Вивчення труднощів фахівців HR-сфери

В вересні-жовтні 2022 року компанія Dive&Discovery Research провела онлайн опитування HR-фахівців, з метою виявлення труднощів роботи з персоналом та практик їх подолання.

Психологічна втома співробітників та відсутність мотивації — головні труднощі HR-фахівців

Найбільш гостро стоїть питання психологічного стану як співробітників так і їх керівників. Фахівці переймаються відсутністю мотивації працювати, розвиватись, вчитись. Крім того, 10% фахівців зазначили, що помітили зміну життєвих пріоритетів співробітників — робота вже не є головним життєвим пріоритетом і співробітники прагнуть більше часу проводити з близькими. Важкість мотивації в деяких компаніях додатково посилюється зменшенням фінансування, скороченими бюджетами (але це стосується далеко не всіх!).

Крім того, є певні незручності з віддаленим форматом роботи, особливо, що стосується онлайн звільнення/оформлення, онбордингу нових спеціалістів, віддаленою роботою керівників відділів та розрив у часі, пов’язаний з розміщенням співробітників в різних часових поясах.

Для підтримки та мотивації співробітників, компанії впроваджують різноманітні мотивуючі тренінги, надають кваліфіковану психологічну допомогу, більше спілкуються зі своїми співробітниками в неформальному тоні — «Більше спілкуємось, організовуємо командні онлайн зустрічі, підтримуємо, долучаємо спеціалістів (психолог, астролог)» (пряма мова). Деякі компанії, маючи можливість, організовують онлайн або офлайн івенти для своїх співробітників.

Додатковою мотивацією є фінансова складова, як показник стабільності — підтримка непрацюючих та посилена мотивація працюючим, заробітна плата в $, фінансування нематеріальної мотивації «наголошуємо на стабільності» (пряма мова).

Більше івентів та інтерактиву, пом’якшене ставлення до співробітників та додаткова матеріальна допомога — нові методи мотивації.

В 2022 році компанії скоротили більшість витрат, проте фінансування Employer-бренду та додаткова матеріальна мотивація вже відновлюються

За словами опитаних HR-фахівців, в 2022 році суттєво скоротились витрати за більшістю статей розходів: матеріальна мотивація, витрати на роботу зі студентами, підбір персоналу та підтримку Employer-бренду. Це скорочення відбулось на користь збільшення витрат на матеріальну допомогу (релокейт, компенсації постраждалим внаслідок бойових дій тощо) і ця стаття розходів планується лише збільшуватись.

Витрати на підтримку Employer-бренду хоча і зазнали скорочення, плануються збільшуватись в найближчому майбутньому. Те ж стосується і витрат на додаткову матеріальну мотивацію.

Компанії повертаються до роботи над HR-брендом та планують покращення умов праці

До 24.02.22, переважна більшість опитаних компаній (72%) працювали над розвитком HR-бренду, але скорочення бюджетів компаній призупинило цей напрямок для багатьох. На сьогоднішній день 54% вже відновили роботу в даному напрямку і ще 16% планують відновлення найближчим часом.

Основними діями для розвитку HR-бренду, фахівці називають розповіді історій кар’єрного успіху співробітників та активність в соціальних мережах.

На сьогоднішній день 52% опитаних HR-фахівців заявляють, що вже працюють над розширенням штату співробітників і 66% працюють над покращенням умов праці для поточних співробітників.

Висновки

Крім скорочення бюджетів на HR-відділи, головним «болем» HR-менеджерів сьогодні є питання мотивації співробітників. Психологічний стан як співробітників, так і керівників досить нестабільний, відсутнє бажання працювати, розвиватись, вчитись.

Крім того, є тенденція того, що відбувається зміна життєвих пріоритетів співробітників — робота вже не є головним життєвим пріоритетом і співробітники прагнуть більше часу проводити з близькими.

Такий стан спровокував зміни в корпоративній культурі — Холодна бізнес модель спілкування зі співробітниками змінюється на більш дружне, емпатичне, відбувається пом’якшення внутрішніх правих.

Для підтримки та мотивації співробітників, компанії впроваджують різноманітні мотивуючі тренінги, надають кваліфіковану психологічну допомогу, більше спілкуються зі своїми співробітниками в неформальному тоні, емоційна підтримка. Деякі компанії, маючи можливість, організовують онлайн або офлайн івенти для своїх співробітників, проводять інтерактиви, гнучкий графік роботи.

Рекомендації

  1. Спілкуйтесь зі своїми співробітниками і не забувайте про те, що бізнес-тон в розмові вже не актуальний — спілкуйтесь в м’якій та дружній манері.
  2. Зважайте на те, що не лише рядові фахівці, а й керівники потребують додаткової мотивації.
  3. Залучайте психологів для роботи з командою.
  4. Цікавтеся у команди, що саме їх мотивуватиме більше: тренінги, тімбілдінги тощо, офлайн-івенти.
  5. Відновлюйте роботу на HR-брендом, якщо вона ще призупинена, адже більшість компаній вже працюють над цим питанням.

Всього в дослідженні прийняли участь 50 фахівців, які представляють компанії з чисельністю більше 10 співробітників. Дані не екстраполюються на всю галузь, а лише викривають тенденції та практики, які сьогодні використовують фахівці.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі