви потрапили в таку ситуацію, не намагайтесь сказати абищо. Чесно повідомте, що ви не знаєте відповідь, але обов’язково прочитаєте про це після розмови. Це однозначно створить вам репутацію чесного кандидата. Занотуйте розмову, адже так ви зможете краще проаналізувати ваші недоліки у співбесіді й потім їх виправити.

5. Ставте запитання та уточнюйте. Ваша задача на співбесіді не лише продемонструвати себе як ідеального кандидата, а й зрозуміти, чи є ця робота оптимальним варіантом і для вас. Тому підготуйте заздалегідь кілька запитань та під кінець співбесіди обов’язково їх поставте.

⛔ 5 Don’ts під час співбесіди з рекрутером

1. Не підготуватись до інтерв’ю. Прийти на співбесіду і нічого не знати про компанію та вакансію — це дуже поганий знак. Швидше за все, вам не напишуть про наступний етап, і найближчі пару років сюди не запросять.

Деякі кандидати часто запитують: «А про що ваша позиція?» У такому випадку розмова також дуже коротка. Адже найперше, що ви маєте зробити при підготовці до співбесіди — це вивчити вакансію та роботодавця. Адже існують компанії з жахливою репутацією, які не виплачують заробітну плату, звільняють одним днем тощо. Переглянути профіль роботодавця можна через офіційний сайт або ж на DOU. Якщо ви зустрінете негативний відгук, то на співбесіді можете поставити рекрутеру запитання стосовно цього.

2. Бути надмірно впевненим або навпаки. Упевненість — це ключ до успіху на співбесіді, але не варто плутати впевненість та самовпевненість. Адже вихваляння під час співбесіди навряд зіграють вам на руку. Також не варто прикидатися, що ви взагалі не маєте недоліків.

Якщо ж ми говоримо про сором’язливість та замкнутість, ці риси теж будуть недоречні. Якою б ви не були людиною, але на співбесіді необхідно проявляти комунікабельність та впевненість у своїх силах. Більшість кандидатів отримують відмову саме через надмірну скромність. Адже ця риса в багатьох роботодавців асоціюється з безініціативністю, відсутністю креативності тощо. Нікому не подобається, коли доводиться витягувати інформацію з кандидатів або отримувати сухі відповіді «так» чи «ні». Намагайтесь відповідати на запитання розгорнуто.

3. Виливати негатив. Рекрутери завжди питають про те, чому ви залишили попереднє місце роботи. Відповідаючи на це питання, вам необхідно сконцентруватись на мотивації до чогось, а не від чогось. Тобто роботодавці хочуть бачити в команді кандидатів, що прагнуть розвитку, безперервного навчання, нових викликів. Ви можете згадати про погано налаштовані процеси компанії, стратегію, відсутність систем розвитку, але тоді ви можете почути наступне питання: «А як ви спробували це змінити?»

Навіть якщо ви пішли з компанії через деякі труднощі, а не через відсутність росту, не переходьте на особистісний рівень. Це може показати вас як нелояльного і навіть конфліктного працівника. Адже рекрутер не бачить усієї картини, а на вашу розповідь може подивитись з різних точок зору. Фрази на кшталт «Це було помилкою влаштуватись на попередню роботу» або ж «Мій керівник — псих» будуть звучати не дуже презентабельно. Тому рекомендовано залишати всі свої емоції поза розмовою.

4. Позбуваємось слів-паразитів. Слова на кшталт «ееее», «типу», «наче», «коротше», «як там його», «ем» — сміття, тож очистіть вашу мову. Безумовно, вони можуть з’являтися через хвилювання, але якщо ви хочете показати себе як розумного та зібраного кандидата, слідкуйте за словами-паразитами. Це, до речі, ще один привід вголос проговорити свою самопрезентацію вдома.

5. Спізнюватись. Усе просто: мало хто хоче працювати з людиною, яка не вміє розпоряджатись власним часом. Якщо пунктуальність не найсильніша ваша якість, підготуйтесь завчасно. Якщо це онлайн-бесіда, перевірте камеру, мікрофон, аби не було різних форс-мажорів. А якщо ж бесіда офлайн — вийдіть завчасно та перевірте наявність заторів. Але і приходити за 30 хв. до інтерв’ю в офіс також не варто, адже рекрутеру чи офіс-менеджеру доведеться ще пів години вас розважати. Найкращий варіант — повідомити про свій прихід за 5-10 хв. У вас буде вдосталь часу випити води та перевести подих. Цим самим ви підкреслите свою пунктуальність без натяку на надмірну передбачуваність.

Сподобалась стаття? Натискай «Подобається» внизу. Це допоможе автору виграти подарунок у програмі #ПишуНаDOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось24
До обраногоВ обраному9
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Швидше за все, вам не напишуть про наступний етап, і найближчі пару років сюди не запросять.

Lol

Автори статей взагалі не читають доу і не в курсі реалій ринку працівника в ІТ щоб писати такий кріндж? Звідки ця позиція компанії в якій працювати велика честь, коли в лінкедіні десятками розсилають вакансії?

Якась напижена hr-ка намагається в статті кидати понти і думає що вона розумніше за всіх. Поради аля не спізнюватись і позбуватись слів-паразитів взагалі пробило. Дякую кеп, без вас би точно не догадався. Нічого нового.

Интересно, а как я должен запомнить все вакансии, если мне все еще приходит по 60 в день когда я ищу работу? Я прекрасное айти на память перескажу, так что если ответил — значит знаю что не кинут (насколько возможно это знать). Мне правда по именам надо помнить всех эйчаров и внимательно читать что-то кроме стэка? Ну камон, может письмо еще написать?

Soft skills — це ваші людські риси: здатність працювати в команді або ж за стресових умов, вміння вчитись

А чому вміння вчитися — це soft skills?
Soft skills — це вміння ПРАЦЮВАТИ, причому в колективі. Вам це не знати, ви ж Talent Delivery Specialist.

Упевненість — це ключ до успіху на співбесіді, але не варто плутати впевненість та самовпевненість. Адже вихваляння під час співбесіди навряд зіграють вам на руку.

Цікаво, а чому людина не може похвалитися, наприклад, своїми здобутками на роботі?
Я багато разів чув від рекрутерів на співбесідах питання в подібному стилі — розкажіть про проекти та ваші досягнення, якими ви можете пишатися.

1. Не підготуватись до інтерв’ю. Прийти на співбесіду і нічого не знати про компанію та вакансію — це дуже поганий знак. Швидше за все, вам не напишуть про наступний етап, і найближчі пару років сюди не запросять.

Навпаки, я отримував офери, де підключався на співбесіду не розуміючи про що вакансія(лише стек технологій) і що за компанія(лише доу відгуки про компанію читав).
На співбесіді можна власне детальніше дізнатись про шо вакансія окрім вказаних технологій.
Але одного разу дарма витратив час, бо аж в кінці гарної співбесіди дізнався деталі проекту, які мені взагалі не підходили)

Проговоріть її декілька разів вдома вголос.

Готуватись до співбесіди з рекрутером?))
Ці «співбесіди» це щоб потім час інтервювера не тратили на питання про кількість днів відпустки і в якій валюті платять)
Розпитали що треба, кількома реченнями переказали своє резюме та й все.

Але і приходити за 30 хв. до інтерв’ю в офіс також не варто, адже рекрутеру чи офіс-менеджеру доведеться ще пів години вас розважати.

Так це ваша робота, вас для того й найняли)

Не стаття а самі понти. А реально бігають біля сіньорів як собачки і просять розглянути вакансію навіть коли пишеш що не цікавить

а ваш комент це ні разу не понти, ага)

Не стаття а самі понти. А реально бігають біля сіньорів як собачки

«Мне плевать на твое лавэ. Мне плевать на дома и тачки. Я хочу, чтобы ты смотрел на мой стиль собачки» © Ось про кого була пісня 🤔

А є десь статті як вести себе рекрутерам і компаніям, щоб на них був хоч якийсь рефлекс і хоча б брова ворухнулась?

А то все одні й ті ж погрози, не роби це, не роби те, будь слухняним хлопчиком, а то насварим пальчиком і це наче ж дорослі люди йпрст

Безвідносно до того що нижче, кажу наперед, що в етікет я пограю залюбки з задоволенням, за цікаву вакансію

Але тим не менш, поїхали

Швидше за все, вам не напишуть про наступний етап, і найближчі пару років сюди не запросять.

Напише її колега наступного місяця

«А про що ваша позиція?» У такому випадку розмова також дуже коротка.

І слава богу, люблю коли цінують мій час

Адже вихваляння під час співбесіди навряд зіграють вам на руку.

Кому хвалитись нема чим, хай на співбесіді змагається у скромності. Співбесіда і є сцена для вихваляння себе і вичавити собі максимум з бюджету

як нелояльного і навіть конфліктного працівника.

А компанія покаже себе як нелояльну до працівників echo chamber, де начальство велике цабе, а незгоду й власну думку інжиньор може засунути собі глибоко в лояльну дупу. От і познайомились, дякую за запрошення

Найкращий варіант — повідомити про свій прихід за 5-10 хв. У вас буде вдосталь часу випити води та перевести подих

Перманентну запару на проектах видно як то кажуть з порога, можна навіть було не приходити щоб випити води за 5 хвилин. Треба йти, бо ще почнуть розважати

Спізнюватись.

Якщо спізнились, буде атата, поганий хлопчик/дівчинка

Не підготуватись до інтерв’ю. Прийти на співбесіду і нічого не знати про компанію та вакансію — це дуже поганий знак. Швидше за все, вам не напишуть про наступний етап, і найближчі пару років сюди не запросять.

Деякі кандидати часто запитують: «А про що ваша позиція?»

Приймаюча сторона не читає резюме.
Опис вакансіі ніякий.
Рекрутер бомбить по ключовим словах і заманює на співбесіду

Ця стаття для міграційного кейзу?

не напишуть про наступний етап, і найближчі пару років сюди не запросять

xDxDxD
можна так зробити, щоб рекрутери вашої галери ще й не писали мені у лінкедін кілька разів на тиждень, при тому я зовсім не їхня цільова база для хайрингу?

Якщо ви зустрінете негативний відгук, то на співбесіді можете поставити рекрутеру запитання стосовно цього.

Треба питати до співбесіди про відгуки

У кожній вакансії вже наперед написані вимоги до кандидата. Вивчіть цей перелік та додайте до розповіді одну з очікуваних відповідей.
Завжди відчувається, коли кандидат говорить завчені фрази чи очікувані відповіді. Цінуються щирі відповіді

Стаття заради статті

Підписатись на коментарі