Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 30
×

Реєстрація ФОП через портал «Дія»

Автор: Юрій Крюков, старший юрист компанії Таксер.

Зареєструвати ФОП можна навіть не виходячи з дому. Для цього достатньо, щоб у вас був кваліфікований електронний підпис (КЕП) та Інтернет — це дуже важливо та зручно, особливо враховуючи, що війна в Україні триває вже понад 9 місяців й багато людей (у тому числі ті, хто планував/планує зареєструвати ФОП) наразі не мають можливості фізично відвідати державного реєстратора та податкову. Як і де отримати КЕП можна прочитати тут.

Перед тим, як зареєструвати ФОП необхідно визначитися з системою оподаткування і видами економічної діяльності, якими ви плануєте займатися, адже ці два кроки взаємопов’язані.

ФОП може бути на загальній або спрощеній системі оподаткування.

Від обраної системи оподаткування залежить розмір податків, що сплачуються до бюджету. ФОП на загальній системі платить податок на прибуток 18%, військовий збір 1,5% (всього 19,5%) від чистого доходу (доходи мінус витрати) і щомісяця ЄСВ 22% від чистого доходу (але не менше ніж 22% від мінімальної зарплати).

Єдиний податок — це фіксована ставка податку в місяць у першої та другої групи (перша група платить до 10% від прожиткового мінімуму; друга група до 20% від мінімальної зарплати) і 5% від доходу (витрати не враховуються) у третьої групи. Ще, підприємці на спрощеній системі сплачують 22% ЄСВ від мінімальної зарплати щомісяця.

Крім цього, на час дії воєнного стану була введена спеціальна ставка єдиного податку у розмірі 2%, ця ставка діє лише на час воєнного стану та її буде скасовано після припинення цього стану. Про перехід на спеціальну ставку єдиного податку буде трохи нижче.

ФОП на спрощеній системі оподаткування важливо обрати правильні види діяльності (це КВЕДи), адже, якщо ФОП буде отримувати дохід за тими видами діяльності, яких у нього не має — податкова видалить з реєстру ФОП на спрощеній системі з першого числа кварталу після дати порушення. Звертаю увагу, не з дати проведення перевірки, а саме з дати порушення. Тобто, наприклад, навить якщо порушення було два роки тому, а перевірка зараз — у разі порушень податкова до кінця кварталу (з дати порушення), у якому було порушення, буде рахувати єдиний податок у розмірі 15). З наступного кварталу вже буде загальна система, а там податок на доходи фізичних осіб (18%) та військовий збір (1,5%).Тому, рекомендую подбати про КВЕДи зазделегідь. Для підбору виду (видів) діяльності можна скористатися сайтом Укрстату.

Відкриття ФОП через портал «Дія»:

Насамперед хочу зауважити, що цей портал дійсно значно спростив реєстрацію ФОП (там, навіть, можна зареєструвати ТОВ на підставі модельного статуту) та внесення змін до даних про ФОП у державний реєстр. Тому, зараз процес реєстрації займає всього декілька хвилин. Для реєстрації спочатку потрібно зареєструватися на порталі «Дія», для цього потрібен кваліфікований електронний підпис. Для реєстрації на порталі потрібно підтвердити адресу електронної пошти та номер телефону (380..), внести паспортні дані та адресу реєстрації в Україні. Номер телефону та адресу електронної пошти можна використовувати для реєстрації тільки одного кабінету. Якщо ви вже зареєстровані на порталі — достатньо авторизуватися.

Після цього можна починати реєстрацію ФОП:

  • в особистому кабінеті зайдіть на вкладку «Послуги», далі оберіть «Автоматична реєстрація ФОП»:

  • далі необхідно пройти сім кроків он-лайн реєстрації: підтвердити адресу реєстрації, вибрати КВЕДи, обрати систему оподаткування і т.д .:

  • тут потрібно обрати один основний КВЕД та неосновні КВЕДи (кількість КВЕДів необмежена). Головне, не отримувати дохід за КВЕДами, яких не має у даних по ФОП у реєстрі платників єдиного податку та не займатися видами діяльності, які заборонені на спрощеній системі;

  • якщо ви вже були ФОП (але, ліквідували у цьому році) та були на спрощеній системі оподаткування — на спрощену систему можна буде перейти лише у наступному році;

  • усе достатньо просто — потрібно обрати систему оподаткування. Якщо ви обрали спрощену систему заява до податкової буде відправлена автоматично. Але, є декілька нюансів: якщо ви реєструєтесь на першу або другу групу, то на спрощену систему ФОП переведуть лише з першого числа місяця, наступного за місяцем реєстрації (тому не рекомендую реєструватися на ці групи у останні дні місяця, адже якщо податкова не отримає або надасть відмову у переведені на спрощену систему — перейти можна буде лише з початку наступного кварталу). На третю групу за ставкою 5% переводять з дати державної реєстрації (це якщо усе гаразд, але, наприклад, якщо у ФОП є податкова заборгованість як у фізичної особи — на єдиний податок не переведуть). Тому рекомендую перевіряти статус ФОП в електронному кабінеті платника. Крім того, звертаю увагу, що через «Дію» не можна одразу ж зареєструватися платником єдиного податку за спеціальною ставкою 2%, яка діє упродовж воєнного стану. Щоб стати платником за спеціальною ставкою потрібно буде ще додатково подати заяву про обрання спрощеної системи. Більш докладно про заповнення цієї заяви при переході на спеціальну ставку можна дізнатися тут;

  • третя група, частіше за все, обирає територію України (це ніяк не впливає на оподаткування). У першої та другої групи від місця провадження господарської діяльності залежить розмір єдиного податку (у межах встановлених Податковим кодексом);

  • автоматично тут вказуються дані, які були внесені під час реєстрації на порталі. Ці телефон та пошта будуть вказані у реєстраційних даних ФОП. Попереджаю, що на них будуть надходити усілякі рекламні пропозиції (рекламні боти не сплять);

Усе, це останній крок, потрібно перевірити заяву про реєстрацію (чи правильно вказано адресу, КВЕДи всі чи не всі внесені, інформацію про реєстрацію платником єдиного податку тощо). Залишилось підписати та надіслати.

Інформація про реєстрацію ФОП з’явиться в кабінеті на порталі практично через п’ять хвилин.

До війни перевірити інформацію про реєстрацію ФОП можна було на сайті міністерства юстиції України. Зараз лише через сайт Youcontrol або OpenDataBot.

Інформація про реєстрацію платником єдиного податку повинна з’явитися в електронному кабінеті платника (у розділі «Облікові дані платника»).

Після реєстрації ФОП ви можете отримати виписку з реєстру в кабінеті в «Дії». Виписка має юридичну силу — її можна роздрукувати і користуватися як будь-яким іншим документом. Також, ви можете замовити витяг з реєстру платників єдиного податку через електронний кабінет платника, головне в запиті на витяг вказати, що його потрібно отримати в електронному вигляді й тоді через декілька годин він буде доступний для завантаження.

Сподіваюсь ця стаття стане вам в нагоді. Якщо виникли питання — будь ласка, коментуйте.

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному3
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

А коли і як подавати декларацію і куди, коли, і як сплачувати податки?
На систему з 2% податків як перейти?

Добрий день. Як подавати декларацію і сплачувати податки — залежить від того, на якій системі оподаткування, групі ви перебуваєте. Якщо потрібна допомога можете звертатися, і наші спеціалісти вам обов’язково допоможуть t.me/viktoria_chushenko_bip

Ви бажаєте перейти з спец.ставки на загальну систему, чи на спрощену але за іншою ставкою?

Добрий день! Якщо ви на спрощеній системі оподаткування — інформацію про декларацію (куди, коли) та сплату податку ви можете дізнатися тут: taxer.ua/uk/my/dashboard. Про перехід на 2%: taxer.ua/...​k/kb/perehid-na-stavku-2

А можно чуть поподробнее про это?

Після реєстрації ФОП ви можете отримати виписку з реєстру в кабінеті в «Дії». Виписка має юридичну силу — її можна роздрукувати і користуватися як будь-яким іншим документом.

Может ли уже существующий ФОП тоже сделать такую выписку и где именно в Дие она делается (похоже я куда-то не туда смотрю, не смог найти)

Добрий день. Дивлячись, коли ви реєстрували ФОП і чи через Дію. Якщо нещодавно реєстрували ФОП — має бути виписка, як вказано в статті. Якщо її немає — можна звернутися в тех.підтримку Дії і залишити звернення.

Якщо реєстрували наприклад в реєстратора, офлайн — вам мали б видати паперову виписку.

Тоді виписка має з’явитися однозначно. Робили це нещодавно?

Виписка з’являється не завжди, на жаль, іноді бувають ситуації, коли держреєстратор не закрив дію і тому Виписки не має. Зазвичай служба підтримки Дії у цьому питанні не може допомогти, адже вони не вносять зміни до ЄДР та, відповідно, не формують Виписку. Тому вони надають стандартну відповідь. Наразі самий дієвий спосіб зателефонувати до державного реєстратора

Мені служба підтримки Дії неодноразово допомогала в даному питанні. Адже зміни вносяться саме через Дію, вони повідомляють реєстраторові і через деякий час виписка з’являється в кабінеті.

Да, у них очень даже неплохая служба поддержки.

Надіюсь все вийде) нещодавно теж змінювала для клієнтки адресу, і мені допомогли підтягнути виписку через 2 дні після звернення :)

Да, только что получил выписку (90 минут с обращения в чате в Телеграм)
PDF конечно на редкость невзрачный.

А не подскажете, что вообще находится в разделе
> Відомості, отримані в порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань та інформаційними системами державних органів:
?

У меня тут данные о старой налоговой, в котороя я изначально регистрировался как ФОП. Это так и должно быть или там должны быть данные о том управлении ДПИ, к которому я приписан сейчас?

Має бути інформація щодо тієї податкової, на обліку в якій ви перебуватимете після зміни адреси

А вот тут как раз интересно.
С одной стороны, по номативке до конца года мое основное дело по идее лежит в старой налоговой, потом его передают в новую.
С другой — его по факту уже передали в новую налоговую.

Думаю, в середине января я поменяю данные ФОП (уберу старый городской телефон), и тогда уже получу выписку с нормальным адресом.

А сама адреса оновилася і у виписці і в кабінеті платника податків?

Кабинет плательщика — новая налоговая
OpenDataBot — новый адрес регистрации и новая налоговая
Выписка в Дие — новый адрес регистрации и старая налоговая

Судя по свойствам PDF файла, выписка в Дие была сформирована ПОСЛЕ смены адреса регистрации ФОП но ДО того как налоговой сменился адрес регистрации, что делает эту выписку фактически бесполезной.

В понедельник спрошу у службы поддержки Дии как быть.

в Выписке старая налоговая, потому что именно в ней Вы были зарегистрированы изначально (там стоит дата и номер постановки на учет ФЛП и регистрации плательщиком ЕСВ при регистрации ФЛП). То есть, в Выписке налоговая, в принципе, не должна меняться.

Да, достаточно давно. Обратился в службу поддержки Дии, посмотрим смогут ли помочь.

Взагалі, Виписка повинна була з’явитися у «отриманих документах» (з першого скріншоту). Тобто, потрібно зайти у розділ «Послуги», обрати «Реєстрація ФОП» та вкладку «Отримані документи». Якщо Виписки тут немає (та Виписки немає на електронній пошті) — зазвичай це вже потрібно з’ясовувати з реєстратором за місцем реєстрації (можна по телефону)

Підписатись на коментарі