5 Do’s & Don’ts під час співбесіди з рекрутером
Привіт! Мене звати Віолетта Хариш, я Senior Talent Delivery Specialist в Intellias. В IT-рекрутингу працюю близько 5 років. Маю досвід роботи у бізнесах, різних за розміром і напрямами діяльності — від рекрутингової агенції до продуктової компанії, від малого до великого аутсорсу. За свою кар’єру провела близько 3000 співбесід.
Нещодавно я виступила спікеркою у межах вебінару на освітньому каналі IntelliStart, під час якого розповіла своїм слухачам про 5 do’s & don’ts на співбесіді з рекрутером. Тож у цій статті хочу також поділитися відповідними порадами й з читачами DOU.
✅ 5 Do’s під час співбесіди
1. Вдала самопрезентація себе та свого досвіду. Коли на співбесіді просять розповісти про себе, зовсім не потрібно надавати детальну інформацію про своє життя, родину, кожне місце роботи тощо. Варто завчасно підготувати невеличку змістовну розповідь про свою освіту, кваліфікацію, досвід, професійні досягнення, цінні знання та вміння у тих напрямках, які можуть бути важливими для конкретної вакансії. Це допоможе рекрутеру оцінити ваші презентаційні навички та здатність структурувати інформацію.
Якщо ви вже маєте відповідний досвід, розпочинайте свою розповідь з узагальненого підсумку вашої кар’єри, наприклад: «У цій сфері я працюю вже понад 3 роки». Після цього можете переходити до розповіді про останнє чи поточне місце праці. Обов’язково виділяйте найголовніше з обов’язків та досягнень на посаді, на якій ви працювали. Завершіть розповідь тим, чому шукаєте роботу та що хочете знайти.
У разі відсутності відповідного робочого досвіду розпочніть зі згадки про вашу спеціальність або ж останні курси чи тренінги, які ви нещодавно відвідали. Поясніть, чому ви хочете розвиватись у цьому напрямку і які перспективи для себе бачите. Підсумувати розповідь варто навичками, які можуть бути корисними для цієї вакансії.
NB! У кожній вакансії вже наперед написані вимоги до кандидата. Вивчіть цей перелік та додайте до розповіді одну з очікуваних відповідей. Важливо, щоб ваша самопрезентація тривала не довше
2. Будьте справжніми. Цінність будь-якої компанії — це її люди, тому мета кожної співбесіди — знайти свою людину. Завжди відчувається, коли кандидат говорить завчені фрази чи очікувані відповіді. Цінуються щирі відповіді, за якими видно справжню людину зі своїми думками, принципами та вподобаннями. Рекрутери перевіряють не лише те, якими hard skills ви володієте, проте також і soft skills.
Soft skills — це ваші людські риси: здатність працювати в команді або ж за стресових умов, вміння вчитись чи приймати самостійні рішення. Не потрібно перераховувати всі навички, які ви знайшли в інтернеті, достатньо лише кілька ваших справжніх. Але пам’ятайте, що вам це необхідно довести. Наприклад, чому ви вважаєте себе стресостійким? Яка ситуація вам це показала? Будьте готові підкріпити кожне ваше твердження фактами.
3. Покажіть бажання розвиватись. Ваш досвід є важливим, але кожен роботодавець цінує людей, що завжди готові вчитись. Навіть якщо вам зараз не вистачає деяких навичок — розкажіть, як ви будете їх отримувати.
Можу пригадати епізод із власного досвіду, коли перевагу надали технічно слабшому кандидату тільки за те, що ця людина мала більші амбіції та ініціативність. І в 90% випадків це рішення виправдане, адже ІТ-сфера дуже динамічна.
4. Не бійтесь тем, у яких погано розумієтесь. Інколи ви можете не знати відповіді на те чи інше професійне запитання — і це нормально. Утім, нашому суспільству притаманний великий страх помилки, а тому в більшості з нас закладено синдром відмінника. Якщо ви потрапили в таку ситуацію, не намагайтесь сказати абищо. Чесно повідомте, що ви не знаєте відповідь, але обов’язково прочитаєте про це після розмови. Це однозначно створить вам репутацію чесного кандидата. Занотуйте розмову, адже так ви зможете краще проаналізувати ваші недоліки у співбесіді й потім їх виправити.
5. Ставте запитання та уточнюйте. Ваша задача на співбесіді не лише продемонструвати себе як ідеального кандидата, а й зрозуміти, чи є ця робота оптимальним варіантом і для вас. Тому підготуйте заздалегідь кілька запитань та під кінець співбесіди обов’язково їх поставте.
⛔ 5 Don’ts під час співбесіди з рекрутером
1. Не підготуватись до інтерв’ю. Прийти на співбесіду і нічого не знати про компанію та вакансію — це дуже поганий знак. Швидше за все, вам не напишуть про наступний етап, і найближчі пару років сюди не запросять.
Деякі кандидати часто запитують: «А про що ваша позиція?» У такому випадку розмова також дуже коротка. Адже найперше, що ви маєте зробити при підготовці до співбесіди — це вивчити вакансію та роботодавця. Адже існують компанії з жахливою репутацією, які не виплачують заробітну плату, звільняють одним днем тощо. Переглянути профіль роботодавця можна через офіційний сайт або ж на DOU. Якщо ви зустрінете негативний відгук, то на співбесіді можете поставити рекрутеру запитання стосовно цього.
2. Бути надмірно впевненим або навпаки. Упевненість — це ключ до успіху на співбесіді, але не варто плутати впевненість та самовпевненість. Адже вихваляння під час співбесіди навряд зіграють вам на руку. Також не варто прикидатися, що ви взагалі не маєте недоліків.
Якщо ж ми говоримо про сором’язливість та замкнутість, ці риси теж будуть недоречні. Якою б ви не були людиною, але на співбесіді необхідно проявляти комунікабельність та впевненість у своїх силах. Більшість кандидатів отримують відмову саме через надмірну скромність. Адже ця риса в багатьох роботодавців асоціюється з безініціативністю, відсутністю креативності тощо. Нікому не подобається, коли доводиться витягувати інформацію з кандидатів або отримувати сухі відповіді «так» чи «ні». Намагайтесь відповідати на запитання розгорнуто.
3. Виливати негатив. Рекрутери завжди питають про те, чому ви залишили попереднє місце роботи. Відповідаючи на це питання, вам необхідно сконцентруватись на мотивації до чогось, а не від чогось. Тобто роботодавці хочуть бачити в команді кандидатів, що прагнуть розвитку, безперервного навчання, нових викликів. Ви можете згадати про погано налаштовані процеси компанії, стратегію, відсутність систем розвитку, але тоді ви можете почути наступне питання: «А як ви спробували це змінити?»
Навіть якщо ви пішли з компанії через деякі труднощі, а не через відсутність росту, не переходьте на особистісний рівень. Це може показати вас як нелояльного і навіть конфліктного працівника. Адже рекрутер не бачить усієї картини, а на вашу розповідь може подивитись з різних точок зору. Фрази на кшталт «Це було помилкою влаштуватись на попередню роботу» або ж «Мій керівник — псих» будуть звучати не дуже презентабельно. Тому рекомендовано залишати всі свої емоції поза розмовою.
4. Позбуваємось слів-паразитів. Слова на кшталт «ееее», «типу», «наче», «коротше», «як там його», «ем» — сміття, тож очистіть вашу мову. Безумовно, вони можуть з’являтися через хвилювання, але якщо ви хочете показати себе як розумного та зібраного кандидата, слідкуйте за словами-паразитами. Це, до речі, ще один привід вголос проговорити свою самопрезентацію вдома.
5. Спізнюватись. Усе просто: мало хто хоче працювати з людиною, яка не вміє розпоряджатись власним часом. Якщо пунктуальність не найсильніша ваша якість, підготуйтесь завчасно. Якщо це онлайн-бесіда, перевірте камеру, мікрофон, аби не було різних форс-мажорів. А якщо ж бесіда офлайн — вийдіть завчасно та перевірте наявність заторів. Але і приходити за 30 хв. до інтерв’ю в офіс також не варто, адже рекрутеру чи офіс-менеджеру доведеться ще пів години вас розважати. Найкращий варіант — повідомити про свій прихід за
15 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів