Як створити автономний офіс для роботи під час блекаутів: особистий досвід

В IT-рекрутинговій агенції ITExpert, як і у всіх компаніях, які тісно працюють зі сферою IT, у жовтні почалися суттєві проблеми з можливістю працювати. Вони пов’язані з обстрілами росії по нашій інфраструктурі, через що почалися перебої з електрикою, інтернетом та зв’язком загалом. У нашій сфері, де насправді електрика живить усі гаджети, за допомогою яких можлива робота, це досить суттєвий виклик.

У себе ми виділили дві першочергові проблеми, які потрібно вирішити: інтернет та електрика. Нижче розповім, як у нас вдалося їх пофіксити і налагодити безперебійну роботу офісу.

P.S. Цей матеріал є лише прикладом того, як ми побудували автономний офіс і не є якоюсь детальною інструкцією.

Як ми розв’язали проблему з інтернетом

Перша проблема — інтернет. Куди ж без нього в ІТ? :)

Провайдери «лягали» при вимкненні світла. У перші тижні вдавалося працювати через мобільний інтернет, але з часом зв’язок ставав гіршим. В підсумку доходило до того, що Telegram (інтегрований в нашу CRM) просто не провантажував повідомлення.

Загалом проблема інтернету виглядала такою, яку можна вирішити — купити Starlink. Його вдалося купити на OLX протягом тижня, там було багато оголошень, і, так, за кінською ціною.

Проте ще на етапі вибору це варіанта з’ясувалося, що Starlink теж потрібно чимось живити. При цьому штекер у нього 220В і потужність споживання близько 40—60W. Навіть маючи супутникове диво Маска та ноутбуки, що працюють по 1.5–4 години, важливо було знайти розв’язання наступної проблеми.

Як ми розв’язали проблему з електрикою

Тут ми спочатку були не дуже винахідливими і пішли шляхом Ecoflow/генератор. І те, і те у великому дефіциті. Для нас мінус генератора — не факт, що пощастить знайти модель з дистанційним вмиканням (а значить потрібно ходити на дах і вмикати вручну), а також регулярно відвідувати заправки, зберігати бензин/дизель, заливати в генератор, міняти масло і так далі. Плюс — незалежність від зовнішньої електрики, тому при посиленні відключень генератор буде робочим рішенням. Тому ми його поки не розглядали, розбираючись з батареями.

Батарея — розпіарена Ecoflow (та інші подібні моделі). З плюсів такого приладу — це готове рішення, має гарний естетичний корпус з дисплейчиками та різними виходами на зразок usb-c, швидка підзарядка. Головний мінус — співвідношення ціна/потужність. Орієнтовно за 70 тис. грн ти отримував модель Delta з 1260W/h. В цілому вартість за 100W/h (такої потужності має вистачати, щоб живити 1 годину ноутбук та монітор) коштує однаково у майже будь-якій лінійці батарей. Для нас це дефіцитне рішення з невеликою ємністю батареї, недостатньою для роботи 10–15 осіб тривалий час. Ми розглянули інші варіанти.

Спробувати побудувати своє кастомне рішення за допомогою автомобільних акумуляторів. Тим самим ми отримаємо кратне збільшення ємності батарей у порівнянні з Delta, але збережемо бюджет практично в кілька разів. Відразу скажу, що це рішення є цілком протилежністю умовному Ecoflow. Воно вимагатиме ваших рук або допомоги електрика, який допоможе вам поєднати всі інгредієнти в «олів’є»:) У нас хоч руки і «прямі», але все-таки обрали шлях з електриком, щоб не допустити критичних помилок.

Отже, наша «автономія» складається з наступних частин: автомобільні акумулятори, інвертор, зарядний пристрій, кабель та клемник. Розглянемо кожну з них:

  • Акумулятори. Ми використали 10 свинцево-кислотних, що не обслуговуються, модель — Bosch 6 CT-95-R S4 Silver 0092S40280 ємністю 95А/год. Якщо вірити фізиці, то повна потужність одного апарату: 12V * 95Ah = 1140W (до ємності однієї Delta). Важливо: такі акумулятори не рекомендується розряджати в нуль, але і маючи 10 штук (а при необхідності легко додаючи ще потрібну кількість), ми маємо потужність 1140 * 10 = 11400kW.

P.S. якщо дозволяє бюджет, можна взяти AGM-акумулятори. Вони більш стабільні у подачі напруги, швидше заряджаються, але й ціна їх у 2–2.5 рази вища, ніж у аналогічних свинцево-кислотних.

  • Інвертор. Щоб вся ця махіна з батарей запрацювала, потрібно перетворити напругу від акумуляторів 12В у потрібні для приладів 220В зі змінним струмом чистої синусоїди. Якщо ви вже не пам’ятаєте з курсу фізики, що це і навіщо, то просто звертайте увагу на те, щоб на інверторі було вказано «чиста синусоїда». З інверторами в магазинах біда, але тут напрочуд нас виручив OLX, де знайшлося кілька варіантів по всій Україні, а найближчий і навіть з найнижчою ціною, де ми і купили відразу дві штуки потужністю на 5kW і 4kW. Відразу зазначу, що ці показники пікові, а за фактом для стабільної роботи рекомендується не навантажувати їх понад 2.5 та 2kW відповідно, тобто 50% від їхньої номінальної потужності. За день до випуску матеріалу ми спробували увімкнути електрочайник з потужністю 1600W, і, на жаль, інвертор у 4kW відімкнувся, а ось 5kW — зміг закип’ятити воду, хоч і сам досить сильно нагрівся. Самі інвертори: модель PowerOne Plus на фото нижче.

Важливо: інвертори на вхід отримують напругу 24V, але знову ж таки з курсу електрики, два послідовні акумулятори видають сумарну напругу в 12 + 12 = 24V. Тому для цієї моделі необхідно мати парну кількість акумуляторів. І чудово, якщо ваш інвертор буде з вольтметром, що вказує на напругу на вході від акумуляторів. За цим показником можна оцінювати ступінь розрядки батарей.

  • Зарядка. Для подібної системи нам рекомендували використовувати імпульсний зарядний пристрій, а не трансформаторний. Імпульсне повинно дозволити проводити зарядку, менше зношуючи акумулятори. При цьому чим більше у вас акумуляторів, тим потужніший зарядний пристрій потрібен, щоб встигати зарядити батареї за наявності світла. У нашому випадку ми придбали дві зарядки з піковим струмом 20 та 50А для 12В, що має становити 10 та 25А при 24В.
  • Контрольні виміри. Щоб контролювати споживання електроенергії, ми докупили розумну розетку, яка фіксує споживану потужність на поточний час та за період часу. Тим самим ми не даємо перевищити пікову потужність інвертора, підраховуємо скільки споживали за день роботи протестували споживання різних приладів, як чайник, конвектор тощо.

  • Генератор. Його таки теж придбали на випадок, якщо світло буде лише 2–3 години на день. У такому випадку без генератора не обійтись, адже заряджати батареї буде потрібно.

Після придбання всіх складових наш електрик допоміг з’єднати всі акумулятори в єдиний послідовно-паралельний ланцюг і ми успішно змогли живити нашу техніку.

Скільки коштувало це рішення

Приблизний прайс цієї конструкції:

  • акумулятори — близько 5 000 грн/шт,
  • інвертор 4kW — 5 000 грн,
  • інвертор 5kW — 7 000 грн,
  • зарядка 20A — 2 000 грн,
  • зарядка 50A — 6 000 грн,
  • інші витрати (дроти, клеми, вогнетривкий гіпсокартон) — до 3000 грн.

Крім того, ми оплатили роботу електрика. Це в цілому дозволило отримати потужну батарею, що масштабується, з можливістю налаштувати її в короткі терміни при дефіциті павербанків і генераторів.

Результати після двох робочих тижнів

Якщо коротко, то політ нормальний. Ми активно працюємо і даємо результати нашим клієнтам. В офісі, звичайно побільшало людей:)

Starlink працює відмінно, з рідкісними перебоями. Швидкості вистачає для звичайної веброботи та проведення відеодзвінків. На вхід він подає інтернет до 150-200 Мбіт/с, на вихід — 3-4 Мбіт/с.

Ємності акумуляторів цілком вистачає, щоб живити 15–20 ноутбуків. Поки що максимальне споживання за день склало 1.7кW при максимальному навантаженні 700W. Ми починаємо заряджати ті ноутбуки, які найшвидше розряджаються. У нашому випадку це 7–10 ноутбуків за раз та Starlink.

P.S. Цей матеріал є лише прикладом того, як ми побудували автономний офіс і не є детальною інструкцією. Якщо ви захочете побудувати подібну систему, дійте на свій страх та ризик. І дуже рекомендую проконсультуватися з тямущим електриком, який зможе вам допомогти з підключенням всіх складових, оскільки ця акумуляторна система має підвищену пожежну небезпеку у порівнянні з готовими рішеннями типу Ecoflow.

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

заряджаєте батареї що з’єднані послідовно? як що до BMS? ні, не чули? чи кожну окремо?

Чули, 12В акумулятор це 6 банок по 2В, працює без балансирів)

У вас аккумуляторы помрут через пару десятков циклов от такого режима, они не рассчитаны на сильную разрядку. В автомобилях их нормальный режим — дать сильный стартовый ток, немного разрядиться и снова подзаряд

Взагалі виглядає крипово, особливо як для офісу.

Дивна математика

12V * 95Ah = 1140W (до ємності однієї Delta)

забули додати що кислотні акумулятори видають тільки 30% ємності при правильному використанні (не висаджувати нижче 10в) і інвертор ще забирає десь до 20% ємності яка залишилася і того 12V * 95Ah = 1140W — 70%(ємність яку потрібно залишити в акумуляторі) = 342Wh — 20%(забирає інвертор) = 273.6Wh з одного акумулятора * 10 = 2736Wh чистих з 10 акумуляторів, а не 11400Wh

нижче 10В це вже все, акумулятор посаджений в нуль.
10% заряду — це 11.3В.
Інвертор мав би сигналізувати або відключатись при досягнені низького заряду батареї.
ККД сучасних інверторів ~90%.
Отож, сумарна номінальна ємність всіх акумуляторів −20%, при екстренних ситуаціях −10%, от на що можна розраховувати.

Інвертор мав би сигналізувати або відключатись при досягнені низького заряду батареї.

Далеко не всі це роблять, у деяких поріг може бути нижче 10 вольт для компенсації просадки напруги на клемах.
На свому сетапі я наклеїв збоку на монітор на двосторонній скотч такий вольтметр www.aliexpress.com/...​tem/1005002926145765.html і роздруковану таблицю www.electricscooterparts.com/...​chart-for-agm-battery.png

+ у инвертора ещё и ток холостого хода, в китайских с алиэкспресса около 0.9А

Ні слова про сонячні батареї?...

Сподіваюсь, Ви закріпили антену Старлінка на даху? Бо ж вітрильність у неї будь здоровий — може просто здути. До речі, щодо генератора — його не обов’язково ставити на даху, достатньо підтягнути лише дріт живлення, куди треба.

закріпили антену Старлінка

теж одразу звернув увагу

Підписатись на коментарі