Особливості роботи ФОП з Deel
Підприємці, які працюють у сфері ІТ, напевно знайомі з такою платформою як Deel, адже її часто використовують іноземні замовники для роботи з українськими ФОП. Часто можна помітити, що підприємці ототожнюють Deel з такими платіжними системами як WISE чи Payoneer, проте це зовсім різні речі, адже Deel не є фінансовою установою. То що ж таке Deel відповідно до українського законодавства, і які особливості роботи з такою платформою? Розбираємось у сьогоднішній статті.
Що таке Deel?
Якщо ознайомитися з розміщеним на сайті Deel договором оферти, дізнаємось, що Deel позиціонує себе як платформа, яка дозволяє легко керувати відносинами з підрядниками. Deel допомагає структурувати договори з контрактними співробітниками, виставляти рахунки й організовувати страховки, інтегрується з HR-сервісами. Let`s Deel також дозволяє підписати контракт і виводити кошти одним кліком та має близько десяти варіантів виводу коштів (ФОП, Payoneer, PayPal, Revolut і навіть Coinbase). По суті, Deel оформлює ваші відносини з замовником та виплачує вам винагороду за надані для нього (замовника) послуги.
Особливості роботи з інвойсами на Deel
Приємним бонусом є й те, що Deel генерує власні рахунки, які, як часто вважають підприємці, можна використовувати у своїй підприємницькій діяльності. Проте ці рахунки не зовсім підходять для наших контролюючих органів, адже не зовсім відповідають ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Для того, щоб інвойси дійсно могли замінити первинні документи, підприємцю потрібно готувати свої рахунки, а не використовувати ті, що автоматично генерує платформа Deel. Нагадуємо ст. 9 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», де передбачені реквізити, які повинен містити первинний документ, серед них:
- назва документа;
- дата його складання;
- назва підприємства, від імені якого складено документ;
- зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції;
- посади осіб, що є відповідальними за здійснення господарської операції та правильність її оформлення;
- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Такий інвойс, який містить всі обов’язкові критерії зазначені вище, замінює акт приймання передачі наданих послуг і може використовуватися ІТ підприємцем для підтвердження своїх доходів. Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо усунення адміністративних бар’єрів для експорту послуг» від 03.11.2016 набагато раніше було введено можливість використання рахунків (інвойсів) у сфері експорту послуг, а також створено необхідне законодавче підґрунтя для визнання рахунку (інвойсу), у тому числі електронного, первинним бухгалтерським документом.
Також Мінфін у своєму листі від 16.02.2017 № 31-11410-06-5/4339 зазначив, що оформлений належним чином рахунок-фактура (інвойс) може бути використаний для відображення в бухгалтерському обліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без використання акту приймання-передачі лише у разі його оплати, що має бути підтверджено відповідними документами.
Звертаємо увагу, що ще одним нюансом інвойсів, автоматично згенерованих Deel є те, що вони складаються англійською мовою. Ми ж радимо нашим клієнтам робити двомовні інвойси, адже позиція податківців з цього питання наступна: ті документи, які вважаються підставою для записів у бухгалтерському обліку і при цьому складені іноземною мовою, повинні мати впорядкований автентичний переклад українською.
Оговорка про Deel в договорі
При роботі з Deel ми радимо також зазначати цей момент у вашій угоді з замовником. Подібний пункт договору може виглядати наступним чином: «Замовник погоджується здійснювати всі платежі Виконавцю, використовуючи один із способів оплати, які підтримує платформа Deel. / Payment under this Invoice is made using payment systems not prohibited by law. Client agrees to make all payments to Contractor using one of the paymentmethods supported by the Deelplatform.» Це вказуватимете на те, що такий спосіб проведення розрахунків ви погодили сторонами.
Рекомендації спеціалістів BIP
- Загалом, питання співпраці ФОП з платформою Deel чинним законодавством не регулюється, також, відсутні будь-які роз’яснення податківців стосовно отримання коштів таким чином. В будь-якому випадку, при взаємодії з Deel підприємець має слідкувати за правильністю бухгалтерського обліку ФОП та наявністю первинних документів. Готувати та зберігати власні інвойси, які відповідатимуть законодавству України. Якщо вам потрібна допомога з веденням такого обліку, бухгалтер на аутсорсі — чудовий вибір, записуйтесь на консультацію.
27 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів